onze oud duitse herder deed dat ook. in eerste instantie niks aan te zien, maar we zijn toch even naar de dierenarts gegaan toen ie niet ophield. bleek dat er een teek in had gezeten. die had ie eraf gekrabbeld. wondje genezen, maar het pootje zat er nog in. vandaar dat likken de hele tijd. ik ben blij dat we er op tijd bij waren!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoi![]()
Ik kom even ervaringen vragen. Mijn hond heeft een plek die aardig op weg is een hot spot te worden. Hij zit er nog niet constant aan te likken maar het plekje ziet er niet mooi uit en het irriteert hem.
Iemand huis-tuin-en-keukentips om te voorkomen dat het echt een hot spot wordt en dat het een beetje kan genezen? Is deppen/afspoelen met biotex iets of toch beter steviger ontsmetten?
Ik ben nu weer bezig met een meerdaagse kamsessie maar als dat klaar is zal ik ook even een paar foto's van mijn doesjes maken.![]()
zijn idd wel veel van de dingen die wij ook leren, zal eens navragen of we dan ook examen moeten doenquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Zo eventjes uit mijn hoofd wat ze moeten doen voor het puppyexamen:
- Volgen aan de lijn [zonder trekken/opspringen]
- 8-je lopen... er staan 4 paaltjes in een vierkant, en de vijfde staat in het midden, je start in het midden waar de hond moet zitten, loopt naar één zijde waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de buitenzijde van de paaltjes, terug naar het midden waar je hond moet gaan zitten zodra je stopt, dan de tegenover gestelde zijkant, waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de binnenzijde en weer terug naar het midden waar ze weer moeten gaan zitten. De bedoeling is dat ze de bochten nemen, zonder dat ze aan de lijn sjorren, maar dat ze dus op de baas letten en vanzelf volgen.
- Af liggen en één minuut blijven liggen, zonder dat de baas de riem vasthoud.
- Blijven zitten en voor komen, terwijl je de lengte van de riem voor je hond staat [voor komen is in één rechte lijn naar je toekomen en netjes voor je komen zitten.
- Af gaan liggen EN op commando weer gaan zitten [en dus niet door het baasje aan de lijn omhoog gesjord worden].
- Voor en achter de groep langslopen EN blijven volgen.
Ik zit bij een hondenschool die ook gehoorzaamheid, [ver-]gevorderde cursussen, combicursus [combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid], behendigheid en jachttraining geeft.
hij heeft het grondig schoongemaakt onder de huid. er was door alle irritatie van het likken en ook het pootje een ontsteking onder de huid gaan ontstaan. we hebben m een tijdje een kap omgedaan, zodat ie er niet meer bij kon. we kennen m, hij blijft anders bezig. daarna is het over gegaan.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat heeft de dierenarts daar aan gedaan?
Een tekenbeet lijkt me sterk trouwens. Ze krijgen frontline en in de zomermaanden daarnaast nog knoflooktabletjes. Ik controleer ze altijd maar ik heb al twee jaar geen teek meer op ze gevonden.
Fijn! Een hond trainen bij je te blijven als je er zelf niet achteraan kunt kan heel lastig zijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:15 schreef draculettetje het volgende:
Vandaag weer een klein stukje verder met ronja geoefend, heb haar vanaf de hondenuitlaatplaats naar huis zonder riem naast me laten lopen! Met enige stem correctie en een snoepje in mn hand is ze bij me gebleven!
Niet weggelopen dus!
ik zal niet overmoedig worden maar dit is toch wel een stukje winst!
Die oortjesquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:58 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Lara afgelopen zondag bij de inhaalles van de puppycursus:
[ afbeelding ]
da's helemaal waar, inmiddels heb ik haar wel zo goed leren lezen dat ik veel eerder kan inschatten wanneer ze van plan is weg te gaanquote:Op donderdag 20 november 2008 15:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Fijn! Een hond trainen bij je te blijven als je er zelf niet achteraan kunt kan heel lastig zijn.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:56 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hier dus wat foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en hier een filmpje![]()
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |