abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64381529
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:03 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Wordt waarschijnlijk volgend weekend
Oow oke... dat schiet al wel lekker op dan!
En zoals iemand al zei... een leuk begin van het nieuwe jaar!

Succes nog even
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_64442230
Het is bijna af

Eerste Kerstdag hebben we eff rust genomen, maar de afgelopen 3 dagen weer hard gewerkt.
Ik heb een dag op mijn knieen doorgebracht om de vloer van de kamers boven te zuigen, dweilen, waxen, wrijven, waxen en weer wrijven. Maar het resultaat was de moeite waard:

Zoals te zien is op de vorige foto hebben we al een lamp neergezet (het zijn twee dezelfde, komen aan weerszijden van het bed). Ook staat het schilderij er al dat we op gaan hangen:

Verder is de muur in de studeerkamer weer behangen. We hadden het behang eraf getrokken omdat het er niet netjes op zat. Deze keer is het wel gelukt en zijn we tevreden. Nog even sierlijstjes geplakt en de kamer is af!!

(let niet op de rafelige schilderrandjes, dat moeten we nog bijwerken )

Wat een ramp trouwens, die sierlijstjes. Het heeft twee dagen geduurd voor ik in de gaten had hoe je die dingen fatsoenlijk in verstek moet zagen. En dan kom je er uiteindelijk achter dat het supersimpel is

Maar het klapstuk van het weekend was natuurlijk de vloer! Woensdag waren de eerste 5 banen gelegd, dat duurde een volle dag. We hadden dus nooit gedacht dat we het zaterdag af zouden krijgen. Maar het is toch gelukt! Althans, in de keuken wachten we nog even, we hebben het daar uiteindelijk toch maar geëgaliseerd met egaline dus dat moet nog een paar dagen drogen. Woensdag of donderdag leggen we de vloer ook in de keuken door.

Wat foto's (helaas geen foto's bij daglicht, dus de kleur is niet echt waarheidsgetrouw):

De meeste mensen komen er pas op het allerlaatst aan toe om lampen op te hangen. Wij hebben het (deels) al gedaan voor we ingehuisd zijn

Hal:

Overloop:

Keuken:

Verder hebben we ook al laminaat gehaald, dat gaat mijn broer volgende week "er effe in tiefen" (zijn woorden)

En verder....... plinten leggen, nog wat allerlaatste schilderklusjes en dannnnn verhuizen
  zondag 28 december 2008 @ 21:32:10 #253
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64443576
Supermooie vloer!
Maar, ga je die vloer volgende week al op dat beton doen?
-idd, ik zit met eenzelfde probleem -
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_64444092
Yup, op 4 december is het vloertje gestort en donderdag is het precies 4 weken later. Ons is verteld een week droogtijd per centimeter beton, en het was 2-4 centimeter, dus het zou moeten kunnen... verder wordt de houten vloer niet helemaal over het beton gelegd want onder de keukenkastjes blijft het beton kaal, dus het kan z'n vocht nog kwijt....
  zondag 28 december 2008 @ 21:51:20 #255
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64444551
Oh, het is gewoon al droog.
Gaaf!
  zondag 28 december 2008 @ 22:20:36 #256
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64445991
16 $%^&#@ pakken laminaat
Trotse mamma :)
  zondag 28 december 2008 @ 22:22:27 #257
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64446091
Is dat laminaat beneden?
  zondag 28 december 2008 @ 22:29:44 #258
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64446497
quote:
Op zondag 28 december 2008 22:22 schreef maedel het volgende:
Is dat laminaat beneden?
Nee 2 hoog Met 3 man heb je dat zo boven. Meteen weer dat broodje kroket eraf getraind

Kan ie het er zaterdag meteen in "tiefen"
pi_64446552
Nee beneden zijn het eiken vloerdelen. En op de zolder komt een laminaat vloer. Inderdaad 16 pakken naar zolder met dank aan Faithz die weer flink mee heeft geholpen! (Skabouter aan het woord)
  zondag 28 december 2008 @ 22:33:13 #260
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64446689
quote:
Op zondag 28 december 2008 22:30 schreef PiperMaru het volgende:
Nee beneden zijn het eiken vloerdelen. En op de zolder komt een laminaat vloer. Inderdaad 16 pakken naar zolder met dank aan Faithz die weer flink mee heeft geholpen! (Skabouter aan het woord)
Valt wel mee. Vertel maar ff van die lekkere korting die je hebt bedongen Daar kun je leuke dingen van doen!! Bedankt voor de frikandellen

Wij hebben ook zoveel laminaat ook naar boven moeten slepen, zonder dat de trap erin zat.. heel slim idd
pi_64457561
Ziet er goed uit! Waar is die lamp in de hal van, ook van IKEA? Die is tof.
pi_64458183
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:29 schreef Syytön het volgende:
Ziet er goed uit! Waar is die lamp in de hal van, ook van IKEA? Die is tof.
Die is van IKEA ja. De RIMFROST om precies te zijn. Alleen is hij helaas uit het assortiment. Wij hadden de allerlaatste uit de koopjeshoek en dat is alweer een paar maanden geleden...
pi_64461451
quote:
Op maandag 29 december 2008 10:55 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Die is van IKEA ja. De RIMFROST om precies te zijn. Alleen is hij helaas uit het assortiment. Wij hadden de allerlaatste uit de koopjeshoek en dat is alweer een paar maanden geleden...
Zo te zien hebben ze er nog plenty van!
*noteert.
pi_64461825
Oh hee, wat goed!
Volgens Skabouter waren ze uit het assortiment omdat er leveringsproblemen waren. Maar blijkbaar zijn die problemen nu opgelost

Nog wel een tip: op de site staat dat hij te combineren is met de pendel HEMMA. Maar wij hebben hem met de JANUARI lamp gecombineerd. Die is van staal ipv van plastic, ziet er m.i. veel beter uit!

[ Bericht 15% gewijzigd door PiperMaru op 29-12-2008 13:08:31 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:49:19 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_64494099
Piper, wat is het schitterend mooi aan het worden zeg, echt petje af
disclaimer
pi_64498735
Shit... de afvoer van ons bad loopt niet meer door.

Zou dat door dat restje behangplak komen dat ik er doorheen heb gespoeld
Dacht dat het geen kwaad kon zolang ik het maar naspoelde met veel heet water...

Of zou het door de vorst komen? (de afvoerpijp loopt naar buiten en daar een putje in)
pi_64499066
Koop HG vloeibare ontstopper. Perfect spul
pi_64499381
Hmmm... ik vermoed dat het toch te maken heeft met de vorst. De afvoer buiten zal wel bevroren zijn, ik heb iig vergelijkbare ervaringen gegoogled...

Dat wordt wachten met badderen tot de vorst voorbij is
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
Piper, wat is het schitterend mooi aan het worden zeg, echt petje af
Thx Ik ben er zelf ook echt blij mee. Het is tof om je ideeën waarheid te zien worden

het is alleen jammer dat je steeds alleen de dingen ziet die nog gedaan moeten worden
  Moderator dinsdag 30 december 2008 @ 17:01:23 #269
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_64501512
Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht 36 euro p/m2
Dat is gestopt, geschuurd en behandeld met hardwax. Massief eiken plank van 18 cm breed en 2 cm dik.
pi_64502984
Piper meisje toch... niets in de afvoeren gooien wat er niet in thuis hoort.. ook al kan het geen kwaad
als je weet waar hij buiten naartoe loopt dan kun je strooizout proberen natuurlijk. Weet je zeker dat de afvoer naar buiten gaat?
pi_64503751
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 15:40 schreef PiperMaru het volgende:
Hmmm... ik vermoed dat het toch te maken heeft met de vorst. De afvoer buiten zal wel bevroren zijn, ik heb iig vergelijkbare ervaringen gegoogled...

Dat wordt wachten met badderen tot de vorst voorbij is
[..]

Thx Ik ben er zelf ook echt blij mee. Het is tof om je ideeën waarheid te zien worden

het is alleen jammer dat je steeds alleen de dingen ziet die nog gedaan moeten worden

Maar alsnog is het handig om dat spul wat ik heb aangeraden in huis te hebben. Stel voor dat je poepje vast is komen te zitten op een zaterdagavond. Zit je met een ontstopte wc tot en met maandag.
pi_64564254
Kerst of Oud en Nieuw, strenge vorst of sneeuw, wij klussen gewoon door! En zodoende kunnen we weer steeds meer afstrepen. De afgelopen twee dagen waren we samen vrij en zijn dus weer druk bezig geweest.

Woensdag zijn we de halve dag aan het rondrijden geweest om materialen te verzamelen. We hebben paneelgordijnen voor de voorkamer gehaald, een kast voor in de keuken (eigenlijk een combinatie van meerdere keukenkastjes op elkaar gestapeld zodat het een soort van buffetkast wordt), een lamp voor in de badkamer en nog veel andere kleine dingetjes. Oh, en tegeltjes voor de keuken. Het worden cremewitte metrotegeltjes.

Eenmaal klaar met materialen halen en boodschappen doen, konden we van start. We zijn begonnen met de vloer af te maken. Spannend, zo met z'n tweeen , geen hulp en een vloer met allemaal rare hoekjes. Maar het ging goed (oke, op dat ene incident na toen mijn sjaal in de decoupeerzaag verstrikt raakte ...) Daarna hebben we de eettafel in elkaar gezet en in de olie gezet. De olie heeft de kleur "Olijf" en geeft de tafel een vergrijsd, antiek tintje. Erg mooi! Om 9 uur vonden we het wel weer genoeg. We zijn naar huis gegaan, hebben bankgehangen en zijn om 5 over 12 naar bed gegaan en door het vuurwerk heen als een blok in slaap gevallen.

Donderdag hebben we de hele ensuitemuur aan beide kanten geschilderd, de radiator in de voorkamer gelakt, de architraven van de ensuite in de grondverf gezet, de sierlijstjes in de slaapkamer afgemaakt, tafel voor de 2e keer in de olie gezet en de keukenkastjes die samen het buffet gaan vormen, in elkaar gezet.

Daarna lekker gekookt en gegeten. Met het risico om voor truttig uitgemaakt te worden: wat is het toch geweldig om in een nieuwe keuken te koken en van een nieuwe tafel te eten!

Tijd voor foto's (de kleur van de tafel kreeg ik er niet goed op, hij is in het echt wat donkerder):

Nu wordt het echt spannend, want morgen moet het huis verhuisklaar zijn. Dan gaat Skabouter haar spullen overhuizen. Gelukkig wel met wat hulp van ouders en vrienden die ook de laatste klussen gaan klarn. Zelf moet ik helaas werken. We gaan er dan wel al voor de eerste nacht slapen! Zaterdag komen mijn spullen en wordt het laminaat op zolder gelegd en dan zijn we officieel over!
pi_64570511
Die tafel komt toevallig van demeubelconcurrent.nl? Zijn goede tafels, me ouders hebben dan dezelfde.
pi_64574497
Nee, tafel komt van de Gamma (en ziet er nu hij geolied is meteen 2x zo duur uit )

[ Bericht 38% gewijzigd door PiperMaru op 02-01-2009 09:52:20 ]
pi_64577971
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 08:57 schreef PiperMaru het volgende:
Nee, tafel komt van de Gamma (en ziet er nu hij geolied is meteen 2x zo duur uit )
I know heeft me ma ook gedaan
pi_64598948
We zijn over! Althans... mijn spullen komen morgen, maar de essentials zijn er: bank, bed.... en internet En vannacht slapen we er voor het eerst!!
pi_64599028
Slaap lekker
pi_64600171
ik krijg visioenen...
begin maart gaat het bij ons gebeuren in een vergelijkbaar setting; jammer en suite is er uit gehaald.
verder alles vergelijkbaar toekomstig geklus met keuken ( IKEA)- vloer- waarschijnlijk gelijmd parket- granitto vloer reviseren enz enz. ik verheug me op de metamorfose: schitterend je gaat er een mooi huis van maken met een personal touch.
blijf het volgen: mooi verhaal zo.
succes bij de overgang!
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_64600885
Laatste loodjes!
Die zijn niet het zwaarst, die gaan het gat in...

Nog even dus...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_64601167
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:44 schreef zwemmer431 het volgende:
ik krijg visioenen...
begin maart gaat het bij ons gebeuren in een vergelijkbaar setting; jammer en suite is er uit gehaald.
verder alles vergelijkbaar toekomstig geklus met keuken ( IKEA)- vloer- waarschijnlijk gelijmd parket- granitto vloer reviseren enz enz. ik verheug me op de metamorfose: schitterend je gaat er een mooi huis van maken met een personal touch.
succes bij de overgang!
Is ze daar niet een beetje te jong voor?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 00:31:23 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_64601941
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:19 schreef PiperMaru het volgende:
We zijn over! Althans... mijn spullen komen morgen, maar de essentials zijn er: bank, bed.... en internet En vannacht slapen we er voor het eerst!!
Ik heb jullie bezig gezien! Althans de vader van skabouter en een broer?
Ik heb jullie alvast aangemeld voor de volgende pubquiz als zijnde ons team
Veel plezier in jullie fraaie stulpje
disclaimer
pi_64606757
Wat hebben jullie eigenlijk als ondervloer gebruikt? Is de eiken vloer gelijmd/gespijkerd of ligt 'ie los?
pi_64606933
Nice! Goed bezig, leuke smaak ook
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:31:47 #285
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64609749
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 08:52 schreef DonJames het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk als ondervloer gebruikt? Is de eiken vloer gelijmd/gespijkerd of ligt 'ie los?
Alupete gehaald bij de Gamma:

En de vloer is gelijmd geadviseerd ook door de leverancier van de vloer meen ik.
pi_64627158
daar zijn we!

Wat een dag, wat een dag. Vanochtend om half 7 opgestaan, met mijn broer laminaat gelegd op zolder en daarna AL mijn spullen naar binnen geladen. Een vrachtwagen vol. Mijn god, wat een teringzooi verzamelt een mens in z'n leven. Ik weet 1 ding zeker, minimaal de helft gaat naar de stort.

We zijn inmiddels een klein beetje gesetteld, dat wil zeggen, op elke kamer staat een redelijk nette stapel dozen, de keuken is ingeruimd, de gordijnen hangen en de tv is aangesloten

Foto's volgen morgen!
pi_64627192
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:44 schreef zwemmer431 het volgende:
ik krijg visioenen...
succes bij de overgang!
Wat gaaf zeg, ik ben benieuwd naar jouw topic t.z.t!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:47:23 #288
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64627209
Als het na 2 jaar nog in een doos zit...
pi_64627238
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 00:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb jullie bezig gezien! Althans de vader van skabouter en een broer?
Ik heb jullie alvast aangemeld voor de volgende pubquiz als zijnde ons team
Veel plezier in jullie fraaie stulpje
Pubquiz, leuk
Je hebt skabouter's pa gezien idd en een goeie vriend
Heb je vandaag de megavrachtwagen nog gespot?
pi_64627694
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef Faithz het volgende:
Als het na 2 jaar nog in een doos zit...
Ik ben niet van plan d'r 2 jaar mee te wachten
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:05:36 #291
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64630011
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:59 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ik ben niet van plan d'r 2 jaar mee te wachten
I know

Butttt plinten first
pi_64632349
tvp
Echt mooie dingen tot nu toe.
Vooral fan van het paarse Voca behang. Jeej.
pi_64646178
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:31 schreef Faithz het volgende:

[..]

Alupete gehaald bij de Gamma:

[ afbeelding ]

En de vloer is gelijmd geadviseerd ook door de leverancier van de vloer meen ik.
Egaliseert dat wel voldoende dan? Ik heb houten vloeren in mijn huis, en echt vlak zijn die niet..
pi_64647863
Foto's Hoe beviel het slapen in jullie nieuwe hippe huis?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:47:07 #295
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_64651173
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Egaliseert dat wel voldoende dan? Ik heb houten vloeren in mijn huis, en echt vlak zijn die niet..
Dat egaliseert helemaal niet. Daar is het ook niet voor.

Voordat je de vloer gaat leggen moet je ervoor zorgen dat de vloer eronder egaal is, anders krijg je zeker bobbels. Wat dat betreft kun je, je het beste even laten voorlichten in een speciaalzaak
  zondag 4 januari 2009 @ 17:24:52 #296
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64652817
Maar jullie hebben de originele vloer er wel in laten liggen? Als wij dat hier doen kan er geen deur meer open denk ik .
pi_64654191
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:47 schreef Faithz het volgende:

[..]

Dat egaliseert helemaal niet. Daar is het ook niet voor.

Voordat je de vloer gaat leggen moet je ervoor zorgen dat de vloer eronder egaal is, anders krijg je zeker bobbels. Wat dat betreft kun je, je het beste even laten voorlichten in een speciaalzaak
Dat zal ik zeker doen, maar ik vroeg me af hoe het hier (of bij jou) gedaan was.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:24 schreef bleiblei het volgende:
Maar jullie hebben de originele vloer er wel in laten liggen? Als wij dat hier doen kan er geen deur meer open denk ik .
De originele vloer zou ik zeker laten zitten. Het is vrij gebruikelijk om een eindje van de deur af te zagen, is zeker bij zulke massieve paneeldeuren geen probleem.
  zondag 4 januari 2009 @ 17:56:33 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_64654343
De originele vloer is geen fluit waard bij ons. We hebben er al over de lengte van de kamer 6 planken uitgehaald om de loden waterleiding te vervangen voor een plastice.
Kortom, die gaat er in zijn geheel uit, kunnen we evt. eronder isoleren, controleren of er echt geen rotte vloerbalken zijn en een nette egale vloer terugplaatsen.

En! Een vloer die hoger is dan de drempel is ook niet mooi .
pi_64663494
De originele vloer was prima egaal eigenlijk. Het nieuwe hout ligt er goed in

Er lag een andere houten vloer op eerst, die we eruit hebben gesloopt. Daaronder lag vloerbedekking en daar weer onder de originele vloer. Beide hebben we eruit gehaald, dus we zitten nu ongeveer even hoog of lager dan voorheen. We hebben ook niet hoeven zagen dus.
pi_64665861
Foto's!

We hebben geprobeerd om twee ruimtes een beetje leefbaar te maken; de keuken en de slaapkamer. De rest staat vol met dozen... Vandaag hebben we de buffetkast in de keuken afgemaakt. Zo mooi geworden!!

Donderdag wordt de keuken getegeld. Verder moeten er nog heel veel kleine klusjes gebeuren: dingen ophangen etc.

Maar het voelt zo goed!

We hebben ook vandaag voor het eerst "echte" visite gehad (d.w.z. die niet kwamen om te klussen ) en dat was ook superleuk!

De keuken:

Voorkamer:

Slaapkamer:

(toekomstige ) Studeerkamer

Zolder:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')