Daar verbaasde ik me destijds ook al over jaquote:Op dinsdag 11 november 2008 19:39 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Dus ik zie nu mijn monitor, dan nķg een monitor, dan een TV-stream, dan een SE-telefoon en dan pas de treinen.Multimedia in haar puurste vorm zou ik maar zeggen...
Ja natuurlijk... Helemaal niet meer aan gedacht, ik moet echt vaker met de trein gaan.quote:Op maandag 10 november 2008 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blaadjes op de rails he, dat is alles
Die poster komt al uit de jaren '70, toen dacht men dat we rond 2015 allemaal aan de monorail en vliegende auto's waren...quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:15 schreef Charango het volgende:
Volgens deze poster die op het station van Almelo hangt, heeft de NS behoorlijk ambitieuze plannen voor de toekomst![]()
[ afbeelding ]
Daarbij moet ik zeggen dat als Nederland er in de toekomst zo uit komt te zien, ik elders een heenkomen ga zoeken
Daarnaast in dezelfde kantine een stil protest tegen de anti-rook-lobby:
[ afbeelding ]
Misschien omdat de stopper tjokvol zit en er op Ut voldoende spoorcapaciteit is om ze toch tegelijkertijd binnen te latenquote:Op woensdag 12 november 2008 10:12 schreef Cothen het volgende:
En vervolgens wordt reizigers naar utrecht geadviseerd om de ic te nemen, terwijl de rijtijd gelijk is, aangezien de stopper ervoor zit.
Ja, ik heb gezegd dat ik al voor wasquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:36 schreef bork het volgende:
mmm, gaat nu echt fout met AVG, dit topic heeft vanaf nu een avg-icoontje in de url(bij mij dan)
Hey moeten we niet iets doen m.b.t. de laatste dag/ritten van de Houtense tram of laten we deze herinnering een stille doodsterven, zonder slingers en trompettergeschal enzo? Kan me niet voorstellen dat de NS iets bed8 heeft.
Voor 2 (of 3) beginnelingen is dit namelijk wel een hoogtepuntje in de nl-spoorweggeschiedenis.
Dat kan niet eens, die zijn fail-safe.quote:Auch die Notbremsen waren ausgefallen, so dass die beiden 44 und 20 Jahre Männer während der Fahrt absprangen.
Nou, dan kan het misschien nog netquote:Die beiden Zugführer waren bei 40 Stundenkilometern aus der Lok gesprungen, weil die Bremsen defekt waren.
Dat kan. Gebeurt ook weleens dat mensen juist tractie geven in plaats van te remmen als ze iets fout zien gaan. Was vorig jaar een keer gebeurd, ik meen in Gent.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:44 schreef Igen het volgende:
Volgens de onderschriften bij de plaatjes wel ja.
Maar ze moeten maar eens goed onderzoeken wat er gebeurd is. In Bochum rolde een keer een tram achteruit heuvelaf op een andere tram. De bestuurder zei dat de rem het niet deed. Uit onderzoek bleek dat hij gewoon in paniek over het achteruit rollen niet meer wist hoe hij moest remmen.
In eerste instantie wel, maar als er geen lucht meer in het hoofdreservoir, de treinleiding en in het hulpreservoir zit, dan doen je remmen het ook niet meer op een gegeven moment.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat kan niet eens, die zijn fail-safe.
Nee, net andersom. De lucht moet op druk blijven om te voorkomen dat de remblokken aanslaan. Dus als er ergens iets wegloopt/stuk gaat slaan die remmen automatisch aan, en komt de trein tot stilstand. Tenminste dat is wat mij verteld is. Als je aan de noodrem trekt bijvoorbeeld, trek je gewoon een ventiel in die drukluchtslang open waardoor de remmen aanslaan. Zonder afhankelijkheid van techniek of elektronica.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
In eerste instantie wel, maar als er geen lucht meer in het hoofdreservoir, de treinleiding en in het hulpreservoir zit, dan doen je remmen het ook niet meer op een gegeven moment.
Alleen zou je tegen die tijd al lang stil moeten staan.
Ja, klopt, maar de remblokken worden dan nog steeds tegen de wielen gedrukt met luchtdruk in de cilinders (een veer is nooit sterk genoeg). Daarom heb je twee reservoirs nodig: hoofdreservoir, brengt de treinleiding op druk, hulpreservoir brengt druk in de remcilinder.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, net andersom. De lucht moet op druk blijven om te voorkomen dat de remblokken aanslaan. Dus als er ergens iets wegloopt/stuk gaat slaan die remmen automatisch aan, en komt de trein tot stilstand. Tenminste dat is wat mij verteld is. Als je aan de noodrem trekt bijvoorbeeld, trek je gewoon een ventiel in die drukluchtslang open waardoor de remmen aanslaan. Zonder afhankelijkheid van techniek of elektronica.
Hé, daar had ik heel wat meer woorden voor nodig!quote:
quote:Een 33-jarige treinmachinist is dinsdagavond aangehouden omdat hij dronken de intercity van Schiphol naar Groningen bestuurde. Hij had vier keer de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed, meldt het Korps Landelijke Politiediensten.
Bij station 't Harde op de Veluwe kwam de trein tot stilstand omdat de machinist dacht dat hij iets had aangereden. De Spoorwegpolitie nam poolshoogte, maar de trein bleek nergens tegenaan te zijn gereden. Wel hadden de agenten het ernstige vermoeden dat de machinist had gedronken.
Ik ben ook wel eens bezopen naar huis gefietst en toch niet op m'n bek gegaan, het kan dus wel.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe die machinist vanuit Schiphol een vlekkeloos parcours had gereden.
Mja, maar wie zegt dat hij te Schiphol is begonnen, hij kan ook in Amersfoort opgestapt zijnquote:Op woensdag 12 november 2008 17:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe die machinist vanuit Schiphol een vlekkeloos parcours had gereden.
En hij hoefde niet eens te sturenquote:Op woensdag 12 november 2008 17:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens bezopen naar huis gefietst en toch niet op m'n bek gegaan, het kan dus wel.
Hm, scherp! +1quote:Op woensdag 12 november 2008 17:38 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja, maar wie zegt dat hij te Schiphol is begonnen, hij kan ook in Amersfoort opgestapt zijn
quote:130 Teletekst wo 12 nov
Nieuws in het kort
` In de intercity van Schiphol naar
Groningen is gisteravond een dronken
machinist aangehouden.De NS heeft hem
op staande voet ontslagen.De machinist
was gestopt bij 't Harde,omdat hij
dacht dat hij iets had aangereden.De
spoorwegpolitie vond niets en besloot
tot een controle.De man had 2 promille
alcohol in zijn bloed,terwijl 0,5 mag.
quote:Trein bij Spoorwegmuseum ontspoord
UTRECHT - Bij het Spoorwegmuseum in Utrecht is een trein door een stootblok geschoten en ontspoord. De schade is groot, niemand raakte gewond. De machinist bleef ongedeerd.
De Museumtrein was leeg en ook stond er niemand op het perron. De trein schoot verder door een hek en kwam tegen een mast tot stilstand.
De schade bedraagt zeker 100.000 euro en komt voor rekening van de Nederlandse Spoorwegen. De trein rijdt voorlopig niet. Bezoekers kunnen vanaf Utrecht Centraal wel buslijn 3 nemen om het museum te bereiken.
Bron
quote:Op woensdag 12 november 2008 19:48 schreef At-EZ het volgende:
Ben in de verkeerde trein gestapt, deze keer een Thalys. Best comfortabel, maar hoe kom ik vanuit Antwerpen naar Tilburg?
+quote:Op woensdag 12 november 2008 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt trouwens dat de machinist met psychische problemen kampte vanwege een thuissituatie en tegen zijn zin in toch aan het werk moest van de NS
Dat komt niet echt goed nee... maar dan had hij maar niet moeten drinken. Hopelijk gaat hij geen stomme dingen doen...quote:
Stoppertje? Man, wat een ellende. Pak gewoon lekker de Beneluxtrein, gaat ieder uur om .59 (laatste om 21.59). Vanaf Rsd vervolgens om .51 de trein naar Arnhem, die stopt in Tilburg.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Stoppertje Roosendaal en de 3600. Of IR naar Turnhout en daar lijn 15 geloof ik
Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Stoppertje Roosendaal en de 3600. Of IR naar Turnhout en daar lijn 15 geloof ik
laat maar dan, niet meer relevantquote:Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.
De 3600 is de reeks van treinen die tussen Roosendaal en Arnhem rijden. Een IR is een interregio-trein, de Vlaamse tegenhanger van onze vroegere sneltrein geloof ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 19:55 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Wat is 3600/IR? we passeerden zonet Breda als ik m'n tomtom moet geloven.
Nieuw bordje per Fahrplanwechsel?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:20 schreef Wadloper het volgende:
Nieuweschans wordt Bad Nieuweschans
NIEUWESCHANS - Een historische dag voor Nieuweschans. Het grensdorp gaat binnenkort door het leven als Bad Nieuweschans.
De gemeenteraad van Reiderland is woensdag akkoord gegaan met de naamsverandering.
Bad Neuschans?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |