Oke point takenquote:Op maandag 10 november 2008 15:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je vroeg wat voor invloed het op mijn leven heeft gehad, ik antwoord "Nou, dat van die dinosaurussen heeft in ieder geval invloed gehad op de geloofwaardigheid van bepaalde scheppingsverhalen, en daarmee religie".
Welke religie ik wel of niet aanhang is niet relevant voor mijn mens-zijn ?
Ga dat al die moordende reli-fanaten maar eens vertellen dan, zij schijnen er een andere mening op na te houden.
Dat begrijp ik.quote:Ik denk dat alle kennis die je hebt je maakt als mens.
Al je keuzes zijn afhankelijk van afwegingen gebaseerd op kennis die je hebt.
Elk beetje kennis draagt daar dus aan bij.
Ik vind alle kennis dus relevant voor wie je bent als mens.
Oh, dat denk ik ook welquote:Of misschien doen al die mensen het niet omdat ze bang zijn erachter te komen dat ze zichzelf besodemieteren en vinden ze het fijner te leven in hun droom dan in de werkelijkheid, wie zal het zeggen ?
Vaker dan ik wil, zeker als voor iemand blijkt dat het inderdaad een keer klopt, dan kom je er niet meer vanaf en word je bestempelt tot hun persoonlijke goeroe...quote:Gebeurt je dat zo vaak dan ?
Ik denk dat het de versimpelde versie van telepathie is maar dat telepathie in wezen niet heel anders in elkaar zit.quote:Yup, maar dat is heel anders dan telepathie, en als dat zou bestaan zouden we daar weer een hoop van kunnen leren.
Dat weet ik ook niet, maar als een radiosignaal snel door een ijzerdraadje kan, kan ik me wel voorstellen dat het signaal van een gedachte ook snel door lucht kan.quote:Yup, dat is het simpele gedeelte.
Hoe die prikkel zich vervolgens verplaatsts en zonder tijdsvertraging ergens anders (onafhankelijk van afstand) weer opgevangen wordt vertel je er even niet bij voor het gemak
op diezelfde site staat ook dat Derek een neppo is. Dezelfde Derek die jij zo hartstochtelijk verdedigtquote:Op maandag 10 november 2008 15:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Ga zelf naar dat filmpje kijken dan , en je probeerd iemand te overtuigen zich te laten testen maar ZIE JE ZELF HOE JE REAGEERD ????????????
denk je dat iemand daar zin in heeft ?
ik bedoelde gedragswetenschappers werkende bij de FBI, sorryquote:Op maandag 10 november 2008 15:54 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je noemde fbi-agenten als schrijvers...
quote:Op maandag 10 november 2008 15:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Ga zelf naar dat filmpje kijken dan , en je probeerd iemand te overtuigen zich te laten testen maar ZIE JE ZELF HOE JE REAGEERD ????????????
denk je dat iemand daar zin in heeft ?
exact. Stel dat ik echt over telepathische vermogens beshcikte. Ik zou iedereens gedachten lezen, right back at ya. Ik bedoel, ik kan het toch? waarom zou ik het dan niet gebruiken?quote:Op maandag 10 november 2008 16:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als ik over die gaves zou beschikken lijkt me niks leuker dan het aantonen in een wetenschappelijke test zodat je al die gemene skeptici voor eeuwig de mond kan snoeren !
jammer he ....quote:Op maandag 10 november 2008 14:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
dit is offtopic. Ten tweede bellen er dagelijks djuizenden mensen. Ten derde zijn 90% van die voorspellingen niet uitgekomen. Ten vierde, als zij er zo goed in is, dan kan ze zich op zijn minst laten testen.
Ik denk dat het heel moeilijk (eigenlijk : onmogelijk) is om van te voren te beseffen hoe veel invloed bepaalde kennis die je nog niet hebt zou kunnen gaan hebben op de rest van je leven.quote:Op maandag 10 november 2008 16:01 schreef MarMar het volgende:
Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat het voor mijn persoonlijke leven bijvoorbeeld niet zoveel uitmaakt wat ik weet van de sterren en watvoor ruimtevaartuigen men al gemaakt heeft.
Misschien wel voor het beeld wat ik heb van mezelf als klein mens in het grote universum.
Dit klinkt eerlijk gezegd alsof het vaker niet klopt dan wel ?quote:Vaker dan ik wil, zeker als voor iemand blijkt dat het inderdaad een keer klopt
Dat is nou niet echt iets waar we technologie op kunnen baseren, "radio gaat door lucht dus gedachtes kunnen er vast ook door"quote:Dat weet ik ook niet, maar als een radiosignaal snel door een ijzerdraadje kan, kan ik me wel voorstellen dat het signaal van een gedachte ook snel door lucht kan.
wat is jammer? dat 1 van de 01001010101010101 voorspellingen half uitkomt. Ja dat is jammer ja :pquote:
Okedanquote:Op maandag 10 november 2008 16:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik bedoelde gedragswetenschappers werkende bij de FBI, sorry
Dat is inderdaad de simpele versie. Dat eyecueing is overigens ook niet echt 100% bewezen maar bij sommige mensen kun je dat overduidelijk zien(rechtsboven : visueel constructief e.d.).quote:Op maandag 10 november 2008 16:13 schreef MarMar het volgende:
[..]
Okedan
Maar in feite ben jij dan erg goed in gedragswetenschap?
Daar is ook wel een zekere aanleg en intuïtie voor nodig, al is er veel theorie over. Het kunnen begrijpen en toepassen is nog wel even wat anders. (overigens vind ik dat met alles binnen de psychologie zo, mensenkennis haal je niet puur uit een boek)
De simpele versie is bijvoorbeeld aan iemand kunnen zien dat hij liegt omdat daar bepaalde oogtrekkingen etc. bij horen, right?
Dat ben ik het met je eens, maar dan gooi ik er nog even bij dat het dus ook niet altijd te voorspellen is of die invloed positief is.quote:Op maandag 10 november 2008 16:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel moeilijk (eigenlijk : onmogelijk) is om van te voren te beseffen hoe veel invloed bepaalde kennis die je nog niet hebt zou kunnen gaan hebben op de rest van je leven.
Dat klinkt anders dan ik het bedoelde inderdaadquote:Dit klinkt eerlijk gezegd alsof het vaker niet klopt dan wel ?
"zeker als het inderdaan een keer klopt" ?
Het is misschien geen keiharde basis, maar volstrekt wars van enige logica toch ook niet?quote:Dat is nou niet echt iets waar we technologie op kunnen baseren, "radio gaat door lucht dus gedachtes kunnen er vast ook door"
Niet echt een keiharde basis om de toekomst op te baseren
Dan ben je ook nog afhankelijk van de voorspelbaarheid van personen, die, laten we eerlijk zijn, in het geval van Derek en Char aanhangers naar mijn idee nogal groot is. (Even teruglinken naar de oorspronkelijke topictitelquote:Op maandag 10 november 2008 16:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de simpele versie. Dat eyecueing is overigens ook niet echt 100% bewezen maar bij sommige mensen kun je dat overduidelijk zien(rechtsboven : visueel constructief e.d.).
Verder ben ik het met je eens, er is een zekere aanleg voor nodig. Persoon X zal minder goed zijn in mensenkennis dan persoon Y. Dat ben ik zeker met je eens.
Erg goed wil ik me niet noemen.Net als jou ben ik daar vrij bescheiden in(al klinkt dat niet door in mijn posts, ik weet het). Laten we het zo stellen: Ik gebruik het dagelijks, niet meer dan dat en ben bereid om dit aan te tonen.
wat ik nu ga zeggen zal misschien bizar klinken maar mensen hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze verschillend zijn. Ook hier kun je profiel op baseren. (deels natuurlijk).quote:Op maandag 10 november 2008 16:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dan ben je ook nog afhankelijk van de voorspelbaarheid van personen, die, laten we eerlijk zijn, in het geval van Derek en Char aanhangers naar mijn idee nogal groot is. (Even teruglinken naar de oorspronkelijke topictitel)
ja ook ik ben sceptisch verrassend he?
Nou ben ik van mening dat wat ik "kan" niet zo heel veel anders is, alleen misschien wat op een ander level, maar ik denk dat het uiteindelijk net zo logisch en aards is.
Dat klinkt niet bizar hoor, daarvan was ik op de hoogtequote:Op maandag 10 november 2008 16:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat ik nu ga zeggen zal misschien bizar klinken maar mensen hebben meer met elkaar gemeen dan dat ze verschillend zijn. Ook hier kun je profiel op baseren.
Wist je overigens al dat ik 15 nov naar dhr ogilvie ga
heb mijn vorige bericht iets aangepast.quote:Op maandag 10 november 2008 16:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat klinkt niet bizar hoor, daarvan was ik op de hoogte
En nee dat wist ik niet, wat hoop je tegen te komen daar?
quote:Op maandag 10 november 2008 16:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb mijn vorige bericht iets aangepast.
Ik hoop niets tegen te komen, ik hoop vooral te kijken naar een hopelijk interessante show(ik ga niet hecklen ofzo, zoals ikv orige topics aangaf, ik vind Derek eigenlijk een zielig mannetje)
Derek zal heus geen reading geven aan Denninger ofzo. Dat is ook een beetje inschatten ofcourse. En ja, ik begrijp je;)quote:Op maandag 10 november 2008 16:35 schreef MarMar het volgende:
[..]of een slim mannetje, het is maar net hoe je het bekijkt.
Uit een soort van nieuwsgierigheid zou ik er ook wel eens bij willen zijn, maar het boeit me niet genoeg om dat ook daadwerkelijk te doen.
Ik vind de mensen die ik op tv zie wel altijd het voorspelbare soort als je begrijpt wat ik bedoel (en ik weet dat je dat begrijpt!)
jawel, rtl.nl aflevering gemist .quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:23 schreef janimie het volgende:
is de afl van the ghost wisp. van gister nog ergens online te zien ? of is er geen afl. geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |