Ik vind deze misschien ook nog wel leuker, al is het wel zo dat het ook heel verschillend is.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:38 schreef Norrage het volgende:
Dit is zoooooo veel leuker dan de album top 100! Ik had gedurende de albums maken al mijn short(long)list gemaakt! Dus die moet ik een dezer dagen eens gaan neerzetten
Juistquote:Op zaterdag 8 november 2008 18:48 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Nog even 'albums' veranderen in 'singles' in de laatste alinea.
Heb ik iets gemist?quote:De enige echte regel is dat er geen platen van 2008 of later in mogen
Nou ja, sinds internet met leaks en downloads enzo hebben sommige mensen al albums die pas in 2009 uitkomen op hun schijf staanquote:
Ik heb geen 3000 albums, maar wel 3000 singles...dus het is veel leuker een selectie te maken uit een heleboel dan dat ik een top 100 albums maak met alleen maar dezelfde artiesten. Bij mij komt het in ieder geval vaker voor dat ik een leuk nummer ken dat op een kutalbum staat dan andersom.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind deze misschien ook nog wel leuker, al is het wel zo dat het ook heel verschillend is.
Sommieg bands hebben een paar geweldige nummers maar komen nooit aan een albumlijst toe terwijl ik van andere bands geen idee heb welk nummer ik in deze lijst zou moeten zetten, maar weer wel in de albumlijst
Anders is het ook meteen editie 2009, natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2008 22:29 schreef ranja het volgende:
Was vorige keer ookVoor het einde van het jaar wil ik wel klaar zijn...
Oke, vandaarquote:Op zaterdag 8 november 2008 21:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, sinds internet met leaks en downloads enzo hebben sommige mensen al albums die pas in 2009 uitkomen op hun schijf staan
Jij hebt liever lijstjes met enkel nummers van maar 1 artiest?quote:Op zondag 9 november 2008 13:59 schreef Munz het volgende:
Het opleggen van het aantal singles per groep vindt ik niet echt passen..
Wel goede nummers hoor maar ik vind het een beetje inspiratieloosquote:Op zondag 9 november 2008 13:59 schreef Munz het volgende:
Het opleggen van het aantal singles per groep vindt ik niet echt passen..
1. Deep Purple - Child in Time
2. Pearl Jam - Alive
3. Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
4. Pink Floyd - Comfortably Numb (PULSE, de gewone versie zou 40 plaatsen lager staan)
5. Metallica - Fade to Black
6. Deep Purple - Highway Star (made in japan)
7. Tool - Schism
8. Pearl Jam - Black
9. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
10. Guns 'n' Roses - Patience
11. Metallica - Seek & Destroy
12. Joy Division - Love Will Tear Us Apart$
13. The Cure - A Forest
14. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
15. Guns 'n' Roses - November Rain
16. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
17. Smashing Pumpkins - Disarm
18. Black Sabbath - Paranoid
19. The Doors - Light my Fire
20. Tool - Lateralus
21. Radiohead - Creep
22. R.E.M. - The One I Love
23. Radiohead - Paranoid Android
24. Eagles - Hotel California
25. Lynyrd Skynyrd - Freebird (lange versie)
Nog niet, komt ook doordat ik 2 van de 3 niet ken.quote:Op zondag 9 november 2008 16:16 schreef cafca het volgende:
Nummers zijn vaak op sentiment gekozen. Is het je opgevallen dat er 3 dames in mijn top 10 staan?
Ja, ik zag in jouw lijst ook een paar nummers die ik vergeten wasquote:Op zondag 9 november 2008 16:14 schreef omapietje het volgende:
Mooie lijst Cafca ! Staan er een aantal tussen waar ik heb zitten twijfelen.
Ik kan niet echt zeggen dat het jouw muziek is maar luister er eens naar, zou ik zeggenquote:Op zondag 9 november 2008 16:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Nog niet, komt ook doordat ik 2 van de 3 niet ken.
max. 5 in de top100 vind ik ook wel wat weinig eigenlijk.quote:Op zondag 9 november 2008 14:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij hebt liever lijstjes met enkel nummers van maar 1 artiest?![]()
Dat voorkomt wel dat mensen een heel goed album gaan leegplukken en bijna volledig in de songs top 100 zetten. Een album is een album en een single/song is wat anders.quote:Op zondag 9 november 2008 16:55 schreef Wombcat het volgende:
max. 5 in de top100 vind ik ook wel wat weinig eigenlijk.
Ja, OK. Stel dan een max. per album (b.v. 2) en iets meer per artiest (b.v. 10). Hoewel 10 misschien weer wat aan de hoge kant is.quote:Op zondag 9 november 2008 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat voorkomt wel dat mensen een heel goed album gaan leegplukken en bijna volledig in de songs top 100 zetten. Een album is een album en een single/song is wat anders.
