Zowel latino's als afro-Amerikanen hadden in een meerderheid voor prop 8 gestemd. Het heeft denk ik meer met religie en family values te maken dan met macho-cultuur.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Californië staat toch wel bekend om de wat liberale geest, maar dat is dan waarschijnlijk alleen in de grote steden.
Zouden de latino's misschien de doorsslag hebben gegeven? Die moeten vanwege macho-cultuur en geloof ook niets hebben van homo's.
Ik snap die bekrompenheid ten opzichte van homo's niet. Die mensen hebben een softwarefoutje waardoor ze op het eigen geslacht vallen. Dat is niet te veranderen, accepteer het gewoon. Niemand wordt er door benadeeld als twee mensen van hetzelfde geslacht een relatie hebben en die zouden ook gewoon moeten kunnen trouwen.
Ja, maar als de rest zo'n beetje 50-50 zijn verdeeld (blanken een beetje meer tegen) dan maakt 2/3 van die 6% wel het verschil uit tussen winnen en verliezen van het referendum. Als Zwarten niet zo overweldigend vóór hadden gestemd had dit voorstel het waarschijnlijk niet gehaald.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:45 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Zwarte stemmers zijn maar 6% van het totaal in California.
Is dit hard of heb je het nu gewoon over de rechtszaak die ze hebben aangespannen om het referendum ongeldig te laten verklaren?quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch denk ik dat als er in Nederland voor gestemd zou worden, dat het ook met een kleine meerderheid verslagen zou worden.
In de grote steden en het westen zijn genoeg liberalen te vinden, maar in het oosten, noord-oosten, zeeland, en het katholieke limburg/brabant zijn enorm veel gemeenten waar men een stuk terughoudiger is voor dit soort zaken. Er zijn gemeenten in Zeeland en de Gelderse "bijbelriem" die ambtenaren halen uit andere, naburige gemeenten omdat er geen ambtenaren te vinden zijn die een homostel wil trouwen. (En dat mogen ze uit principe weigeren).
In California is er een kans dat het alsnog niet ingevoerd gaat worden, want referendum of niet, we spreken hier over een aanpassing van de grondwet van california, en daarvoor is een twee-derde meerderheid nodig in de Senate en Assembly in Sacramento. Met een nauwe overwinning (52% - 48%) en het feit dat er zoveel geprotesteerd wordt, zou het nog wel eens kunnen dat die 2/3e meerderheid net niet gehaald worden, omdat er teveel Senatoren en Assemblymen zijn die de protesten van die 48% horen.
Mocht het wel passeren, dan kan het over een aantal jaar weer als Measure op de verkiezingsbiljetten verschijnen.
Het meest schandelijke vind ik eigenlijk nog wel dat een kerk (de LDS) er gewoon $15 miljoen heeft in gepompt om het "Yes" te promoten.
Nou ja, misschien betekend mijn NO stem nog wat als het in Sacramento ter sprake gaat komen.
O?quote:
Ik ben ter zake deskundig (zie o.a. mijn eerdere verwijzing naar de Wet openstelling huwelijk), geen zorgen hoor. Het is echter makkelijker om het over het homohuwelijk te hebben, omdat dan iedereen weet waar het over gaat; en het gelijkgeslachtelijk huwelijk is niet 100% identiek aan het 'normale' huwelijk, afstammingsrechtelijk gelden nl (logischerwijze) niet dezelfde regels, zie titel 11 boek 1 BW.quote:Op zondag 9 november 2008 03:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
O?
Nederland kent wettelijk niet eens het 'homohuwelijk' maar gewoon hét huwelijk. Het woord homohuwelijk slaat nergens op in NL want je hebt hier maar 1 soort huwelijk. Er is hier nl besloten om de wet aan te passen ipv een nieuwe wet toe te voegen. ITT tot bijv. Spanje wat wel een wet omtrent het homohuwelijk heeft.
Ben je dom ofzo? Het is logisch dat in een huwelijk tussen man en vrouw bepaalde regels omtrent de afstamming gelden die niet gelden in gelijkgeslachtelijke huwelijken, omdat het daarin onmogelijk is dat allebei de 'ouders' ook daadwerkelijk de ouders zijn, iets wat uiteraard niet geldt voor een huwelijk tussen man en vrouw.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn vrouw kan ook geen kinderen krijgen. Ben toch al 9 jaar met haar getrouwd. Wat zegt dat precies over mijn huwelijk?
Dat onderscheid lijkt me inderdaad niet zo moeilijk te maken.quote:Op zondag 9 november 2008 19:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ben je dom ofzo? Het is logisch dat in een huwelijk tussen man en vrouw bepaalde regels omtrent de afstamming gelden die niet gelden in gelijkgeslachtelijke huwelijken, omdat het daarin onmogelijk is dat allebei de 'ouders' ook daadwerkelijk de ouders zijn, iets wat uiteraard niet geldt voor een huwelijk tussen man en vrouw.
Als de partner van de 'echte' ouder het kind adopteert zijn ze samen de ouders van het kind en gelden de regels omtrent afstamming wel.quote:Op zondag 9 november 2008 19:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ben je dom ofzo? Het is logisch dat in een huwelijk tussen man en vrouw bepaalde regels omtrent de afstamming gelden die niet gelden in gelijkgeslachtelijke huwelijken, omdat het daarin onmogelijk is dat allebei de 'ouders' ook daadwerkelijk de ouders zijn, iets wat uiteraard niet geldt voor een huwelijk tussen man en vrouw.
Waarom zou het niet mogen? Traditie? Homo-huwelijk bestond al in de Romeinse tijd.quote:Op zondag 9 november 2008 21:15 schreef Fastmatti het volgende:
Het is ten eerste al jammer dat de Staat het huwelijk heeft gestolen van de kerk. Dit is nergens voor nodig geweest. Het enige wat de Staat had moeten regelen is de regels met betrekking tot kinderen en hun ouders. Dit lijkt me typisch iets wat alleen nodig is in het geval van een man en een vrouw. Nu gaat het burgerlijk huwelijk natuurlijk wel iets verder, maar ik zie echt niet in waarom homo's zouden moeten mogen trouwen.
In de Romeinse tijd werden ook mensen voor de leeuwen gegooid.....quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Waarom zou het niet mogen? Traditie? Homo-huwelijk bestond al in de Romeinse tijd.
Ja en christenen waren lieverdjes door de eeuwen heen.quote:Op zondag 9 november 2008 21:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
In de Romeinse tijd werden ook mensen voor de leeuwen gegooid.....
Adam was geen homo, anders hadden we nu niet op het forum kunnen posten.quote:Op zondag 9 november 2008 21:24 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Ja en christenen waren lieverdjes door de eeuwen heen.
Het probleem daarmee is dat dat pas na 3 jaar kan. Deze wet gaat wel veranderd worden of is al kort geleden veranderd, weet 't even niet meer zeker.quote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als de partner van de 'echte' ouder het kind adopteert zijn ze samen de ouders van het kind en gelden de regels omtrent afstamming wel.
Misschien omdat ze van elkaar houdenquote:Op zondag 9 november 2008 21:15 schreef Fastmatti het volgende:
Het is ten eerste al jammer dat de Staat het huwelijk heeft gestolen van de kerk. Dit is nergens voor nodig geweest. Het enige wat de Staat had moeten regelen is de regels met betrekking tot kinderen en hun ouders. Dit lijkt me typisch iets wat alleen nodig is in het geval van een man en een vrouw. Nu gaat het burgerlijk huwelijk natuurlijk wel iets verder, maar ik zie echt niet in waarom homo's zouden moeten mogen trouwen.
En de aarde is maar 6000 jaar oud zeker?quote:Op zondag 9 november 2008 21:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Adam was geen homo, anders hadden we nu niet op het forum kunnen posten.
Hoe oud de aarde precies is weet ik niet. Jij ook niet trouwens. Wat wel een zekerheid is: als de eerste mensen homo's waren geweest, waren we er nu niet geweest. Da's niet voor niets natuurlijk.quote:Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
En de aarde is maar 6000 jaar oud zeker?
Ja hoor maar ik heb graag de keusquote:
Als iemand met een kameel wil trouwen moet die ook de keus hebben?quote:Op zondag 9 november 2008 21:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja hoor maar ik heb graag de keus.
Hetero's kunnen ook van elkaar houden zonder te trouwen maar als mensen besluiten om een briefje te halen is het hun eigen zaak.
Dat briefje is feitelijk alleen noodzakelijk voor de kinderen. Laten homo's die nu net niet kunnen krijgen.quote:Op zondag 9 november 2008 21:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ja hoor maar ik heb graag de keus.
Hetero's kunnen ook van elkaar houden zonder te trouwen maar als mensen besluiten om een briefje te halen is het hun eigen zaak.
Geologen kunnen je dat wel laten zien. Als er onder de eerste mensen homo's waren waren er nog steeds nakomelingen geweest. Misschien wel beter ook, zijn er meer mensen om voor de kinderen te zorgen.quote:Op zondag 9 november 2008 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoe oud de aarde precies is weet ik niet. Jij ook niet trouwens. Wat wel een zekerheid is: als de eerste mensen homo's waren geweest, waren we er nu niet geweest. Da's niet voor niets natuurlijk.
Aah ook nog eens homo's gelijk stellen aan dieren.quote:Op zondag 9 november 2008 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand met een kameel wil trouwen moet die ook de keus hebben?
Je ziet zelf wel in hoe ridicuul je vergelijking is?quote:Op zondag 9 november 2008 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand met een kameel wil trouwen moet die ook de keus hebben?
Begin een hetze tegen kinderloze hetero gehuwdenquote:Op zondag 9 november 2008 21:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat briefje is feitelijk alleen noodzakelijk voor de kinderen. Laten homo's die nu net niet kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |