abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81840879
Maar in hoeverre helpt een pomp dan met afvallen?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 24 mei 2010 @ 19:37:50 #102
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_81840965
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:35 schreef denthemen het volgende:
Maar in hoeverre helpt een pomp dan met afvallen?
Naja je blijft stabieler qua suikers enzo, waardoor je dus minder vaak in een hypo kan raken oid. Dus je lichaam heeft minder insuline nodig als het ware waardoor je waardes gaan zakken aldus mijn interniste.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_81841190
Oh op die manier. Ja daar zit wat in ja.

Zelf zit ik met het volgende: Ik ben ook druk bezig met afvallen. 's morgens een broodje en dan tussendoor iets van een cracker of iets in die richting. Ik zou ook graag willen stoppen met suiker in mijn thee, maar als ik dat niet doe dan voel ik een hypo aankomen. Is er een beter alternatief dan suiker, en waardoor mijn suiker ook niet echt keldert? Ik heb blijkbaar die suiker nodig om het omhoog te houden. Met zoetjes heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 24 mei 2010 @ 19:45:35 #104
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_81841333
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:42 schreef denthemen het volgende:
Oh op die manier. Ja daar zit wat in ja.

Zelf zit ik met het volgende: Ik ben ook druk bezig met afvallen. 's morgens een broodje en dan tussendoor iets van een cracker of iets in die richting. Ik zou ook graag willen stoppen met suiker in mijn thee, maar als ik dat niet doe dan voel ik een hypo aankomen. Is er een beter alternatief dan suiker, en waardoor mijn suiker ook niet echt keldert? Ik heb blijkbaar die suiker nodig om het omhoog te houden. Met zoetjes heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem?
Probeer anders een mariabiscuitje bij je thee te eten?
pi_84284182
Ik ben nog steeds in discussie met m'n internist over de insuline pomp. Zij wil me er nog steeds niet aan en ik wil hem graag ivm mijn kinderwens. Nu heb ik een website doorgekregen van een medediabeet (ook type 2 en zij heeft wel een pomp). Lees ik daar dus dingen die lijnrecht tegenover de dingen staan die mijn internist zegt.

Ik lees daar dus:
Voorbeelden van medisch/technische factoren:

Verbetering van de diabetesregulatie, bv. met het oog op een voorgenomen zwangerschap, bij sterk wisselende bloedglucoses waarvoor geen aanwijsbare oorzaak is, of bij een hoog Hba1c.

Het voorkomen van ernstige hypo’s.
Verminderd dageraad fenomeen: Oplopende bloedglucoses laat in de nacht en vroeg in de ochtend

Ik heb dus een kinderwens en een Hba1C van 10.5 en nachtelijke hypers die tot laat in de ochtend duren en dan snoep ik 's avonds niet meer en eet ik 's ochtends heel erg weinig.

Op die site staat dus precies het tegenovergestelde als wat mijn internist zegt. Zwaar frustrerend

Ik ben nu terug van de Lantus naar de Insulatard en spuit die 28 eh. De novorapid spuit ik nu 3 maal daags 24 eh per keer.
And so the lion fell in love with the lamb
pi_84285639
En die pomp gaat echt goed helpen tegen de nachtelijkeke hypers...

Kan je niet een second opinion krijgen ofzo?

Mijn internist wilde me met een Hba1c van 8 en goede regulatie al over laten stappen, en ik ben er haar nog steeds dankbaar voor!
pi_84286639
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:27 schreef zatoichi het volgende:
En die pomp gaat echt goed helpen tegen de nachtelijkeke hypers...

Kan je niet een second opinion krijgen ofzo?

Mijn internist wilde me met een Hba1c van 8 en goede regulatie al over laten stappen, en ik ben er haar nog steeds dankbaar voor!
Ik zit idd zwaar te denken aan een second opnion!

Jij hebt type 1 zeker? Dan zijn ze veel makkelijker met een pomp geven, maar met type 2 moet je schijnbaar eerst jaren sukkelen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:14:19 #108
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_84290593
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:45 schreef Bamba het volgende:
Ik ben nog steeds in discussie met m'n internist over de insuline pomp. Zij wil me er nog steeds niet aan en ik wil hem graag ivm mijn kinderwens. Nu heb ik een website doorgekregen van een medediabeet (ook type 2 en zij heeft wel een pomp). Lees ik daar dus dingen die lijnrecht tegenover de dingen staan die mijn internist zegt.

Ik lees daar dus:
Voorbeelden van medisch/technische factoren:

Verbetering van de diabetesregulatie, bv. met het oog op een voorgenomen zwangerschap, bij sterk wisselende bloedglucoses waarvoor geen aanwijsbare oorzaak is, of bij een hoog Hba1c.

Het voorkomen van ernstige hypo’s.
Verminderd dageraad fenomeen: Oplopende bloedglucoses laat in de nacht en vroeg in de ochtend

Ik heb dus een kinderwens en een Hba1C van 10.5 en nachtelijke hypers die tot laat in de ochtend duren en dan snoep ik 's avonds niet meer en eet ik 's ochtends heel erg weinig.

Op die site staat dus precies het tegenovergestelde als wat mijn internist zegt. Zwaar frustrerend

Ik ben nu terug van de Lantus naar de Insulatard en spuit die 28 eh. De novorapid spuit ik nu 3 maal daags 24 eh per keer.
Wow jij spuit gewoon het dubbele van mijn novo Hoezo ben je teruggegaan naar Insulatard? Lantus lijkt me dan beter werken vanwege je hoge hypers. Misschien rond de 32 gaan spuiten voor je gaat slapen met je Insulatard? Misschien dat je hypers dan wegblijven.
pi_84292607
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:14 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Wow jij spuit gewoon het dubbele van mijn novo Hoezo ben je teruggegaan naar Insulatard? Lantus lijkt me dan beter werken vanwege je hoge hypers. Misschien rond de 32 gaan spuiten voor je gaat slapen met je Insulatard? Misschien dat je hypers dan wegblijven.
Omdat ze met Lantus nog niet genoeg ervaring hebben ivm zwangerschap, dus nu we toch aan het rommelen zijn vond de internist het beter om maar meteen terug naar de Insulatard te gaan (die spoot ik in m'n vorige zwangerschap ook).. Ik ga deze weer maar weer contact opnemen met de dvk om de Insulatard op te hogen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:36:51 #110
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_84297680
Ik heb ook insulatard.. spuit 32 (heeft ooit op 52 gezeten) en mn novo is 3x 16
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_84297887
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
Mijn broertje heeft diabetes type I, hij is 16 jaar oud.

Toevallig kwam het vanavond ter spaken en we vroegen ons af hoeveel kans zijn eventuele kinderen zullen hebben op hetzelfde lot?

Iemand die dit misschien weet?
Misschien is het al eerder gepost in het topic, heb niet alle reacties gelezen.

Mijn ouders hebben uitgezocht toen ze kinderen wilden hoe groot de kans was op diabetes aangezien mijn vader het heeft.

Als beide ouders de ziekte hebben, is de kans 100%.
Als 1 van de ouders het heeft was het iets van 9%.
En bij geen ouders die het hebben was het iets van 6%.

Pin me niet vast op exacte cijfers, maar zoiets was die verhouding. Terwijl je zou verwachten dat bij 1 ouder die het zou hebben, dus de kans 50% zou moeten zijn als de kans 100% is bij beide ouders.
Lambo of Rekt
pi_84298161
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Misschien is het al eerder gepost in het topic, heb niet alle reacties gelezen.

Mijn ouders hebben uitgezocht toen ze kinderen wilden hoe groot de kans was op diabetes aangezien mijn vader het heeft.

Als beide ouders de ziekte hebben, is de kans 100%.
Als 1 van de ouders het heeft was het iets van 9%.
En bij geen ouders die het hebben was het iets van 6%.

Pin me niet vast op exacte cijfers, maar zoiets was die verhouding. Terwijl je zou verwachten dat bij 1 ouder die het zou hebben, dus de kans 50% zou moeten zijn als de kans 100% is bij beide ouders.
Diabetes mellitus type 1 is een complexe ziekte, waarbij veel genen en andere factoren betrokken zijn. Vandaar dat het niet 50 en 100% is.

Kinderen van een ouder met DM1 hebben zo'n 6% kans op DM1 (versus 0,4% bij een afwezige familiegeschiedenis met DM1). Als je beide ouders het hebben ligt de kans rond de 20%. Kortom: de meeste mensen met DM1 hebben geen familielid die de ziekte ook heeft.

Type 2 diabetes is veel meer erfelijk bepaald, als je beide ouders DMII hebben, is de kans dat jij de ziekte krijgt 40%.

[ Bericht 3% gewijzigd door dotKoen op 20-07-2010 23:57:18 ]
pi_84303538
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:48 schreef dotKoen het volgende:
de meeste mensen met DM1 hebben geen familielid die de ziekte ook heeft.
Als er 6% kans is dat je kind ook type 1 krijgt, lijkt me eigenlijk dat het juist best vaak voorkomt. in iedergeval bij 6 op de 100 gevallen...

Hoe dan ook, mijn vader heeft het ook, en dat is soms best gezellig
pi_84303668
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:54 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Als er 6% kans is dat je kind ook type 1 krijgt, lijkt me eigenlijk dat het juist best vaak voorkomt. in iedergeval bij 6 op de 100 gevallen...
Nee, dat klopt niet. De meeste patiënten krijgen DM1 'de novo', dus zonder dat ze een ouder hebben met DM1. Dit omdat DM1 helemaal niet zo erfelijk is, en veel meer met andere factoren te maken heeft (waarschijnlijk spelen virussen een grote rol, en de ontwikkeling van het immuunsysteem)
pi_84304423
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:01 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. De meeste patiënten krijgen DM1 'de novo', dus zonder dat ze een ouder hebben met DM1. Dit omdat DM1 helemaal niet zo erfelijk is, en veel meer met andere factoren te maken heeft (waarschijnlijk spelen virussen een grote rol, en de ontwikkeling van het immuunsysteem)
Ik had altijd begrepen, maar dit is echt van kinds af aan, dat de aandoening diabetes type 1 altijd aanwezig was, alleen een katalysator nodig had om tot uiting te komen (in mijn geval bof menachitis).

Maar als 6% van de mensen met diabetes een kind krijgt dat ook diabetes krijgt, plus een merendeel dat dit de novo krijgt, dan zitten we redelijk snel met een land vol met diabeten type 1...
pi_84304638
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:41 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik had altijd begrepen, maar dit is echt van kinds af aan, dat de aandoening diabetes type 1 altijd aanwezig was, alleen een katalysator nodig had om tot uiting te komen (in mijn geval bof menachitis).
Nou, de kwetsbaarheid bij DM1 zit inderdaad al in je immuunsysteem (vnml. in het MHC), maar je immuunsysteem ontwikkelt zich niet alleen op basis van de genetische informatie van je ouders. Om de variatie in immunologische eigenschappen te vergroten, zitten daar nog processen op om het nog meer te randomiseren, in de embryonale ontwikkeling.

Vervolgens is waarschijnlijk een virale infectie (ongeacht of je die merkt of niet) de uitlokkende factor die het immuunsysteem aanzet tot aanvallen van de beta-cellen in de alvleesklier.
quote:
Maar als 6% van de mensen met diabetes een kind krijgt dat ook diabetes krijgt, plus een merendeel dat dit de novo krijgt, dan zitten we redelijk snel met een land vol met diabeten type 1...
Hmm, ik moet bekennen dat ik het niet beter kan uitleggen, maar het is echt niet zo.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:03:38 #117
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_84309231
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:52 schreef Bamba het volgende:

[..]

Omdat ze met Lantus nog niet genoeg ervaring hebben ivm zwangerschap, dus nu we toch aan het rommelen zijn vond de internist het beter om maar meteen terug naar de Insulatard te gaan (die spoot ik in m'n vorige zwangerschap ook).. Ik ga deze weer maar weer contact opnemen met de dvk om de Insulatard op te hogen
Ja misschien dat helpt. Bij mij was het juist andersom: ik had echt 4x per week een hypo 's nachts. Gevolg: ik bijeten 's nachts en 's ochtends dus weer wakker worden met een hyper Dus ben ik minder Lantus gaan spuiten 's avonds (van 32 eh naar 30 eh en nu op 28 eh) en ik heb er geen last meer van, en word met de 7 ongeveer wakker
pi_84310024
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:03 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ja misschien dat helpt. Bij mij was het juist andersom: ik had echt 4x per week een hypo 's nachts. Gevolg: ik bijeten 's nachts en 's ochtends dus weer wakker worden met een hyper Dus ben ik minder Lantus gaan spuiten 's avonds (van 32 eh naar 30 eh en nu op 28 eh) en ik heb er geen last meer van, en word met de 7 ongeveer wakker
En overdag ga je niet te hoog zitten? Dat is namelijk het voordeel van een pomp; 's nachts staat hij bij mij op 0,8 eenheden per uur, en overdag op 1.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:00:39 #119
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84931753
Hoi!

Sorry dat ik hier ineens kom binnenvallen, maar ik heb zelf al 3 jaar het idee dat ik problemen heb met m'n bloedsuikerspiegel. Altijd dorst, na 8 liter per dag nog enorm, dus veel plassen, zoetruikende plas/poep, en ik moet echt elke 5 minuten wat (kleins) eten of drinken anders ga ik trillen en word ik flauw. Ook doen m'n ogen vaak pijn, maar ik weet niet of dat met de rest samenhangt.

Ik ben er al meermaals voor naar de huisarts geweest maar die weigert een simpel vingerprikje te doen, omdat ik volgens hem niet 'in de risicogroep' val. Ik heb altijd ondergewicht gehad, rook niet, drink niet, ben nog jong, suikerziekte komt niet in de familie voor (maar andere auto-immuunziektes wel).

Suiker eet ik niet veel, tafelsuiker max 20 gram per dag gok ik en de rest uit groente/fruit/zuivel. Witbrood/rijst/pasta/aardappelen nooit.

Ik vraag jullie niet per se wat het is ;) Maar meer hoe ik erachter kan komen als de HA niet meewerkt. Een andere is geen optie. Maar misschien andere instellingen waar je dat gewoon kunt laten prikken of zo...
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:54:37 #120
111260 Charmian
a little joy
pi_84933748
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoi!

Sorry dat ik hier ineens kom binnenvallen, maar ik heb zelf al 3 jaar het idee dat ik problemen heb met m'n bloedsuikerspiegel. Altijd dorst, na 8 liter per dag nog enorm, dus veel plassen, zoetruikende plas/poep, en ik moet echt elke 5 minuten wat (kleins) eten of drinken anders ga ik trillen en word ik flauw. Ook doen m'n ogen vaak pijn, maar ik weet niet of dat met de rest samenhangt.

Ik ben er al meermaals voor naar de huisarts geweest maar die weigert een simpel vingerprikje te doen, omdat ik volgens hem niet 'in de risicogroep' val. Ik heb altijd ondergewicht gehad, rook niet, drink niet, ben nog jong, suikerziekte komt niet in de familie voor (maar andere auto-immuunziektes wel).

Suiker eet ik niet veel, tafelsuiker max 20 gram per dag gok ik en de rest uit groente/fruit/zuivel. Witbrood/rijst/pasta/aardappelen nooit.

Ik vraag jullie niet per se wat het is ;) Maar meer hoe ik erachter kan komen als de HA niet meewerkt. Een andere is geen optie. Maar misschien andere instellingen waar je dat gewoon kunt laten prikken of zo...
De apotheek doet regelmatig dit soort acties of soms ziekenhuizen. Ik weet niet waar je woont mar je zou van 't weekend naar het Milanfestival in Den Haag kunnen gaan. Omdat er bij hindoestaanse mensen er een groter risico is op diabetes is er een stand waar een diabetes check kan worden uitgevoerd.
Wat is dat voor een rare dokter om het niet te laten onderzoeken omdat je niet in een risicogroep zou vallen :? Als er niets uitkomt heb je het in ieder geval uitgesloten en ben jij blij.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:57:37 #121
111260 Charmian
a little joy
pi_84933850
Is trouwens 8 liter drinken niet heel erg veel en heeft je arts daar niets over gezegd?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:04:22 #122
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84934085
Ja en dan moet ik me nog inhouden, want na 2 liter in een half uur/uur heb ik nog steeds heel veel dorst. HA zei er niet veel over, alleen 'ja da's vrij veel ja' maar hij geloofde me niet erg volgens mij, bij bloedprikken was ik nogal uitgedroogd namelijk dus hij dacht dat ik te weinig dronk.

Den Haag is nogal ver voor me (ik woon vlakbij breda) maar zoiets bedoelde ik wel idd :)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:16:32 #123
111260 Charmian
a little joy
pi_84934541
Gelukkig maar, het festival was maar tot 1 augustus :D (ik dacht dat het nog bezig was)
Maar hou even de apotheek in de gaten en misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.dvn.nl/startpunt/heb-ik-diabetes
http://www.diabetesfederatie.nl/klachten-2.html
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:30:04 #124
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84935153
Dankje :) Misschien ga ik met m'n oma mee naar de 50+beurs dan haha, ik zie dat ze daar ook staan. Ik heb eigenlijk alle klachten die daar genoemd staan, ook m'n oogproblemen wat ik zei dus ik snap niet waarom die vent zo moeilijk doet over een prikje. Maar goed :P
pi_84936306
Weird, het zou echt van alles kunnen zijn, maar je hebt wel een keer bloedgeprikt zeg je? Daar is niets uitgekomen? (echt serieus als je bij mij in de buurt zou wonen, zou je langs mogen komen om je bloed te meten met mijn apparaat; wat een rare huisarts...)
pi_84951872
Ik woon redelijk dichtbij Breda en mb schoonfamilie woont in Breda, dus ben er regelmatig.. Waar woon je? Mag ook per pm hoor :)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:59:05 #127
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_84953580
Zou het gewoon ff bij je apotheek vragen...
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:23:06 #128
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84956991
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:55 schreef zatoichi het volgende:
Weird, het zou echt van alles kunnen zijn, maar je hebt wel een keer bloedgeprikt zeg je? Daar is niets uitgekomen? (echt serieus als je bij mij in de buurt zou wonen, zou je langs mogen komen om je bloed te meten met mijn apparaat; wat een rare huisarts...)
Ja maar dat bloedprikken was ergens anders voor, maar hij kon aan de bloedcellen/plaatjes en bezinking zien dat ik te weinig vocht in m;n lichaam had of zo. Op bloedsuiker was toen niet getest.

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:13 schreef Bamba het volgende:
Ik woon redelijk dichtbij Breda en mb schoonfamilie woont in Breda, dus ben er regelmatig.. Waar woon je? Mag ook per pm hoor :)
Ik zal er zo een sturen :)

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:59 schreef Suzziieee het volgende:
Zou het gewoon ff bij je apotheek vragen...
Apotheek zit bij ons in de huisartspraktijk en de assistenten doen niks zonder de huisarts zelf. Die doen dat dus sowieso niet zelf, ik heb zelfs al eens een afspraak moeten maken bij de HA voor een herhaalrecept :')
pi_84971436
Gisteren weer een soort epileptische aanval gehad. ;( Zat lang laag in de nacht en bij het opstaan ging het mis.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:18:20 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_84975761
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:23 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja maar dat bloedprikken was ergens anders voor, maar hij kon aan de bloedcellen/plaatjes en bezinking zien dat ik te weinig vocht in m;n lichaam had of zo. Op bloedsuiker was toen niet getest.
[..]

Ik zal er zo een sturen :)
[..]

Apotheek zit bij ons in de huisartspraktijk en de assistenten doen niks zonder de huisarts zelf. Die doen dat dus sowieso niet zelf, ik heb zelfs al eens een afspraak moeten maken bij de HA voor een herhaalrecept :')
Gast! Neem een andere huisarts echt....

En laat als de sodemieter je bloed checken.. Ken je niemand met suiker die een keer s ochtends als je nuchter bent desnoods je suiker ff kan meten??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:19:41 #131
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_84975800
oow dat laatste doet zatoichi misschien al voor je, relax :)

En stel je hebt wat, sleep die gast voor de rechter..

8 liter water per dag en nog dorst.. daar begon t bij mij ook bij :')
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:28:32 #132
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85003415
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:44 schreef Dastan het volgende:
Gisteren weer een soort epileptische aanval gehad. ;( Zat lang laag in de nacht en bij het opstaan ging het mis.
Voel jij je hypo's niet aan 's nachts dan? Dat lijkt me echt rot namelijk. Ik word er wel altijd wakker van, zit je midden in de nacht een banaan te eten enzo :')
pi_85004163
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:28 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Voel jij je hypo's niet aan 's nachts dan? Dat lijkt me echt rot namelijk. Ik word er wel altijd wakker van, zit je midden in de nacht een banaan te eten enzo :')
Nee, ik word er niet wakker van of zo.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:11:44 #134
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85004691
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:54 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, ik word er niet wakker van of zo.
Hm das niet tof dan. Idee om altijd dextro naast je bed te leggen in het geval dat je ook dus altijd gelijk wat kan eten 's ochtends mocht je laag zitten?
pi_85004970
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:11 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm das niet tof dan. Idee om altijd dextro naast je bed te leggen in het geval dat je ook dus altijd gelijk wat kan eten 's ochtends mocht je laag zitten?
Ja, dat heb ik normaal gesproken wel, maar had er al een tijdje geen last meer van gehad, dus dan word je daar wat minder vast in. Zal ik voortaan in ieder geval zeker weer doen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:20:33 #136
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85005072
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:18 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik normaal gesproken wel, maar had er al een tijdje geen last meer van gehad, dus dan word je daar wat minder vast in. Zal ik voortaan in ieder geval zeker weer doen.
Ja ik heb er ook niet vaak last van, maar tis toch wel handig :Y heb ook altijd sultana's naast m'n bed liggen.
pi_85127039
Ik zat laatst een of ander blaadje te lezen, met daarin een Diabetes 1-patient die eventjes geen zin had om haar suikers goed bij te houden, en vervolgens 7 kilo afviel in 36 uur tijd. :{

Dat klinkt echt ontzettend eng. Dat je als het ware gelijk in het niets verdwijnt. :{
pi_85128333
Ik zag zelfs een keer bij Dr Phil ( :@ ) een item over diabetische anorexia, oftewel bloedsuiker hooghouden om af te vallen...

Tja niet verstandig, want de aceton in je lichaam maakt het van binnenuit kapot...
pi_85128434
Tja, het werkt wel. In het jaar voor m'n dianose ben ik in totaal negen kilo afgevallen, waarvan een groot deel in de laatste maand. Ik vond het geen gezicht (was altijd al te licht) en kreeg er de koude rillingen van, vooral toen het in de laatste dagen met halve kilo's tegelijk ging. Geen idee dat het aan een hoge bloedsuiker lag.

Van de maandelijkse perikelen heb ik circa twee jaar geen last gehad ( :') ), van enkele weken voor de diagnose tot afgelopen voorjaar, maar of je daar nou echt gelukkig mee moet zijn? T'is toch een teken dat je lichaam een flinke opdonder heeft gekregen.

En als je als diabetisch anorexia-patient op een gegeven moment in coma raakt, ben je vast niet zo blij meer met je nieuwe 'slanke' figuurtje. :')

(M'n huisarts beweerde dat ik er destijds misschien net een weekje vanaf heb gezeten.)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 09:21:46 ]
pi_86805618
Ik heb een paar vraagjes over diabetes: Komt dit (bijna) alleen voor bij mensen die minder gezond leven of overgewicht hebben?

Zijn er andere mogelijke oorzaken voor de symptomen als extreme dorst en vermoeidheid?

Wanneer is het noodzakelijk een test te laten doen bij de huisarts?
pi_86806252
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:03 schreef Nora.. het volgende:
Ik heb een paar vraagjes over diabetes: Komt dit (bijna) alleen voor bij mensen die minder gezond leven of overgewicht hebben?

Zijn er andere mogelijke oorzaken voor de symptomen als extreme dorst en vermoeidheid?

Als je twijfelt ga je gewoon naar de huisarts, die kan het beste beoordelen of er iets mis is. En nee je hoeft niet perse overgewicht te hebben of er een ongezonde levensstijl op na te houden om diabetes te krijgen.
pi_86806267
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:03 schreef Nora.. het volgende:

Type II komt voor bij doorgaans dikke of oudere mensen. Type I komt daar niet door. De exacte oorzaak van type I is (nog) niet precies bekend.

Ja natuurlijk kunnen er andere oorzaken zijn voor die symptomen.

Als je last hebt van extreme dorst en vermoeidheid is het altijd nuttig om naar de huisarts te gaan. Hij kan in een paar seconden je bloedsuiker controleren en diabetes vaststellen of uitsluiten.

Ben je ook afgevallen? Weinig eetlust? Droge mond?
pi_86806645
ja, ga ik ook zeker doen, maar het is weekend en ik kreeg ineens een aanval van bezorgdheid ;)
pi_86806712
@ Dastan:

Ik ben niet (veel) afgevallen en heb wel eetlust. Juist de hele dag door, alleen kan ik steeds maar weinig op. Droge mond en ogen heb ik ook al langere tijd.
pi_86806715
Je kunt het ook zelf even testen, zo deden ze dat vroeger ook. Plas in een bekertje en drink het op. Goed door je mond laten rollen om te kijken of je een zoetige smaak proeft.
pi_86806725
Zo ja, dan is je bezorgdheid terecht.
pi_86808161
ja, toch maar een prikje bij de dokter dan...
pi_86809226
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:55 schreef Nora.. het volgende:
ja, toch maar een prikje bij de dokter dan...
:P
pi_86810116
Over types gesproken: misleidende topictitel.
  zondag 26 september 2010 @ 19:21:56 #150
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86870364
Toen ik dit topic zag, dacht ik dat het speciaal voor diabetes 2 was. :D Inderdaad een wat misleidende titel.

Ik heb zwangerschapsdiabetes, en het is erg moeilijk onder controle te houden. Ben net begonnen met 14 eh te spuiten 's ochtends, en haal dan nog steeds boven de 10, dus zal morgen wel meer moeten spuiten. Voor de lunch en het avondeten spuit ik 4 eh, dat gaat de ene keer prima met waardes rond de 6 a 7, de andere dag zit ik alsnog boven de 10. Lastig in te schatten wat nou voor echt te hoge waardes zorgt, soms. Het is eigenlijk per ongeluk ontdekt, maar ik had wel klachten. Extreem moe, lusteloos, droge pijnlijke ogen, 6 a 8 liter per dag drinken, maar niet aankomen. Ben ondertussen ruim 6 kilo afgevallen en durf te wedden dat ik na de zwangerschap onder mijn startgewicht zit.

Hoop heel erg dat de diabetes weggaat na de bevalling, diabetes komt amper voor in mijn familie. Ik had wel graag meer voorlichting gewild over diabetes, gewoon in het algemeen. Het komt toch best vaak voor, maar ik wist er amper wat van. Zoals velen, dacht ik dat het gewoon geen suiker eten was en soms insuline spuiten. Maar jeetje, het beperkt je doen en laten behoorlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')