abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63071984
Ik begrijp daar echt niets van. Wordt je momenteel van alle kanten belaagd met boodschappen dat je toch echt een noodpakket moet regelen in het geval van een ramp. Jaren en jaren is dit niet gebeurd en is er ook nooit aanleiding geweest. En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen. Zit ik net in de auto, hoor ik alweer zo'n commercial voor noodpakketten.

Wat is hier aan de hand? Staat er een ontzettende ramp op stapel of zo en waarom gebeurt dit allemaal juist nu terwijl er tig jaren nog nooit over noodpakketten is gesproken En wat heeft zo'n pakket uberhaupt voor zin als er iets gebeurt En aan wat voor ramp moet je dan gaan denken
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 9 november 2008 @ 13:05:56 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63071991
ALS er iets gaande is.
0 topics op naam. 14.gif
pi_63072015
Virusremmers? Tandpasta?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:07:26 #4
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072023
Maargoed, het is allemaal onzin. Een zaklamp op batterijen? Tegenwoordig hebben we zaklampen die je "aan kan schudden. Hou je het iets langer mee uit.
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 9 november 2008 @ 13:07:33 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072030
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:05 schreef Samson het volgende:
Ik begrijp daar echt niets van. Wordt je momenteel van alle kanten belaagd met boodschappen dat je toch echt een noodpakket moet regelen in het geval van een ramp. Jaren en jaren is dit niet gebeurd en is er ook nooit aanleiding geweest. En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen. Zit ik net in de auto, hoor ik alweer zo'n commercial voor noodpakketten.

Wat is hier aan de hand? Staat er een ontzettende ramp op stapel of zo en waarom gebeurt dit allemaal juist nu terwijl er tig jaren nog nooit over noodpakketten is gesproken En wat heeft zo'n pakket uberhaupt voor zin als er iets gebeurt En aan wat voor ramp moet je dan gaan denken
Elke ramp die moeder natuur of de moderne technologie voor ons kan verzorgen
pi_63072062
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:05 schreef Samson het volgende:
En nu staat Guusje ter Horst bijvoorbeeld al vooraan om aan haar ambtenaren die pakketten uit te delen te verkopen.
Je moet ze nog kopen ook, die dingen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 9 november 2008 @ 13:09:48 #7
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072071
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je moet ze nog kopen ook, die dingen
!!11

Dan sterf ik maar.
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 9 november 2008 @ 13:09:56 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072077
Gisteren zat ik even te kijken wat er allemaal in zo'n pakket hoort.

Mooiste vond ik het waarschuwingsfluitje

Titanic-like
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zondag 9 november 2008 @ 13:11:07 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072097
quote:
Het noodpakket

Het noodpakket bevat de belangrijkste zaken die u zéker in huis moet hebben. Ze vergroten uw kansen om een ramp goed te doorstaan. U kunt het noodpakket uitbreiden met de zaken die onder ’En verder’ genoemd worden.

* Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
* Zaklamp met extra batterijen.
* Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
* Lucifers in waterdichte verpakking.
* Waxinelichtjes.
* Warmhouddekens.
* Gereedschapsset.
* Waarschuwingsfluitje.

En verder

* Voorraadje van de medicijnen die u gebruikt op doktersvoorschrift.
* Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren.
* Reservesleutels van huis en auto.
* Plattegrond van de omgeving, een autokaart en een lijstje met de telefoonnummers en adressen van mogelijke schuiladressen.
* Desinfecterende handgel.
* Drie liter water per dag per persoon, voor minstens drie dagen.
* Voorraad houdbaar eten voor minstens drie dagen (plus blikopener als het eten in blik zit).
* Voorraad verzorgingsartikelen: wc-papier, vochtige doekjes, zeep, wasmiddel, maandverband, tandpasta, tandenborstels.
* Lichte regenponcho per gezinslid.
* Iets om drinkwater mee te vervoeren (fles of jerrycan).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_63072105
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef Biogarde het volgende:

Titanic-like
Het gaat idd nergens over. Ze gaan dus van een eventuele ramp uit waarbij je een tijdje kunt overleven en daarna alles weer koek en ei is, hup, iedereen heeft t overleefd dankzij het pakket en we pakken de normale gang van zaken snel weer op . En "mogelijke schuiladressen, lichte regenponcho" ???? Dat ik een buitje vooral maar overleef of zo, en wat moet ik me bij een schuiladres voorstellen. Het achterhuis van Anne Frank
pi_63072113
Volgens mij betaalde je echt veel geld voor zo'n dom noodpakketje.
  zondag 9 november 2008 @ 13:12:44 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072129
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:09 schreef Biogarde het volgende:

Titanic-like
Totdat je toko op je schedel in elkaar sodemietert. Het fluitje horen ze van veel verder dan je zielige geroep en het kost nog eens minder energie ook
  zondag 9 november 2008 @ 13:12:46 #13
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072131
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:11 schreef Biogarde het volgende:

[..]
Daar red je het nog geen dag op.
Valt me nog mee dat je belastingaangifte er niet in hoeft.
0 topics op naam. 14.gif
pi_63072141
Ik vind de inhoud van het pakket wel een beetje knullig tbh.Wtf moet je met waxinelichtjes? Je theepot warm houden?
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:13:45 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072143
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:11 schreef Samson het volgende:

[..]

Het gaat idd nergens over. Ze gaan dus van een eventuele ramp uit waarbij je een tijdje kunt overleven en daarna alles weer koek en ei is, hup, iedereen heeft t overleefd dankzij het pakket en we pakken de normale gang van zaken snel weer op
Dom praten kan je wel misschien geeft zo'n pakket net voldoende buffer voor de noodhulp om op gang te komen? Defensie is echt niet binnen 24 uur gemobiliseerd...
pi_63072166
Warmhouddekens? Iedereen heeft thuis toch een heleboel dekbedden e.d. Alsof je dat pakket overal mee naar toe neemt...
pi_63072173
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:12 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Totdat je toko op je schedel in elkaar sodemietert. Het fluitje horen ze van veel verder dan je zielige geroep en het kost nog eens minder energie ook
dan heb je ook echt nog tijd om even rustig je noodpakket te gaan zoeken, en het uit te gaan pakken op zoek naar je fluitje ja
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63072184
Als ik al een noodpakket aanschaf komt daar echt wel wat meer spul in. Virusremmers, morfine, rubberboot, gasmaskers enzo.
Greece
pi_63072198
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dom praten kan je wel misschien geeft zo'n pakket net voldoende buffer voor de noodhulp om op gang te komen? Defensie is echt niet binnen 24 uur gemobiliseerd...
Ok, jij vind het dus een goed plan, misschien kun je in al je wijsheid ook vertellen bij wat voor soort ramp ik iets aan al deze spullen heb? Een fluitje zodat ze me onder t puin vandaan kunnen halen? Grote kans op aardbevingen in Nederland of zo
pi_63072204
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:12 schreef Broekpaling het volgende:
Valt me nog mee dat je belastingaangifte er niet in hoeft.
Als een kopie van je ID erin zit, kan de fiscus je altijd traceren.
Krijg je eerst een aanslag op je leven en huis, krijg je daarna nog eentje van de belastingdienst.
Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 9 november 2008 @ 13:16:55 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072206
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

dan heb je ook echt nog tijd om even rustig je noodpakket te gaan zoeken, en het uit te gaan pakken op zoek naar je fluitje ja
Het zou opzich geen ramp zijn als je geen noodpakket hebt. Natuurlijke selectie jwtz.
  zondag 9 november 2008 @ 13:17:36 #22
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072222
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
  zondag 9 november 2008 @ 13:19:15 #23
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072249
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Ok, jij vind het dus een goed plan, misschien kun je in al je wijsheid ook vertellen bij wat voor soort ramp ik iets aan al deze spullen heb? Een fluitje zodat ze me onder t puin vandaan kunnen halen? Grote kans op aardbevingen in Nederland of zo
Watersnoodramp v.2.0? Kernramp? Aanslag als je in grote stad woont, ROTA incident, aardbevingen worden steeds frequenter in Noord nederland, simpel noodweer enz.
Fluitjes zijn altijd handig om aandacht te trekken, ook als je op zolder zit in het donker en er staat 4 meter water om je heen, handig om iemand te laten weten dat je daar zit ipv dattie er langs vaart.
pi_63072265
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
Ik denk dat de hulp wel 24 uur op zich kan laten wachten. Daarnaast zou ik echt niet weten wat ik zou moeten doen tijdens een ramp en wat ik van een ramp kan verwachten.
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:20:11 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072271
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mag toch hopen van wel?
Misschien 20%
  zondag 9 november 2008 @ 13:20:55 #26
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072277
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:19 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik denk dat de hulp wel 24 uur op zich kan laten wachten. Daarnaast zou ik echt niet weten wat ik zou moeten doen tijdens een ramp en wat ik van een ramp kan verwachten.
Idd, een kladblok sudoku zou ook geen slechte toevoeging zijn.
  zondag 9 november 2008 @ 13:22:27 #27
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63072306
Kom op, hoe groot is Nederland nou..

Moet het echt zo lang duren om defensie etc te mobiliseren?
pi_63072318
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het zou opzich geen ramp zijn als je geen noodpakket hebt. Natuurlijke selectie jwtz.
Jij bent zeker ook zo paranoid persoon, dat ieder moment een terreur-aanslag verwacht.

Nederland-tegen-terrorisme-punt-NL

noodpakket
٩๏̯͡๏)۶
pi_63072324
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Watersnoodramp v.2.0? Kernramp? Aanslag als je in grote stad woont, ROTA incident, aardbevingen worden steeds frequenter in Noord nederland, simpel noodweer enz.
Fluitjes zijn altijd handig om aandacht te trekken, ook als je op zolder zit in het donker en er staat 4 meter water om je heen, handig om iemand te laten weten dat je daar zit ipv dattie er langs vaart.
OK, watersnoodramp is het enige aannemelijke dat zou kunnen, dat je ook iets aan een deel van die spullen hebt. Misschien zijn de autoriteiten er achter dat de dijken er wel erg erbarmelijk aan toe zijn en daarom deze berichten? Met een kernramp heb je echt niets aan al die spullen ivm straling, en zo'n enorme aardbeving zou er in Noord Nederland nooit kunnen ontstaan.
pi_63072370
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:12 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als mijn toko inelkaar stort en m'n benen bedolven liggen onder het puin, dan ga ik op m'n dooie gemak op zoek naar dat fluitje
pi_63072378
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:23 schreef Samson het volgende:

[..]

OK, watersnoodramp is het enige aannemelijke dat zou kunnen, dat je ook iets aan een deel van die spullen hebt. Misschien zijn de autoriteiten er achter dat de dijken er wel erg erbarmelijk aan toe zijn en daarom deze berichten? Met een kernramp heb je echt niets aan al die spullen ivm straling, en zo'n enorme aardbeving zou er in Noord Nederland nooit kunnen ontstaan.
Het enige wat je inderdaad met een kernramp kunt doen is in je kelder van lood jodiumpillen slikken
Greece
  zondag 9 november 2008 @ 13:28:05 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072434
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:22 schreef Biogarde het volgende:
Kom op, hoe groot is Nederland nou..

Moet het echt zo lang duren om defensie etc te mobiliseren?
Naja ik kan je natuurlijk verwijzen naar het ICMS, waarbij afspraken zijn dat defensie binnen een aantal uur zoveel 1000 militairen kan neerzetten in geval van nood. Maar geheel defensie mobiliseren, incl NATRES, mob complexen openen enz enz enz, voordat alles werkt zijn we zeker paar dagen verder. Het jammere is dat alleen defensie het personeel, materiaal en mogelijkheid heeft om noodhulp te bieden...
bezuinigingen ftw!
  zondag 9 november 2008 @ 13:29:19 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072457
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als mijn toko inelkaar stort en m'n benen bedolven liggen onder het puin, dan ga ik op m'n dooie gemak op zoek naar dat fluitje
Dat fluitje moet je al lang bij je hebben als je weet dat er wat gaat gebeuren, anders heeft Darwin gewoon weer gelijk.
EN NEE ALS ER EEN KERNBOM OP JE HOOFD VALT HEB JE OOK NIKS AAN HET NOODPAKKET
voordat mensen NOG bijdehandter gaan doen.
  zondag 9 november 2008 @ 13:30:34 #34
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072487
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:23 schreef Samson het volgende:

[..]

En wat nou als er midden in de winter het gas en electro eruit tieft omdat er weer een heli is bezig geweest of wat dan ook? Toch handig dat je op een centrale plek, waar je het snel kan vinden wat warme dekens kan vinden.
  zondag 9 november 2008 @ 13:33:03 #35
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63072534
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:20 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Idd, een kladblok sudoku zou ook geen slechte toevoeging zijn.
Ik lachte hardop
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63072547
Er komen binnekort zombies... Jeweetz!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63072551
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:16 schreef Bob-B het volgende:

[..]

is dit een doodsverwensing?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 9 november 2008 @ 13:35:21 #38
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_63072564
Waar staat "bier"?
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 november 2008 @ 13:36:08 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63072577
IK heb helemaal niets gehoord over noodpakketten!!11!einz! Ik zou godverdomme zo de pijp uit zijn bij een ramp omdat postbus51 te kort schiet.
pi_63072582
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

En wat nou als er midden in de winter het gas en electro eruit tieft omdat er weer een heli is bezig geweest of wat dan ook? Toch handig dat je op een centrale plek, waar je het snel kan vinden wat warme dekens kan vinden.
Laten ze dan duidelijk zijn waarom deze noodzaak voor een noodpakket er ineens is. Zoiets met een helikopter kon 20 jaar geleden ook gebeuren en toen hoorde je niemand over een noodpakket. Waar ik gewoon heel benieuwd naar ben wat de aanleiding is voor het onder de aandacht brengen van deze noodpakketten. Dat gebeurt niet zomaar zonder reden. Dus waarom is de noodzaak er nu ineens terwijl we hier de laatste tientallen jaren nog nooit iets over hebben gehoord Dan ga ik er automatisch vanuit dat er een aanleiding is. Als er vervolgens zelfs commercials over op de radio komen vind ik het wel raar dat men helemaal niet het "waarom" erbij vermeld. Nu maak je mensen alleen maar schichtig....
  zondag 9 november 2008 @ 13:40:18 #41
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63072651
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:07 schreef Broekpaling het volgende:
Maargoed, het is allemaal onzin. Een zaklamp op batterijen? Tegenwoordig hebben we zaklampen die je "aan kan schudden. Hou je het iets langer mee uit.
vroeger waren er zaklampen zonder batterijen... die deden het nog veel langer

OT: vreemd idd.. ten tijde van de koude oorlog, toen we bij wijze van spreken elk moment door de Russen konden worden aangevallen hoorde je nooit iemand over een noodpakket
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 9 november 2008 @ 13:40:38 #42
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072656
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:36 schreef Samson het volgende:

[..]

Laten ze dan duidelijk zijn waarom deze noodzaak voor een noodpakket er ineens is. Zoiets met een helikopter kon 20 jaar geleden ook gebeuren en toen hoorde je niemand over een noodpakket. Waar ik gewoon heel benieuwd naar ben wat de aanleiding is voor het onder de aandacht brengen van deze noodpakketten. Dat gebeurt niet zomaar zonder reden. Dus waarom is de noodzaak er nu ineens terwijl we hier de laatste tientallen jaren nog nooit iets over hebben gehoord Dan ga ik er automatisch vanuit dat er een aanleiding is. Als er vervolgens zelfs commercials over op de radio komen vind ik het wel raar dat men helemaal niet het "waarom" erbij vermeld. Nu maak je mensen alleen maar schichtig....
Ik denk dat het meer te maken heeft met de veranderende wereld. Vroeger was het een "ver van je bed show" maar nu met dingen als aanslagen wat steeds reeëler is om te gebeuren. Dus ik denk niet zozeer dat de kans dát er wat gebeurd zoveel groter is geworden, als wel het bewustzijn dát er wat kan gebeuren. Het is natuurlijk nooit dom om ergens op voorbereid te zijn...Als ze met de watersnoodramp ook allemaal een pakketje op zolder hadden waren er misschien wel stukken minder doden gevallen.
  zondag 9 november 2008 @ 13:41:08 #43
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_63072667
OHNOES ITS ZHE GERMANS
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  zondag 9 november 2008 @ 13:41:28 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63072674
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:40 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer te maken heeft met de veranderende wereld. Vroeger was het een "ver van je bed show" maar nu met dingen als aanslagen wat steeds reeëler is om te gebeuren. Dus ik denk niet zozeer dat de kans dát er wat gebeurd zoveel groter is geworden, als wel het bewustzijn dát er wat kan gebeuren. Het is natuurlijk nooit dom om ergens op voorbereid te zijn...Als ze met de watersnoodramp ook allemaal een pakketje op zolder hadden waren er misschien wel stukken minder doden gevallen.
zit er een opblaasbootje in dat pakket dan
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 9 november 2008 @ 13:43:34 #45
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63072712
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Schatgraver het volgende:
OHNOES ITS ZHE GERMANS
Again?
0 topics op naam. 14.gif
pi_63072718
_! Noodpakket..

Wat een verspilling
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_63072727
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:40 schreef teamlead het volgende:

[..]

vroeger waren er zaklampen zonder batterijen... die deden het nog veel langer

OT: vreemd idd.. ten tijde van de koude oorlog, toen we bij wijze van spreken elk moment door de Russen konden worden aangevallen hoorde je nooit iemand over een noodpakket
Die zijn er nog steeds

zondag 9 november 2008 @ 13:44:39 #48
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63072736
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef teamlead het volgende:

[..]

zit er een opblaasbootje in dat pakket dan
Wel dekens, regenkleding en wat te eten als je op je zoldertje zit + materiaal om info te krijgen en aandacht te trekken, spullen om vuur te maken, eten enz. Nee dan hou je het net ff wat langer uit op je zoldertje...
pi_63072754
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:40 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Wat een onzin dat het vroeger een ver-van-je-bed-show was; juist enkele decennia geleden was de dreiging van een atoom-oorlog veel dichterbij door de koude oorlog.

En aanslagen worden ook al decennia gepleegd, dan weer door moslims, dan weer door linkse terreur groepen zoals RAF, of Ambonezen die strijden voor een vrije Molukse staat. Enzovoort....
٩๏̯͡๏)۶
pi_63072757
Geloof me maar dat pakket zullen we hard nodig hebben binnen niet al te lange tijd ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')