abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63139026
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:39 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Dus ik zie nu mijn monitor, dan nķg een monitor, dan een TV-stream, dan een SE-telefoon en dan pas de treinen. Multimedia in haar puurste vorm zou ik maar zeggen...
Daar verbaasde ik me destijds ook al over ja Raamvertelling tot de macht vier
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:43:43 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63139922
Stelletje jankerds over dat overstappen! Ik dacht de laatste keer: weet je wat, ik neem alleen een Schipholtaxi heen en de trein wel terug. En terwijl mijn vliegtuig op de terugweg de landing inzette op Schiphol, reden op station Gouda een Thalys en een Koploper tegen elkaar aan. De teringzooi die ik toen heb mogen ervaren, heeft mij doen besluiten dat ik op dat soort momenten niet meer afhankelijk wil zijn van de grillen van NS.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:45:13 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63139966
Laat maar
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63140932
Volgens deze poster die op het station van Almelo hangt, heeft de NS behoorlijk ambitieuze plannen voor de toekomst

Daarbij moet ik zeggen dat als Nederland er in de toekomst zo uit komt te zien, ik elders een heenkomen ga zoeken

Daarnaast in dezelfde kantine een stil protest tegen de anti-rook-lobby:


[ Bericht 18% gewijzigd door Charango op 11-11-2008 21:27:29 ]
Socialist in Mercedes
pi_63142144
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blaadjes op de rails he, dat is alles
Ja natuurlijk... Helemaal niet meer aan gedacht, ik moet echt vaker met de trein gaan.
Tok.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:36:21 #261
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63143936
mmm, gaat nu echt fout met AVG, dit topic heeft vanaf nu een avg-icoontje in de url (bij mij dan)
Hey moeten we niet iets doen m.b.t. de laatste dag/ritten van de Houtense tram of laten we deze herinnering een stille doodsterven, zonder slingers en trompettergeschal enzo? Kan me niet voorstellen dat de NS iets bed8 heeft.
Voor 2 (of 3) beginnelingen is dit namelijk wel een hoogtepuntje in de nl-spoorweggeschiedenis .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 november 2008 @ 07:55:03 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63149679
Goedemorgen NS, wat een moment voor een landelijke pinstoring. Wat een planning

Oh, heb nu wel een VIRM naar Eindhoven, ipv dat gare ICK.
pi_63150592
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:15 schreef Charango het volgende:
Volgens deze poster die op het station van Almelo hangt, heeft de NS behoorlijk ambitieuze plannen voor de toekomst
[ afbeelding ]
Daarbij moet ik zeggen dat als Nederland er in de toekomst zo uit komt te zien, ik elders een heenkomen ga zoeken

Daarnaast in dezelfde kantine een stil protest tegen de anti-rook-lobby:
[ afbeelding ]
Die poster komt al uit de jaren '70, toen dacht men dat we rond 2015 allemaal aan de monorail en vliegende auto's waren...

Straks voor het eerst met mijn NS Businesscard op en nu heb ik in al mijn braafheid nog tweede klas gekozen ook.
So we just called him Fred too
pi_63151739
rare al die van de ns op driebergen:

09.43 IC Den Haag rijdt niet
10.02 stopper a'dam via utrecht
10.05 IC nijmegen - den helder maakt extra stop op driebergen

En vervolgens wordt reizigers naar utrecht geadviseerd om de ic te nemen, terwijl de rijtijd gelijk is, aangezien de stopper ervoor zit.
So we just called him Fred too
pi_63151785
en blaadjes op de rails bij Bunnik zorgt voor wel heel langzaam en schokkerig optrekken....
So we just called him Fred too
pi_63151824
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:12 schreef Cothen het volgende:
En vervolgens wordt reizigers naar utrecht geadviseerd om de ic te nemen, terwijl de rijtijd gelijk is, aangezien de stopper ervoor zit.
Misschien omdat de stopper tjokvol zit en er op Ut voldoende spoorcapaciteit is om ze toch tegelijkertijd binnen te laten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 12:24:22 #267
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63155344
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef bork het volgende:
mmm, gaat nu echt fout met AVG, dit topic heeft vanaf nu een avg-icoontje in de url (bij mij dan)
Hey moeten we niet iets doen m.b.t. de laatste dag/ritten van de Houtense tram of laten we deze herinnering een stille doodsterven, zonder slingers en trompettergeschal enzo? Kan me niet voorstellen dat de NS iets bed8 heeft.
Voor 2 (of 3) beginnelingen is dit namelijk wel een hoogtepuntje in de nl-spoorweggeschiedenis .
Ja, ik heb gezegd dat ik al voor was
pi_63155349
In Duitsland bleek een goederentrein niet meer te kunnen remmen, waarop de twee machinisten van de lok afgesprongen zijn. De trein reed vervolgens met een vaartje van 70km/h verder, totdat een treindienstleider hem op een rangeerspoor tegen een gebouw tot staan bracht.

http://www.ksta.de/html/fotolines/1226337354182/rahmen.shtml?1

pi_63155533
Raar verhaal
quote:
Auch die Notbremsen waren ausgefallen, so dass die beiden 44 und 20 Jahre Männer während der Fahrt absprangen.
Dat kan niet eens, die zijn fail-safe.

En als jij met 70 km/h uit een rijdende trein springt dan zit je voorlopig even niet gezellig met je vriendjes aan de bar Dan mag je blij zijn als je nog leeft.

edit:
quote:
Die beiden Zugführer waren bei 40 Stundenkilometern aus der Lok gesprungen, weil die Bremsen defekt waren.
Nou, dan kan het misschien nog net Maar daarna is de trein weer harder gaan rijden of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 november 2008 @ 12:35:23 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63155648
heuvelaf misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63155895
Volgens de onderschriften bij de plaatjes wel ja.

Maar ze moeten maar eens goed onderzoeken wat er gebeurd is. In Bochum rolde een keer een tram achteruit heuvelaf op een andere tram. De bestuurder zei dat de rem het niet deed. Uit onderzoek bleek dat hij gewoon in paniek over het achteruit rollen niet meer wist hoe hij moest remmen.
pi_63155919
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:44 schreef Igen het volgende:
Volgens de onderschriften bij de plaatjes wel ja.

Maar ze moeten maar eens goed onderzoeken wat er gebeurd is. In Bochum rolde een keer een tram achteruit heuvelaf op een andere tram. De bestuurder zei dat de rem het niet deed. Uit onderzoek bleek dat hij gewoon in paniek over het achteruit rollen niet meer wist hoe hij moest remmen.
Dat kan. Gebeurt ook weleens dat mensen juist tractie geven in plaats van te remmen als ze iets fout zien gaan. Was vorig jaar een keer gebeurd, ik meen in Gent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63156399
Goed werk van de treindienstleider
............................
  woensdag 12 november 2008 @ 13:19:47 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63156744
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:

Dat kan niet eens, die zijn fail-safe.
In eerste instantie wel, maar als er geen lucht meer in het hoofdreservoir, de treinleiding en in het hulpreservoir zit, dan doen je remmen het ook niet meer op een gegeven moment.
Alleen zou je tegen die tijd al lang stil moeten staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63156914
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

In eerste instantie wel, maar als er geen lucht meer in het hoofdreservoir, de treinleiding en in het hulpreservoir zit, dan doen je remmen het ook niet meer op een gegeven moment.
Alleen zou je tegen die tijd al lang stil moeten staan.
Nee, net andersom. De lucht moet op druk blijven om te voorkomen dat de remblokken aanslaan. Dus als er ergens iets wegloopt/stuk gaat slaan die remmen automatisch aan, en komt de trein tot stilstand. Tenminste dat is wat mij verteld is. Als je aan de noodrem trekt bijvoorbeeld, trek je gewoon een ventiel in die drukluchtslang open waardoor de remmen aanslaan. Zonder afhankelijkheid van techniek of elektronica.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 13:44:17 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63157570
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, net andersom. De lucht moet op druk blijven om te voorkomen dat de remblokken aanslaan. Dus als er ergens iets wegloopt/stuk gaat slaan die remmen automatisch aan, en komt de trein tot stilstand. Tenminste dat is wat mij verteld is. Als je aan de noodrem trekt bijvoorbeeld, trek je gewoon een ventiel in die drukluchtslang open waardoor de remmen aanslaan. Zonder afhankelijkheid van techniek of elektronica.
Ja, klopt, maar de remblokken worden dan nog steeds tegen de wielen gedrukt met luchtdruk in de cilinders (een veer is nooit sterk genoeg). Daarom heb je twee reservoirs nodig: hoofdreservoir, brengt de treinleiding op druk, hulpreservoir brengt druk in de remcilinder.

Je remt door het verlagen van de druk in de treinleiding, hierdoor verschuift het druk-evenwicht tussen hulpreservoir en treinleiding, waardoor de tripleklep van stand verandert. Hierdoor stroomt lucht uit het hulpreservoir in de remcilinder. Nu rem je dus.

Bij het lossen breng je de treinleiding weer op druk: de tripleklep keert terug in zijn oorspronkelijke stand, waarbij de remcilinders lossen en het hulpreservoir weer op druk wordt gebracht.

Overigens: moderne treinen hebben gelukkig wat aanvullende systemen waarmee sneller geremd en gelost kan worden (elektrische bediening van de tripleklep bijvoorbeeld, bij een EP-rem in Mat '64). Alle treinen moeten echter wettelijk ook nog uitgerust zijn met het oude type, omdat dat zo lekker werkt bij een treinbreuk bijvoorbeeld. Bij het trekken aan de noodrem trek je eigenlijk gewoon een gat in de treinleiding, waarmee je lekker snel remt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63157767
Ow. Dan weet ik het ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 14:56:24 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63159828
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ow. Dan weet ik het ook niet
Hé, daar had ik heel wat meer woorden voor nodig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63163163
BIER!
quote:
Een 33-jarige treinmachinist is dinsdagavond aangehouden omdat hij dronken de intercity van Schiphol naar Groningen bestuurde. Hij had vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed, meldt het Korps Landelijke Politiediensten.
Bij station 't Harde op de Veluwe kwam de trein tot stilstand omdat de machinist dacht dat hij iets had aangereden. De Spoorwegpolitie nam poolshoogte, maar de trein bleek nergens tegenaan te zijn gereden. Wel hadden de agenten het ernstige vermoeden dat de machinist had gedronken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 november 2008 @ 17:01:24 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63163388
Niet best zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 november 2008 @ 17:23:43 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63163968
Ik begrijp niet hoe die machinist vanuit Schiphol een vlekkeloos parcours had gereden.
  woensdag 12 november 2008 @ 17:35:54 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63164323
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe die machinist vanuit Schiphol een vlekkeloos parcours had gereden.
Ik ben ook wel eens bezopen naar huis gefietst en toch niet op m'n bek gegaan, het kan dus wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63164409
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe die machinist vanuit Schiphol een vlekkeloos parcours had gereden.
Mja, maar wie zegt dat hij te Schiphol is begonnen, hij kan ook in Amersfoort opgestapt zijn
pi_63164743
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens bezopen naar huis gefietst en toch niet op m'n bek gegaan, het kan dus wel.
En hij hoefde niet eens te sturen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 17:49:29 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63164746
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:38 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mja, maar wie zegt dat hij te Schiphol is begonnen, hij kan ook in Amersfoort opgestapt zijn
Hm, scherp! +1
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 november 2008 @ 19:29:34 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63167540
Het schijnt trouwens dat de machinist met psychische problemen kampte vanwege een thuissituatie en tegen zijn zin in toch aan het werk moest van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63167761
quote:
130 Teletekst wo 12 nov
***************************************
Nieuws in het kort
***************************************
` In de intercity van Schiphol naar
Groningen is gisteravond een dronken
machinist aangehouden.De NS heeft hem
op staande voet ontslagen
.De machinist
was gestopt bij 't Harde,omdat hij
dacht dat hij iets had aangereden.De
spoorwegpolitie vond niets en besloot
tot een controle.De man had 2 promille
alcohol in zijn bloed,terwijl 0,5 mag.
***************************************
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63168090
Ben in de verkeerde trein gestapt, deze keer een Thalys. Best comfortabel, maar hoe kom ik vanuit Antwerpen naar Tilburg?
pi_63168134
quote:
Trein bij Spoorwegmuseum ontspoord

UTRECHT - Bij het Spoorwegmuseum in Utrecht is een trein door een stootblok geschoten en ontspoord. De schade is groot, niemand raakte gewond. De machinist bleef ongedeerd.

De Museumtrein was leeg en ook stond er niemand op het perron. De trein schoot verder door een hek en kwam tegen een mast tot stilstand.

De schade bedraagt zeker 100.000 euro en komt voor rekening van de Nederlandse Spoorwegen. De trein rijdt voorlopig niet. Bezoekers kunnen vanaf Utrecht Centraal wel buslijn 3 nemen om het museum te bereiken.

Bron

Blaadjes?
............................
pi_63168152
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:48 schreef At-EZ het volgende:
Ben in de verkeerde trein gestapt, deze keer een Thalys. Best comfortabel, maar hoe kom ik vanuit Antwerpen naar Tilburg?


Stoppertje Roosendaal en de 3600. Of IR naar Turnhout en daar lijn 15 geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63168186
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef sander89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blaadjes?


Goeie foto
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 19:52:40 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63168231
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt trouwens dat de machinist met psychische problemen kampte vanwege een thuissituatie en tegen zijn zin in toch aan het werk moest van de NS
+
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat komt niet echt goed nee... maar dan had hij maar niet moeten drinken. Hopelijk gaat hij geen stomme dingen doen...
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Stoppertje Roosendaal en de 3600. Of IR naar Turnhout en daar lijn 15 geloof ik
Stoppertje? Man, wat een ellende. Pak gewoon lekker de Beneluxtrein, gaat ieder uur om .59 (laatste om 21.59). Vanaf Rsd vervolgens om .51 de trein naar Arnhem, die stopt in Tilburg.

Reistijd is 1 uur 25.
pi_63168327
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Stoppertje Roosendaal en de 3600. Of IR naar Turnhout en daar lijn 15 geloof ik
Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.
pi_63168900
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.
laat maar dan, niet meer relevant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 november 2008 @ 20:11:46 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63168908
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.
De 3600 is de reeks van treinen die tussen Roosendaal en Arnhem rijden. Een IR is een interregio-trein, de Vlaamse tegenhanger van onze vroegere sneltrein geloof ik.

En als je al voorbij Breda bent, ben je zo in Tilburg
pi_63169217
Nieuweschans wordt Bad Nieuweschans

NIEUWESCHANS - Een historische dag voor Nieuweschans. Het grensdorp gaat binnenkort door het leven als Bad Nieuweschans.

De gemeenteraad van Reiderland is woensdag akkoord gegaan met de naamsverandering.

Bad Neuschans?
  woensdag 12 november 2008 @ 20:20:34 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63169230
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef sander89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blaadjes?
Hm, oepsje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 november 2008 @ 20:20:55 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63169250
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef sander89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blaadjes?
Die man zegt nog zo, de uitgang is daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63169265
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:20 schreef Wadloper het volgende:
Nieuweschans wordt Bad Nieuweschans

NIEUWESCHANS - Een historische dag voor Nieuweschans. Het grensdorp gaat binnenkort door het leven als Bad Nieuweschans.

De gemeenteraad van Reiderland is woensdag akkoord gegaan met de naamsverandering.

Bad Neuschans?
Nieuw bordje per Fahrplanwechsel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63169396
En waarom veranderen ze de naam van Nieuweschans dan?

Kan fles iig weer een nieuw Nederlands bordje schieten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 november 2008 @ 20:26:42 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63169458
vanwege dat kuuroord, genaamd Fontana
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')