abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62994772
Nu de overdracht minder dan 2 weken weg is, vind ik dat ik ook een eigen topic mag

Wij hebben een huisje gekocht in Eindhoven. Het gaat om een jaren '30 tussenwoning in de Iriswijk, binnen de ring dus lekker dicht bij het centrum. Op 19 november krijgen we de sleutel

We hebben behoorlijke plannen met het huis, maar zijn beiden geen echte handige klussers. Vooral ik heb twee linkerhanden dus ik hou mijn hart vast... Maar gelukkig krijgen we veel hulp en we willen ook e.e.a. laten doen door vakmensen.

Eerst foto's!

De voorkant:

De entree met granito vloer

Woonkamer met openslaande deuren naar de tuin. In de woonkamer komt een nieuwe eikenhouten vloer, behandeld met donkerbruine hardwax.

En als we mooie en niet te dure suitedeuren kunnen vinden, gaan we de originele kamer-en-suite herstellen. De overburen hebben dit ook en het is errrrrg mooi

De keuken. Heel charmant maar superonpraktisch qua indeling (weinig ruimte voor apparatuur), hij gaat er dus uit. We gaan de originele indeling herstellen en de keuken dichtmaken dmv een muurtje. Het is nu nog een open keuken.

De keuken gaat er dan als volgt uitzien:

De brede laden aan de linkerkant zijn een koelkast. We zijn heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn maar als we voor een hoge koelkast zouden kiezen, zouden we bijna geen werkblad meer overhouden en aan de "overkant" is geen ruimte.

For the time being komt er een goedkoop laminaat aanrechtblad op; als we aan het einde van de rit nog geld over hebben, komt er een 5 cm dik granieten werkblad met blokjesspoelbak. Het enige waar we nog niet helemaal zeker over zijn, zijn de frontjes en greepjes. Maar het is IKEA dus we hoeven niet maanden van te voren te bestellen.

Boven:

Overloop met paneeldeuren:

Op de hele bovenverdieping ligt een eiken vloer die we heel mooi vinden. Wel gaan we de twee slaapkamers opnieuw laten stuccen en er nieuwe plafonds in laten plaatsen (het oude stuc op riet is op veel plaatsen gescheurd).

De grootste slaapkamer heeft een badkamer "ensuite"

En dan is er nog een losse badkamer met douche en tweede toilet:

En ja, wij vinden de kleurtjes van de tegels leuk! Maar goed ook, want dezelfde tegeltjes zitten beneden in het toilet:

En dan is er nog een zolder met dakkapel:

We gaan aan de schuine kanten schotten maken waar we troep achter kunnen gooien. Op termijn komt hier waarschijnlijk een derde slaapkamer en voorzolder, maar nu nog niet.

We hopen rond oud en nieuw te kunnen verhuizen maarrrr hebben geen idee of dat lukt. Gelukkig zitten we nu in een huurhuis dus zijn flexibel met verhuizen.

Nog twee weken, dan kunnen we aan de slag!!!
pi_62995243
Ziet er leuk uit met al die frisse kleuren, succes met de voorpret en straks met klussen!
pi_62995446
Topic gevonden! En zo te zien is dit ook een topic om lekker te volgen... TeeVeePee

Gefeliciteerd met dit huisje!
  donderdag 6 november 2008 @ 12:08:37 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_62995449
Iriswijk ftw
Very nice Ook al zo'n fleurige badkamert, benieuwd wat jullie van het geheel gaan maken!

De pizzabus op dinsdag is een echte aanrader
disclaimer
pi_62995536
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
De pizzabus op dinsdag is een echte aanrader
Pizzabus? Tell me more...
  donderdag 6 november 2008 @ 12:11:59 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62995547
Ziet er netjes uit hoor! Nog leuke oude elementen.

Die koelkast, zijn dat dus neplades of is het een grote gekoelde la waar je dus van boven in kan ipv van voren ?

Weet je trouwens zeker dat die mooie boven vloer eiken is? Het lijkt mij d eoriginele vloer en das meestal grenen.

Welke cultuurbarbaar heeft trouwens in die mooie paneeldeur dat ventilatie rooster gezet ????
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 6 november 2008 @ 12:12:47 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_62995574
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:11 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Pizzabus? Tell me more...
Iedere dinsdag tussen 17:00 en 20:00 staat er een pizzabus op het pleintje voor De Blokhut waar ze kraakverse pizza's maken terwijl je wacht. Ik was sceptisch, maar dinsdag hebben we de gok eens genomen en ze zijn echt te jummie
disclaimer
  donderdag 6 november 2008 @ 12:13:47 #8
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62995609
oh ja, wat je plannen voor die schotten betreft...

Is het niet handiger om daar een soort bakken te maken met schuine kant maar op wieltjes? Dan kun je er eenvoudiger spullen kwijt en als je ervan wilt hoef je niet de hele handel weer te slopen...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  donderdag 6 november 2008 @ 12:15:55 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_62995664
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:11 schreef klusfoobje het volgende:

Die koelkast, zijn dat dus neplades of is het een grote gekoelde la waar je dus van boven in kan ipv van voren ?

Weet je trouwens zeker dat die mooie boven vloer eiken is? Het lijkt mij d eoriginele vloer en das meestal grenen.

Welke cultuurbarbaar heeft trouwens in die mooie paneeldeur dat ventilatie rooster gezet ????
Lijkt mij niet, hij ligt er veel te glad in om origineel te zijn
(ik heb nog trauma's van het pogen tot schuren van onze, wel originele, grenen vloeren boven )
disclaimer
pi_62995695
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:11 schreef klusfoobje het volgende:

Het zijn in totaal twee lades, 80cm breed en 60cm diep. Met verdelers kun je dan zelf vakken maken.
quote:
Het is echt eiken. De huidige bewoner heeft deze er zelf in gelegd. Van dichtbij zie je dat het eiken is.
quote:
Vroegen wij ons ook af Dit gaan we herstellen of er komt een nieuwe deur in.
pi_62995741
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:13 schreef klusfoobje het volgende:
oh ja, wat je plannen voor die schotten betreft...

Is het niet handiger om daar een soort bakken te maken met schuine kant maar op wieltjes? Dan kun je er eenvoudiger spullen kwijt en als je ervan wilt hoef je niet de hele handel weer te slopen...
Hebben we overwogen, maar ik vind schotten veel strakker ogen. Kan me niet voorstellen dat we daar ooit vanaf willen.
pi_62995917
dat ventilatierooster zit in de deur van de badkamer? want dan zal die wel nodig zijn om te voorkomen dat je schimmels krijgt
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_62995961
TVPpppppppp

Over 2 weken komen we breken
Trotse mamma :)
pi_62996010
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:24 schreef Faithz het volgende:
TVPpppppppp

Over 2 weken komen we breken
pi_62997307
Wat een hoop jaren 30 woningen de laatste tijd .
Leuk huis zeg! Het ziet er goed uit zo op de foto's. Fris en modern. Leuk ook die badkamer en suite (tegels niet echt mijn smaak).
Ik vind de keuken die er nu in zit echt heel gaaf. Ik zou 'm op Marktplaats zetten als je 'm er uit kan halen zonder te slopen.
Ook erg mooie gang en trap en vloeren.
pi_62997598
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:07 schreef Syytön het volgende:
Wat een hoop jaren 30 woningen de laatste tijd .
Leuk huis zeg! Het ziet er goed uit zo op de foto's. Fris en modern. Leuk ook die badkamer en suite (tegels niet echt mijn smaak).
Ik vind de keuken die er nu in zit echt heel gaaf. Ik zou 'm op Marktplaats zetten als je 'm er uit kan halen zonder te slopen.
Ook erg mooie gang en trap en vloeren.
De keuken is al verkocht via MP. De eerste dag komt er gelijk iemand om hem eruit te halen en mee te nemen
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:26:16 #17
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63039236
Die keuken is echt geweldig! (de oude dan) De koelkast in de nieuwe is wel heel bijzonder, wat kosta? En nog een vraagje, ben je niet de magnetron vergeten?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:12:22 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63040366
Jeuj... twee badkamers.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_63040538
mooie woning! dit topic ga ik zeker volgen
pi_63042635
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:17 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

De keuken is al verkocht via MP. De eerste dag komt er gelijk iemand om hem eruit te halen en mee te nemen
Je weet, ik vind het een machtig huis...
Maar echt zo 'n zonde dat jullie die keuken weg doen!
Ben er verliefd op!

Succes over twee weken!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63042732
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:47 schreef PiperMaru het volgende:En als we mooie en niet te dure suitedeuren kunnen vinden, gaan we de originele kamer-en-suite herstellen. De overburen hebben dit ook en het is errrrrg mooi
Ik heb er nog een paar in mijn schuurtje staan
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:31:47 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_63042754
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:30 schreef junami het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wel interesse
disclaimer
pi_63048888
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:30 schreef junami het volgende:

[..]

Dat is interessant! Hoe zien ze eruit, hoe groot ongeveer, waar staan ze en wat moeten ze opbrengen?
pi_63048910
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:26 schreef hierissieweer het volgende:
Die keuken is echt geweldig! (de oude dan) De koelkast in de nieuwe is wel heel bijzonder, wat kosta? En nog een vraagje, ben je niet de magnetron vergeten?
De magnetron komt aan de overkant op een plank aan de muur (losse magnetron).
De koelkast kost geloof ik 699 euro.
pi_63052028
Wat leuk, die koelkast. Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond.

Ik vraag me alleen af of ie niet een beetje klein is? En geen vriesvak of vriezer?
pi_63052781
TVP, zoals al eerder vermeld hadden wij ons huis net gekocht en toen spotte ik dit huis. Als we het onze niet hadde gekocht, waren we hier ook zeker naar gaan kijken .

Succes met klussen!!
  zaterdag 8 november 2008 @ 16:17:09 #27
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_63055155
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:23 schreef Leipo666 het volgende:
dat ventilatierooster zit in de deur van de badkamer? want dan zal die wel nodig zijn om te voorkomen dat je schimmels krijgt
Als je goed kijkt zit het rooster gelukkig geheel in het paneel gemonteerd, dus rooster eruit, nieuw paneel erin en de deur is weer 100%
Vochtprobleem los je op met een ventilator met tijdsuitloop van zo een 15 min en een schuin afgezaagde deur van zo een 2 cm aan de buitenkant hal zijde oplopend naar 3 cm aan de binnenkant badkamerzijde
Heb ik hier ook in huis en werkt helemaal en je ziet er niets van
pi_63073019
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:17 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zit het rooster gelukkig geheel in het paneel gemonteerd, dus rooster eruit, nieuw paneel erin en de deur is weer 100%
Vochtprobleem los je op met een ventilator met tijdsuitloop van zo een 15 min en een schuin afgezaagde deur van zo een 2 cm aan de buitenkant hal zijde oplopend naar 3 cm aan de binnenkant badkamerzijde
Heb ik hier ook in huis en werkt helemaal en je ziet er niets van
Thx voor de tip!
pi_63073164
Oh ja...

En kenny!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 9 november 2008 @ 17:10:49 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_63078565
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:58 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Thx voor de tip!
Graag gedaan
pi_63087954
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:05 schreef Oblivion het volgende:
Oh ja...

En kenny!
Leuke poster he
Zijn ook leuke mensen van wie we het huis hebben gekocht
  zondag 9 november 2008 @ 23:28:14 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_63090726
blblbp... ff onder mijn eigen account posten.
disclaimer
  zondag 9 november 2008 @ 23:29:16 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_63090760
En hoppetee, eigen account:

Jullie huis vind ik vanbinnen toch wel erg tof .
Badkamer is zelfs nog heftiger dan die van ons .
Begin volgende week is de overdracht toch? Mogen we dan keer komen kijken?
Onze buurman schijnt trouwens Skabouter te kennen , iets met een knippende zus enzo.
pi_63095307
De overdracht is woensdag de 19e en tuurlijk mogen jullie komen kijken
Knippende zus... nee, da's dan vast een andere Skabouter...
  maandag 10 november 2008 @ 09:27:05 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_63095472
Haar moeder woont ook niet bij ons in de buurt?
Zo nee, dan komt er een vergelijkbaar stelletje bij jullie in de straat wonen .
Niet dat dat opvalt, want het schijnt dat de massa's vergelijkbare stelletjes bij ons in de buurt wonen .
  maandag 10 november 2008 @ 09:36:52 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_63095613
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:29 schreef bleiblei het volgende:
En hoppetee, eigen account:

Jullie huis vind ik vanbinnen toch wel erg tof .
Badkamer is zelfs nog heftiger dan die van ons .
Begin volgende week is de overdracht toch? Mogen we dan keer komen kijken?
Onze buurman schijnt trouwens Skabouter te kennen , iets met een knippende zus enzo.
Nee, dat is een ander stel, de voornamen matchen niet
Heb PM al verteld dat het een zeer lesbo-georiënteerde wijk is
disclaimer
pi_63100729
Oh god, een echte pottenwijk Waar gaan we nou weer in terecht komen
pi_63100891
Geweldige douche.
pi_63100925
Iemand die de douche wél leuk vindt
Het enige wat niet zo handig is, is het halve wandje. Daar willen we dus een glasplaat op gaan plaatsen, zodat we iig aan de zijkant geen douchegordijn nodig hebben.

Douchegordijnen
pi_63101612
Leuk huis, ik vind die douche ook wel erg leuk met die kleuren. Veel succes straks met klussen.
pi_63104055
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:23 schreef k_man het volgende:
Wat leuk, die koelkast. Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond.

Ik vraag me alleen af of ie niet een beetje klein is? En geen vriesvak of vriezer?
Hij is wel klein ja. 150 liter inhoud geloof ik, dus het houdt niet over. Maar ja het was dat of een heel kleine werkruimte en dan vonden we de werkruimte toch belangrijker. We hebben nog een koelkast over dus als blijkt dat we echt ruimte tekort komen, sluiten we die aan en die komt dan op zolder of in de schuur
  maandag 10 november 2008 @ 15:44:58 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_63104065
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:51 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand die de douche wél leuk vindt
Het enige wat niet zo handig is, is het halve wandje. Daar willen we dus een glasplaat op gaan plaatsen, zodat we iig aan de zijkant geen douchegordijn nodig hebben.

Douchegordijnen
Inderdaad
Ik vind de douche ook erg leuk
disclaimer
  maandag 10 november 2008 @ 15:46:12 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_63104118
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:44 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Hij is wel klein ja. 150 liter inhoud geloof ik, dus het houdt niet over. Maar ja het was dat of een heel kleine werkruimte en dan vonden we de werkruimte toch belangrijker. We hebben nog een koelkast over dus als blijkt dat we echt ruimte tekort komen, sluiten we die aan en die komt dan op zolder of in de schuur
Onze standaardkoelkast is ook maar 161 liter hoor, dus dat valt erg mee
Enige nadeel van die lades lijkt me als je iets van onderop de stapel nodig hebt
disclaimer
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 06:27:33 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_63121062
Pottenwijk

OT, leuk huis! Toffe douche!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63121272
Glazen doucheandjes zijn te gek!
pi_63121398
wat een gaaf huis, die tegels ! echt supertof ook die badkamer ensuite
pi_63182712
Nog 6 dagen.... Van 't weekend even klusspullen inslaan her en der bij de bouwmarkten, definitieve planning maken, laatste voorbereidingen treffen en de batterijen opladen want vanaf woensdag gaan we lossssss .

Enige probleempje: de financiering is nog niet helemaal rond dus het is nog afwachten of de overdracht daadwerkelijk woensdag zal kunnen plaatsvinden. Maar dat komt hopelijk goed, anders wordt het een paar dagen later, vervelend maar geen man overboord.

Even wat plaatjes van de meubels die we ongeveer willen:

We hebben deze tafel op het oog of een soortgelijke (deze komt uit de Gamma-folder van deze week), dan wel de 6-persoonsversie voor lekker lang tafelen met veel mensen:

Deze stoelen (wel in een andere kleur):

Dan in de eetkamer ook een wandmeubel uit deze serie (Besta-serie van IKEA), alleen met een iets andere indeling):

Deze bank hebben we al, er komt nog een gelijk, gespiegeld deel aan vast zodat we een 4-zits bank hebben straks:

En de rest wordt een allegaartje van de meubels die we al hebben. Verf en behang moeten we ook allemaal nog uitzoeken maar dat komt wel goed. De slaapkamer wordt in ieder geval in bruin/beige/natuurtinten, de rest weten we nog niet.

De vloer is wel al besteld, dat wordt deze (de bovenste van de twee, alleen komt hij op de foto wat grijs over maar dat is hij in het echt niet):

Nog 6 nachtjes!

[ Bericht 3% gewijzigd door PiperMaru op 13-11-2008 09:45:30 ]
pi_63199125
Ik geef je een maand en dan gooi je die ladekoelkast de deur uit. Is echt superonhandig, past niets in en je hebt altijd nodig wat onderop ligt of achteraan. Maar wel een heel leuk huisje!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 13 november 2008 @ 20:59:05 #49
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_63201221
Die tegels

Ik wou dat ik ze hier ook had, maar ja ik zit gehuurd en mag praktisch niets doen aan blijvende dingen zeg maar... Ben benieuwd wat jullie ervan maken hoor. Wel dat aanrechtblad houden da's moooooooooi!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 13 november 2008 @ 21:03:50 #50
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_63201369
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:44 schreef mefke79 het volgende:
Ik geef je een maand en dan gooi je die ladekoelkast de deur uit. Is echt superonhandig, past niets in en je hebt altijd nodig wat onderop ligt of achteraan. Maar wel een heel leuk huisje!
Dat laatste probleem heb ik ookal met een 'gewone' koelkast.
Maar je hebt dus ervaring hiermee?
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')