Nee hoor da's 't probleem niet. Alleen zijn er een paar bands waarvan bij mij er dan echt meer dan 5 in de top 100 horen (en da's dan echt op basis van het liedje).quote:Op zondag 9 november 2008 17:29 schreef ranja het volgende:
Ach, zo moeilijk is het toch niet om 20 bands of artiesten te bedenken die je goed genoeg vind voor een top 100? Vaak zijn er sowieso ook een hoop losse singles die goed zijn en zich tussen je favoriete bands nestelen. Misschien iets langer nadenken
Bij mij hetzelfde. Als het had gemogen had ik in mijn lijstje van 50 misschien wel 10x X Japan staan. Maar ik heb er gewoon voor gekozen 3 van hun (aller)beste nummers (lastige keuze) bovenaan te zetten in de hoop dat iemand anders ze ook noemt en dat ze zometeen ergens in de uiteindelijke Top 100 staanquote:Op zondag 9 november 2008 17:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor da's 't probleem niet. Alleen zijn er een paar bands waarvan bij mij er dan echt meer dan 5 in de top 100 horen (en da's dan echt op basis van het liedje).
Ja, ge-wel-dig nummer!quote:Op zondag 9 november 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Geinig dat cafca dezelfde song van Polly Paulusma heeft gekozen zeg! En dan ook nog erg hoog.
Is ook wel aardig en staat op mijn 'shortlist' van circa 400 songs, maar de cover van CCR overtreft wat mij betreft het origineel...quote:Op zondag 9 november 2008 10:33 schreef Bookie65 het volgende:
Leuke lijst Kozzmic, maar van I put a spell on you is maar 1 echte versie:
Als je daar een youtub-link van plaatst, moet je niet vewachten dat iedereen die helemaal afkijktquote:Op zondag 9 november 2008 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Hoe zit het trouwens met extreem lange nummers zoals Sleep - Dopesmoker.
Daarom vind ik deze juist niet te doen. Zoveel nummers om uit te kiezen. Bij de single top 100 zou je m'n nummer 100 met 1 kunnen omwisselen zonder dat ik het merk. En de albums heb ik goed gedocumenteerd en is de selectie veel strenger. Er zijn naast de beste nummers van de beste albums ook nog eens duizenden nummers die zo mooi zijn, maar waar ik nooit aan zal denken.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind deze misschien ook nog wel leuker, al is het wel zo dat het ook heel verschillend is.
Sommieg bands hebben een paar geweldige nummers maar komen nooit aan een albumlijst toe terwijl ik van andere bands geen idee heb welk nummer ik in deze lijst zou moeten zetten, maar weer wel in de albumlijst
Zonde!quote:Op zondag 9 november 2008 20:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ge-wel-dig nummer!
Nu ik jouw lijst zie, bedenk ik dat ik onze Zuid-Afrikaanse vrienden vergeten ben, allebei!
quote:Op maandag 10 november 2008 18:53 schreef ouderejongere het volgende:
Ik zal ook maar even reageren, de albumtophonderd is zonder mijn inbreng gemaakt.
1. Rick Astley - Never Gonna Give You Up
Mooi mooi,quote:Op zondag 9 november 2008 16:50 schreef methodmich het volgende:
Zo, mijn lijst is al af. Heb voor mezelf de beperking opgelegd slechts één nummer per artiest te kiezen.
quote:Op maandag 10 november 2008 18:53 schreef ouderejongere het volgende:
Ik zal ook maar even reageren, de albumtophonderd is zonder mijn inbreng gemaakt.
1. Rick Astley - Never Gonna Give You Up
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:26 schreef placebeau het volgende:
70) massive attack ft. Mos def - I against I
en ik maar denken dat ik vrijwel alles van hem had, was even zoeken, maar blijkt dat dit nummer dus alleen op bepaalde vinyl versies van SAW2 stond (volgens wiki), maar ik heb hem gevondenquote:
Heb je geen vervanger?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:06 schreef Desunoto het volgende:
Oepsie, ik ontdek een nummer in mijn lijstje van 2008![]()
namelijk: 30. Matenrou Opera - Eve
Als het nodig is mag je hem helemaal van de lijst schrappen.
The GazettE - Calm Envyquote:
Okquote:Op woensdag 12 november 2008 18:22 schreef Desunoto het volgende:
[..]
The GazettE - Calm Envy
Ik kan m'n post niet meer editten, maar als je deze op 30 wilt zetten, bedankt!
Je bent hier de titel (ik denk Teardrop?) vergeten.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:31 schreef Hexagon het volgende:
13. Massive Attack ft. Liz Fraser 1998.
titelquote:Op woensdag 12 november 2008 21:31 schreef Hexagon het volgende:
13. Massive Attack ft. Liz Fraser 1998.
quote:Op woensdag 12 november 2008 22:10 schreef Burnett het volgende:
12. Waterboys - Rags
Gelukt, op een paar op You Tube voor mij onvindbare songs na!quote:Op maandag 10 november 2008 17:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Voor de lol zal ik proberen om vrijdag mijn lijst ook in compleet YouTube-overzicht te posten, dan kan iedereen ook nog luisteren als ze iets niet kennen. Moeten ze wel willen dan natuurlijk.
Dat moet dan single zijn, neem ik aan.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:04 schreef ranja het volgende:
Maak je een top 10 dan mag je maximaal 1 album per artiest
Ja, dat welquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat moet dan single zijn, neem ik aan.
breng er dan verandering inquote:Op zaterdag 15 november 2008 12:24 schreef Desunoto het volgende:
Beetje reclame maken voor jullie lijstje in dit topic![]()
+ inspiratieloze top 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |