Die zijn gesteld, en de antwoorden van Klink waren ook weer ontoereikend, zoals de dagvaarding laat zien, maar geen enkele partij gaat zijn vingers branden aan een motie van wantrouwen over een drugskwestie.quote:Op maandag 24 november 2008 11:13 schreef pfaf het volgende:
Waarom worden hier geen kamervragen over gesteld? Dit kan een minister toch zo op ontslag komen te staan? Een beetje je eigen lijn trekken, ieder weldenkend mens negeren en systematisch ieder rapport dat je ongelijk aantoont wegwuiven...
Dan kun je toch ook gaan bidden, word je ook gelukkig van en met een beetje geluk krijg je visioenen van!quote:Op maandag 24 november 2008 11:12 schreef ethiraseth het volgende:
Onder lid 86 bij de dagvaarding staat dit n.a.v. een klinische test met psilocybin:
4. No volunteers reported that their experiences in the study diminished their
quality of life, nor did we find any clinical evidence of harm. About 79 percent of
the volunteers reported an increased sense of well being or life satisfaction
Paddo's nemen is dus goed voor de mens, en zou juist aangemoedigd moeten worden.![]()
God zou verboden moeten worden!quote:1 En ik zag, toen het Lam een van de zegelen geopend had, en ik hoorde een uit de vier dieren zeggen, als een stem van een donderslag: Kom en zie!
2 En ik zag, en ziet, een wit paard, en Die daarop zat, had een boog; en Hem is een kroon gegeven, en Hij ging uit overwinnende, en opdat Hij overwonne!
3 En toen Het het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie!
4 En een ander paard ging uit, dat rood was; en dien, die daarop zat, werd macht gegeven den vrede te nemen van de aarde; en dat zij elkander zouden doden; en hem werd een groot zwaard gegeven.
5 En toen Het het derde zegel geopend had, hoorde ik het derde dier zeggen: Kom en zie! En ik zag, en ziet, een zwart paard, en die daarop zat, had een weegschaal in zijn hand.
6 En ik hoorde een stem in het midden van de vier dieren, die zeide: Een maatje tarwe voor een penning, en drie maatjes gerst voor een penning; en beschadig de olie en den wijn niet.
7 En toen Het het vierde zegel geopend had, hoorde ik een stem van het vierde dier, die zeide: Kom en zie!
schilderij van Gustave Doré: De Dood op het vale paard
8 En ik zag, en ziet, een vaal paard, en die daarop zat, zijn naam was de dood; en de hel volgde hem na. En hun werd macht gegeven om te doden tot het vierde deel der aarde, met zwaard, en met honger, en met den dood, en door de wilde beesten der aarde.
9 En toen Het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen, die gedood waren om het Woord Gods, en om de getuigenis, die zij hadden.
GroenLinks, D66 en eventueel SP zouden dit aan móeten grijpen. Dat gequote stukje alleen al, het geeft de onschuld van paddo's maar weer eens aan.quote:Op maandag 24 november 2008 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die zijn gesteld, en de antwoorden van Klink waren ook weer ontoereikend, zoals de dagvaarding laat zien, maar geen enkele partij gaat zijn vingers branden aan een motie van wantrouwen over een drugskwestie.
Ook uit de dagvaarding:
De VLOS heeft in de afgelopen periode zelf onderzoek verricht en onder meer alle
GGD’s en ambulanceposten aangeschreven. Hieruit komt het beeld naar voren dat
buiten Amsterdam geen enkel (mogelijk) paddogerelateerd incident bekend is,
wordt vermoed of is geregistreerd.
Terwijl Klink beweert dat het beeld uit Amsterdam direct kan worden doorgetrokken naar de rest van het land.![]()
Euhm.. Volgens mij, als je zo'n bakkie koopt staat het er in meerdere talen op dat een half bakje de portie is en meer van dat soort waarschuwingen. Het staat er sowieso in het engels op. En bij iedere smartshop waar ik ben geweest staat iemand achter de balie die rustig voldoende uitleg geeft en dit ook kan in meerdere talen.quote:Op maandag 10 november 2008 02:40 schreef RawneZZ het volgende:
Ze moeten pleiten voor betere richtlijnen en regelgeving ipv een verbod. Verbied het gebruik in het openbaar, zodat mensen gedwongen zijn om het thuis (kortom, een vertrouwde en veilige omgeving) te gebruiken. Verplicht een handleiding mee te geven in meerdere talen en/of laat deze lezen voor de aanschaf. Verkoop halve porties in plaats van hele(een halve is meer dan zat voor een aardige trip, zeker voor een beginner). En het belangrijkste: zorg dat toeristen er niet meer aankomen of maak het ze moeilijker.
Ja, en ook nog eens het advies van zowel burgemeester Cohen als de VLOS, namelijk drie dagen wachttermijn, volledig genegeerd wordt. Terwijl dit de perfecte manier is om toeristen tegen te werken, welke vaak hier maar voor enkele dagen zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 11:22 schreef Keltie het volgende:
[..]
Euhm.. Volgens mij, als je zo'n bakkie koopt staat het er in meerdere talen op dat een half bakje de portie is en meer van dat soort waarschuwingen. Het staat er sowieso in het engels op. En bij iedere smartshop waar ik ben geweest staat iemand achter de balie die rustig voldoende uitleg geeft en dit ook kan in meerdere talen.
Wat ik kwalijk vind is dat de regelgeving word aangepast omdat toeristen hier de losbol uit gaan hangen.
Het komt er, in mijn beleving, op neer dat Nederlanders gestraft worden voor het feit dat Fransen geen engels kunnen lezen
Wij doen altijd een bakje per persoon. Maar mocht het je eerste keer zijn is 1/2 tot 2/3 wel aan te raden. Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Een beetje filosoferen op de bank met een wijntje kan ook reuze ontspannend zijn. Meer dan één lukt me overigens ook niet. Afgelopen zomer eens anderhalf bakje p.p. gedaan met een ander, maar na een uur hingen we allebei kotsend boven de pot.quote:Op maandag 24 november 2008 11:26 schreef PDOA het volgende:
Van een half bakje ga ik echt niet (meer) trippen hoor.
Die trekt samen met de politie het weiland in om elke boer met koeien te controleren! En boeren die koeienvlaai hebben in hun weiland waar dit op groeit krijgen een bekeuring!quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vind minister Cramer hiervan? Het uitroeien van paddenstoelen?
Lijkt me op zich best leuk om een paar weken vol te houden!quote:Op maandag 24 november 2008 11:49 schreef Iblis het volgende:
Als de wet er dus doorkomt rest ons maar één ding, onze burgerplicht doen en bij elke vliegenzwam ter stond de politie informeren dat er de verbouwing van illegale substanties op gemeentelijke grond gevonden is en of er een handhavingsteam kan komen om de schimmeldraden uit de grond te verwijderen.
Ik woon praktisch in het bos, wat is het nummer van die klik-lijn?quote:Op maandag 24 november 2008 11:49 schreef Iblis het volgende:
Als de wet er dus doorkomt rest ons maar één ding, onze burgerplicht doen en bij elke vliegenzwam ter stond de politie informeren dat er de verbouwing van illegale substanties op gemeentelijke grond gevonden is en of er een handhavingsteam kan komen om de schimmeldraden uit de grond te verwijderen.
Gewoon 112 bellen. Weet jij veel wat voor explosie-gevaar het produceren van harddrugs met zich mee brengtquote:Op maandag 24 november 2008 12:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik woon praktisch in het bos, wat is het nummer van die klik-lijn?
Suiker onmiddellijk verbieden!quote:Sugar addiction is more than a trite expression people use to describe their sweet tooth. A pattern of fasting and overloading on sugary foods may foster dependence, according to a study published in Obesity Research.
"People with a genetic predisposition for addiction can become overly dependent on sugar, particularly if they periodically stop eating and then binge," warns Bart Hoebel, Ph.D., a psychologist at Princeton University who led the study. "Laboratory experiments with rats showed that signs of sugar dependence developed over the course of 10 days. This suggests that it does not take long before the starve-binge behavior catches up with animals, making them dependent."
Earlier research found that this pattern sensitizes both dopamine and opioid receptors in rats. A cycle of deprivation and excessive sugar intake reinforces bingeing.
Abstinence also triggers withdrawal symptoms that resemble those of drug addiction, such as anxiety, chattering teeth and tremors. The taste of sugar makes the brain release natural opioids, and the bingeing causes dopamine release.
"There is something about this combination of heightened opioid and dopamine responses in the brain that leads to dependency," explains Hoebel. "Without these neurotransmitters, the animal begins to feel anxious and wants to eat sweet food again."
The rats exhibited behavioral changes even when sugar was replaced with the artificial sweetener saccharin. "It appears to be the sweetness, more than the calories, that fuels sugar dependence," says Hoebel.
Although researchers still don't understand how people can curb their sugar cravings, they do know that withdrawal symptoms and dips in dopamine levels aren't evident when meals are moderate and regularly scheduled.
Klink is enkel de man die de orders van Europa correct uitvoert.quote:Op maandag 24 november 2008 12:41 schreef Yildiz het volgende:
Ik pak even een teiltje, en ga even huilen. Allemachtig wat een beleid van Klink..
Befel ist befel toch?quote:Op maandag 24 november 2008 12:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klink is enkel de man die de orders van Europa correct uitvoert.
En wat zegt Europa volgens jou dan, wetenschap negeren en roepen dat de zon om de aarde draait?quote:Op maandag 24 november 2008 12:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klink is enkel de man die de orders van Europa correct uitvoert.
Ik vrees dat ze daarmee het wiet beleid bedoelen en bij paddo's het kabinet even de ogen dicht doet.quote:Op maandag 24 november 2008 12:58 schreef Yildiz het volgende:
Daarnaast wil ik minister Klink er ook even op wijzen dat in het regeerakkoord is afgesproken het drugsbeleid niet te wijzigen. Sterker nog, dit zij hij gisteren ook nog.
Verslaafden worden vaak pissig als ze hun drugs niet kunnen krijgen! Zie je wel! Die man heeft helemaal gelijk!quote:Op maandag 24 november 2008 12:40 schreef pfaf het volgende:
Schrijnend hoor. Ik moet dit topic weer even mijden, want ik word er verdraaid pissig van.
Dit is Europa.quote:
Europa zegt dat het drugsbeleid in heel Europa gelijk getrokken moet worden.quote:Op maandag 24 november 2008 12:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En wat zegt Europa volgens jou dan,
Midas Dekkers jaquote:roepen dat de zon om de aarde draait?
Verslaafden....quote:Op maandag 24 november 2008 13:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Verslaafden worden vaak pissig als ze hun drugs niet kunnen krijgen! Zie je wel! Die man heeft helemaal gelijk!
Je kunt ze op de VLOS-site vinden: http://vlos.nl/?page=publicaties&cat=1quote:Op maandag 24 november 2008 13:23 schreef Yildiz het volgende:
Iblis, voor de goede archivering, heb je nog een linkje naar die rapporten?
Dankzij jou ja.quote:Op maandag 24 november 2008 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Europa zegt dat het drugsbeleid in heel Europa gelijk getrokken moet worden.
Mooi. De zitting zal morgen plaatsvinden, met de heren de Wolff en de Loor aanwezig. Ik ben zeer benieuwd.quote:Op maandag 24 november 2008 13:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt ze op de VLOS-site vinden: http://vlos.nl/?page=publicaties&cat=1
Dagvaarding (pdf)
Rapportage De Wolff (doc)
Rapportage Gartz (In vertaling, doc)
Ontwerp AMvB Paddoverbod (pdf)
quote:[..] GEDAGVAARD IN KORT GEDING
de Staat der Nederlanden (de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport), zetelend te ’s-
Gravenhage aan de Kazernestraat 52, ten parkette van de Procureur-Generaal bij de Hoge Raad
der Nederlanden, aldaar mijn exploit doende en afschrift dezes latende aan:
OM
op dinsdag vijfentwintig november tweeduizendacht (25 november 2008), des vóórmiddags
om negen (9.00) uur, al dan niet vertegenwoordigd door een advocaat, te verschijnen ter
openbare terechtzitting van de Voorzieningenrechter van de Rechtbank ’s-Gravenhage,
rechtsprekende in kort geding, die alsdan aldaar gehouden wordt in het paleis van justitie aan
de Prins Clauslaan 60; [..]
Mij valt helemaal niks te verwijten.quote:Op maandag 24 november 2008 13:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dankzij jou ja.
en bedankt he
quote:Op maandag 24 november 2008 13:12 schreef Iblis het volgende:
[..]
Verslaafden worden vaak pissig als ze hun drugs niet kunnen krijgen! Zie je wel! Die man heeft helemaal gelijk!
Ik denk dat ze het vooral moeten hebben van het feit dat de SmartShops wel heel hard getroffen worden en niet gecompenseerd worden terwijl de motivatie van de wetgeving zo lek is als een mandje; dat is mensen op onredelijke wijze benadelen. Dat De Wolff inderdaad aanwezig is lijkt me ook een goede zaak. En dat Klink pertinent overleg met het VLOS heeft geweigerd om tot een gezamenlijke oplossing te komen is hopelijk ook niet in het voordeel van het Ministerie.quote:Op maandag 24 november 2008 13:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mooi. De zitting zal morgen plaatsvinden, met de heren de Wolff en de Loor aanwezig. Ik ben zeer benieuwd.
Het is vooral goed om te zien dat het VLOS er professioneel uit ziet. Het secretariaat wordt bijvoorbeeld vertegenwoordigd door een meester in rechten.quote:Op maandag 24 november 2008 13:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het vooral moeten hebben van het feit dat de SmartShops wel heel hard getroffen worden en niet gecompenseerd worden terwijl de motivatie van de wetgeving zo lek is als een mandje; dat is mensen op onredelijke wijze benadelen. Dat De Wolff inderdaad aanwezig is lijkt me ook een goede zaak. En dat Klink pertinent overleg met het VLOS heeft geweigerd om tot een gezamenlijke oplossing te komen is hopelijk ook niet in het voordeel van het Ministerie.
Dan moet iedereen legaliseren.quote:Op maandag 24 november 2008 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Europa zegt dat het drugsbeleid in heel Europa gelijk getrokken moet worden.
Paddo's zijn helemaal niet verslavend, chocolade wel. Chocolade verbieden is in die zin inderdaad logischer, ook gezien de gezondheidsrisico's.quote:Op maandag 24 november 2008 14:21 schreef PDOA het volgende:
Ab, kerel, chocola werkt ook verslavend voor sommigen. Wat dacht je van een verbod op chocola?
De effecten van chocola zijn voorspelbaarder. En daar houden we van. Een voorspelbare wereld. Geen rare dingen. Voorspelbaarheid. Een grote grijze chocolaetende massa. Die CDA stemt. Wat een perfecte wereld!quote:Op maandag 24 november 2008 15:41 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Paddo's zijn helemaal niet verslavend, chocolade wel. Chocolade verbieden is in die zin inderdaad logischer, ook gezien de gezondheidsrisico's.
Het effect van chocola is net zo voorspelbaar als dat van paddo's: Neem te veel chocola op een dag dat je je al niet tof voelt, en je zal misselijk worden.quote:Op maandag 24 november 2008 15:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
De effecten van chocola zijn voorspelbaarder. En daar houden we van. Een voorspelbare wereld. Geen rare dingen. Voorspelbaarheid. Een grote grijze chocolaetende massa. Die CDA stemt. Wat een perfecte wereld!
quote:Op maandag 24 november 2008 15:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
De effecten van chocola zijn voorspelbaarder. En daar houden we van. Een voorspelbare wereld. Geen rare dingen. Voorspelbaarheid. Een grote grijze chocolaetende massa. Die CDA stemt. Wat een perfecte wereld!
Ik ben overigens wel tegen gouden wikkels in chocolade, daar komt alleen maar onrust van!quote:Op maandag 24 november 2008 16:08 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Ik krijg bijna een depressie van je.
Voor alle duidelijkheid: omdat ik bang ben dat je gelijk hebt dus.
De effecten van heroine zijn toch ook aardig voorspelbaar?quote:Op maandag 24 november 2008 15:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, want het is illegaal, dus het kan maar zo dat je vim injecteert in plaats van heroïne. Volledig onvoorspelbaar dus!quote:Op maandag 24 november 2008 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De effecten van heroine zijn toch ook aardig voorspelbaar?
quote:Op maandag 24 november 2008 16:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, want het is illegaal, dus het kan maar zo dat je vim injecteert in plaats van heroïne.
Ik dacht dat heroïne ook in de kleur wit (en zwart) verkrijgbaar was, maar ik geef zo toe dat ik het mis kan hebben aangezien daar niet mijn expertise ligt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |