abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84951872
Ik woon redelijk dichtbij Breda en mb schoonfamilie woont in Breda, dus ben er regelmatig.. Waar woon je? Mag ook per pm hoor :)
And so the lion fell in love with the lamb
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:59:05 #127
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_84953580
Zou het gewoon ff bij je apotheek vragen...
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:23:06 #128
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_84956991
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:55 schreef zatoichi het volgende:
Weird, het zou echt van alles kunnen zijn, maar je hebt wel een keer bloedgeprikt zeg je? Daar is niets uitgekomen? (echt serieus als je bij mij in de buurt zou wonen, zou je langs mogen komen om je bloed te meten met mijn apparaat; wat een rare huisarts...)
Ja maar dat bloedprikken was ergens anders voor, maar hij kon aan de bloedcellen/plaatjes en bezinking zien dat ik te weinig vocht in m;n lichaam had of zo. Op bloedsuiker was toen niet getest.

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:13 schreef Bamba het volgende:
Ik woon redelijk dichtbij Breda en mb schoonfamilie woont in Breda, dus ben er regelmatig.. Waar woon je? Mag ook per pm hoor :)
Ik zal er zo een sturen :)

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:59 schreef Suzziieee het volgende:
Zou het gewoon ff bij je apotheek vragen...
Apotheek zit bij ons in de huisartspraktijk en de assistenten doen niks zonder de huisarts zelf. Die doen dat dus sowieso niet zelf, ik heb zelfs al eens een afspraak moeten maken bij de HA voor een herhaalrecept :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_84971436
Gisteren weer een soort epileptische aanval gehad. ;( Zat lang laag in de nacht en bij het opstaan ging het mis.
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:18:20 #130
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_84975761
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:23 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja maar dat bloedprikken was ergens anders voor, maar hij kon aan de bloedcellen/plaatjes en bezinking zien dat ik te weinig vocht in m;n lichaam had of zo. Op bloedsuiker was toen niet getest.
[..]

Ik zal er zo een sturen :)
[..]

Apotheek zit bij ons in de huisartspraktijk en de assistenten doen niks zonder de huisarts zelf. Die doen dat dus sowieso niet zelf, ik heb zelfs al eens een afspraak moeten maken bij de HA voor een herhaalrecept :')
Gast! Neem een andere huisarts echt....

En laat als de sodemieter je bloed checken.. Ken je niemand met suiker die een keer s ochtends als je nuchter bent desnoods je suiker ff kan meten??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 15:19:41 #131
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_84975800
oow dat laatste doet zatoichi misschien al voor je, relax :)

En stel je hebt wat, sleep die gast voor de rechter..

8 liter water per dag en nog dorst.. daar begon t bij mij ook bij :')
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 8 augustus 2010 @ 12:28:32 #132
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85003415
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 12:44 schreef Dastan het volgende:
Gisteren weer een soort epileptische aanval gehad. ;( Zat lang laag in de nacht en bij het opstaan ging het mis.
Voel jij je hypo's niet aan 's nachts dan? Dat lijkt me echt rot namelijk. Ik word er wel altijd wakker van, zit je midden in de nacht een banaan te eten enzo :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_85004163
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:28 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Voel jij je hypo's niet aan 's nachts dan? Dat lijkt me echt rot namelijk. Ik word er wel altijd wakker van, zit je midden in de nacht een banaan te eten enzo :')
Nee, ik word er niet wakker van of zo.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:11:44 #134
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85004691
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:54 schreef Dastan het volgende:

[..]

Nee, ik word er niet wakker van of zo.
Hm das niet tof dan. Idee om altijd dextro naast je bed te leggen in het geval dat je ook dus altijd gelijk wat kan eten 's ochtends mocht je laag zitten?
pi_85004970
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:11 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Hm das niet tof dan. Idee om altijd dextro naast je bed te leggen in het geval dat je ook dus altijd gelijk wat kan eten 's ochtends mocht je laag zitten?
Ja, dat heb ik normaal gesproken wel, maar had er al een tijdje geen last meer van gehad, dus dan word je daar wat minder vast in. Zal ik voortaan in ieder geval zeker weer doen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:20:33 #136
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_85005072
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:18 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik normaal gesproken wel, maar had er al een tijdje geen last meer van gehad, dus dan word je daar wat minder vast in. Zal ik voortaan in ieder geval zeker weer doen.
Ja ik heb er ook niet vaak last van, maar tis toch wel handig :Y heb ook altijd sultana's naast m'n bed liggen.
pi_85127039
Ik zat laatst een of ander blaadje te lezen, met daarin een Diabetes 1-patient die eventjes geen zin had om haar suikers goed bij te houden, en vervolgens 7 kilo afviel in 36 uur tijd. :{

Dat klinkt echt ontzettend eng. Dat je als het ware gelijk in het niets verdwijnt. :{
pi_85128333
Ik zag zelfs een keer bij Dr Phil ( :@ ) een item over diabetische anorexia, oftewel bloedsuiker hooghouden om af te vallen...

Tja niet verstandig, want de aceton in je lichaam maakt het van binnenuit kapot...
pi_85128434
Tja, het werkt wel. In het jaar voor m'n dianose ben ik in totaal negen kilo afgevallen, waarvan een groot deel in de laatste maand. Ik vond het geen gezicht (was altijd al te licht) en kreeg er de koude rillingen van, vooral toen het in de laatste dagen met halve kilo's tegelijk ging. Geen idee dat het aan een hoge bloedsuiker lag.

Van de maandelijkse perikelen heb ik circa twee jaar geen last gehad ( :') ), van enkele weken voor de diagnose tot afgelopen voorjaar, maar of je daar nou echt gelukkig mee moet zijn? T'is toch een teken dat je lichaam een flinke opdonder heeft gekregen.

En als je als diabetisch anorexia-patient op een gegeven moment in coma raakt, ben je vast niet zo blij meer met je nieuwe 'slanke' figuurtje. :')

(M'n huisarts beweerde dat ik er destijds misschien net een weekje vanaf heb gezeten.)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 09:21:46 ]
pi_86805618
Ik heb een paar vraagjes over diabetes: Komt dit (bijna) alleen voor bij mensen die minder gezond leven of overgewicht hebben?

Zijn er andere mogelijke oorzaken voor de symptomen als extreme dorst en vermoeidheid?

Wanneer is het noodzakelijk een test te laten doen bij de huisarts?
pi_86806252
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:03 schreef Nora.. het volgende:
Ik heb een paar vraagjes over diabetes: Komt dit (bijna) alleen voor bij mensen die minder gezond leven of overgewicht hebben?

Zijn er andere mogelijke oorzaken voor de symptomen als extreme dorst en vermoeidheid?

Als je twijfelt ga je gewoon naar de huisarts, die kan het beste beoordelen of er iets mis is. En nee je hoeft niet perse overgewicht te hebben of er een ongezonde levensstijl op na te houden om diabetes te krijgen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_86806267
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:03 schreef Nora.. het volgende:

Type II komt voor bij doorgaans dikke of oudere mensen. Type I komt daar niet door. De exacte oorzaak van type I is (nog) niet precies bekend.

Ja natuurlijk kunnen er andere oorzaken zijn voor die symptomen.

Als je last hebt van extreme dorst en vermoeidheid is het altijd nuttig om naar de huisarts te gaan. Hij kan in een paar seconden je bloedsuiker controleren en diabetes vaststellen of uitsluiten.

Ben je ook afgevallen? Weinig eetlust? Droge mond?
pi_86806645
ja, ga ik ook zeker doen, maar het is weekend en ik kreeg ineens een aanval van bezorgdheid ;)
pi_86806712
@ Dastan:

Ik ben niet (veel) afgevallen en heb wel eetlust. Juist de hele dag door, alleen kan ik steeds maar weinig op. Droge mond en ogen heb ik ook al langere tijd.
pi_86806715
Je kunt het ook zelf even testen, zo deden ze dat vroeger ook. Plas in een bekertje en drink het op. Goed door je mond laten rollen om te kijken of je een zoetige smaak proeft.
pi_86806725
Zo ja, dan is je bezorgdheid terecht.
pi_86808161
ja, toch maar een prikje bij de dokter dan...
pi_86809226
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 21:55 schreef Nora.. het volgende:
ja, toch maar een prikje bij de dokter dan...
:P
pi_86810116
Over types gesproken: misleidende topictitel.
  zondag 26 september 2010 @ 19:21:56 #150
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_86870364
Toen ik dit topic zag, dacht ik dat het speciaal voor diabetes 2 was. :D Inderdaad een wat misleidende titel.

Ik heb zwangerschapsdiabetes, en het is erg moeilijk onder controle te houden. Ben net begonnen met 14 eh te spuiten 's ochtends, en haal dan nog steeds boven de 10, dus zal morgen wel meer moeten spuiten. Voor de lunch en het avondeten spuit ik 4 eh, dat gaat de ene keer prima met waardes rond de 6 a 7, de andere dag zit ik alsnog boven de 10. Lastig in te schatten wat nou voor echt te hoge waardes zorgt, soms. Het is eigenlijk per ongeluk ontdekt, maar ik had wel klachten. Extreem moe, lusteloos, droge pijnlijke ogen, 6 a 8 liter per dag drinken, maar niet aankomen. Ben ondertussen ruim 6 kilo afgevallen en durf te wedden dat ik na de zwangerschap onder mijn startgewicht zit.

Hoop heel erg dat de diabetes weggaat na de bevalling, diabetes komt amper voor in mijn familie. Ik had wel graag meer voorlichting gewild over diabetes, gewoon in het algemeen. Het komt toch best vaak voor, maar ik wist er amper wat van. Zoals velen, dacht ik dat het gewoon geen suiker eten was en soms insuline spuiten. Maar jeetje, het beperkt je doen en laten behoorlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')