*surf* ben waarschijnlijk blind geweest: overal zie ik al iets...
quote:
What Final Destination 2 Is About: One year after the tragic crash of Flight 180, Kimberly and her pals are gearing up for a road trip to Daytona for sun, partying, and dudes. The gang quickly find themselves stuck in bumper to bumper traffic on the freeway on-ramp. Then the vision strikes Kimberly: a horrifying disaster. An event that can happen at any time and any place. A struggle to stay alive and avoid death at all costs ensues.
quote:mjah... blair witch deel 1 was leuk... speed deel 1 was leuk... maar heb je ooit nog wat over de sequel gehoord?
Op maandag 25 maart 2002 11:07 schreef DaMSWer het volgende:
deel 1 was best wel leuk
quote:
Op maandag 25 maart 2002 11:01 schreef zerosignal het volgende:
*WOW* Ik heb hier nog helemaal niet van gehoord... Hoop dat ie flopt... Bij sommige films vraag je je hevig af waar zo'n sequel over zou moeten gaan.*surf* ben waarschijnlijk blind geweest: overal zie ik al iets...
[..]
hij heeft gewoon hetzelfde verhaal als het eerste deel
quote:
Op maandag 25 maart 2002 11:07 schreef DaMSWer het volgende:
deel 1 was best wel leuk
deel 1 was HEEL leuk
En ik ben altijd wel in voor een tienerhorrorslasherpulpfilmdingetje!
het is niet seeya guys trouwens... maar you can just drop DEAD
quote:dan moet je hem eens vaker kijken,
Op maandag 25 maart 2002 15:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
Al die lyrische verhalen over deel 1 vond ik maar overdreven. Ik vond het geen super geweldig fantastisch super leuke film.
net als in de openingsscene
daar zitten stiekum een stuk of 20/25 verwijzingen naar eerdere rampen in de geschiedenis in die je niet zo heel snel opvallen, en in de restvan de film komen die nog een aantal keer voor...
een leraar van me heeft de film ooit helemaal meegekeken, die wist ik echt ooit dingen te vertellen die normaal niet op zouden vallen
Voor degene die het niet weten te waarderen was het denk ik net te subtiel allemaal...
Vervolg kan juist heel makkelijk...meer originele dood-ontsnappingen...en het was wel degelijk een (redelijk) succes...vandaar ook het vervolg!
quote:horrorslasherpulpfilm?? wil niet vervelend doen maar dit is dus nix meer dan een tienerfilm.
Op donderdag 28 maart 2002 15:14 schreef Gellarboy het volgende:
Whoei, ik vond deel 1 ook cool!
Heb echt zitten gillen in de bios bij die bus scene."WHA!"
En ik ben altijd wel in voor een tienerhorrorslasherpulpfilmdingetje!
quote:ik wil ook niet vervelend doen, maar dit is wel meer dan een tienerfilm hoor...
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:02 schreef AntiChrist het volgende:[..]
horrorslasherpulpfilm?? wil niet vervelend doen maar dit is dus nix meer dan een tienerfilm.
quote:en wat is er precies meer aan?, horror? slasher? Pulp? een tienerfilm met een paranormaal tintje nix meer nix minder.
Op vrijdag 4 oktober 2002 15:27 schreef zerosignal het volgende:[..]
ik wil ook niet vervelend doen, maar dit is wel meer dan een tienerfilm hoor...
crossroads is een tienerfilm... f/d NIET
zoals ook American Psycho 2 (29-10 op DVD) sla die ook maar gerust over
f/d zelf was leuk. kvond die scene met het kruipende water over die badkamervloer wel origineel *gulp*
huur hem nog een paar keer en kijk goed....
of lees wat meer over hoe de film tot stand is gekomen
Hele film is zo fucking dubbelzinnig....
maar de massa weet dat niet
Ik vond deel 1 zeer goed, dus ik kijk hier naar uit!
quote:Twas
Op maandag 25 maart 2002 11:11 schreef vosss het volgende:
Met die bus vond ik erg cool.
seeya guys --> Splet!!!
quote:Maar deel 1 was wel leuk in elk geval
Op donderdag 3 oktober 2002 20:22 schreef Ketjing het volgende:
Deel 1 was op zijn zachts gezegd niet echt een succes. Denk dat deel 2 hetzelfde lot beschoren is.
quote:Nee,
Op donderdag 23 januari 2003 19:37 schreef Together-Alone het volgende:[..]
Twas
'You can all just go to he-SPLET-'
"Then you can drop fucking dead!" SPLASH
favoriets scenes: het kruipende water, de bus, de trein (ik durf nooit meer het ov ) en vooral het einde. Koude rillingen en een fantastische afsluiter.
Over deel 2 ben ik wat sceptisch. Waarschijnlijk is dit net zoiets als een vervolg op Cube bedenken. Het origineel overdoen mag niet, maar ervan afwijken kan niet.
Begin van de film is echt geniaal gedaan! Verder vind ik de ongelukken die gebeuren erg gaaf en vol met leuke (schrik)effects! Naarmate de film vordert wordt hij wel iets minder, maar ik vind 't nog altijd een topper!
Natuurlijk is ook Ali Larter heerlijk om naar te kijken!
By the way, graag zou ik deze op divx willen hebben, iemand die mij daarbij kan helpen??
Ik heb er weer een favoriete scene bij, nl.de kettingbotsing in het begin.
Goeie god toen die boomstam door die auto heen vloog.
Ik vind het wel jammer dat ze van dit vervolg een "slasherhorror" hebben gemaakt, deel 1 was gewoon een goeie thriller met echt enge stukjes.
In deel 2 zit je gewoon te wachten op de volgende dooie, en ben je benieuwd hoe bloederig hij/zij om het leven komt.
Maar ik moet wel zeggen dat ik me in die anderhalf uur geen moment verveeld heb.
Zeker een geslaagd vervolg op het iets betere eerste deel.
8
quote:denk het niet.
Op woensdag 12 maart 2003 00:06 schreef Markster het volgende:
ga hem deze week huren met me vrienden
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 00:07 schreef victorinox het volgende:[..]
denk het niet.
Ik weet helemaal nix ervan, hoorde die hele titel vandaag voor het eerst
quote:Hij wordt nu gesneakt, dat betekend dus dat hij binnenkort pas in de bioscoop komt.
Op woensdag 12 maart 2003 00:12 schreef Markster het volgende:[..]
waarom niet
issie nog niet uit dan ofzo
(Final Destination (deel 1 dus) is uiteraard wel gewoon te huur)
quote:Final Destination (deel 1 dus) is al een hele tijd uit op vdeo en dvd, die kun je dus wel huren. (moet je ook doen
Op woensdag 12 maart 2003 00:12 schreef Markster het volgende:[..]
waarom niet
issie nog niet uit dan ofzo
Final Destination 2 komt pas 3 April in de bioscoop uit. en daar gaat deze topic over.
Maakt de film er niet minder leuk om, maar kzou er niet naar toe gaan in de bios..
Maarja de massa wil nou eenmaal vervolgen zien, dus krijgen we vervolgen.
quote:Twee mogelijkheden:
vreeeeeeemd, die vriend van me was overtuigd dat ie hem helemaal te gek vond, en dat ie hem cker voor de 2e keer wilde zien
cker wetuh!
quote:mwhja kan wel gedownload zijn ja, maar vreemd dat die dan zegt dat ie hem wil huren
Op woensdag 12 maart 2003 09:44 schreef Sai het volgende:[..]
Twee mogelijkheden:
Hij zag hem in de sneak
Hij heb hem gedownloodcker wetuh!
Dat met die bus was inderdaad een van de hoogte punten, maar de ontploffing van het vliegtuig vond ik ook echt onwijs mooi gemaakt. Ben benieuwd naar deel 2!
quote:
Op maandag 25 maart 2002 11:01 schreef zerosignal het volgende:
Hoop dat ie flopt...
maar ontopic, heb em gezien en hij is zeker niet slecht, een up-todate hack'n'slash film (zonder boogieman, maar wel met veel bloed) best een tripje naar de bios waardig.
\/ \/ \/ SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER \/ \/ \/
.
.
.
Ong. zelfde als deel 1 maar dan ipv vliegtuig crash een zeer spectaculaire kettingbotsing. Meisje voorziet ramp en zo ontkomen aantal mensen aan De Dood, maar gaan net als eerste deel 1 voor 1 alsnog dood met aantal dodelijke (en vaak bizarre -> openingsscene van Ghost Ship *hint* *hint*
) 'ongevallen'.
.
.
.
/\ /\ /\ EINDE SPOILER EINDE SPOILER /\ /\ /\
quote:Nee.
Op donderdag 23 januari 2003 22:30 schreef hp22 het volgende:[..]
Nee,
"Then you can drop fucking dead!" SPLASH
".. then you can just drop fucking dead!" *SPLET*
quote:No shit sherlock
Op woensdag 12 maart 2003 21:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:onrealistische 'moordpartijen'.
Wat worden we toch dom gehouden / gemaakt.
Heb me niet vaak zo aan een film lopen irriteren als vanavond.
Er bekroop me een gevoel van eenzaamheid.
Hoe dichtbij is Amerika?
A)Mooi thema maar de filmmakers krijgen het voor elkaar het helemaal te verzieken.
B)Exacte kopie van deel 1
C)Het publiek>>Zie boven
D)Hele slechte rollen, dialogen.
Wat special effects en weer wat mensen tevreden.
Cashin' as usual
Toppertjes waren: de openingscene, de brandtrap en de airbag (een variant op de bus scene uit deel 1) Overigens werd onze nederklassieker de Lift ook nog ff overgedaan...
Kan iemand mij trouwens vertellen wat die mensen wiens zoontje weggeduwd werd te maken hebben met de overlevenden? Dat jochie werd weggeduwt en enkele maanden later zitten de overlevers met z'n ouders een hem te barbequen... hoe dat zo?
Overigens zat er een leuke bijrol in voor de auto op mijn icoontje. Oplettenden zullen zien dat eenzelfde Pontiac Firebird (met lelijk vogelopdruk) als Kitt niet zo onverwoestbaar is als Kitt zelf
MAAR NOG STEEDS MEER DAN EEN HALF JAAR WACHTEN OP LOTR III!!!!
en sinds wanneer wordt een lijk overdag, redelijk snel na het overlijden, in een achterafkamertje gecremeerd zonder aanwezigheid van vrienden, kennissen etc?
vond alleen het ongeluk van die zwarte knul in het ziekenhuis tegenvallen...
quote:ja die vatte ik ook echt niet...
Op donderdag 3 april 2003 18:50 schreef Patch het volgende:
damn
wat waren die ongelukken gaaf he???
die gaat moi in slow motion bekijken op dvd !vond alleen het ongeluk van die zwarte knul in het ziekenhuis tegenvallen...
quote:Precies, daar draait de hele film om: DE ONGELUKKEN. De dood achtervolgt hun en daarna zijn ze de sjaak.
Op donderdag 3 april 2003 18:50 schreef Patch het volgende:
damn
wat waren die ongelukken gaaf he???
die gaat moi in slow motion bekijken op dvd !vond alleen het ongeluk van die zwarte knul in het ziekenhuis tegenvallen...
quote:Kazaa
Op vrijdag 4 april 2003 08:59 schreef Ajax_master het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 04-04-2003 09:42]
echt qua actie een van de beste films...
Deel 1 vond ik toch een stukje beter. Daar werd nog geprobeerd om alles een beetje serieus te brengen. Dit geval werd nergens serieus, de laatste scene was daarin een hoogtepunt..
-- SPOILER --
Kan iemand mij vertellen hoe die auto, met die vrienden erin, ooit aangereden had kunnen worden door een truck?? Die auto stond nog niet op de snelweg, en toch botst die truck er massaal in..
Die arm op het eind, recht in z'n moeders bordje....
Het idee van de dood die achter ja aan komt, is best leuk. Daar kan je toch wel meer mee dan dit.
De film is opzich wel geinig met een indrukwekkende beginscene, maar ik had gehoopt op iets originelers. Gemiste kans dit.
Ook de rest van de film verloopt de film lekker. Beter dan deel 1.
quote:Sja, dat was niet eens een kamer maar een bouwvallige hut. Wel raar idd dat ie daar wordt gecremeerd, hij had toch geld zat.
Op donderdag 3 april 2003 08:20 schreef MikeyMo het volgende:
en sinds wanneer wordt een lijk overdag, redelijk snel na het overlijden, in een achterafkamertje gecremeerd zonder aanwezigheid van vrienden, kennissen etc?
En van die truck die de drie vrienden vermorzeld. Los dat ze niet op de weg stonden is het raar dat een truck met zo;n vaart komt aanrijden als er 100 meter verderop een enorme explosie is te zien.
Maar dat doet de dood he, die doet zulke dingen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Enige wat ik vreemd vond (alhoewel vreemd is misschien niet het goede woord) is dat de gehele zaal joelend, juichend, schreeuwend en lachend elke slachtpartij ''aanmoedigde''....
10 jaar geleden zou 75% kotsend de zaal uit zijn gelopen, nu wordt er gewoon gelachen en gejoeld als iemand op een gruwelijke manier vermoord wordt..
quote:Idd! Het was erg gezellig
Op maandag 7 april 2003 16:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb me prima vermaakt met deze film !Enige wat ik vreemd vond (alhoewel vreemd is misschien niet het goede woord) is dat de gehele zaal joelend, juichend, schreeuwend en lachend elke slachtpartij ''aanmoedigde''....
10 jaar geleden zou 75% kotsend de zaal uit zijn gelopen, nu wordt er gewoon gelachen en gejoeld als iemand op een gruwelijke manier vermoord wordt..
quote:dat heet vooruitgang
Ik heb me prima vermaakt met deze film !Enige wat ik vreemd vond (alhoewel vreemd is misschien niet het goede woord) is dat de gehele zaal joelend, juichend, schreeuwend en lachend elke slachtpartij ''aanmoedigde''....
SPOILER!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik had me helemaal op zitten naaien over wat ik hier las over die airbag. Dat het de 'busscene' van deel 2 zou zijn. En ik was zoooooooooo geschrokken van die busscene toen dat ik de hele tijd uit zat te kijken naar een situatie met een airbag.
Nou ja, die buis kwam door die hoofdsteun heen en ik had niks in de gaten. Toen begonnen ze haar te bevrijden uit die auto en toen viel het kwartje bij me. Dus ik dook met m'n hoofd tussen m'n benen en op dat moment hoor ik "PAF!"
En Pjederdy naast me zegt zo: "Ooooohwwwwwwww."
.
quote:Die scene is toch gewoon geweldig? Waarom duik je dan met je hoofd weg...
Op dinsdag 8 april 2003 14:40 schreef Gellarboy het volgende:
Ik vond 'm echt supertof.
De openingsscene is ont-zet-tend strak!
Verder is 'ie gewoon bruut smerig, maar dat heb je nou eenmaal met horror-vervolgen: meer bloed en minder verhaal.
Maar als dat je ding is (which it was) dan vermaak je je prima.SPOILER!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik had me helemaal op zitten naaien over wat ik hier las over die airbag. Dat het de 'busscene' van deel 2 zou zijn. En ik was zoooooooooo geschrokken van die busscene toen dat ik de hele tijd uit zat te kijken naar een situatie met een airbag.
Nou ja, die buis kwam door die hoofdsteun heen en ik had niks in de gaten. Toen begonnen ze haar te bevrijden uit die auto en toen viel het kwartje bij me. Dus ik dook met m'n hoofd tussen m'n benen en op dat moment hoor ik "PAF!"
En Pjederdy naast me zegt zo: "Ooooohwwwwwwww."
.
quote:jah idd die was wel ruig... en smerig
Op dinsdag 8 april 2003 19:30 schreef fratsman het volgende:
Gelanceerd prikkeldraad is ook wel grappig......
quote:Zegt iemand met Patrick Bateman als nick
Enige wat ik vreemd vond is dat de gehele zaal joelend, juichend, schreeuwend en lachend elke slachtpartij ''aanmoedigde''....
quote:Freddy
Op woensdag 9 april 2003 10:43 schreef Gellarboy het volgende:
... En daarbij, alsof horrorhelden als Freddy en Jason ook geen hordes joelende fans hebben.
Als je horror niet leuk vindt dan moet je er niet naar kijken.
quote:Ik vond het al zo raar dat ik telkens uit mn stoel lazerde van het lachen....
quote:ja, ik schoot hier ook met regelmaat in de lach...
Op woensdag 9 april 2003 18:07 schreef fratsman het volgende:[..]
Ik vond het al zo raar dat ik telkens uit mn stoel lazerde van het lachen....
het is zooo over-the-top en je weet van te voren wat je kan verwachten dat wekte bij Braindead 10 jaar geleden op de lachspieren en nou dus ook...
quote:Dat ik het lachwekkend vind, is voor mij normaal, dat anderen het ook lachwekkend vinden, is voor mij abnormaal...
Zegt iemand met Patrick Bateman als nick
Het einde was ik iets minder over te spreken...dat vond ik wat slap. Maar al met al toch heel leuk.
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n film voor 12 jaar en ouder goed gekeurd word
quote:Vergeleken met andere landen helemaal niet.
Op maandag 14 april 2003 19:13 schreef UrbanMike het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat zo'n film voor 12 jaar en ouder goed gekeurd word
Certification: Australia:MA / Germany:18 / Hong Kong:IIB / Netherlands:12 / Singapore:NC-16 (cut) / Switzerland:16 (canton of Geneva) / Switzerland:16 (canton of Vaud) / Switzerland:16 (canton of the Grisons) / UK:15 / USA:R
(Bron: IMDB)
Volgens mij hebben de Nederlandse keurders een klein inschattingsfoutje gemaakt
hier worden nooit films geknipt of gecensureerd
quote:Wat had jij verwacht, meesterlijke dialogen en vraagstukken des levens?
Op maandag 14 april 2003 20:15 schreef Duiveltja het volgende:
Eerste deel was veel beter. Dit deel gaat alleen om hoe ze doodgaan
quote:Niks deze film voldeed aan mijn verwachtingen
Op maandag 14 april 2003 20:16 schreef patty het volgende:[..]
Wat had jij verwacht, meesterlijke dialogen en vraagstukken des levens?
Zaten een paar erg coole deaths bij, maar - zoals het een ''' horror ''' betaamt was het eind erg matig - ....
Op naar deel 3...
aan DVL
Final.Destination.2.DVD.SCREENER.XViD-DVL
Leuke stukjes vond ik van die airbag.
(mute the chainsaw)
Het verkeersongeluk in het begin.
En uiteraard dat stukje met die glazen plaat.
quote:En suktje met die duiven als die bij de tandarts zit.
Op zondag 20 april 2003 03:17 schreef Merina het volgende:
Ik vond deel II beterLeuke stukjes vond ik van die airbag.
(mute the chainsaw)
Het verkeersongeluk in het begin.
En uiteraard dat stukje met die glazen plaat.
Ik heb nog nooit bij een horrorfilm moeten lachen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik bij deel 1 heb moeten lachen. Maar een droge opmerking "gaan we die en die nog zoeken?" als je helemaal onder het bloed zit van het laatste slachtoffer, ja, dat was gewoon hilarisch.
snel & hard!
bizaaaaaaaarre film...
De beginscene vond ik fantastisch, hij kwam voor mij totaal onverwacht.
En de sterfscenes, bloederig, helemaal in beeld gebracht en volstrekt belachelijk, ik heb dubbel gelegen!
FD2 is gewoon pretentieloos amusement met een knipoog. Niets meer, niets minder. Niet iedere film hoeft vergeleken te worden met citizen Kane, of wel?
Technical Details
Ik verwacht dat men hier die specs wel overneemt
quote:Sluit me helemaal aan bij Mr Blond...super relaxte film
Op woensdag 30 april 2003 17:52 schreef MrBlond het volgende:
Ik vond het een heerlijke film!De beginscene vond ik fantastisch, hij kwam voor mij totaal onverwacht.
En de sterfscenes, bloederig, helemaal in beeld gebracht en volstrekt belachelijk, ik heb dubbel gelegen!
quote:Las net in de Spits een stukje over alle sequels die al geweest zijn dit jaar en daar stond Final Destination 2 én 3 bij.
Op donderdag 7 augustus 2003 10:21 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
... ik hoop alleen niet dat de geruchten over een final destination III waar zijn... laat het maar bij 1 sequal.
spoiler:
Het ongeluk op de snelweg gebeurde in het visioen toch pas toen ze al een heel eind hadden gereden op de snelweg, terwijl die in het 'echt' maar 100 meter ofzo van de toerit al gebeurde.
En dat jochie die enorm werd geplet onder die glasplaat zag je later worden afgevoerd op brancard? Had dat niet gewoon in een emmer gemoeten?
quote:Lekker dan! Zet jij even een spoiler neer..
Op donderdag 7 augustus 2003 00:31 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Hijs net afgelopen en hij viel reuze mee. De film was in ieder geval beter dan zijn voorganger en de wijze waarop de mensjens doodgingen was behoorlijk kewl gedaan. t Einde vondtik meer lachwekkend dan goed toen ***.
quote:Dat mag ook wel voor de 27,99 die de FRS er voor gaat vragen!
Op zondag 20 juli 2003 09:11 schreef MikeyMo het volgende:Ik verwacht dat men hier die specs wel overneemt
Iig komt die in Nederland op 5/11 uit
quote:spoiler:
Op donderdag 7 augustus 2003 10:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:spoiler:
over auto-ongeluk
spoiler:
alleen is het wel jammer dat de gedownloade versie voor de helft in het zwart/wit is
Dat de mensen het, ook vroeger al, leuker vonden als er maar meer bloed vloeide
Edit: En daarna een uitgebreide making off van o.a. de boomstamme, "truck from hell" en een paar andere ongelukken!
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 16-09-2003 23:39]
quote:Deze viel me ook al op ja, daar klopt helemaal niks van...
Op donderdag 7 augustus 2003 10:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
spoiler:
Een paar zaakjes die niet klopten in de film volgens mij:Het ongeluk op de snelweg gebeurde in het visioen toch pas toen ze al een heel eind hadden gereden op de snelweg, terwijl die in het 'echt' maar 100 meter ofzo van de toerit al gebeurde.
En daarbij reageerd iemand nog erger dan ik de eerste keer
spoiler:
- de vertraging met de trap hebben ze express zo gedaan dat iedereen in de bios dacht "ah nu is het over" en op het moment dat ze weer naar het scherm zouden kijken dat het ongeluk dan alsnog plaatsvond.
- Het gebouw waar de tandarts zit heet "Ellis Medical Complex". De regisseur van de film heeft David Ellis.
- Het ongeluk met de glasplaat hebben ze twee keer gedaan. De eerste keer bleven stompjes van zijn benen staan en was er te weinig bloed.
De twee keer zat er meer bloed in de pop en hadden ze explosieven in z'n knieen gedaan zodat die voorover viel.
Overigens een erg leuk groepje dat zit te vertellen! Word veel gelachen!
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 24-09-2003 20:10]
quote:Op woensdag 21 december 2005 00:37 schreef CecilBDemented het volgende:
ja heb je het dvdhoesje gezien van deel 2 dan zie je even leuk die jongen onder die glasplaat liggen
op de achterkant. full detail.
dat vind ik dus niet kunnen. niet iedereen hoeft dat te zien denk aan jonge kinderen
toch hoop ik stiekem dat er in deel III een bateljon kleine kinderen uit die achtbaan miktquote:Op woensdag 21 december 2005 00:54 schreef Timo20 het volgende:niet zo zeuren. tis toch ook geen film voor jonge kinderen
quote:Op woensdag 21 december 2005 00:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
toch hoop ik stiekem dat er in deel III een bateljon kleine kinderen uit die achtbaan mikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |