Bronquote:Californië stemt recht op homohuwelijk weg
De kiezers uit de Amerikaanse staat Californië stemden massaal op de Democraat Barack Obama en wezen tegelijkertijd per referendum het homohuwelijk af.
Homohuwelijken zijn niet meer toegestaan in de Amerikaanse staat Californië
In Californië stemde 52 procent per referendum voor een toevoeging aan de wet waardoor het huwelijk uitsluitend een verbintenis wordt tussen man en vrouw.
Instituut
'Dit is een geweldige dag voor het huwelijk,' zegt Ron Prentice, voorzitter van protectmarriage.com, tegen CNN. 'Het volk is opgekomen voor het traditionele huwelijk en heeft dit geweldige instituut in ere hersteld'.
Activisten en de gemeentebesturen van San Francisco en Los Angeles hebben meteen nadat de uitslag bekend werd een klacht ingediend in de hoop het referendum ongeldig te laten verklaren en het homohuwelijk te redden.
Recht
Een half jaar geleden kende het hooggerechtshof van de Amerikaanse staat mensen van hetzelfde geslacht het recht toe te trouwen. Naar schatting hebben 16.000 mensen van dat recht gebruik gemaakt.
In de staten Arizona en Florida hebben de kiezers zich dinsdag ook uitgesproken voor de definitie van het huwelijk als uitsluitend een verbintenis tussen man en vrouw. In de twee staten was het homohuwelijk al onmogelijk.
Hij is geen atheist manquote:Op donderdag 6 november 2008 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ja, mooi joh!
Wfm kan jou, als atheïst notabane, het nou boeien als twee mannen of vrouwen kunnen trouwen
Heeft iets met de waardigheid en betekenis van het instituut huwelijk te maken. Het huwelijk dient geen 'leuk feest' te zijn of een tijdelijke verbintenis.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:44 schreef -skippybal- het volgende:
Wfm kan jou, als atheïst notabane, het nou boeien als twee mannen of vrouwen kunnen trouwen
Read the fucking signature, ok?quote:
Wat is er mis met een staat/land die huwelijken tussen man/man en vrouw/vrouw accepteert?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:42 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe bewust Amerikanen zijn van de waarde van het traditionele huwelijk en het gezin. Aan burgerinitiatieven als protectmarriage.com kunnen wij nog een voorbeeld nemen. Anderzijds is het wel zorgelijk te noemen dat homo's in Amerika bedreigd worden door christelijk rechts.
Wat is dan de waarde traditionele huiwelijk en/of dat van een gezin? En waarom zou die waarde niet kunnen bestaan als homo's ook konden trouwen?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:42 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe bewust Amerikanen zijn van de waarde van het traditionele huwelijk en het gezin. Aan burgerinitiatieven als protectmarriage.com kunnen wij nog een voorbeeld nemen. Anderzijds is het wel zorgelijk te noemen dat homo's in Amerika bedreigd worden door christelijk rechts.
Oh ja, helemaal vergeten dat homosexuelen onmogelijk een levenlang bij elkaar kunnen blijven.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Heeft iets met de waardigheid en betekenis van het instituut huwelijk te maken. Het huwelijk dient geen 'leuk feest' te zijn of een tijdelijke verbintenis.
Dus voor homoseksuelen kan het geen serieuze aangelegenheid zijn? Je houdt er een verkeerde denkwijze op na. Misschien moet je je eens openstellen voor het feit dat niet iedereen hetzelfde is, hoef je er ook niet meer bang voor te zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Heeft iets met de waardigheid en betekenis van het instituut huwelijk te maken. Het huwelijk dient geen 'leuk feest' te zijn of een tijdelijke verbintenis.
Ik vind het raar dat je er van uit gaat dat twee mannen die trouwens het voor een leuk feest doen maar een man en een vrouw dat niet doen.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:46 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Fijn dat dat er staat, maar het klopt niet.quote:
Want een mens kan alleen atheïst zijn wanneer hij het homohuwelijk omarmt? Gek, ik dacht dat atheïsme eigenlijk alleen betekent dat je niet in God gelooft.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Fijn dat dat er staat, maar het klopt niet.
Man en vrouw trouwen voor de eeuwigheid en m/m of v/v trouwen voor de peper en zoutstelletjes om na een week of wat weer te scheiden.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik vind het raar dat je er van uit gaat dat twee mannen die trouwens het voor een leuk feest doen maar een man en een vrouw dat niet doen.
Godzijdank weet jij precies wat er in mijn hoofd gaande is!quote:Op donderdag 6 november 2008 11:51 schreef Zith het volgende:
Fijn dat dat er staat, maar het klopt niet.
Zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Want een mens kan alleen atheïst zijn wanneer hij het homohuwelijk omarmt? Gek, ik dacht dat atheïsme eigenlijk alleen betekent dat je niet in God gelooft.
Het gaat hier niet om kinderen, simpele.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef Scaurus het volgende:
De waarde van het huwelijk is dat het een kern vormt waaromheen een biologisch gezin gevormd kan worden. Het gezin is de beste samenlevingsvorm om kinderen in op te voeden. Het is beter voor een kind om op te groeien met een vader, moeder en eventueel 'siblings', dit alles onder één dak. Zoiets als een eenoudergezin is geen preferabele omgeving voor een kind. Om tot bloei te komen heeft het kind zowel een vader als moeder nodig.
Leg mij dan eens uit waarom je beweert dat TS niet een atheïst is op basis van het feit dat hij het homohuwelijk afkeurt. Ik zie het verband tussen beide namelijk niet en al helemaal niet binnen de context van deze topic.quote:
TS gaat in op de essentie van het huwelijk in het algemeen. Je kunt een algemene beschouwing niet scheiden van een specifieke gebeurtenis?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:55 schreef MASD het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om kinderen, simpele.Lees het bericht nog eens.
Je bent een crypto-Christen en je weet het. Laat me anders 1 post zien waarin je het Woord van God als onwaar bepleit, als poster die zich vooral in WFL resideert moet dat toch wel kunnen?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Godzijdank weet jij precies wat er in mijn hoofd gaande is!
Uhm, bij het huwelijk krijg je er niet gelijk een kind gratis bij ofzo...quote:Op donderdag 6 november 2008 11:54 schreef Scaurus het volgende:
De waarde van het huwelijk is dat het een kern vormt waaromheen een biologisch gezin gevormd kan worden. Het gezin is de beste samenlevingsvorm om kinderen in op te voeden. Het is beter voor een kind om op te groeien met een vader, moeder en eventueel 'siblings', dit alles onder één dak. Zoiets als een eenoudergezin is geen preferabele omgeving voor een kind. Om tot bloei te komen heeft het kind zowel een vader als moeder nodig.
Ik beweer helemaal niet dat TS een Christenen is op basis van zijn opinie over het homohuwelijk. Een _andere_ user vraagt zich af hoe een Atheist zoiets kan vinden, ik reageer dat hij geen atheist is.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:56 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit waarom je beweert dat TS niet een atheïst is op basis van het feit dat hij het homohuwelijk afkeurt. Ik zie het verband tussen beide namelijk niet en al helemaal niet binnen de context van deze topic.
Ik had het anders moeten formuleren. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het huwelijk tegenwoordig ontdaan is van haar betekenis. Dikwijls zie je dat mensen een relatie aangaan en kinderen krijgen, om dan na zo'n vijf jaar in het huwelijk bootje te stappen omdat het toch wel romantisch is. Je viert als het ware je samenzijn. Een ander voorbeeld is het trouwen-voor-één-dag, waarover pas in het AD een artikel stond. Achter de feestelijkheid en ontroering die de gehuwden-voor-één-dag voelen zie je een grote leegte, de leegte van het huwelijk dat steeds minder betekenis heeft en steeds meer een triviale verbintenis is die men aangaat.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:50 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik vind het raar dat je er van uit gaat dat twee mannen die trouwens het voor een leuk feest doen maar een man en een vrouw dat niet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |