Of het verstandig is, is maar de vraag.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Ik ken meerdere makelaars en er is er echt geen 1 die niet op zaterdag werkt.
Er zijn juist op zaterdagen heel veel bezichtigingen. Gelul dus.
Nee hoor.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:00 schreef ElectricEye het volgende:
Of het verstandig is, is maar de vraag.
Op zaterdag werkt het zaterdaghulpje van de assistent-makelaar.
Ten eerste heb ik, en in iets mindere mate mijn vriendin, simpelweg geen mogelijkheid om bij een bezichtiging 'een paar uurtjes' vrij te nemen vanwege werk. Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:00 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
De makelaar zelf is gewoon handiger.
Trouwens, als je een huis echt wilt bezichtigen, neem je gewoon een paar uur vrij. Dat is namelijk heel normaal, dat doen de meeste mensen namelijk.
Ik zal nooit 's avonds een huis bezichtigen. Tijdens daglicht kun je alles zien wat je 's avonds niet kunt zien.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:43 schreef nikao het volgende:
door de weeks 's avonds wil de makelaar ook niet aan?
De arrogante kutmentaliteit van Vampierquote:Op woensdag 5 november 2008 17:56 schreef Vampier het volgende:
de Nederlandse mentaliteit... ik heb net een huis gekocht en de makelaar was op alle dagen van de week 24/7 te bereiken. We hebben zelfs huizen bezichtigd op zaterdag en zondag.
Dat dus. Ik snap het ook niet. Wil je als makelaar nou een huis verkopen of niet?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:56 schreef SHE het volgende:
Voor een huis van een paar ton moet die sukkel van een makelaar toch wel zijn nest uit komen.
Ik had 'm als verkopende partij aan zijn kloten opgehangen als hij zo'n mentaliteit zou hebben gehad.
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De arrogante kutmentaliteit van Vampier. Flikker toch op met je gelik over de VS.
Je bent hier opgerot, niet zeiken.
En ik door een bezichtiging op zaterdag mijn huis gekocht (was wel open huis, maar was er anders waarschijnlijk niet op af gestapt).quote:Op woensdag 5 november 2008 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
door onze bezichtiging op zondag hebben wij onze woning in 4 weken verkocht
Het is toch ook de arrogantie ten top om te verwachten dat mensen hun schema speciaal voor jouw omgooien?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef Technoviking het volgende:
Onvoorstelbaar.
...
Is dit normaal? Het is toch de arrogantie ten top dat je geïnteresseerden hebt voor een woning en je zegt gewoon; Nee, buiten kantoortijden, jammer voor u.
Momenteel hebben de makelaars zeeën van tijd. En op deze manier raakt deze makelaar met wat pech z'n courtage kwijt voor deze woning. Zal z'n baas niet fijn vinden vermoed ik.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
Net alsof die makelaar geen andere dingen te doen heeft. Als je voor een huis van een paar 100K niet eens een paar uurtjes vrij wil nemen van je werk ben je vast ook niet erg serieus
mag iemand wat doen voor zijn 3000-4000 euro die hij krijgtquote:Op woensdag 5 november 2008 23:45 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Het is toch ook de arrogantie ten top om te verwachten dat mensen hun schema speciaal voor jouw omgooien?
Natuurlijk is het een pré als iemand flexibel is in zijn planning en ook op zaterdag een bezichtiging kan regelen, maar om zo verontwaardigd te reageren zegt meer over jullie dan over de makelaar.
Het was een project van ex-huurwoningen maar die huizen werden als wisselwoningen gebruikt voor tijdelijke huurders wiens huis werd opgeknapt. En die mochten blijkbaar niet gestoord worden. Terwijl ze nota bene aan het inpakken waren om te verhuizenquote:Op donderdag 6 november 2008 10:13 schreef maedel het volgende:
Beetje vreemd ook van die verkopers PiperMaru. Willen die hun huis niet verkopen ofzo?![]()
Ik denk ook dat het commercieel niet handig is, maar het gaat me primair om de mentaliteit van TS.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Momenteel hebben de makelaars zeeën van tijd. En op deze manier raakt deze makelaar met wat pech z'n courtage kwijt voor deze woning. Zal z'n baas niet fijn vinden vermoed ik.
dat dus, want dit lijkt typisch ene gevalletje van de pot verwijt de ketel.....quote:Op donderdag 6 november 2008 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het commercieel niet handig is, maar het gaat me primair om de mentaliteit van TS.
Met dat verschil dat TS de klant is en de makelaar ervoor betaald krijgt. Als je voor elk huis dat je wilt bezichtigen vrij moet nemen, loopt het snel op hoor. Zeker als je ervoor naar een andere plaats moet reizen, kost het je al snel een halve dag per huis. Stel dat je 5-10 huizen bekijkt voor je je droomhuis gevonden hebt, loopt het snel op.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:21 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
TS doet exact hetzelfde als de verkopend makelaar...
Het is ook zeker een uitzondering, een makelaar die niet op zaterdag werkt. Alleen is het met een enkele uitzondering blijkbaar al de typische Nederlandse mentaliteit als we Vampier moeten geloven.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:13 schreef maedel het volgende:
Volgens mij is het echt zo'n beroep waar op zaterdag werken gewoon bijhoort hoor.
Ja, maar de meeste mensen kunnen dus wel overdag doordeweeks (anders zouden makelaars alleen op zaterdag werken)... Zou dat dus ook iets met de mentaliteit van TS te maken kunnen hebben?quote:Op donderdag 6 november 2008 11:58 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Met dat verschil dat TS de klant is en de makelaar ervoor betaald krijgt. Als je voor elk huis dat je wilt bezichtigen vrij moet nemen, loopt het snel op hoor. Zeker als je ervoor naar een andere plaats moet reizen, kost het je al snel een halve dag per huis. Stel dat je 5-10 huizen bekijkt voor je je droomhuis gevonden hebt, loopt het snel op.
Ik vind dat makelaars zich wel wat flexibeler kunnen opstellen.
De makelaars die ik gesproken heb, deden bijna zonder uitzondering moeilijk als je buiten kantoortijden wilde komen.
Tja je moet wel als je vent het niet doet.....quote:Op woensdag 5 november 2008 18:56 schreef SHE het volgende:
Voor een huis van een paar ton moet die sukkel van een makelaar toch wel zijn nest uit komen.
Ik had 'm als verkopende partij aan zijn kloten opgehangen als hij zo'n mentaliteit zou hebben gehad.
Naar mijn mening is met zijn mentaliteit niet zo heel veel mis. Makelaars zijn dienstverlenende bedrijven die het begrip dienstverlening niet zo goed snappen. Kan me goed voorstellen dat iemand zich daaraan ergert.quote:Op donderdag 6 november 2008 10:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het commercieel niet handig is, maar het gaat me primair om de mentaliteit van TS.
maar om dan de kont tegen de krib te gooien van je mag geen contact opnemen met de kopersquote:Op donderdag 6 november 2008 19:18 schreef Walter-Ego het volgende:
Het is gewoon egocentrisch om je daar zo over op te winden. Het idee dat iedereen zijn leven maar aan JOU aan moet passen is gekheid ten top en toont van weinig respect voor andere mensen. Als de makelaar niet op zaterdag af wil spreken is dat zijn keuze en die heb je maar te accepteren. Als het niet bevalt probeer je toch doordeweeks af te spreken of zoek je verder. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Dit staat overigens los van het feit dat het handiger is als een makelaar wel 's avonds en op zaterdagen beschikbaar is.
Je moet niet zo dom kletsen, wij hebben dit jaar een huis gekocht bij een makelaar die NIET op zaterdag werkt. Wij vonden het ook bijzonder irritant, maar begrepen het wel. Mijn lief kon moeilijk vrij krijgen, en het is met heel veel passen en meten gelukt om toch net voor einde kantoortijd en dergelijke af te spreken. Of steilvroeg.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Dan ga je toch naar de concurrent? Keus zat...quote:Op donderdag 6 november 2008 18:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn mening is met zijn mentaliteit niet zo heel veel mis. Makelaars zijn dienstverlenende bedrijven die het begrip dienstverlening niet zo goed snappen. Kan me goed voorstellen dat iemand zich daaraan ergert.
Dat hoeft toch ook niet? Als je als makelaar af en toe een zaterdag werkt, kun je toch doordeweeks een dag minder werken?quote:Op donderdag 6 november 2008 20:41 schreef Loelette het volgende:
Ik weet niet wat jij doet, maar als jij doordeweeks 40 uur hebt gewerkt kom je ook niet graag op zaterdag terug toch?
Je bent geen koning, dus haal alsjeblieft het idee uit je hoofd dat je speciaal zou zijn. Je bent gewoon de volgende kantoorlul die een overpriced huis wil kopen van een ander.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:06 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik, en in iets mindere mate mijn vriendin, simpelweg geen mogelijkheid om bij een bezichtiging 'een paar uurtjes' vrij te nemen vanwege werk. Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?
Het zal voor sommige mensen normaal zijn om zich naar dergelijke werkwijzen te schikken maar ik vind het schandalig en vertik het.
Maakt dat uit dan?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:00 schreef ElectricEye het volgende:
De makelaar zelf is gewoon handiger.
Misschien is het een idee dat een makelaarskantoor ook maar standaard op zondag opengaat, ow en 's avonds! Is fijn voor de mensen die geen vrij willen/kunnen nemen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent geen koning, dus haal alsjeblieft het idee uit je hoofd dat je speciaal zou zijn. Je bent gewoon de volgende kantoorlul die een overpriced huis wil kopen van een ander.
Alsjeblieft zegJezelf als klant neerzetten
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:06 schreef Technoviking het volgende:
[..]
Ten tweede zijn we geïntereseerd in een woning van x honderdduizend euro. Al wil ik op zondagochtend om 8 uur in een kippenpak komen, de klant is toch verdorie koning?
Ik zou niet weten waarom hij dom kletst? Dat jij je in allerlei bochten wringt om een paar ton uit te mogen geven is heel vriendelijk van je, maar ik vind het gekkenwerk. Ik zou als ik TS was gewoon een afspraak maken met de verkoper zelf.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:50 schreef verita het volgende:
[..]
Je moet niet zo dom kletsen, wij hebben dit jaar een huis gekocht bij een makelaar die NIET op zaterdag werkt. Wij vonden het ook bijzonder irritant, maar begrepen het wel. Mijn lief kon moeilijk vrij krijgen, en het is met heel veel passen en meten gelukt om toch net voor einde kantoortijd en dergelijke af te spreken. Of steilvroeg.
Er zijn er hier in omgeving Twente wel meer makelaars die niet op zaterdag werken.
Of je leest even wat ik schrijf. Ik reageer op:quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom hij dom kletst? Dat jij je in allerlei bochten wringt om een paar ton uit te mogen geven is heel vriendelijk van je, maar ik vind het gekkenwerk. Ik zou als ik TS was gewoon een afspraak maken met de verkoper zelf.
Zijn stelling is dus nonsens. Er zijn genoeg makelaars die NIET op zaterdag werkenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Er zijn er genoeg die ook niet op zaterdag werken. Het slaat ook nergens op. Een makelaar zou juist zaterdag en zondag moeten werken, want dan hebben geinteresseerden tijd om een huis op hun gemak te bekijken i.p.v. gehaast aan te komen sjezen donderdag om 7 uur na het werken....quote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef Posdnous het volgende:
Een beetje werkgever vind het anders ook niet erg om je een uurtje eerder van je werk te laten vertrekken.quote:Op zondag 9 november 2008 08:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die ook niet op zaterdag werken. Het slaat ook nergens op. Een makelaar zou juist zaterdag en zondag moeten werken, want dan hebben geinteresseerden tijd om een huis op hun gemak te bekijken i.p.v. gehaast aan te komen sjezen donderdag om 7 uur na het werken....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |