Kerst of Oud en Nieuw, strenge vorst of sneeuw, wij klussen gewoon door!

En zodoende kunnen we weer steeds meer afstrepen. De afgelopen twee dagen waren we samen vrij en zijn dus weer druk bezig geweest.
Woensdag zijn we de halve dag aan het rondrijden geweest om materialen te verzamelen. We hebben paneelgordijnen voor de voorkamer gehaald, een kast voor in de keuken (eigenlijk een combinatie van meerdere keukenkastjes op elkaar gestapeld zodat het een soort van buffetkast wordt), een lamp voor in de badkamer en nog veel andere kleine dingetjes. Oh, en tegeltjes voor de keuken. Het worden cremewitte metrotegeltjes.
Eenmaal klaar met materialen halen en boodschappen doen, konden we van start. We zijn begonnen met de vloer af te maken. Spannend, zo met z'n tweeen , geen hulp en een vloer met allemaal rare hoekjes. Maar het ging goed (oke, op dat ene incident na toen mijn sjaal in de decoupeerzaag verstrikt raakte

...) Daarna hebben we de eettafel in elkaar gezet en in de olie gezet. De olie heeft de kleur "Olijf" en geeft de tafel een vergrijsd, antiek tintje. Erg mooi! Om 9 uur vonden we het wel weer genoeg. We zijn naar huis gegaan, hebben bankgehangen en zijn om 5 over 12 naar bed gegaan en door het vuurwerk heen als een blok in slaap gevallen.
Donderdag hebben we de hele ensuitemuur aan beide kanten geschilderd, de radiator in de voorkamer gelakt, de architraven van de ensuite in de grondverf gezet, de sierlijstjes in de slaapkamer afgemaakt, tafel voor de 2e keer in de olie gezet en de keukenkastjes die samen het buffet gaan vormen, in elkaar gezet.
Daarna lekker gekookt en gegeten. Met het risico om voor truttig uitgemaakt te worden: wat is het toch geweldig om in een nieuwe keuken te koken en van een nieuwe tafel te eten!
Tijd voor foto's (de kleur van de tafel kreeg ik er niet goed op, hij is in het echt wat donkerder):
![]()
![]()
![]()
Nu wordt het echt spannend, want morgen moet het huis verhuisklaar zijn. Dan gaat Skabouter haar spullen overhuizen. Gelukkig wel met wat hulp van ouders en vrienden die ook de laatste klussen gaan klarn. Zelf moet ik helaas werken. We gaan er dan wel al voor de eerste nacht slapen! Zaterdag komen mijn spullen en wordt het laminaat op zolder gelegd en dan zijn we officieel over!