ok, je beseft dat dit wederom een welles/nietes spelletje is tussen wetenschappers? Ik had v. lommels boek ooit enes gelezen(toen het net uitkwam) ik kan er dus eerlijk gezegd niet over oordelen. Ik beloof je het nog eens goed door te nemen , deal?quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:47 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, laatste opmerking waarom ik begon over Van Lommel. Het heeft veel raakvlakken met CR. Er kan een BDE-achtige toestand kunstmatig worden opgewekt wat voor jullie het hele fenomeen verklaart, namelijk zuurstoftekort and that's it.
Echter, bij een echte BDE is er ook sprake van een levenspanorama, een allesomvattende kennis en een totale transformatie van persoon en ik dacht nog 1 ding. Allemaal aspecten die niet optreden bij een kunstmatig opgewekte bde-achtige ervaring.
Over welke skeptici spreken wij dan?quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens wil de heer Van Lommel graag in debet met de skeptici, alleen willen die niet.
nop daarom gaan we het vanaf nu over derek hebbenquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh nee, niet weer een topic waarin we over elkaar heen buitelen!
de wetenschapper die dat onderzochrt is al een tijd geleden gedebunked. het hield geen steek. Dit is overigens ook te lezen op Randi's website.quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:38 schreef Metallinos het volgende:
Voor de mensen die het in de vorige topic gemist hebben: Interessante docu waarin Derek zich driemaal laat testen. Twee keer faalt hij jammerlijk, de derde test geeft wel aan dat er iets aparts in zijn hersenen gebeurt als hij bezig is met zijn ding.
1) De "wetenschapper" die hem test gelooft in het paranormale, dat is niet objectiefquote:Op vrijdag 7 november 2008 20:38 schreef Metallinos het volgende:
de derde test geeft wel aan dat er iets aparts in zijn hersenen gebeurt als hij bezig is met zijn ding.
Nou nou..quote:Op zaterdag 8 november 2008 09:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Overigens heb ik nu toch besloten dit topic niet meer te lezen en erop te reageren.
Het kost me teveel tijd, energie en ergernis.
Dus tegen iedereen die ons niet gelooft een heel hard en vriendelijk FUCK YOU ALLen misschien tot ziens.
No hard feelings here.
exact bastard. nergens staat er in het topic dat een van jullie geen gaves hebben ofzo. In search for the truth moet je de frauds debunken. Ik geloof graag dat mensen hier dingen kunnen, ik geef alleen af op ogilvie, char e.d. Jullie vragen geen geld etc, komen niet massaal op TV of weet ik veel.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou nou..
Als je geen zin hebt om je punt verder te verdedigen dan is gewoon een 'tot ziens' ook wel voldoende.
Leg je er gewoon bij neer dat er mensen zien met een andere kijk er op, er hoeven geen zieltjes gewonnen te worden
Ik heb zelf wel van deze topics geleerd, ik wist namelijk niet van die tests af, is wel intressant. En ik weet weer iets meer over CR en mentalisme.
Nog niet overtuigd of Derek dan een goede CR is, voor mij neig ik toch nog steeds naar een 'real deal' maar ben er niet meer zo stellig in. Zaken of onderwerpen van verschillende kanten zien is iets goeds, onderzoek naar je eigen waarheid. Betekent wel dat je je open moet kunnen stellen tot andere waarheden dan tot nu toe bekend bij je.
Je stelt je een beetje aan , in jouw ogen is iedereen die een andere conclusie trekt aan het trollen , dat zei je ook over mij , misschien iets dieper dan de oppervlakte kijken of verder dan je eigen denkwijze en houd eens op met van alles invullen voor iedereen , zeg wat jij te zeggen hebt en doe niet net alsof je ons begrijpt want dat doe je niet , je bent kilometers verwijderd van wat het echt is .quote:Op maandag 10 november 2008 06:02 schreef Flammie het volgende:
Een werkelijk briljant afscheid van M.Schtoppel. Het werd hem helaas toch allemaal wat te veel en de orkaan aan tegenbewijs die de arme knul ten laste lag kon hij niet meer tegenwerken en dus enkel uit de weg gaan.
Ook geeft hij hierbij te kennen dat hij enkel in discussie trad om dwars te liggen en niet omdat hij daadwerkelijk iets wou aannemen en dit is beter bekend als "Trollen"
Nogmaals ik verwacht veel van de moderators wanneer het om een "Troll" gaat. Deze beste knaap liet zich geen stro breed in de weg leggen en was enkel uit op flamen en schelden. Verder ging hij er niet van uit dat de tegenstander ook gelijk kon hebben en speelde zijn eigen spelletje, kortom een troll van formaat.
Ik denk dat het topic Derek nu wel daadwerkelijk gesloten is; als al dit bewijs dat de afgelopen dagen met de paplepel is toegedient geen bewijs is dan is er niks meer dat TRU uit hun droomwereld kan trekken. Dat maakt echter verder niks uit; tegenstellingen houden forums levend. Tot die tijd heb ik veel plezier met het lezen van alle threads en laat ik zo nu en dan wel weer eens een, wel of niet debunkend, berichtje achter
summers, leuk dat je Schtoppel verdedigd maar kijk zijn berichten er eens op na..quote:Op maandag 10 november 2008 07:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Je stelt je een beetje aan , in jouw ogen is iedereen die een andere conclusie trekt aan het trollen , dat zei je ook over mij , misschien iets dieper dan de oppervlakte kijken of verder dan je eigen denkwijze en houd eens op met van alles invullen voor iedereen , zeg wat jij te zeggen hebt en doe niet net alsof je ons begrijpt want dat doe je niet , je bent kilometers verwijderd van wat het echt is .
Dus in jouw ogen zeg je de ultieme waarheid en wie dat niet zo ziet wilt de waarheid niet aannemen en is aan het trollen , wat een verademing , het is weer eens een keer wat anders dan dat ik de waarheid niet wil aannemen omdat ik gegrepen ben door de duivel die me van christus wilt weghouden pffffffffffff .
Misschien een keer luisteren ipv doen alsof je in ons hoofd kan kijken want je hebt werkelijk geen flauw idee waarom we zeggen wat we zeggen .
Jij bent aan het trollen , door anderen daarvan te beschuldigen maakt niet dat het minder opvalt dat jij dat aan het doen bent hoor .
Anderen zien jouw "waarheid" niet maar een andere en jij denkt dat jouw waarheid de enige conclusie kan zijn en dat we daarom aan het trollen zijn , denk eens verder dan dat jij gelijk hebt en dring je waarheid niet op .
daar is hij al op aangesproken , klaar .quote:Op maandag 10 november 2008 07:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
summers, leuk dat je Schtoppel verdedigd maar kijk zijn berichten er eens op na..
"een grote fuck you naar iedereen die ons niet geloofd"
etc.
hoe noem jij dit?
flammies eigen woorden zijn dat iemand die de " bewijslast "niet wilt aannemen , aan het trollen is ( alsof dat de enige conclusie kan zijn ) en dat hij iedereen in tru uit zijn droomwereld wilt helpen .quote:VOor de rest ben je net zo goed flammie's comments aan het verbuigen en alles aan het invullen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |