abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:42:55 #126
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63321703
Zo eventjes uit mijn hoofd wat ze moeten doen voor het puppyexamen:

- Volgen aan de lijn [zonder trekken/opspringen]
- 8-je lopen... er staan 4 paaltjes in een vierkant, en de vijfde staat in het midden, je start in het midden waar de hond moet zitten, loopt naar één zijde waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de buitenzijde van de paaltjes, terug naar het midden waar je hond moet gaan zitten zodra je stopt, dan de tegenover gestelde zijkant, waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de binnenzijde en weer terug naar het midden waar ze weer moeten gaan zitten. De bedoeling is dat ze de bochten nemen, zonder dat ze aan de lijn sjorren, maar dat ze dus op de baas letten en vanzelf volgen.
- Af liggen en één minuut blijven liggen, zonder dat de baas de riem vasthoud.
- Blijven zitten en voor komen, terwijl je de lengte van de riem voor je hond staat [voor komen is in één rechte lijn naar je toekomen en netjes voor je komen zitten.
- Af gaan liggen EN op commando weer gaan zitten [en dus niet door het baasje aan de lijn omhoog gesjord worden].
- Voor en achter de groep langslopen EN blijven volgen.

Ik zit bij een hondenschool die ook gehoorzaamheid, [ver-]gevorderde cursussen, combicursus [combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid], behendigheid en jachttraining geeft.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 21:08:45 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_63327954
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:47 schreef MinderMutsig het volgende:
Hoi
Ik kom even ervaringen vragen. Mijn hond heeft een plek die aardig op weg is een hot spot te worden. Hij zit er nog niet constant aan te likken maar het plekje ziet er niet mooi uit en het irriteert hem.
Iemand huis-tuin-en-keukentips om te voorkomen dat het echt een hot spot wordt en dat het een beetje kan genezen? Is deppen/afspoelen met biotex iets of toch beter steviger ontsmetten?

Ik ben nu weer bezig met een meerdaagse kamsessie maar als dat klaar is zal ik ook even een paar foto's van mijn doesjes maken.
onze oud duitse herder deed dat ook. in eerste instantie niks aan te zien, maar we zijn toch even naar de dierenarts gegaan toen ie niet ophield. bleek dat er een teek in had gezeten. die had ie eraf gekrabbeld. wondje genezen, maar het pootje zat er nog in. vandaar dat likken de hele tijd. ik ben blij dat we er op tijd bij waren!

met andere woorden, misschien toch ff bellen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_63328989
Wat heeft de dierenarts daar aan gedaan?

Een tekenbeet lijkt me sterk trouwens. Ze krijgen frontline en in de zomermaanden daarnaast nog knoflooktabletjes. Ik controleer ze altijd maar ik heb al twee jaar geen teek meer op ze gevonden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63336577
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Zo eventjes uit mijn hoofd wat ze moeten doen voor het puppyexamen:

- Volgen aan de lijn [zonder trekken/opspringen]
- 8-je lopen... er staan 4 paaltjes in een vierkant, en de vijfde staat in het midden, je start in het midden waar de hond moet zitten, loopt naar één zijde waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de buitenzijde van de paaltjes, terug naar het midden waar je hond moet gaan zitten zodra je stopt, dan de tegenover gestelde zijkant, waar je twee haakse bochten neemt met de hond aan de binnenzijde en weer terug naar het midden waar ze weer moeten gaan zitten. De bedoeling is dat ze de bochten nemen, zonder dat ze aan de lijn sjorren, maar dat ze dus op de baas letten en vanzelf volgen.
- Af liggen en één minuut blijven liggen, zonder dat de baas de riem vasthoud.
- Blijven zitten en voor komen, terwijl je de lengte van de riem voor je hond staat [voor komen is in één rechte lijn naar je toekomen en netjes voor je komen zitten.
- Af gaan liggen EN op commando weer gaan zitten [en dus niet door het baasje aan de lijn omhoog gesjord worden].
- Voor en achter de groep langslopen EN blijven volgen.

Ik zit bij een hondenschool die ook gehoorzaamheid, [ver-]gevorderde cursussen, combicursus [combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid], behendigheid en jachttraining geeft.
zijn idd wel veel van de dingen die wij ook leren, zal eens navragen of we dan ook examen moeten doen
  Moderator woensdag 19 november 2008 @ 08:47:50 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_63337047
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat heeft de dierenarts daar aan gedaan?

Een tekenbeet lijkt me sterk trouwens. Ze krijgen frontline en in de zomermaanden daarnaast nog knoflooktabletjes. Ik controleer ze altijd maar ik heb al twee jaar geen teek meer op ze gevonden.
hij heeft het grondig schoongemaakt onder de huid. er was door alle irritatie van het likken en ook het pootje een ontsteking onder de huid gaan ontstaan. we hebben m een tijdje een kap omgedaan, zodat ie er niet meer bij kon. we kennen m, hij blijft anders bezig. daarna is het over gegaan.

je moet het natuurlijk zelf weten, even goed schoonmaken kan natuurlijk helpen. het kan van alles zijn
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 19 november 2008 @ 09:01:59 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63337224
Frontline werkt niet eens tegen teken. En het tekenseizoen is nog niet voorbij.
Dus ik zou het niet meteen uitsluiten en ze wel altijd blijven checken op teken.
Biotext werkt ontsmettend maar niet echt kalmerend.
Ik smeer bij mijn honden calendula , aloe vera of kamillosan, maar dat zal bij behaarde honden niet zo werken denk ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63343114
Calendula! Waarom denk ik daar niet zelf aan.
Ik heb het rond de plek een stukje kaal geknipt zodat het haar niet kan irriteren dus dat smeren lukt wel.
Gisteren en vanmorgen gedept met biotex en dat lijkt toch wel te helpen. Zal bij de volgende ronde daarna even wat calendula er op smeren. Dankje voor de tip.
Dan kijk ik het nog even een paar dagen aan en anders toch maar naar de dierenarts.
  woensdag 19 november 2008 @ 13:52:38 #133
176471 oh-oh
pi_63344425
Muts!
Calendula werkt voor ALLES!
En die Kamillosan is ook echt wonderspul!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63365322
dat ik daar ook niet aangedacht heb calendula!
  donderdag 20 november 2008 @ 09:15:54 #135
176471 oh-oh
pi_63366325
Dat moet je voor jezelf ook al altijd in huis hebben en dat kan je ook op je hond smeren!
( Groucho Marx )
pi_63368909
Ik heb dat voor mezelf ook altijd in huis, net als arnicazalf. Maar ik vergeet ook altijd allebei voor mezelf te smeren.
pi_63375301
Vandaag weer een klein stukje verder met ronja geoefend, heb haar vanaf de hondenuitlaatplaats naar huis zonder riem naast me laten lopen! Met enige stem correctie en een snoepje in mn hand is ze bij me gebleven!
Niet weggelopen dus!
ik zal niet overmoedig worden maar dit is toch wel een stukje winst!
pi_63375717
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:15 schreef draculettetje het volgende:
Vandaag weer een klein stukje verder met ronja geoefend, heb haar vanaf de hondenuitlaatplaats naar huis zonder riem naast me laten lopen! Met enige stem correctie en een snoepje in mn hand is ze bij me gebleven!
Niet weggelopen dus!
ik zal niet overmoedig worden maar dit is toch wel een stukje winst!
Fijn! Een hond trainen bij je te blijven als je er zelf niet achteraan kunt kan heel lastig zijn.
  donderdag 20 november 2008 @ 19:00:02 #139
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63381263
Lara is geslaagd !

Met de op de verschillende onderdelen onderstaande punten:
1. Aangelijnd het 8-tje lopen: 7
2. Het voorkomen: 10
3. Het liggen/zitten op commando: 7
4. Het tonen van het gebit: 10
5. Het blijven liggen: 10
6. Het gedrag baas/hond: 9
7. Het gedrag hond/hond: 8.

Gemiddeld dus een dikke 8,7 en dus had ze gisteravond een lekker stuk leverworst verdient in haar Kong.
Vrouwtje blij... Lara ook blij.

Komende woensdag gaan we verder met de gevorderden cursus en van de groep is er maar één iemand die niet doorgaat, dus we blijven in dezelfde samenstelling lekker oefenen.
En nog meer goed nieuws... gisteren heeft ze de de eerste 2 meter gezwommen .
Voorheen bleef hij bij extreem pootjebaden. Zolang er nog grond onder haar voeten was, vond ze het wel leuk, maar verder ging ze nog niet.

Gisteren waren er twee meisjes met stokken in het water aan het gooien en Lara vind dat stokken niet in het water horen, maar op het droge. Ze haalt altijd een hele hoop stokken uit het water, om ze dan op het zand te leggen en dan is het tijd voor de volgende. Gisteren zwom ze een ieniemienie stukje ineens om een stok te halen die één van die twee meisjes erin had gegooid.

Vandaag weer naar de duinen geweest en weer helemaal het water in geweest, dus mijn hond weet nu zelf ook dat ze een echte jachthond is en dat zwemmen leuk is.

Mijn pupsel is groot aan het worden .

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 20-11-2008 19:14:41 ]
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_63387174
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:58 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Lara afgelopen zondag bij de inhaalles van de puppycursus:
[ afbeelding ]
Die oortjes Wat een lieverd is Lara toch om te zien!
pi_63395202
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn! Een hond trainen bij je te blijven als je er zelf niet achteraan kunt kan heel lastig zijn.
da's helemaal waar, inmiddels heb ik haar wel zo goed leren lezen dat ik veel eerder kan inschatten wanneer ze van plan is weg te gaan
dan nog kan ik natuurlijk te laat zijn, maar goed gister dus 2x goed gegaan
pi_63395218
gefeliciteerd sjeekie en lara! mooie punten ook!
pi_63423809
De eerste sneeuw Noukie kijkt van "maar het is niet veel... "

Grmbl
pi_63423873
Noukie!

Sneeuw!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 22 november 2008 @ 10:02:32 #145
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_63424099
Onze teckel houdt niet van water kou en wind ,
Deze week voor de 2de prik geweest voor het eerst in de bus en op cursus en gister voor het eerst in bad .
pi_63424802
Ik zal zo ook eens met Gregor de sneeuw opzoeken, dan valt pas op hij niet-wit hij is !
pi_63424990
Whehehehe die kijkt inderdaad niet echt gelukkig.

Bikkel is er helemaal gek op, het eerste wat hij deed was sneeuw happen en op zijn rug er in gaan rollen. (had hij allemaal sneeuwballetjes in zijn vacht ) Anoek vindt het niks, die is bang voor vieze en natte voeten. Alleen van sneeuw en regen natuurlijk want modderplassen in het bos zijn wel heel aantrekkelijk. Het blijft een schapendoes, dus daar gaat ze dan middenin staan en dan trekt ze haar poten in.
pi_63425232
Ik ben helaas een filmpje van vorig jaar kwijt, waarin Gregor lekker in de sneeuw ligt te rollen Heerlijk vind hij het, ook al is hij daarna 1 ijsklomp En dan pas als we thuis zijn gaan zitten rillen
pi_63427971
Hier dus wat foto's

en hier een filmpje

pi_63428020
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:56 schreef Cocktailprikker het volgende:
Hier dus wat foto's

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]