abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2008 @ 22:28:36 #181
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63116112
Enige kans die er nog is is dat de rechter het verbod tegenhoudt. De vereniging van smartshophouders stapt naar de rechter omdat ze verwachten dat dit verbod honderden arbeidsplaatsen gaat kosten. Maar ik betwijfel of de rechter een verbod opheft omdat de minister regelrecht tegen alle wetenschappelijke rapporteren die in zijn opdracht zijn geschreven ingaat.
quote:
Smartshops Overleg naar de rechter wegens beoogd paddoverbod

Het bestuur van de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) reageert verbaasd en teleurgesteld op het besluit van de Ministerraad van afgelopen vrijdag om de Algemene Maatregel van Bestuur rond het beoogde paddoverbod, al per 1 december aanstaande in werking te laten treden. De VLOS stapt naar de rechter.

Het landelijk smartshops-overleg is verontwaardigd omdat de Ministers van VWS en Justitie niet willen luisteren naar de stroom van waarschuwingen met betrekking tot de ongewenste gevolgen van zo’n paddoverbod. De VLOS onderhandelde tien jaar lang met de overheid rond de verkoop en gebruik van hallucinogene paddenstoelen en pleitte voortdurend voor reguleren in plaats van verbieden. De VLOS betreurt het ten zeerste dat verdere samenwerking onmogelijk wordt gemaakt en dat haar leden en hun afnemers met een verbod op rauwe wijze voor het blok worden gezet.

De Opiumwet schrijft voor dat eerst sprake moet zijn van gebleken schade voor de volksgezondheid en de samenleving. Tegenover een jaarlijkse verkoop van ongeveer anderhalf miljoen paddoporties in Nederland staat een zeer beperkt aantal incidenten dat niet aantoonbaar in verband kan worden gebracht met het gebruik van paddo’s. Er heeft geen wetenschappelijk of toxicologisch onderzoek plaatsgevonden. Minister Klink (VWS) slaat de adviezen van de door hem ingeschakelde onderzoekers, zoals het CAM, in de wind en baseert zijn besluit op aannames en ongefundeerde uitspraken, aldus de VLOS. De VLOS-leden voelen zich tekort gedaan door deze onredelijke opstelling.

De VLOS stelt: “Een algemeen geldend paddoverbod zal onherroepelijk leiden tot sluiting van vele smartshops, terwijl de overblijvende smartshops grote financiële schade zullen lijden. Dit kwam bij de behandeling in de Tweede Kamer nauwelijks aan bod.”

Bestuur Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS)
Als het paddoverbod kan worden tegengehouden op basis van de opiumwet vereiste dat er sprake moet zijn van gebleken schade voor de volksgezondheid en samenleving zou een algeheel wietverbod waarschijnlijk ook tegengehouden kunnen worden daarmee. Maarja, ik verwacht er niet veel van.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63116116
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:24 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Duh. De VVD is alleen liberaal als het om economie gaat.
Zonder de VVD hadden we in Nederland nooit euthanasie of homo-huwelijk gehad, dus ik ben het niet helemaal met je eens.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63116287
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad onvoorstelbaar dat een zogenaamd 'liberale' partij als de VVD toegeeft aan de onderbuik- en conservatieve gevoelens binnen die partij.
De VVD is met lieden als Kamp, de Krom, Teeven, Boekesteijn, van Baalen, Aptroot geleidelijk steeds rechtser en steeds on-liberaler geworden. De liberalen uit de VVD stappen over naar D'66, vandaar dat de VVD ook nauwelijks vooruit gaat ondanks het grote verval van ToN. Wat er rechts van ToN bijkomt, gaat er links naar D'66 weer af.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_63116843
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb je ooit overlast bij een slijter gezien?
Hoe vaak heb jij overlast gezien bij een coffeeshop?

Je vergelijking gaat overigens mank omdat niemand blijft hangen in een gall & gall.
Ga eens om 3 uur 's nachts op een zaterdag de straten op, bij de cafeetjes kijken in de smalle straatjes, lijkt me een veel logischer vergelijking.
Geen reden om alcohol te criminaliseren, gewoon alleen mensen oppakken die er niet mee om kunnen gaan en daarna herrie schoppen. Maar wel zo eerlijk om in te zien dat heel dit gedoe enorm hypocriet is van 'rechts' Nederland.
Iedereen met enige kennis van zaken kan toch wel beamen dat mariuana een relatief ongevaarlijke drug is. Alleen bij zeer overmatig gebruik kan het schadelijk zijn, de schade tijdens gebruik is daarnaast enorm laag.

Natuurlijk ook hier oppassen maar als je serieus vindt dat drinken en roken kan maar blowen niet, fuck dat.
  maandag 10 november 2008 @ 22:49:29 #185
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63116850
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:28 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Zonder de VVD hadden we in Nederland nooit euthanasie of homo-huwelijk gehad, dus ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik vraag me af of je dat zo kan stellen. Maar goed, doet er ook niet zoveel toe. Je bent het in ieder geval gedeeltelijk met me eens.
Ik bedoelde het natuurlijk "grotendeels" in plaats van "alleen", maar dat lijkt me wel duidelijk
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 10 november 2008 @ 22:51:23 #186
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_63116921
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:34 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

De VVD is met lieden als Kamp, de Krom, Teeven, Boekesteijn, van Baalen, Aptroot geleidelijk steeds rechtser en steeds on-liberaler geworden. De liberalen uit de VVD stappen over naar D'66, vandaar dat de VVD ook nauwelijks vooruit gaat ondanks het grote verval van ToN. Wat er rechts van ToN bijkomt, gaat er links naar D'66 weer af.
"De liberalen" is idd gewoon een ouderwetse term voor een partij die allang niet meer liberaal is, maar conservatief.
Net als dat hele links/rechts gezeik. Ouderwets.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 10 november 2008 @ 23:11:27 #187
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_63117646
Van de VVD website:

"Op voorstel van de VVD heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken voor het actief uitdragen van het succes van het Nederlandse beleid. Deze opdracht gaat in de eerste plaats de minister van Justitie aan. Aan hem de taak zich sterk te maken voor het gedoogbeleid. "

Lijkt me dus dat ze er niet tegen zijn.
pi_63117715
VVD Etten-Leur tegen coffeeshops

Wel dus.
De VVD is hard op weg een conservatieve partij te worden met wat nationalistische trekjes.
Liberaal? Nergens meer. De D66 dan maar? Neu. Die zijn progressief-liberaal, dus vrijheid ten koste van andermans belastingcenten.

Het klassieke liberalisme dat voor vrijheid op alle punten is, bestaat niet meer in de democratie, als het ooit al bestond, helaas.
  maandag 10 november 2008 @ 23:17:23 #189
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63117863
Mensen die de naïeve illusie hebben dat er ooit een partij van belang komt die libertarisch is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63117983
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:17 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen die de naïeve illusie hebben dat er ooit een partij van belang komt die libertarisch is.
En tot die tijd stemmen we gewoon niet.
Kiezen tussen 2 kwaden daar begin ik niet aan, live free or die!
  maandag 10 november 2008 @ 23:26:58 #191
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63118179
De beste stuurlui staan aan wal hè. Lekker schreeuwen vanaf de zijkant dat iedereen het fout doet maar het vertikken zelf wat in te brengen.
pi_63118218
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:20 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En tot die tijd stemmen we gewoon niet.
Kiezen tussen 2 kwaden daar begin ik niet aan, live free or die!
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Leuk hoor zo'n principieel standpunt, maar als ik kan kiezen voor een partij met een programma dat deels overeenkomt met wat ik denk, dan stem ik liever daarop dan helemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63118358
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, dan weet je wat je te doen staat. Leuk hoor zo'n principieel standpunt, maar als ik kan kiezen voor een partij met een programma dat deels overeenkomt met wat ik denk, dan stem ik liever daarop dan helemaal niet.
Geen een partij komt overeen met wat ik denk, waarom dan stemmen?
Ik wijs het stemmen niet per se af, maar bij gebrek aan goede opties rest mij geen andere keuze.
Noem mij eens één partij die liberaal is op zowel het economische vlak als maatschappelijk..
D66 heeft als stokpaardjes het milieu en het subsidieonderwijs, alsmede Europa met nog meer overheidsinmenging. Geen echt liberalisme. Alle andere opties zijn al helemaal niet liberaal.

Een andere partij oprichten is ook onzin-en er bestaat een libertarische partij maar daar gebeurt ook vrijwel niets mee, de ontwikkeling moet maatschappelijk gevormd worden.
Liever dan nog gewoon met mensen in gesprek blijven in de hoop dat ze gaan inzien dat zo'n beetje alle huidige opties een doodlopende straat zijn.
pi_63118453
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:14 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, ik heb weer duizend euro netto ontvangen

Maar nee, na een tijdje rust ben ik van plan weer wat conservatieve berichten te gaan plaatsen hier
Prima. Graag zelfs! Maar onderbouw het dan wat beter dan Pieter van Geel alsjeblieft

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2008 23:37:28 ]
pi_63122043
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:33 schreef sneakypete het volgende:
Noem mij eens één partij die liberaal is op zowel het economische vlak als maatschappelijk..
D66. Ze gaan niet zo ver als jij wil, maar D66 is de enige partij die altijd vecht voor jou vrijheden (al die belachelijke antiprivacywetgeving van de laatste jaren) en die op ethisch vlak (homorechten, abortus, noem het hele riedeltje maar op).
quote:
D66 heeft als stokpaardjes het milieu en het subsidieonderwijs, alsmede Europa met nog meer overheidsinmenging. Geen echt liberalisme.
Dat zijn halve waarheden. Milieubescherming valt daar onder, maar wat heeft dat met gebrek aan liberalisme te maken? En het gaat D66 niet om de subsidie in het onderwijs, het gaat om goed onderwijs, voor iedereen. Daar mag inderdaad belastinggeld voor gebruikt worden, maar nergens is dat een doel in het D66 beleid. Als jij aan kunt tonen dat goed onderwijs en voor iedereen samen kan met een andere wijze van financiering is je idee welkom.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:16:56 #197
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63122114
Christenunie: blowen boven 21
quote:
De ChristenUnie wil de verkoop van softdrugs aan jongeren onder de 21 gaan verbieden. Ook op straat blowen moet verboden zijn voor mensen onder 21 jaar. Deze maatregel zou volgens Tweede Kamerlid Joël Voordewind van de partij ingevoerd moeten worden 'zolang er nog geen verbod op coffeeshops is'.

In het Nederlands Dagblad laat Voordewind weten: "Laat jongeren in elk geval eerst hun scholopleiding afmaken, voor ze met drugs in aanraking komen." Voordewind zal de nieuwe leeftijdsgrens vandaag bepleiten bij de bespreking van de begroting van Jeugd en Gezin in het parlement. "Hoe later iemand ermee begint , hoe beter", aldus Voordewind.
Ze hebben de smaak wel te pakken. Drugs zijn duidelijk de grote boeman aan het worden. Ook dit keer is het volslagen hypocriet om alcohol links te laten liggen. Een groot probleem is het excessieve alcoholgebruik, dat echt niet gezond is, en dat kan al vanaf je 16e legaal. Om dan wiet pas vanaf 21 te willen legaliseren is weer nergens op gestoeld, behalve de ‘war on drugs’ die de CU ook blijkbaar graag voert.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:57:21 #198
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63122757
Onderbuikgevoelens.....

En dan heb je 80% van de bevolking die zich laat behandelen als een schaap, schreeuw een paar keer drugs is baaaaaaad en voila, ze gaan helemaal mee!

Kutland
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63122811
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 09:57 schreef maniack28 het volgende:
Onderbuikgevoelens.....

En dan heb je 80% van de bevolking die zich laat behandelen als een schaap, schreeuw een paar keer drugs is baaaaaaad en voila, ze gaan helemaal mee!

Kutland
Daar bleek uit enquetes toch weinig van eigenlijk. Het is alleen te hopen dat de VVD zich niet mee laat slepen in de blinde ideologische strijd.
pi_63122846
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:25 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je moet de realiteit niet ingewikkelder maken dan strikt noodzakelijk. Elke drug die mensen aanzet tot overlastgevend gedrag is slecht en moet dus verboden worden (cocaïne, wiet en dies van meer zij). Elk ander product (koffie en alcohol bijvoorbeeld) gewoon toestaan omdat het in wezen ook geen "drug" is.
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:09:33 #201
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63122991
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar bleek uit enquetes toch weinig van eigenlijk. Het is alleen te hopen dat de VVD zich niet mee laat slepen in de blinde ideologische strijd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de verkiezingsprogrammaboekjes van de vorige verkiezingen over drugs zeggen

Mjah.. laat ik het dan zo brengen, die 80% schapen zullen iig niet klagen als softdrugs verboden wordt... De meeste mensen in Ned. hebben de neiging pas hun ogen een beetje te openen als het om hun eigen leven gaat..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63126194
Is het niet de oplossing als compromis het zweedse model na te streven wel coffeshops en teelt maar alles in overheidshanden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:05:35 #203
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63127113
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is het niet de oplossing als compromis het zweedse model na te streven wel coffeshops en teelt maar alles in overheidshanden
Dat zou ook een prima oplossing zijn. Maar ja, het CDA vindt drugs per definitie slecht dus die zullen nooit met zoiets instemmen. Al sla je ze met honderd rapporten om de oren waarin wordt verklaard dat legaliseren en controleren beter werkt dan verbieden.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:25:52 #204
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63127609
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat zou ook een prima oplossing zijn. Maar ja, het CDA vindt drugs per definitie slecht dus die zullen nooit met zoiets instemmen. Al sla je ze met honderd rapporten om de oren waarin wordt verklaard dat legaliseren en controleren beter werkt dan verbieden.
Een partij die iemand die wetenschappelijke rapporten en onderzoeken ‘weinig realistisch’ vindt een ministerspost geeft, en tegelijkertijd moraal en politieke sturing uit documenten uit de bronstijd kan halen is natuurlijk dusdanig het spoor bijster dat je er alles van kunt verwachten
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63127737
Nul coffeeshops eindelijk wordt de politiek wijs! De dopeheads rotten maar op naar Afghanistan.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 13:34:27 #206
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_63127821
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:30 schreef schoelje het volgende:
Nul coffeeshops eindelijk wordt de politiek wijs! De dopeheads rotten maar op naar Afghanistan.
En dan kan de hele discussie weer overnieuw beginnen dankzij deze briljante bijdrage . Je lijkt wel een CDA'er: feiten, bewijzen en discussie negeren en weer op je eigen standpunt hameren.

Blijkbaar worden hersenen door het niet gebruiken van drugs (en het wel luisteren naar geesteljken) meer afgestompt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:38:27 #207
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63127893
quote:
Mja, in Nederland durft de politiek wel, maar in Afghanistan is Nederland te laf om de opiumproductie aan te pakken. Nee, lekker wat coffeeshops aanpakken, dat durven ze wel.

Snap wel dat jij hier blij mee bent, je bent net zo'n lafaard als de mensen in de Nederlandse politiek. Je hebt tenslotte eerder al aangegeven bang te zijn om vermoord te worden ( ) als je protesteert en dus maar op internet post dat andere mensen moeten gaan protesteren tegen iets waar jij tegen bent.
pi_63127965
quote:
Nee hoor, die blijven hier gewoon en komen nog steeds vrij makkelijk aan hun wiet.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:58:46 #209
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63128344
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee hoor, die blijven hier gewoon en komen nog steeds vrij makkelijk aan hun wiet.
Niet alleen aan wiet voortaan, maar ook aan LSD, XTC, cocaine, speed en GHB want dat zullen die vriendelijke straatdealers ook wel hebben voor een vriendenprijsje.
pi_63128469
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Niet alleen aan wiet voortaan, maar ook aan LSD, XTC, cocaine, speed en GHB want dat zullen die vriendelijke straatdealers ook wel hebben voor een vriendenprijsje.
Vooral de huisdealers zullen je verwennen met wat cocaine en xtc zodat je vaste klant wordt.
lollig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')