abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63031821
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:19 schreef remlof het volgende:
Ik ontken niet dat er een probleem is, ik vind alleen wel dat je het in het juiste perspectief moet zien. Een kleine minderheid van de marokkaanse jongens tussen 13 en 19 jaar zorgt voor buitenproportioneel veel problemen. En dat groepje moet inderdaad keihard worden aangepakt.
Ik zou het vet gemaakte deel wel eens goed onderbouwd willen zien. Ik vraag me namelijk serieus af of die minderheid wel zo klein is. Of is dat iets wat we graag willen geloven, om de problematiek goed af te bakenen?

Even snuffelen op Google levert al snel dit soort informatie op:
quote:
Van alle mannen in de leeftijd van 12 tot 25 jaar is 2,4 procent bekend bij de politie - van Marokkaanse mannen in dezelfde leeftijd is dat 17 procent.
Bron: RTL Nieuws, 22-10-2008.

En dan hebben we het dus alleen nog maar over diegenen die bij de politie bekend zijn. Bij het voorbeeld in dit topic zie je dat een hele groep jongeren aan het rellen is en dat er slechts eentje wordt opgepakt. Dus het lijkt me goed denkbaar dat het werkelijke aantal rellende Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan die 17 procent.

Voor de goede orde: je kunt niemand veroordelen vanwege zijn nationaliteit. Je kunt onschuldige mensen niet verantwoordelijk houden voor de daden van anderen. Maar ik vind wel dat je kunt zeggen dat een significante groep Marokkaans straattuig zelf hard bijdraagt aan de negatieve beeldvorming rondom Marokkanen. Waarom corrigeert niemand dit tuig?
pi_63031857
Een glas, een plas en alles bleef zoals het was.

Zo gaat het met dit soort dingen. Waait wel weer over.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:31:13 #123
58560 Oksel
Gezellig.
pi_63031938
Wat is er tegenwoordig mis met racistisch zijn eigenlijk? Het wordt tijd dat dat weer in de mode komt.. Krantenkop in de Telegraaf: "Sla een Marokkaan-actie loopt geweldig"..

pi_63032026
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:54 schreef Qebbel het volgende:
We moeten gewoon vanuit alle hoeken en gaten van de samenleving actie gaan ondernemen, om deze, al dan niet kleine groep schooiers aan te pakken! En we moeten echt niet meteen gaan roepen "Crimineel? Hup, terugsturen naar hun eigen land!" Dat is zo achterhaald! Hun land is Nederland en we moeten ze gewoon laten inzien dat bepaald gedrag gewoon niet getolereerd wordt hier.
We hebben een groot probleem in tal van Nederlandse steden met Marokkaans straattuig dat buurten onveilig maakt. Ze deinzen nergens voor terug, dus moet je harde maatregelen nemen. Marokko stelt zich allesbehalve constructief op. Het feit dat Nederlandse Marokkanen verplicht de Marokkaanse nationaliteit moeten aanhouden, maakt Marokko deel van het probleem. Hoe kun je ooit ECHT goed in Nederland integreren als je een dubbel paspoort hebt en alleen maar omgaat met landgenoten in hetzelfde schuitje.

De opstelling van Marokko bemoeilijkt de integratie van Marokkanen in Nederland. Daarom mag Marokko wat mij betreft op de blaren zitten. Pak de Nederlandse nationaliteit maar af van een handvol relschoppers en stuur ze naar Marokko. Laat daar maar een grote discussie op gang komen over de wenselijkheid van het aanhouden van de Marokkaanse nationaliteit. Net zolang totdat Marokko die bepaling schrapt.

Tot die tijd kan Nederland de situatie op twee manieren benutten:
- Een dreigende sanctie tegen straattuig, om ze van hun daden te weerhouden.
- Overlastgevend straattuig kwijtraken en daarmee de Nederlandse samenleving veiliger maken.
pi_63032047
-geen doodsverwensingen graag-

[ Bericht 85% gewijzigd door remlof op 07-11-2008 15:39:17 ]
Zonder wrijving geen glans
pi_63032190
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:31 schreef Oksel het volgende:
Wat is er tegenwoordig mis met racistisch zijn eigenlijk? Het wordt tijd dat dat weer in de mode komt.. Krantenkop in de Telegraaf: "Sla een Marokkaan-actie loopt geweldig"..

Oproepen tot racisme is strafbaar, dat weet je ?
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:43:31 #127
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63032274
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:19 schreef remlof het volgende:
Ik ontken niet dat er een probleem is, ik vind alleen wel dat je het in het juiste perspectief moet zien. Een kleine minderheid van de marokkaanse jongens tussen 13 en 19 jaar zorgt voor buitenproportioneel veel problemen. En dat groepje moet inderdaad keihard worden aangepakt.
Kleine minderheid? Dat gaat misschien op voor hen die werkelijk als crimineeltjes bestempeld kunnen worden, maar je vergeet een heel grote 'grijze' groep die misschien niet met de politie in aanraking komt, maar wel a-sociaal gedrag vertoont, af en toe een fiets of pakje peuken jat maar dat niet als diefstal ziet, meisjes nasist en hoerrrr roept, intimiderend gedrag vertoont op straat, een grote bek heeft en respectloos is tegenover wie dan ook. De meelopers, zeg maar. Tezamen met de werkelijke crimnelen vormen zij geen kleine minderheid.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is inderdaad stuitend om te zien hoe een incident al snel weer leidt tot uitspraken over "de Marokkanen" en "de Marokkaanse gemeenschap"; het lijkt wel alsof afkomst - dan wel afkomst van de ouders - mensen onvoorwaardelijk bindt, en hen dientengevolge collectief schuldig maakt aan wandaden begaan door een subgroep. Zoiets gaat wellicht nog op voor een ouder-kind-relatie (de ouder kan op zijn minst deels verantwoordelijk worden gesteld voor wandaden van het - minderjarige - kind), maar toch zeker niet waar de enige gemeenschappelijke factor afkomst - of afkomst van de (groot)ouders - is. Men zou terecht vreemd opkijken wanneer men mensen met dezelfde geboortedatum, geboorteplaats, haarkleur of achternaam collectief verantwoordelijk zou stellen voor wandaden begaan door enkelen van hen. Waarom zou dat met afkomst opeens anders zijn?
Mooi 20e-eeuws wollig politiek-correct verhaal.

Feit is dat wat deze indiduen bindt, is dat hun ouders ernstig tekort geschoten zijn in de opvoeding en omdat het ze geen flikker interesseert wat hun kinderen buiten de flat uitspoken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 7 november 2008 @ 16:19:01 #128
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_63033283
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 12:25 schreef remlof het volgende:
In de prachtwijk waar ik woon heb ik nog steeds meer last van autochtone tokkies dan van allochtone hangjongeren. En Arnhem zal toch niet zoveel anders zijn dan de randstad, of Zwolle?
Ik ben geen racist maar hier in de randstad zijn het toch wel overwegend allochtone jongeren die over de scheef gaan

Dan heb ik het met name over de grote steden. Rotterdam, Den Haag, Dordrecht. Echter, in de wat kleinere "boeren" gehuchtjes zie je juist vaak rechts radicale jongeren. De zogenoemde "Lonsdale jongeren"
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_63033600
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik ben geen racist maar hier in de randstad zijn het toch wel overwegend allochtone jongeren die over de scheef gaan

Dan heb ik het met name over de grote steden. Rotterdam, Den Haag, Dordrecht. Echter, in de wat kleinere "boeren" gehuchtjes zie je juist vaak rechts radicale jongeren. De zogenoemde "Lonsdale jongeren"

sinds wanneer is dordtrecht een grote stad
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:37:48 #130
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63033754
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mooi 20e-eeuws wollig politiek-correct verhaal.
Uiteraard. Ik zou het persoonlijk ook als een belangrijke basisvoorwaarde voor een beschaafde samenleving beschouwen, maar natuurlijk, ik ben politiek correct.
quote:
Feit is dat wat deze indiduen bindt, is dat hun ouders ernstig tekort geschoten zijn in de opvoeding en omdat het ze geen flikker interesseert wat hun kinderen buiten de flat uitspoken.
Hier geldt weer: wat voor een deel van de verzameling geldt, geldt niet automatisch voor de hele groep.
pi_63033814
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:40 schreef gelly het volgende:

[..]

En weer een slinkse manier om iemand een ban aan te smeren.

Het word eens tijd dat je je kop uit het zand haalt en ziet waar veel mensen last van hebben.
Je word een beetje vermoeiend met je goedpraterij.

Ow..en als je dit topic niet bevalt kan je altijd gaan huilen in FB of Feedback.

We kennen inmiddels jouw zogenaamde discussie techniek.
pi_63034218
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat we het niet moeten overdrijven of dat er alleen in Nederland problemen zijn. Een hoop van de grootste xenofobe schreeuwers lijkt namelijk nogal te lijden aan tunnelvisie.
datzelfde kan je zeggen over de mensen die ze tegen beter weten in blijven knuffelen en beschermen. feit is dat het nieuws bol staat van die gastjes en dat is niet sindskort dat is al jaren zo.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_63034572
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:39 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En weer een slinkse manier om iemand een ban aan te smeren.

Een ban ? Er is ook leven buiten Fok! Het is gewoon een strafbare uiting, ik vrees dat de gevolgen dan wat verder gaan dan een ban op een forum. En aardige kerel dat ik ben maak ik hem daar even attent op.

En hou alsjeblieft op over discussievoeren want daarvoor post je hier niet.
pi_63034798
quote:
Feitelijk roept hij tot niets op, dat is slechts jouw interpretatie van de zin.

Hij geeft slechts een gedachtegang van hemzelf aan maar hij roept niemand op om die te volgen.
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:47 schreef Drijfzand het volgende:
Had de doorsnee Duitser in 1938 niet de indruk dat de Joden alle problemen veroorzaakten?
Dat waren niet alleen de Duitsers hoor. Er heerste door grote delen van Europe een haat tegenover het Joodse volk. Blijf het fascinerend vinden waarom dat deel v/d geschiedenis nooit voorbij kwam op de middelbare school. Alsof Hitler de Jodenhaat heeft uitgevonden
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63035302
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:34 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]
Ik vraag mij eigenlijk af of jij wel op let. Waar praat hij de daad goed? Ik zie het nergens staan.

Jij praat wel het generaliseren goed. Is dat je techniek? Iedereen die het niet met je eens is en inderdaad niet wil gaan generaliseren autist, dom etc noemen? Je post vond ik dus een beetje vreemd. Nauwelijks over het onderwerp en totaal geen discussie willen. Je wil het alleen over de Marokkanen hebben en niet over waardoor de misdaden niet worden bestraft of wat dan ook En ja, die gebeuren ook door blanken.

Het was toch echt een bkanke die me als kind wat aan wilde doen (litteken van het mes is nog zichtbaar) Het waren toch echt blanken die mijn vriendin dreigde wat aan te doen, wanneer ik niet naar ze toe zou komen toen we via de kinderboerderij uit school naar de bus liepen. Het was een blanke die me in het gezicht sloeg en mijn tas af wilde pakken. En ja, het was een blanke vrouw in een lichtblauwe opel die me als ongeveer 3-jarige wilde ontvoeren. (ging nog niet naar school)

Gewoon straffen de walgelijke sujetten 2 feesten (die deze jeugd als zeer belangrijk ervaart) Vastzetten (wat denk ik niet mogelijk zal zijn) of ver van hun huis halen en ergens hard aan het werk zetten (in ieder geval van 's morgens vroeg tot 's avonds 22:00 en geen familie om ze heen) En ze leren het misschien. En dan maakt het me dus niet uit welke feestdagen of bruiloft van familielid.

Lijkt het nu zo of worden kinderen steeds harder en hoe breng je het die kinderen aan het verstand dat het niet normaal is.

Je reactie op je medeuser vond ik tenminste een beetje triest. Iedereen heeft recht op een mning. Die beargumenteer je zonder iemand van een ziekte te verdenken. Vond het zelfs totaal de discussie op userbash brengen en totaal niet toevoegend.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_63035330
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Een ban ? Er is ook leven buiten Fok! Het is gewoon een strafbare uiting, ik vrees dat de gevolgen dan wat verder gaan dan een ban op een forum. En aardige kerel dat ik ben maak ik hem daar even attent op.

En hou alsjeblieft op over discussievoeren want daarvoor post je hier niet.
Als dat zo is, waarom dan elke keer dat gejank van je in FB en sneaky in de topics?
pi_63047273
kunnen we die kutmarokkaantjes niet samen met hun ouders verplicht op de donor codicil zetten ? dan zijn ze tenminste nog eens nuttig in NL
pi_63047463
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:34 schreef Mrln het volgende:
kunnen we die kutmarokkaantjes niet samen met hun ouders verplicht op de donor codicil zetten ? dan zijn ze tenminste nog eens nuttig in NL
Volgens mij mag een moslim geen donor zijn.
pi_63047553
Tbh zie ik dit probleem alleen maar groter worden, en nooit opgelost. Praten en flitsen helpt niet, maar westerse straffen lijken ook niet erg effectief. En dan komt er natuurlijk wel weer iemand "ja, maar, ze hebben zo'n moeilijke jeugd gehad ". Schop ze dan maar terug naar Marokko, en laat ze maar eens een jaartje of 2 ervaren wat een moeilijke jeugd is. Die gasten daar, als ze al werk kunnen vinden, werken zich maandenlang de pleuris voor een salaris waar je hier geen week van zou kunnen leven. En mochten de probleemmarokkantjes terug willen komen, laat ze ons dan maar eens op hun knietjes bedanken voor wat wij hier opgebouwd hebben en de mogelijkheiden die wij hun daarmee bieden. Flikken ze dan nog een keer iets, terugtrappen en die respectloze honden nooit meer het land inlaten. En dan geen gezeik dat ze hun familie niet kunnen zien, die vliegen ze maar lekker achterna. Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling van dit stinkende afval.
  zaterdag 8 november 2008 @ 03:28:31 #140
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63047584
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Een draai om de oren werkt echt niet, een flink pak slaag wel.
Ja, laten we het slaan van kinderen weer promoten. Lijkt me een goed uitgangspunt enzo... Komt ook zo slim over.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 8 november 2008 @ 03:29:29 #141
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63047588
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:34 schreef Mrln het volgende:
Krijg je weer van die naziaanhangers die lichaamsdelen van moslims niet in hun eigen lijf willen hebben.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_63048136
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 07:46 schreef B4CO het volgende:
WANNEER HOUDT HET OP?

Peuters zijn zelfs niet meer veilig voor tuig
[..]

In en in triest..

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)HET_OP___.html?p=3,1
Het houdt nooit op of het moet zijn dat de Nederlandse overheid eens een keer gaat besluiten om dit soort gajes aan te pakken, maar ik zie dat niet gebeuren.
pi_63048252
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 03:29 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Krijg je weer van die naziaanhangers die lichaamsdelen van moslims niet in hun eigen lijf willen hebben.
Hoe krijg je het uit je strot of ben je geestelijk gehandicapt?
pi_63048266
quote:

[..]

Hij roept niet op tot racisme, hij doet een voorstel.
pi_63048280
Er is maar één oplossing.

Wetswijziging versneld invoeren m.b.t. vreemdelingen.

Criminelen die vaker de fout ingaan met dubbele paspoort de Nederlandse intrekken. Helpt dit niet dan het land uitzetten als ongewenste vreemdeling.
pi_63048283
Daar ben je er nog niet mee. Dit soort lui moeten strafrechterlijk flink worden aangepakt, alleen dan leren ze het af.
pi_63048305
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:44 schreef sgeitgeit het volgende:
Criminelen die vaker de fout ingaan met dubbele paspoort de Nederlandse intrekken. Helpt dit niet dan het land uitzetten als ongewenste vreemdeling.
Allereerst lijkt het mij belangrijk om de mogelijkheid van het hebben van een dubbele paspoort af te schaffen. Wat is dat voor een absurde toestand? Je bent of Nederlander, of Marokkaan. Maar goed, dat is offtopic verder.

Ik ben het in ieder geval met je eens dat er wettelijk dusdanig iets moet veranderen, dat dit soort types keihard kunnen worden aangepakt. Geen medelijden, geen politiek correct gedoe, gewoon keihard afstraffen. Praten helpt niet, op de thee gaan helpt niet, verdiepen in hun cultuur helpt niet... het is ordinaire schorriemorrie.
pi_63048356
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:45 schreef Halcon het volgende:
Daar ben je er nog niet mee. Dit soort lui moeten strafrechterlijk flink worden aangepakt, alleen dan leren ze het af.
Ze opereren alleen in groepen. Ten eerste omdat ze alleen niet durven en ten tweede omdat justitie moet bewijzen wie van de groep precies wat heeft gedaan en anders gaan ze vrijuit. Zie bv. pas nog bij het aanvallen van ambulance personeel bij een zwembad.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_63048388
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Ze opereren alleen in groepen. Ten eerste omdat ze alleen niet durven en ten tweede omdat justitie moet bewijzen wie van de groep precies wat heeft gedaan en anders gaan ze vrijuit. Zie bv. pas nog bij het aanvallen van ambulance personeel bij een zwembad.
Ook dat is simpel op te lossen: de hele groep vastzetten en een paar jaar laten zitten. Iets zegt me dat er dan wel wat mensen aangegeven wie wat heeft gedaan.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:15:00 #150
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63048412
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Of bij Hell's Angels die 2 van hun leden overhoop knallen en allemaal vrijuit gaan, omdat er niet precies te bewijzen is wie de trekker heeft overgehaald. Als de wet dan geen oplossing heeft om ze collectief als dader aan te melden en dan iedereen vrijuit gaat, lijkt mij dat de wetten hier in Nederland door een club mongolen wordt geschreven.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')