Nu de overdracht minder dan 2 weken weg is, vind ik dat ik ook een eigen topic mag
Wij hebben een huisje gekocht in Eindhoven. Het gaat om een jaren '30 tussenwoning in de Iriswijk, binnen de ring dus lekker dicht bij het centrum. Op 19 november krijgen we de sleutel
We hebben behoorlijke plannen met het huis, maar zijn beiden geen echte handige klussers. Vooral ik heb twee linkerhanden

dus ik hou mijn hart vast... Maar gelukkig krijgen we veel hulp en we willen ook e.e.a. laten doen door vakmensen.
Eerst foto's!
De voorkant:
![]()
De entree met

granito vloer

![]()
Woonkamer met openslaande deuren naar de tuin. In de woonkamer komt een nieuwe eikenhouten vloer, behandeld met donkerbruine hardwax.
![]()
En als we mooie en niet te dure suitedeuren kunnen vinden, gaan we de originele kamer-en-suite herstellen. De overburen hebben dit ook en het is errrrrg mooi

De keuken. Heel charmant maar superonpraktisch qua indeling (weinig ruimte voor apparatuur), hij gaat er dus uit. We gaan de originele indeling herstellen en de keuken dichtmaken dmv een muurtje. Het is nu nog een open keuken.
![]()
De keuken gaat er dan als volgt uitzien:
![]()
De brede laden aan de linkerkant zijn een koelkast. We zijn heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat zijn maar als we voor een hoge koelkast zouden kiezen, zouden we bijna geen werkblad meer overhouden en aan de "overkant" is geen ruimte.
For the time being komt er een goedkoop laminaat aanrechtblad op; als we aan het einde van de rit nog geld over hebben, komt er een 5 cm dik granieten werkblad met blokjesspoelbak. Het enige waar we nog niet helemaal zeker over zijn, zijn de frontjes en greepjes. Maar het is IKEA dus we hoeven niet maanden van te voren te bestellen.
Boven:
Overloop met paneeldeuren:
![]()
Op de hele bovenverdieping ligt een eiken vloer die we heel mooi vinden. Wel gaan we de twee slaapkamers opnieuw laten stuccen en er nieuwe plafonds in laten plaatsen (het oude stuc op riet is op veel plaatsen gescheurd).
De grootste slaapkamer heeft een badkamer "ensuite"
![]()
En dan is er nog een losse badkamer met douche en tweede toilet:
![]()
En ja, wij vinden de kleurtjes van de tegels leuk! Maar goed ook, want dezelfde tegeltjes zitten beneden in het toilet:
![]()
En dan is er nog een zolder met dakkapel:
![]()
We gaan aan de schuine kanten schotten maken waar we troep achter kunnen gooien. Op termijn komt hier waarschijnlijk een derde slaapkamer en voorzolder, maar nu nog niet.
We hopen rond oud en nieuw te kunnen verhuizen maarrrr hebben geen idee of dat lukt. Gelukkig zitten we nu in een huurhuis dus zijn flexibel met verhuizen.
Nog twee weken, dan kunnen we aan de slag!!!