abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63037183
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:21 schreef star_gazer het volgende:
Van de rente blijft in Amerika maar weinig over Nog even en geld is gratis
Dat is het nu al. Reële rente is negatief.
pi_63038068
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:21 schreef star_gazer het volgende:
Van de rente blijft in Amerika maar weinig over Nog even en geld is gratis
De reeele rente is al -3% . Omdat de inflatie al 4% is.

In de eurozone is het bijna 0%.

Maar das juist de reden dat de beurzen in 2009 dik omlaag gaan: de economie zal verder verslechteren, terwijl de centrale banken geen wapens (renteverlagingen) overhebben. Voor 2009 ben ik helemaal uit aandelen.
pi_63038680
De inflatie is echt geen 4% meer hoor
pi_63038838
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:05 schreef ItaloDancer het volgende:
De inflatie is echt geen 4% meer hoor

Right...............
pi_63038937
"to July 2008"
pi_63039082
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:15 schreef ItaloDancer het volgende:
"to July 2008"
Alleen in 2001 is het 1 maal onder de 4% geweest.

En die lage olieprijs is maar heeeeeeeeeeeeeeeel tijdelijk. Mark my fucking words.
pi_63039153
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:20 schreef pberends het volgende:

Alleen in 2001 is het 1 maal onder de 4% geweest.
Volgens dat alternatieve cijfer wel ja. Volgens het officiële cijfer is er maand-op-maand nauwelijks meer inflatie de laatste paar maanden. Wat wel logisch is ook.
quote:
En die lage olieprijs is maar heeeeeeeeeeeeeeeel tijdelijk. Mark my fucking words.
Zodra de economie aantrekt (kan wel nog even duren) gaan we naar 200+ $
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2008 @ 21:50:43 #258
862 Arcee
Look closer
pi_63041524
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef dvr het volgende:
Hoe bedoel je dat? Het klinkt nu alsof je op olie en goud wil speculeren door de indexen te kopen
Volg je dan precies de prijs van een vat ruwe olie?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63042197
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Volg je dan precies de prijs van een vat ruwe olie?
Was een misinterpretatie hoor Met de Nasdaq/Nikkei/AEX volg je uiteraard geen olieprijs.
sitting_elfling bedoelde de turbo's op olie. Met een turbo kun je (o.a.) de olieprijs volgen (long en short) maar wel met een hefboom dus je winst/verlies is groter dan de olieprijs stijgt/daalt.
Met "de olieprijs" worden altijd de futures op olie bedoeld. Voor een particulier is dit niet erg verstandig om in te handelen.
Als je de olieprijs direct wilt volgen zou dat bv met een tracker kunnen.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:25:05 #260
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63042560
Olie flirt wel heel erg met de 60-dollar grens trouwens
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2008 @ 22:25:40 #261
862 Arcee
Look closer
pi_63042584
Ik doelde ook op een tracker.

Hoe ziet die eruit dan? Die volgt de prijs van ruwe olie?

Wordt de koers van een tracker eigenlijk ook bepaald door de handel in de tracker zelf?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63042636
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:25 schreef Arcee het volgende:
Wordt de koers van een tracker eigenlijk ook bepaald door de handel in de tracker zelf?
Nee, dan "tracked" ie toch niks meer .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2008 @ 22:29:16 #263
862 Arcee
Look closer
pi_63042684
quote:
Goed verhaal. Hij heeft groot gelijk dat 't systeem zou moeten klappen. Niet pappen en nat houden, nee, laten klappen, de pijn nu nemen en weer opnieuw opbouwen.

En niet de bubbel verder opblazen tot een veel hardere klap.
pi_63044658
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:25 schreef star_gazer het volgende:
Olie flirt wel heel erg met de 60-dollar grens trouwens
Olie kan makkelijk naar de 40-50 dollar komende 3 maanden. Maar eind 2009 staat ie minstens weer op 100.
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:06:49 #265
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63046070
Ik heb mijn tank vandaag volgegooid. Normaal ben ik zo'n 20-euro student / losert. Valt deze move onder speculeren of investeren?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:27:14 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63048491
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:06 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb mijn tank vandaag volgegooid. Normaal ben ik zo'n 20-euro student / losert. Valt deze move onder speculeren of investeren?
Als je het doet om zeker te zijn van een relatief lage benzineprijs de komende ritten is het volgens mij hedgen.
The End Times are wild
pi_63049412
Waarom zakte SNS Reaal eigenlijk met 6% terwijl de andere financials 4% omhoog gingen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 10:58:02 #268
862 Arcee
Look closer
pi_63049561
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:25 schreef Arcee het volgende:
Ik doelde ook op een tracker.

Hoe ziet die eruit dan? Die volgt de prijs van ruwe olie?
Iemand?
pi_63053357
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:16 schreef dvr het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Het klinkt nu alsof je op olie en goud wil speculeren door de indexen te kopen

Als het om olieturbo's gaat, welke hebben dan de voorkeur? Ik zie Amex Oil, Brent Crude, Light Sweet Crude, en de European Oil & Gas index..
Ik heb gelukkig mijn tentamens weer achter de rug en kan dus vanaf komende maandag weer handelen in turbo's in goud en turbo, mits internet thuis werkt

Anywayz .. ik zie dat je er 4 opnoemt. In totaliteit worden er dacht ik rond de 150 verschillende soorten olie verhandeld in de wereld. Allemaal verschillend in kwaliteit en prijs afhankelijk waar het vandaan komt.
Ik zelf ga meestal voor de brent crude wat uit de noordzee komt. En dan een turbo of speeder, beetje afhankelijk van het verhandelde volume. Als je puur op leverage afgaat zul je weinig verschillen zien tussen die olie turbo's. Wat betreft goud turbo's neem ik ze vaak van ABN.

Wat betreft trackers en indexfondsen op de olie, het volgt inderdaad de olie prijs maar ja, dat is afhankelijk welke tracker of EFTS je gebruikt. Ik doe overigens niks met trackers, maar mocht ik er ooit aan beginnen hebben trackers wel m'n voorkeur ipv EFTS

voorbeeldje is de U.S. OIL FUND ETF die puur en alleen een aantal soorten olie in amerika de prijs van volgt.
Maarja, als je puur en alleen op de prijs van olie wil speculeren zonder hefboom kun je inderdaad een tracker of indexfonds op de olie aanschaffen. Maar als je verwacht dat hij omhoog gaat waarom dan geen turbo/speeder?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 16:06:14 #271
862 Arcee
Look closer
pi_63054923
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Maarja, als je puur en alleen op de prijs van olie wil speculeren zonder hefboom kun je inderdaad een tracker of indexfonds op de olie aanschaffen.
Welke dan?
quote:
Maar als je verwacht dat hij omhoog gaat waarom dan geen turbo/speeder?
Omdat je denkt dat-ie ook eerst nog kan dalen, maar op de lange termijn gaat stijgen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 16:08:50 #272
862 Arcee
Look closer
pi_63054981
In dit topic wordt soms net gedaan of je overal maar direct een turbo voor moet nemen.:')

Lijken me geen speeltjes voor iedereen.
pi_63055003

Geen idee wat 't allemaal is, maar 't zijn iig trackers die met olie te maken hebben .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 16:12:01 #274
862 Arcee
Look closer
pi_63055045
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Geen idee wat 't allemaal is
Gelijk maar een turbo op nemen dus?
pi_63056659
Hallo mensen,

Ik lees hier al een tijdje mee. Ik heb me geregistreerd omdat ik heb gemerkt dat in deze topics meestal heel eenzijdig turbo's worden geprezen. Daartegenover wordt er bij het onderwerp futures meteen gezegd dat men zich daar niet mee bezig moet houden omdat je dan zeker geld zou verliezen.

Mijn mening is dat turbo's zeer slechte derivaten zijn. Het kan ook eigenlijk niet anders. Een product dat voornamelijk gebruikt wordt door een zeer klein gedeelte van een sowieso al zeer kleine markt.

De liquiditeit is absoluut waardeloos: De spreads zijn gigantisch. De meeste bied en laat koersen die er liggen komen van ABN zelf. Zij zijn de enige die een ongeloofelijk percentage pakken bij vrijwel elke koop en verkoop. Zonder ABN was er vrijwel geen handel mogelijk.
Juist voor kleine beleggers en korte speculerende trades hakt dit er ontzettend in. De kansen om op de lange termijn succesvol te handelen zijn sowieso al klein maar de kansen hiervoor worden door het gebruik van turbo's nog eens drastisch verlaagd.

De meeste futures daarintegen hebben een super liquiditeit en zeer strakke spreads. Zoek een geschikte broker en je hebt ook nog eens lage commissies. Dit zijn de omstandigheden die je als belegger wilt, of zelfs moet, creëren om de kleine 'edge', die je als belegger hoopt te hebben, ook in winst om te kunnen zetten.

Het risico bepaal je altijd zelf. Bereken de hefboom die je wilt hebben en pas je ordergrootte daar op aan. Bepaal vooraf waar je je stop-order plaatst.

Een grotere liquiditeit zal je kansen altijd verbeteren. Een goede moneymanagement is altijd belangrijk en stelt je instaat de risico's zelf te bepalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')