abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62976074
Onvoorstelbaar.

Wij zijn aan het zoeken naar een koopwoning en wilden a.s. zaterdag of de zaterdag erop een woning bezichtigen waar wij zeer in geïnteresseerd zijn. Na telefonisch contact met de makelaar waarin wij aangaven beiden een drukke baan te hebben en dat we ècht geen mogelijkheden hebben binnen kantoortijden, werd ons vrij onbeleefd te kennen gegeven dat ze alleen bezichtigingen doen tijdens kantooruren.

Op mijn reactie dat ik dan zelf de bewoners van het betreffende adres zou bellen om te vragen naar de mogelijkheden begon de dame aan de telefoon te blazen dat ik toch niet zomaar voorbij kon gaan aan de verkopende makelaar maar op mijn herhaalde verzoek om dan toch maar op zaterdag een afspraak te maken kreeg ik wederom nul op het rekest.

Is dit normaal? Het is toch de arrogantie ten top dat je geïnteresseerden hebt voor een woning en je zegt gewoon; Nee, buiten kantoortijden, jammer voor u.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:50:09 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62976103
Ja, het komt voor.
Dus ik zou gewoon de verkopers bellen en kijken of je iets met hen kan regelen. Als zij nl. wel een bezichtiging op zaterdag willen heeft de makelaar een probleem.

Het huis wat wij nu hebben stond bij 2 makelaars te koop. Makelaar 1 kon niet op zaterdag, makelaar 2 wel. Die had dan ook de verkoop aan ons.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:51:42 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_62976143
Ik ken meerdere makelaars en er is er echt geen 1 die niet op zaterdag werkt.

Er zijn juist op zaterdagen heel veel bezichtigingen. Gelul dus.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_62976272
de Nederlandse mentaliteit ... ik heb net een huis gekocht en de makelaar was op alle dagen van de week 24/7 te bereiken. We hebben zelfs huizen bezichtigd op zaterdag en zondag.
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 5 november 2008 @ 17:59:53 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_62976348
Het is niet verboden om de bewoners te bellen en voor hun is het niet verboden om jou binnen te laten.

Die makelaar heeft daar niets over te zeggen.
pi_62976355
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef Posdnous het volgende:

Of het verstandig is, is maar de vraag.
Op zaterdag werkt het zaterdaghulpje van de assistent-makelaar.

De makelaar zelf is gewoon handiger.
Trouwens, als je een huis echt wilt bezichtigen, neem je gewoon een paar uur vrij. Dat is namelijk heel normaal, dat doen de meeste mensen namelijk.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 5 november 2008 @ 18:03:19 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_62976413
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:00 schreef ElectricEye het volgende:

Nee hoor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_62976488
quote:

[..]

Trouwens, als je een huis echt wilt bezichtigen, neem je gewoon een paar uur vrij. Dat is namelijk heel normaal, dat doen de meeste mensen namelijk.
Ten eerste heb ik, en in iets mindere mate mijn vriendin, simpelweg geen mogelijkheid om bij een bezichtiging 'een paar uurtjes' vrij te nemen vanwege werk. Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?

Het zal voor sommige mensen normaal zijn om zich naar dergelijke werkwijzen te schikken maar ik vind het schandalig en vertik het.
pi_62976804
Dan zou ik het nummer van die mensen even opzoeken en een bezichtiging regelen, al was het alleen maar om dat makelaarsvrouwtje een hak te zetten. En tijdens de bezichtiging vooral even laten vallen dat de makelaar niet bepaald meewerkt om hun woning te verkopen.

Zou mooi zijn als dat mens dan haar courtage misloopt, dat zal haar leren.
Do your worst, for I will do mine..
pi_62977316
door de weeks 's avonds wil de makelaar ook niet aan?
pi_62977523
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:43 schreef nikao het volgende:
door de weeks 's avonds wil de makelaar ook niet aan?
Ik zal nooit 's avonds een huis bezichtigen. Tijdens daglicht kun je alles zien wat je 's avonds niet kunt zien.

Geloof me, dat scheelt een bak.
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 5 november 2008 @ 18:56:25 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62977618
Voor een huis van een paar ton moet die sukkel van een makelaar toch wel zijn nest uit komen.
Ik had 'm als verkopende partij aan zijn kloten opgehangen als hij zo'n mentaliteit zou hebben gehad.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:07:59 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62977946
Misschien heeft die makelaar ook wel een drukke baan, alhoewel dat momenteel wel mee schijnt te vallen, en wil hij daarom zaterdags lekker achter de geraniums zitten?
Maar goed dan zou hij een vervanger kunnen regelen. Heb zelf wel gemerkt dat een tweede bezichtiging veel makkelijker te regelen is; eerste bezichtigingen leveren meestal niet zoveel rendement op.

NB. Ik zou TS aanraden enige mogelijkheid tot flexibiliteit in te bouwen in zijn carriëre. Dat is op de langere termijn erg handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 05-11-2008 19:19:58 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 5 november 2008 @ 19:09:43 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62977987
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:56 schreef Vampier het volgende:
de Nederlandse mentaliteit ... ik heb net een huis gekocht en de makelaar was op alle dagen van de week 24/7 te bereiken. We hebben zelfs huizen bezichtigd op zaterdag en zondag.
De arrogante kutmentaliteit van Vampier . Flikker toch op met je gelik over de VS.
Je bent hier opgerot, niet zeiken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 5 november 2008 @ 19:10:19 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62978014
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:56 schreef SHE het volgende:
Voor een huis van een paar ton moet die sukkel van een makelaar toch wel zijn nest uit komen.
Ik had 'm als verkopende partij aan zijn kloten opgehangen als hij zo'n mentaliteit zou hebben gehad.
Dat dus. Ik snap het ook niet. Wil je als makelaar nou een huis verkopen of niet?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 5 november 2008 @ 19:32:36 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62978577
Een vriendin van me heeft een huis bezichtigd waarbij de verkopend makelaar het hele huis afkraakte... Ze was toch wel geïnteresseerd en zijn verder gegaan, totdat het bouwkundig rapport liet zien dat er een aantal grote kostenposten waren (en dat waren niet de punten waar de makelaar negatief over was). Toen ze aankondigden dat ze de koop daarom wilden afblazen zei hij "gelijk hebben jullie, succes verder met zoeken".

Makelaars zijn rare mensen, da's duidelijk... Maar dat hij/zij niet op zaterdag wil komen vind ik (zeker nu) echt onbegrijpelijk... ik zou ook gewoon de verkopers zelf opbellen voor een bezichtiging.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62978658
Als de makelaar niet meewerkt zou ik gewoon naar die mensen gaan...

(en gelijk die mensen adviseren om een makelaar in dienst te nemen die wel op zaterdag werkt!)
pi_62982718
door onze bezichtiging op zondag hebben wij onze woning in 4 weken verkocht
pi_62982749
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De arrogante kutmentaliteit van Vampier . Flikker toch op met je gelik over de VS.
Je bent hier opgerot, niet zeiken.
waarom boos worden als hij gelijk heeft
  woensdag 5 november 2008 @ 21:39:33 #20
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62983002
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
door onze bezichtiging op zondag hebben wij onze woning in 4 weken verkocht
En ik door een bezichtiging op zaterdag mijn huis gekocht (was wel open huis, maar was er anders waarschijnlijk niet op af gestapt).

En Vampier is gewoon een bloedzuiger, letterlijk en figuurlijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62984049
In deze tijden mag de makelaarblij zijn dat er mensen überhaupt interesse hebben in een woning en dan ook raar dat meneer/mevrouw niet de moeite neemt om ook op zaterdag een bezichtiging te doen.
So we just called him Fred too
pi_62984772
als ik de verkoper zou zijn dan zou ik deze makelaar die niet op zaterdag werkt onmiddellijk aan de deur zetten
pi_62987222
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef Technoviking het volgende:
Onvoorstelbaar.

...

Is dit normaal? Het is toch de arrogantie ten top dat je geïnteresseerden hebt voor een woning en je zegt gewoon; Nee, buiten kantoortijden, jammer voor u.
Het is toch ook de arrogantie ten top om te verwachten dat mensen hun schema speciaal voor jouw omgooien?

Natuurlijk is het een pré als iemand flexibel is in zijn planning en ook op zaterdag een bezichtiging kan regelen, maar om zo verontwaardigd te reageren zegt meer over jullie dan over de makelaar.
pi_62987377
Net alsof die makelaar geen andere dingen te doen heeft . Als je voor een huis van een paar 100K niet eens een paar uurtjes vrij wil nemen van je werk ben je vast ook niet erg serieus
pi_62987502
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
Net alsof die makelaar geen andere dingen te doen heeft . Als je voor een huis van een paar 100K niet eens een paar uurtjes vrij wil nemen van je werk ben je vast ook niet erg serieus
Momenteel hebben de makelaars zeeën van tijd. En op deze manier raakt deze makelaar met wat pech z'n courtage kwijt voor deze woning. Zal z'n baas niet fijn vinden vermoed ik.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62990829
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:45 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Het is toch ook de arrogantie ten top om te verwachten dat mensen hun schema speciaal voor jouw omgooien?

Natuurlijk is het een pré als iemand flexibel is in zijn planning en ook op zaterdag een bezichtiging kan regelen, maar om zo verontwaardigd te reageren zegt meer over jullie dan over de makelaar.
mag iemand wat doen voor zijn 3000-4000 euro die hij krijgt
pi_62992134
Ik heb me daar ook vreselijk aan gestoord, die mentaliteit van makelaars... Het ergste was nog wel toen we allebei een vrije middag hadden opgenomen om bij een huisje te gaan kijken en de afspraak niet door was gegeven aan de bewoners (huurders). Wij waren er, de makelaar was er, maar we mochten er niet in omdat de huurders thuis waren. Wat hebben we gevloekt
  donderdag 6 november 2008 @ 10:13:41 #28
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62992247
Beetje vreemd ook van die verkopers PiperMaru. Willen die hun huis niet verkopen ofzo?

Wij hebben ons huidige huis op zaterdag bezichtigd en op maandag gekocht.
De makelaar zelf was bij de bezichtiging, was ook geen enkel probleem.
Volgens mij is het echt zo'n beroep waar op zaterdag werken gewoon bijhoort hoor.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_62992443
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:13 schreef maedel het volgende:
Beetje vreemd ook van die verkopers PiperMaru. Willen die hun huis niet verkopen ofzo?
Het was een project van ex-huurwoningen maar die huizen werden als wisselwoningen gebruikt voor tijdelijke huurders wiens huis werd opgeknapt. En die mochten blijkbaar niet gestoord worden. Terwijl ze nota bene aan het inpakken waren om te verhuizen

Maar goed, het staat nu 4 maanden later nog steeds te koop en wij hebben inmiddels een ander, leuker huis gekocht
pi_62992467
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Momenteel hebben de makelaars zeeën van tijd. En op deze manier raakt deze makelaar met wat pech z'n courtage kwijt voor deze woning. Zal z'n baas niet fijn vinden vermoed ik.
Ik denk ook dat het commercieel niet handig is, maar het gaat me primair om de mentaliteit van TS.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:21:38 #31
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62993891
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het commercieel niet handig is, maar het gaat me primair om de mentaliteit van TS.
dat dus, want dit lijkt typisch ene gevalletje van de pot verwijt de ketel.....

TS doet exact hetzelfde als de verkopend makelaar...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62995115
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:21 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

TS doet exact hetzelfde als de verkopend makelaar...
Met dat verschil dat TS de klant is en de makelaar ervoor betaald krijgt. Als je voor elk huis dat je wilt bezichtigen vrij moet nemen, loopt het snel op hoor. Zeker als je ervoor naar een andere plaats moet reizen, kost het je al snel een halve dag per huis. Stel dat je 5-10 huizen bekijkt voor je je droomhuis gevonden hebt, loopt het snel op.

Ik vind dat makelaars zich wel wat flexibeler kunnen opstellen.
De makelaars die ik gesproken heb, deden bijna zonder uitzondering moeilijk als je buiten kantoortijden wilde komen.
  donderdag 6 november 2008 @ 12:02:19 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62995259
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:13 schreef maedel het volgende:
Volgens mij is het echt zo'n beroep waar op zaterdag werken gewoon bijhoort hoor.
Het is ook zeker een uitzondering, een makelaar die niet op zaterdag werkt. Alleen is het met een enkele uitzondering blijkbaar al de typische Nederlandse mentaliteit als we Vampier moeten geloven.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_62995456
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:58 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Met dat verschil dat TS de klant is en de makelaar ervoor betaald krijgt. Als je voor elk huis dat je wilt bezichtigen vrij moet nemen, loopt het snel op hoor. Zeker als je ervoor naar een andere plaats moet reizen, kost het je al snel een halve dag per huis. Stel dat je 5-10 huizen bekijkt voor je je droomhuis gevonden hebt, loopt het snel op.

Ik vind dat makelaars zich wel wat flexibeler kunnen opstellen.
De makelaars die ik gesproken heb, deden bijna zonder uitzondering moeilijk als je buiten kantoortijden wilde komen.
Ja, maar de meeste mensen kunnen dus wel overdag doordeweeks (anders zouden makelaars alleen op zaterdag werken)... Zou dat dus ook iets met de mentaliteit van TS te maken kunnen hebben?
pi_63001164
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:56 schreef SHE het volgende:
Tja je moet wel als je vent het niet doet.....
pi_63007070
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Naar mijn mening is met zijn mentaliteit niet zo heel veel mis. Makelaars zijn dienstverlenende bedrijven die het begrip dienstverlening niet zo goed snappen. Kan me goed voorstellen dat iemand zich daaraan ergert.
pi_63008387
Het is gewoon egocentrisch om je daar zo over op te winden. Het idee dat iedereen zijn leven maar aan JOU aan moet passen is gekheid ten top en toont van weinig respect voor andere mensen. Als de makelaar niet op zaterdag af wil spreken is dat zijn keuze en die heb je maar te accepteren. Als het niet bevalt probeer je toch doordeweeks af te spreken of zoek je verder. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.

Dit staat overigens los van het feit dat het handiger is als een makelaar wel 's avonds en op zaterdagen beschikbaar is.
pi_63009191
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:18 schreef Walter-Ego het volgende:
Het is gewoon egocentrisch om je daar zo over op te winden. Het idee dat iedereen zijn leven maar aan JOU aan moet passen is gekheid ten top en toont van weinig respect voor andere mensen. Als de makelaar niet op zaterdag af wil spreken is dat zijn keuze en die heb je maar te accepteren. Als het niet bevalt probeer je toch doordeweeks af te spreken of zoek je verder. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.

Dit staat overigens los van het feit dat het handiger is als een makelaar wel 's avonds en op zaterdagen beschikbaar is.
maar om dan de kont tegen de krib te gooien van je mag geen contact opnemen met de kopers

zou ik zegen fuck you, doe het toch
pi_63011044
Zijn veel makelaars die nog niet op zaterdag open zijn. Ik weet niet wat jij doet, maar als jij doordeweeks 40 uur hebt gewerkt kom je ook niet graag op zaterdag terug toch?

I know, commercieel werk blabla, maar je kan toch ook een paar uur vrij opnemen?
pi_63013616
quote:

Je moet niet zo dom kletsen, wij hebben dit jaar een huis gekocht bij een makelaar die NIET op zaterdag werkt. Wij vonden het ook bijzonder irritant, maar begrepen het wel. Mijn lief kon moeilijk vrij krijgen, en het is met heel veel passen en meten gelukt om toch net voor einde kantoortijd en dergelijke af te spreken. Of steilvroeg.
Er zijn er hier in omgeving Twente wel meer makelaars die niet op zaterdag werken.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_63016196
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Naar mijn mening is met zijn mentaliteit niet zo heel veel mis. Makelaars zijn dienstverlenende bedrijven die het begrip dienstverlening niet zo goed snappen. Kan me goed voorstellen dat iemand zich daaraan ergert.
Dan ga je toch naar de concurrent? Keus zat...
pi_63016843
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:41 schreef Loelette het volgende:
Ik weet niet wat jij doet, maar als jij doordeweeks 40 uur hebt gewerkt kom je ook niet graag op zaterdag terug toch?
Dat hoeft toch ook niet? Als je als makelaar af en toe een zaterdag werkt, kun je toch doordeweeks een dag minder werken?
pi_63018082
Wat is dat voor baan, van TS? Wat gebeurt er als je een halve of een hele dag verlof opneemt? Vergaat dan de wereld? Lekker als je naar de tandarts moet, of als je ziek wordt of thuis moet blijven als er nieuwe spullen bezorgd worden. Mag je ook nooit op vakantie?

Overigens is TS niet 'de klant' van de makelaar. Dat is de verkopende partij. En al was TS wél de klant, dan betekent dat nog steeds niet dat de makelaar op zondagmorgen moet komen opdraven als TS het huis in een kippenpak wil bezichtigen. Zo werkt het in andere commerciële beroepen over het algemeen ook niet. Of is de meneer van de bank ook bereid om op zondagochtend naar kantoor te komen om met TS over de hypotheek te praten? En gaat de meubelzaak op dinsdagnacht open, als TS z'n nieuwe bank wil komen uitzoeken?

Dat je de klant bent wil niet zeggen dat de ander maar alles moet doen wat jij wil. Het zou fijn zijn als de makelaar op zaterdag een bezichtiging wil doen, maar TS lijkt te denken dat ie daar recht op heeft ofzo. Wat dat betreft kan ik me wel iets bij dat verwijt van arrogantie voorstellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2008 23:33:55 ]
pi_63018135
Shit... zit ik nou een makelaar te verdedigen?

Hmm, dan moet ik toch even - ter compensatie - melden dat vrijwel alle makelaars lompe, aalgladde hufters zijn en niks anders verdienen dan pure minachting.
pi_63018566
haha. Dat zeker en ik kan me ook niet voorstellen dat ze keihard moeten werken voor hun geld. Sommige mensen hier stemmen volgens mij wel SGP en doen "uit principe" hun boodschappen ook niet op zaterdag, en komen hun huis op zondag niet uit.
  donderdag 6 november 2008 @ 23:53:44 #46
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63018586
De hypotheker en bankier waar wij de hypotheek bespraken bleven wel degelijk langer open voor ons of werkten in de avond toen wij dat graag wilden. Makelaar was ook op zaterdag beschikbaar en op dinsdag en donderdag i.v.m. thuis zijn voor de kinderen op telefonische basis beschikbaar.
Met mijn werk moet ik minstens anderhalve week van tevoren vrij vragen, anders moeten alle patiënten e.d. verplaatst worden en dat geeft veel lastige problemen, bezichtigingen deden we dus in de avond of in het weekend, want een huis willen bezichtigen (of een tweede keer, of wat dan ook) schiet niet op als er steeds minimaal anderhalve week tussen zit. Voor de bouwkundige keuring heb ik wel vrij gevraagd, want toen waren we inmiddels in een aardige fase van "dat wordt het huis wel" en kon ook gepland worden omdat er toch wachttijd was vanuit dat bureau.
Makelaars verdienen doorgaans echt een hoop geld aan een woning en daar mogen ze ook best iets voor doen. Ze mogen best aangeven dat het bij voorkeur door de weeks gaat, maar als ze om de beurt in een makelaarskantoor de zaterdag doen is dat toch niet zo'n big deal? En anders inderdaad niet moeilijk gaan doen als TS vraagt of ze de mensen zelf mogen benaderen voor een kijkje in het huis.

Ja inderdaad, ik hou niet zo van makelaars, hehe
pi_63029642
Volgens mij zoekt TS een huis in A'dam, typsich gevalletje van "voor jou 3000 anderen, TS", lijkt me.

Neemt niet weg dat het niet slim is van die makelaar, en niet van de verkopers.
pi_63029707
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:06 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik, en in iets mindere mate mijn vriendin, simpelweg geen mogelijkheid om bij een bezichtiging 'een paar uurtjes' vrij te nemen vanwege werk. Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?

Het zal voor sommige mensen normaal zijn om zich naar dergelijke werkwijzen te schikken maar ik vind het schandalig en vertik het.
Je bent geen koning, dus haal alsjeblieft het idee uit je hoofd dat je speciaal zou zijn. Je bent gewoon de volgende kantoorlul die een overpriced huis wil kopen van een ander.

Alsjeblieft zeg Jezelf als klant neerzetten
pi_63030386
quote:

Maakt dat uit dan? De makelaar weet over het algemeen geen reet. Als de hulp van de assistent-makelaar nog minder weet, dan krijgt ie waarschijnlijk zijn eten dmv sonde voeding.
pi_63035346
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent geen koning, dus haal alsjeblieft het idee uit je hoofd dat je speciaal zou zijn. Je bent gewoon de volgende kantoorlul die een overpriced huis wil kopen van een ander.

Alsjeblieft zeg Jezelf als klant neerzetten
Misschien is het een idee dat een makelaarskantoor ook maar standaard op zondag opengaat, ow en 's avonds! Is fijn voor de mensen die geen vrij willen/kunnen nemen.
Mss moet TS zelf lekker een dagje op zaterdag werken, kun hij mooi op vrijdag naar de makelaar. En nou geen smoesje van "het kantoor is dicht" want dat is het kantoor van de makelaar ook.
pi_63035555
Het is natuurlijk wel zo dat je over het algemeen in het weekend de meeste tijd in je huis doorbrengt het dan bekijken kan dus ook geen kwaad.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:14:02 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_63035994
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:06 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?

wat een kansloze opmerking, omdat je een huis wilt kopen van x euro betekent niet dat je als een koning behandeld hoeft te worden.

Maar verder begrijp ik je frustratie, heb nu hetzelfde probleem bij een makelaar die niet op zaterdag werkt. Vind het erg kansloos. Gelukkig konden we dan wel doordeweeks om 8:30 een afspraak maken
pi_63048557
Belachelijk, een makelaar moet voor zulke gevallen zelfs bereid zijn om op zondag een afspraak te maken..... Als ik er als verkoper achter zou komen dat ik een bezichtiging misloop wegens een onfexlibele makelaar zou ik echt bloedlink worden. Het is al zo lastig om je huis te verkopen tegenwoordig....
I had a signature once. It was awful.
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 13:07:39 #54
43556 miss_dynastie
pi_63051784
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef verita het volgende:

[..]

Je moet niet zo dom kletsen, wij hebben dit jaar een huis gekocht bij een makelaar die NIET op zaterdag werkt. Wij vonden het ook bijzonder irritant, maar begrepen het wel. Mijn lief kon moeilijk vrij krijgen, en het is met heel veel passen en meten gelukt om toch net voor einde kantoortijd en dergelijke af te spreken. Of steilvroeg.
Er zijn er hier in omgeving Twente wel meer makelaars die niet op zaterdag werken.
Ik zou niet weten waarom hij dom kletst? Dat jij je in allerlei bochten wringt om een paar ton uit te mogen geven is heel vriendelijk van je, maar ik vind het gekkenwerk. Ik zou als ik TS was gewoon een afspraak maken met de verkoper zelf.
  zondag 9 november 2008 @ 08:42:21 #55
151515 verita
Happy days
pi_63069070
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom hij dom kletst? Dat jij je in allerlei bochten wringt om een paar ton uit te mogen geven is heel vriendelijk van je, maar ik vind het gekkenwerk. Ik zou als ik TS was gewoon een afspraak maken met de verkoper zelf.
Of je leest even wat ik schrijf. Ik reageer op:
quote:

Zijn stelling is dus nonsens. Er zijn genoeg makelaars die NIET op zaterdag werken
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_63069080
quote:

Er zijn er genoeg die ook niet op zaterdag werken. Het slaat ook nergens op. Een makelaar zou juist zaterdag en zondag moeten werken, want dan hebben geinteresseerden tijd om een huis op hun gemak te bekijken i.p.v. gehaast aan te komen sjezen donderdag om 7 uur na het werken....
pi_63069601
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die ook niet op zaterdag werken. Het slaat ook nergens op. Een makelaar zou juist zaterdag en zondag moeten werken, want dan hebben geinteresseerden tijd om een huis op hun gemak te bekijken i.p.v. gehaast aan te komen sjezen donderdag om 7 uur na het werken....
Een beetje werkgever vind het anders ook niet erg om je een uurtje eerder van je werk te laten vertrekken.
Het is geven en nemen in zulke gevallen.
  zondag 9 november 2008 @ 10:34:14 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63069723
Die makelaar zit vast al weer op de Antillen.
Heeft TS al een huis?
topic
pi_63069831
Dan wil die makelaar toch niet zo heel graag verkopen blijkbaar. Toen wij ons huis kochten, mochten we zelfs op zondag komen kijken.
  zondag 9 november 2008 @ 10:59:12 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63069963
Zoals ik al schreef zit de makelaar van TS waarschijnlijk op de Antillen.
De makelaar van Isegrim zit echter 100% zeker in de HEL!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')