In en in triest..quote:DEN HAAG - Een groep Marokkaanse jongeren heeft de toch al zwaarbewaakte lampionnenoptocht van woensdagavond door de Haagse Transvaalbuurt volledig verziekt.
Zo werden eieren gegooid naar de kinderen die met hun felgekleurde lampjes achter de muziekband aanliepen. Een vrouw die met haar hond stond te kijken, werd getreiterd terwijl de jongeren haar hond wilden schoppen. Agenten die hierop in actie wilden komen, werden bekogeld. Alleen een van de jongens (15) kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.
Aai over de bol
De organiserende stichting Haagse Hopjes is het aanhoudende gepest van de groep meer dan zat en hoopt dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. "Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd", zegt Joke van den Boomen van de organisatie fel.
Volgens ooggetuigen begon de groep van zeker twintig Marokkaanse pubers al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers de boel te versjteren. Zo wilden ze het buurthuis binnenstormen waar de kleintjes een kopje chocolademelk kregen. Van de Boomen: "Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los."
Volgens de weldoenster van de buurt was het afgelopen weekeinde tijdens een evenement voor de groep oudere jongeren in de Haagse achterstandswijk ook al flink raak. "We hadden straatvoetbal en dat ging wel leuk. Na afloop zou iedereen een T-shirtje krijgen. Maar voordat dat zover was, waren ze allemaal al uit de kraam gejat." De stichting Haagse Hopjes heeft al eens gedreigd met het stoppen van alle evenementen, zoals ook de intocht van Sinterklaas voor de jeugd. "Maar we willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden."
quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:52 schreef buitenbeentje het volgende:
Je mag natuurlijk niet voor eigen rechter spelen, maar het zou me niet verbazen dat een groep vaders op een gegeven moment die ratjes een keer flink in elkaar trimt. Samen met Prem.
Tja ik geloof nog steeds in eigen verantwoordelijkheid en daarmee pak je de ouders van knaapjes. Die knaapjes liggen daar echt niet wakker van. Het enige wat bij die gasten helpt is gewoon een stevige draai om de oren. Dan sputteren ze wat, maar je bent wel nooit meer slachtoffer van ze als ze weten dat je misschien eens wat terug zou doen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:01 schreef gebruikersnaam het volgende:
misschien moeten wij hun feestjes ook maar eens verzieken.
door bijvoorbeeld tijdens de rammadan pizza's door een hoer bij die knaapjes te laten thuis bezorgen, en dan tegen papa zeggen dat zoonlief homohammed dit zelf bestelt heeft.
Ja dan zijn wij uiteindelijk weer verantwoordelijk voor haar onthoofding.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:01 schreef gebruikersnaam het volgende:
misschien moeten wij hun feestjes ook maar eens verzieken.
door bijvoorbeeld tijdens de rammadan pizza's door een hoer bij die knaapjes te laten thuis bezorgen, en dan tegen papa zeggen dat zoonlief homohammed dit zelf bestelt heeft.
Jij leeft in een apart wereldje....quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:08 schreef santax het volgende:
[..]
Tja ik geloof nog steeds in eigen verantwoordelijkheid en daarmee pak je de ouders van knaapjes. Die knaapjes liggen daar echt niet wakker van. Het enige wat bij die gasten helpt is gewoon een stevige draai om de oren. Dan sputteren ze wat, maar je bent wel nooit meer slachtoffer van ze als ze weten dat je misschien eens wat terug zou doen.
Toch denk ik wel dat ie een punt heeft.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Jij leeft in een apart wereldje....
Een draai om de oren werkt echt niet, een flink pak slaag wel. De enige die dat kan en mag geven zijn de vaders van die monstertjes, het is dus zaak om hen zo veel mogelijk last te laten hebben van het wangedrag van hun kind, of boete's aan de ouders geven of de uitkering een maand stopzetten.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Toch denk ik wel dat ie een punt heeft.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:12 schreef Arnold_fan het volgende:
Lekker zulk tuig in je buurt. Ik begrijp ook niet waarom 20 van die pestventjes niet even uit elkaar geslagen kan worden door de politie en wat hulpvaardige ouders....
Dat kan, maar onderstaande is wel echt waar.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Jij leeft in een apart wereldje....
Het is ook niet dat ik bedoelde dat ie een punt heeft met letterlijk een draai om de oren. Ik bedoelde meer dat ie wel een punt heeft met dat ze misschien wel ophouden als mensen een keer laten zien dat ze wél wat terugdoen als die pestkereltjes weer te ver gaan.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:14 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een draai om de oren werkt echt niet, een flink pak slaag wel. De enige die dat kan en mag geven zijn de vaders van die monstertjes, het is dus zaak om hen zo veel mogelijk last te laten hebben van het wangedrag van hun kind, of boete's aan de ouders geven of de uitkering een maand stopzetten.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel jaquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ik bedoelde dat ie een punt heeft met letterlijk een draai om de oren. Ik bedoelde meer dat ie wel een punt heeft met dat ze misschien wel ophouden als mensen een keer laten zien dat ze wél wat terugdoen als die pestkereltjes weer te ver gaan.
Zulks een onzin kan alleen uit iemand komen die noch duiven, noch een vijver heeft.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:38 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat je marokkaanse babies dood wil gooien tegen een muur, ga vooral je gang. Like I care. Maar waarom die katjes? Katjes zijn lief!
Heb je het over de daders?quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:38 schreef Nielsch het volgende:
Oppakken en deporteren! Met ouders, broertjes, zusjes, ooms, tantes en al! Dag
Duh, je snapt me best.quote:
Je moet denk ik wat duidelijker zijn in je post dan, want zoals die er nu stond was het discriminatie. Zou je het alleen hebben over de daders? Zou ik hem niet weghalen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:15 schreef servus_universitas het volgende:
@Paddy
Racisme mag niet worden getolereerd. Maar voor wat mijn post betreft kan ik niet zeggen dat deze racistisch was. Ik wijs alleen op een probleem dat inmiddels structureel van aard mag worden genoemd. Dat heeft niets te maken met racisme, maar simpelweg met een probleem constateren en daarvoor een mogelijk effectieve oplossing aandragen. Maar ik ben het met je eens dat de grens tussen niet-racistisch en racistisch moeilijk te trekken is in dit geval, omdat het uiteindelijk wel gaat om een specifieke etnische groepering en dan kun je inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen bij het modereren.
De daders? Tenminste, dat hoop ik. Ik twijfel een beetje, maar daarom liet ik hem wel staan.quote:
Ik vind de reden al genoeg. Maar vraag me dus dan wel af of de groep bekend staat bij de politie. Wanneer dat niet zo is, is er niets aan te doen dan oppakken (met proces verbaal) tijdens de daad, en dan inderdaad maar een paar uur vast zetten. En zo denk ik in alle kleuren, wat dergelijke ettertjes betreft.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:51 schreef HarryP het volgende:
Harder optreden van de politie is een oplossing.
Niet meer wachten tot zo'n groep iets doet maar gewoon preventief oppakken voor ene paar uur.
Reden.. Ach verzin maar iets.
In die situaties maakt het niet uit of ze bekende zijn van de politie. De groep maakt het mogelijk voor 1 of 2 ettertjes om crimineel gedrag te vertonen. Daarmee is de groep medeplichtig.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind de reden al genoeg. Maar vraag me dus dan wel af of de groep bekend staat bij de politie. Wanneer dat niet zo is, is er niets aan te doen dan oppakken (met proces verbaal) tijdens de daad, en dan inderdaad maar een paar uur vast zetten. En zo denk ik in alle kleuren, wat dergelijke ettertjes betreft.
Een vriend van zoon is zo al eens zijn hele zak snoep afgepakt door een groep met Sint Maarten. (waren trouwens blank) dus het maakt mij niet zoveel uit welke kleur die ettertjes hebben dus. Aanpakken die hap.
Het is inderdaad een manier, maar ik denk dat veel mensen benauwd zijn om nét die ene met een mes op zak te treffen. Een kennis van me vond het ooit nodig om een paar jongens aan te spreken op het feit dat ze een fiets in de gracht gooiden, voor hem hebben we uiteindelijk nog een stille tocht gehouden. Dat houdt me toch wel wat tegen moet ik je zeggen..quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:20 schreef SadKingBilly het volgende:
@Santax: Draai om de oren? Ik ben meer voor stelselmatig aftuigen met een honkbalknuppel. Liefst waar alle vriendjes bij zijn zodat ze ook nog hun zelfverzonnen "eer" kwijt zijn... Het enige dat echt helpt bij dit soort ettertjes is zorgen dat ze voor schut staan voor hun vriendjes.
Gistermiddag dacht een groepje van die 14-jarige capuchoncrimineeltjes mij in de weg te kunnen staan voor de ingang van een winkel (er stond binnen al een groepje wat oudere mensen die niet naar buiten konden en er kennelijk niets van durfden te zeggen)
Gewoon vaart maken, ellebogen naar voren en rammen! Drie of vier gingen er ondersteboven, de rest kon net op tijd uitwijken. Eéntje wilde een grote bek opentrekken, die heb ik even hardhandig bij de keel gegrepen en zo hard ik kan (ik weeg ruim 90 kilo, hij hooguit 40 dus reken maar dat dat HARD ging) tegen de schuifdeur gekwakt.
Verbazingwekkend hoe goed wat subtiel toegepast geweld werkt in combinatie met wat - ook voor 'mensen' van hun niveau begrijpelijke - dreigementen over het uittrekken van vette lange haren, afdraaien van ballen en omdraaien van nekken. Als een stel makke lammetjes gingen ze er vandoor (waarschijnlijk om nog wat meer vriendjes op te trommelen, geen enkele marokkaan zal namelijk een grote bek hebben wanneer hij alleen is, hoe groter de groep hoe dapperder ze zijn...)
En nee ik ben geen racist, ik heb niets tegen negers, chinezen, amerikanen, italianen... Terwijl al zolang ik me kan herinneren turkse en marokkaanse jongeren de sfeer in Zwolle verneuken. Het enige dat ze werkelijk begrijpen is geweld. Tsja, wie ben ik dan om ze dat te ontzeggen?
Niet uit maken? Je wilt in het wilde weg zo een aantal jongeren van de straat plukken? Die misschien niets gedaan hebben en misschien ook niet iets van plan waren? Dus alleen maar opgepakt worden omdat ze Marokkaan zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:06 schreef HarryP het volgende:
[..]
In die situaties maakt het niet uit of ze bekende zijn van de politie. De groep maakt het mogelijk voor 1 of 2 ettertjes om crimineel gedrag te vertonen. Daarmee is de groep medeplichtig.
Dus oppakken en dan worden ze meteen bekender met de politie.
Hoezo twijfel je? Het mag toch duidelijk zijn dat het over de daders ging.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:56 schreef paddy het volgende:
[..]
De daders? Tenminste, dat hoop ik. Ik twijfel een beetje, maar daarom liet ik hem wel staan.
Wat zou dat mooi zijnquote:Op vrijdag 7 november 2008 10:49 schreef xFriendx het volgende:
<knip>
Ook lekker makkelijk om wat jonge kinderen zo de schrik aan te jagen, probeer het eens op een trucker festival ofzow, stelletje helden.
Mja, maar zoveel "ballen" hebben ze dan weer niet.. Eigenlijk zijn het ook maar zielige ventjes ook.quote:
Ja, want wat als.....quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En je begeeft je op een hellend vlak, wat nou als je zo'n ventje over een winkelwagentje vouwt en hij letterlijk z'n nek breekt en invalide raakt?
Overigens ben ik het wel met je eens dat praten in het voorbeeld van de TS geen zin meer heeft, en er wat mij betreft door de politie hardhandig opgetreden mag worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |