abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63070786

Over KNALroze gesproken. En het misstaat geeneens! Nou heeft bep een echte meisjesdoek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63070813
Nou inderdaad! Het gehalte aan blauw en groentinten werd me eigenlijk iets te groot..dus nu maar even een beetje gezond tegenwicht bieden met wat subtiel roze
Saartje
pi_63071239
Geweldig mooi!!! En die staartjes Staat jullie goed hoor!
  zondag 9 november 2008 @ 12:45:25 #104
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63071565
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:22 schreef Webkim het volgende:
Ik heb Medley Palermo te logeren. Hij is al bij 8 mensen geweest en dus aardig intensief gebruikt, maar ik vind -em nog steeds heel stug. Maar hij is wel errug mooi!

Thomas & ik hebben een nieuwe draagmethode ontdekt. filmpje 1 filmpje 2
Mooi filmpjes, Webkim!
Ik snap alleen nog niet zo goed wat nou het voordeel is, tov een gewone ruck?
Ik had trouwens een brabo accent verwacht! Ben je import-Brabo?

Maneki, mooi roze! Lekker fel! Maar zeker niet lelijk

Mrien, woont er iemand bij je in de buurt waar je kan proberen of het je wat lijkt? Ik heb voor het eerst geoefend bij P_iglet, en het is wel heel relaxed om een keer een doek in je handen te hebben gehad voordat je er 1 koopt.

Trouwens, ik heb de BWCC nu officieel door!
Heb de middenband helemaal tot in zij nnek kunnen houden!
Totdat mosieur zich loswurmde en zijn armen los liet hangen
Maar dan nog, ben blij

[ Bericht 17% gewijzigd door DaviniaHR op 09-11-2008 12:50:44 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Jubileum moderator zondag 9 november 2008 @ 17:44:20 #105
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63079460
Mooi geworden Maneki
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63079743
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:45 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Mooi filmpjes, Webkim!
Ik snap alleen nog niet zo goed wat nou het voordeel is, tov een gewone ruck?
Deze knoop is speciaal voor met een hele korte doek. Daar kan je sowieso geen gewone, voor afgeknoopte ruck mee: te weinig stof.
Het alternatief met zo'n korte doek is dan een RUB: een ruck under bum. Dan zit de knoop onder de billen van je kind. Persoonlijk vind ik het a) lastig om daar een knoop te leggen; verrek er bijna mijn armen mee om de knoop dan strak te zetten en vind het b) gewoon niet zo lekker zitten.
Nou. En op de manier van de filmpjes kan je een ruck doen met een hele korte doek en een knoop aan de voorkant.

En dat is het voordeel.

Het voordeel van zo'n korte doek is dan weer dat je die gemakkelijk meeneemt. Ff hop, in je tas, voor het geval dat je gaat dragen. En je kan ermee knopen in de blubber zonder op de grond hangende staarten (net naar het bos geweest bij, daar was het een grote baggerzooi).
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 18:41:51 #107
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63080680
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:54 schreef Webkim het volgende:

[..]

Was van de superzachte Girasols. Ik vind ze nog steeds wel fijn hoor, maar ik heb ook knispernieuwe Didy's liggen en dikke Hops. Die zijn vele malen minder zacht dan een ingedragen Girasol, maar bij lange lange lange na niet zo kartonnerig als de Medley Palermo die ik te logeren had. En ik heb toch echt al een heleboel doeken en merken uitgeprobeerd.

(Op het draagdoekforum zijn de testers ook niet superpostief. Wel over de kleur, niet over de doek.)

Voor dat geld heb je ook een ingedragen tweedehands doek trouwens. Die komt dan zacht bij je thuis.
Maar dat gaat allemaal over een en hetzelfde exemplaar, Webkim. Daartegenover staan vier mensen met vier andere exemplaren die hun Medley positief beoordelen en 'm niet als een plank ervaren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 18:45:49 #108
141844 Macka66
pi_63080766
Maneki, een ego-doek voor Bep (Hij lijkt me erg passend bij d'r karakter, pittig meissie.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 18:54:55 #109
7074 moussy
kuttekop
pi_63080984

Ik ben een trouwe lurker hier En Cas kijkt ook regelmatig mee, nu sjouwt hij dus al dįgen met een pop in een sjaal op zijn rug misschien ga ik nog wel een poppendoek voor hem prikken als ik er tijd en zin in heb Het is zo'n koddig gezicht, klein ventje, legerbroek, zwart shirt met een skull er op en dan een pop op zn rug
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 21:17:41 #110
141844 Macka66
pi_63085221
Moussy Cas
Dat schreeuwt natuurljk om een foto he, zo'n draagman in de dop!
pi_63085409
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:41 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Maar dat gaat allemaal over een en hetzelfde exemplaar, Webkim. Daartegenover staan vier mensen met vier andere exemplaren die hun Medley positief beoordelen en 'm niet als een plank ervaren.
Ja blijkbaar zit daar nogal wat verschil in. Eigenlijk moet ik toch maar eens kijken of ik ook een 'goede' medley kan proberen want de kleuren van de palermo zijn prachtig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63087066
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:45 schreef TearSong het volgende:
Mrien: zit er anders niemand van ons bij jou in de buurt zodat je eens wat kunt proberen? Jij zat ergens in het noorden toch?
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:45 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]
Mrien, woont er iemand bij je in de buurt waar je kan proberen of het je wat lijkt? Ik heb voor het eerst geoefend bij P_iglet, en het is wel heel relaxed om een keer een doek in je handen te hebben gehad voordat je er 1 koopt.
Lijkt mij wel een fijne optie, woon inderdaad in het noorden, in Emmen
Daar zal alleen vast en zeker niet echt iemand in de buurt wonen ben ik bang..
pi_63087170
Maneki ik vind je roze Florenz echt gaaf
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_63087264
Wow Maneki, hij is echt knal!
Mooie bijpassende staartjes van Saartje
  zondag 9 november 2008 @ 22:10:19 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63087472
Maneki, ik vind hem echt prachtig zo!
pi_63087898
Maneki tof!

En webkim, die filmpjes zijn handig! Dat kan ook mooi met mijn hop!
pi_63095245
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:00 schreef mrien het volgende:
Lijkt mij wel een fijne optie, woon inderdaad in het noorden, in Emmen
Daar zal alleen vast en zeker niet echt iemand in de buurt wonen ben ik bang..
Dan kom je de 16e naar utrecht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2008 09:14:48 ]
pi_63095481
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:22 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ja blijkbaar zit daar nogal wat verschil in. Eigenlijk moet ik toch maar eens kijken of ik ook een 'goede' medley kan proberen want de kleuren van de palermo zijn prachtig
Maar da's ook lullig, als daar echt ZO veel verschil in zit.
Als je er dan een koopt weet je nooit of je een 'goede' hebt en of je -em dus wel zacht krijgt?
Dat zal toch niet?
En hoe zit het met de afwerking, waar ik op meerdere plekken op het internetweb over lees? Als ik haaltjes en losse draadjes? Girasol heeft nubs&subs, maar kondigt dat zelf grootscheeps aan als gevolg van het handgewevene, maar Medley hoor je er niet over, maar die doeken zijn kennelijk ook niet flawless?

Wel balen dat het geen liefde is... Ik had mijn zinnen gezet op een Palermo, na het testen. Hij is mooi..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_63095654
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:27 schreef Webkim het volgende:

[..]

Als je er dan een koopt weet je nooit of je een 'goede' hebt en of je -em dus wel zacht krijgt?
Dat zal toch niet?
En hoe zit het met de afwerking, waar ik op meerdere plekken op het internetweb over lees? Als ik haaltjes en losse draadjes?
Ja geen idee Ik heb hier een tijdje terug gepost over de reis-palermo die ik hier had en dat vond ik op z'n zachts gezegd geen fijne doek. Het is ook echt voor het eerst dat ik een doek af heb moeten doen omdat hij echt niet prettig zat. Die draadjes (bij de randen) vond ik ook niet netjes. Het is echt een heel verschil dus met de ervaringen die o.a. P_iglet en Macka hebben met de medley-doeken. Dus ja, of er zit veel verschil tussen, of het reisexemplaar is een beetje een 'rotte appel'?
It's all up to you
pi_63096335
Maneki, mooooooi geworden!!!!

Webkim, duidelijke instructiefilmpjes .
Fake it till you make it...
  maandag 10 november 2008 @ 10:24:03 #121
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63096458
Wauw die Maneki Florenz!

Die filmpjes zijn leuk en erg handig Webkim!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 10 november 2008 @ 10:26:50 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096522
Stel nou... dat het echt superdruk is as. zondag in Utrecht. Zullen we dan iets afspreken met de FOK!sters die meelopen?
En nee... 'ik ben diegene met mijn kind op mijn rug gaat niet werken!
  maandag 10 november 2008 @ 10:33:04 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_63096639
Oh ja... Had ik geloof ik nog niet gezegd he?
Mijn verloskundige was laatst wel geļnteresseerd in draagdoeken en verscheurde ter plekke de BabyBjörnfolder he?

Bij de laatste afspraak heb ik dus Avalon Rainbow meegenomen en haar het één en ander laten zien. Ze vroeg (de zoals zo vaak gestelde vraag) of het niet zwaar was en ik vroeg daarop meteen "Wil je het een keer proberen?" Dat leek haar wel wat en even later had ze dus Hanne op haar rug!
Al zat Hanne zelfs niet zo heel hoog de verloskundige vond het echt heel erg mevallen en zei "het is net of je gewoon een rugzak omhebt"

Ze is erg enthoussiast en zou Eva gaan mailen of ze een linkje of een stukje over dragen op hun site mogen zetten want ze zei letterlijk:
"Dit is écht heel leuk en zo fijn dit moeten gewoon meer mensen weten!"
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_63096731
Wat vreemd dat er zo veel verschil tussen kan zitten.
Ik heb mijn Monza er even bijgepakt om te vergelijken met mijn andere doeken. Het is nog wel de meest stugge doek die ik heb maar dat zal vooral komen omdat hij een heel stuk minder gebruikt is dan de andere doeken (op waves na, maar dat is zo'n andere weefmethode dat het niet echt te vergelijken is).
Stug is misschien ook niet het goede woord, hij is behoorlijk soepel al maar de stof voelt nog wat nieuw.
De omschrijving kartonnerig komt in ieder geval niet bij me op.

Geen losse draadjes, op een draaduiteinde aan het begin van het stiksel na

Ik vind hem eigenlijk vergelijkbaar voelen met mijn hoppediz la paz en ook wel (als ik me goed herinner want het is al zo'n tijd geleden) met Storch Anna in de eerste dagen.

Ik ga even Ronja er nog een keer in zetten om een echt goed te voelen hoe hij voelt.

edit: Mevrouw heeft geen zin Ik kan me in ieder geval van de keren dat ik hem gebruikt heb niet herinneren dat ik hem uit moest doen omdat het niet lekker zat. En ik ben echt 's werelds slordigste knoopster

[ Bericht 15% gewijzigd door owlet op 10-11-2008 11:47:49 ]
pi_63096855
Noli. wat leuk!
pi_63098612
quote:
Op maandag 10 november 2008 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Stel nou... dat het echt superdruk is as. zondag in Utrecht. Zullen we dan iets afspreken met de FOK!sters die meelopen?
En nee... 'ik ben diegene met mijn kind op mijn rug gaat niet werken!
Ik ben diegene met mijn kind in de earthy rainbow?
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 10 november 2008 @ 12:29:23 #127
141844 Macka66
pi_63099066
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:27 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat zal toch niet?
En hoe zit het met de afwerking, waar ik op meerdere plekken op het internetweb over lees? Als ik haaltjes en losse draadjes? Girasol heeft nubs&subs, maar kondigt dat zelf grootscheeps aan als gevolg van het handgewevene, maar Medley hoor je er niet over, maar die doeken zijn kennelijk ook niet flawless?

Wel balen dat het geen liefde is... Ik had mijn zinnen gezet op een Palermo, na het testen. Hij is mooi..!
't Is niet minder lullig dan dat mijn Girasol echt heel erg veel fouten karakteristieke oneffenheden heeft en verschrikkelijk slordig gezoomd is. Gevalletje maandagochtend bij de kwaliteitscontrole, denk ik dan maar. Niet iets om de hele mand met appelen op af te keuren.
Geen enkele fabrikant levert constant perfecte kwaliteit. (Zelfs de ene Big Mac kan minder smaken dan de andere.) Waarom dit dan wel te eisen van een draagdoekfabrikant?

Mijn Palermo is qua zachtheid te vergelijken met m'n Storchenwieges. En dat was ' ie al na een paar keer dragen (en wassen). Zo boterzacht als een Girasol gaat 'ie niet worden omdat er een steviger garensoort is gebruikt.

Wat de kwaliteit van de Medley doeken betreft (en ik ben erg kritisch en leg doeken letterlijk onder de loep en hou ze tegen het licht): nog geen haaltjes gezien, en ik heb toch al diverse nieuwe Medleys in handen gehad. Ook geen losse draden in het weefsel of onregelmatigheden in het garen. Wel kleine losse draadjes die door de doek staken (dus niet uit de doek) en die je zo weg kon plukken. Wel eens (en lang niet in elke doek) een klein knoopje in het weefsel op een plek waar een nieuwe draad aangehecht is, nooit plekken waar draden overgeslagen zijn met het weven. Zomen zijn niet altijd kaarsrecht gestikt, maar dat mag van mij best bij een budgetdoek. (Foutloos gestikt zijn ze bij andere doekenmerken overigens ook niet altijd, zelfs niet bij Didymos.)
Sommige linnenbindingdoeken van Medley zijn (en blijven) overigens veel te stijf, die raad ik dan ook van harte af (ondanks de goede kwaliteit en prijs, draagcomfort is tenslotte ook belangrijk).

Zo, en nu en
  maandag 10 november 2008 @ 16:29:47 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63105371
.

[ Bericht 66% gewijzigd door BE op 10-11-2008 16:55:12 ]
pi_63105607
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:29 schreef Brighteyes het volgende:
Jaja, beetje laat, maar ik wilde het toch even zeggen.
Ik snap je punt (denk ik, een beetje dan...) maar aan de andere kant vraag ik me ook wel af of dit ook niet deels is waar dit topic voor is? Ervaringen uitwisselen? Doeken vergelijken? Welke vind je fijn, welke niet?

Zo heb ik een hemp indio waar sommige mensen lyrisch over zijn (ik vind hem zelf ook wel fijn hoor ) maar anderen hebben het a) niet op indio's (zijn net tafellakens en je krijgt er snel halen in) b) niet op de hemp indio omdat sommige varianten echt te dik zijn om fijn mee te kunnen knopen. Niet elke hemp indio is hetzelfde, er schijnt enorm veel verschil te zitten tussen de hemps. Dan zou dat toch ook vergeleken en besproken mogen worden? En als je een doek hebt waarvan je twijfelt of hij wel zo goed is of zo 'hoort' te zijn dan mag je toch ook vergelijken?

Als ik zo Macka's reactie lees dan is het aannemelijk dat de medley die in handen is geweest van (o.a.) Webkim en ik een 'rotte appel' is geweest en misschien niet het meest representatief is om op reis te sturen. Nou ja dan kan toch? (dan weten we gewoon dat we gerust een medley bij Macka kunnen bestellen, de palermo is zo mooi )
It's all up to you
  maandag 10 november 2008 @ 16:46:54 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63105712
.

[ Bericht 57% gewijzigd door BE op 10-11-2008 16:55:32 ]
pi_63105718
Ik vind het eigenlijk wel prettig om te vergelijken en te praten over hoe doeken voelen. Ook omdat het zo lastig is om het in een paar woorden te zeggen. Wat voor de een stug is is voor de ander prettig stevig en wat voor de een dun is is voor de ander dik.
Eigenlijk had ik er nog niet bij nagedacht dat het om een product van een "verkopende medefokker" gaat, wat mij betreft zouden er nog veel meer doeken uitgebreid vergeleken en besproken mogen worden
  maandag 10 november 2008 @ 16:54:53 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63105893
Ok, dan heb ik het mis. Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd. Ik zal mijn posts aanpassen.
pi_63107747
Oh, interpreteer me alsjeblieft niet verkeerd nee. Niks tegen verkopende medeFokkers hier.
Maar als je mij vraagt: Medley als eerste doek zeg ik nee. Ik zou je dan aanraden een mercedes-onder-de-doeken te kopen, en als het een geldkwestie is, dan tweedehands.
Weet je wat het is: ik heb meerdere malen mensen gesproken die afgeknapt zijn op het knopen en die er toen ze een andere doek in handen hadden ineens heel anders over dachten. (Een EllaRoo kan als beginner lastig zijn bijvoorbeeld, door z'n dunheid, net als een Calin Bleu.)
En als het een geldkwestie is: koop dan op ebay of marktplaats een mercedsdoek. Ik ben sowieso een grote voorstander van tweedehands hoor, die zijn al veel werkbaarder.

Nou dat.
En anders keil je er toch zelf een reisdoek in, oh verkopende medeFokker. Er zijn hier massa's mama's met een beginnende collectie. Kunnen zij proberen en dan kan jij verkopen, want als de reiziger die ik kreeg een rotte appel is zullen zij mijn mening heus niet delen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63107766
Enne: nog een filmpje gemaakt: secure high backcarry.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63108025
Dat van die mercedesdoeken ben ik met je eens, Webkim! Een mooie altijd goede storch of hopp in een lengte waar je alles mee kan en dan als aanvulling net wat je nodig hebt aan verschillende lengte's, diktes, etc.

Mijn monza mag wel op reis, trouwens. Ik heb genoeg om de nieuwe baby mee te dragen en als hij na een tijdje helemaal ingedragen terug komt is dat alleen maar fijn En ik ben wel benieuwd naar de meningen van de mensen die nu afgeknapt zijn op een Medley. Wellicht is mijn voorkeur of verwachting van een doek wel heel afwijkend en is mijn Medley net zo kartonnerig
Iemand interesse?
pi_63108046
Ik moet bekennen dat ik HEEL benieuwd ben Owlet.
Ben jij er de 16de? Dan zou ik wel es willen proberen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63108205
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:13 schreef Webkim het volgende:
Enne: nog een filmpje gemaakt: secure high backcarry.
Een stuk minder saai dan de draagdoekmamafilmpjes!
pi_63108237
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:25 schreef Webkim het volgende:
Ik moet bekennen dat ik HEEL benieuwd ben Owlet.
Ben jij er de 16de? Dan zou ik wel es willen proberen.
Dat weet ik nog niet. Als ik mijn zus zo ver kan krijgen dat ze mee gaat om Ronja te dragen en ik de baby zo ver krijg om nog even lekker te blijven zitten dan ben ik er waarschijnlijk wel. In dat geval zal ik proberen om er aan te denken hem mee te nemen
  † In Memoriam † maandag 10 november 2008 @ 18:42:54 #139
141844 Macka66
pi_63108454
Ik ben hier als mede-fokker en wil dit graag zo houden. Ik 'keil' er dus geen verkoopreisdoeken in, daar is dit topic niet voor.

Idealiter zou ik trouwens starten met een Storchenwiege, die vind ik steviger en van constantere kwaliteit dan menige 'mercedes' Didymos doek (inclusief m'n eigen Millefiori).
pi_63108537
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Een stuk minder saai dan de draagdoekmamafilmpjes!
Neuh, maar draagdoekmama heeft geen shbc filmpje. Die zijn er alleen maar in het Engels. Vandaar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63108706
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:24 schreef owlet het volgende:
Mijn monza mag wel op reis, trouwens. Ik heb genoeg om de nieuwe baby mee te dragen en als hij na een tijdje helemaal ingedragen terug komt is dat alleen maar fijn En ik ben wel benieuwd naar de meningen van de mensen die nu afgeknapt zijn op een Medley. Wellicht is mijn voorkeur of verwachting van een doek wel heel afwijkend en is mijn Medley net zo kartonnerig
Iemand interesse?
Leuk!
pi_63109248
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:42 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben hier als mede-fokker en wil dit graag zo houden. Ik 'keil' er dus geen verkoopreisdoeken in, daar is dit topic niet voor.

Idealiter zou ik trouwens starten met een Storchenwiege, die vind ik steviger en van constantere kwaliteit dan menige 'mercedes' Didymos doek (inclusief m'n eigen Millefiori).
Ik vind Didy ook erg lastig aanraden. De twee didy's die ik heb zou ik beide niet als werkpaard kunnen omschrijven, hoewel ze prachtig zijn. Olaf is aan de dunne kant (terwijl je toch zou denken: kruiskeper, strepen, zal wel redelijk stevig zijn), en waves is echt van een compleet andere categorie. Prįchtig, flodderig en vast voor een baby heerlijk. Maar Ronja hoef ik er niet lang in te dragen.
pi_63109716
mijn didymos Tom is ook echt geen werkpaard vergeleken met hopp Rio en medley Palermo, mijn didymos Tom voelt net zo stevig als onze girasol, alleen wat dichter geweven. Maar bergbeklimmen of zelf schommelen wat ik met Rio en Palermo wel zou durven, durf ik met Tom echt niet.

Ik hoop zondag te kunnen komen en wil dan best medley Palermo meenemen, en die is ook best te leen hoor als mensen willen. Langdurig op reis mag die dan weer niet .
Ow hij is wel maar 4.0m dus niet voor iedereen lang genoeg voor een FWCC.
pi_63109813
Didymos maakt teveel om een eenduidig oordeel te kunnen geven. Stripes, waves, jaquards, katoen, wol, zjide, hennep, cashmere. Stuk voor stuk hebben ze andere eigenschappen en voelen en dragen ze anders. Dat is echt een kwestie van (bij iemand) proberen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63109840
Oh, p_iglet, hadden we niet nog foto's te goed van Tom?
*mompelt iets van 'ik heb er zo m'n best voor gedaan'*
Hardloper.
IG @webkim
pi_63109886
ik dacht altijd dat didymos stripes wel heel stevig zouden zijn, of heb ik dat dan verkeerd begrepen?
pi_63109978
webkim die foto's van tom komen echt!, maar ik heb op het ogenblik nauwelijks tijd om adem te halen, laat staan om te dragen
En voor super koud "over je jas heen draag weer" is Tom te kort, dan is alleen Rio hier een optie.
Ben wel heel blij met Tom hoor
pi_63110229
Didy stripes vind ik wel stevig, maar ik denk niet dat ze zware peuterstevig zijn. Ze zijn vele malen dunner en 'floppy-er' dan Hopps bijvoorbeeld. En er zit veel verschil tussen. Mijn Tom is ook erg soepel en dun, maar ik heb bijv. ook een Didy Aare, die ik dan weer vergelijkbaar vind met een Storch stripes. Die lijkt op de 1 of andere manier veel dichter geweven ofzo. Beide zijn zoveelstehands en al veel gebruikt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63112179
Dat is leuk van je vk Noli! Echt super dat ze zo enthousiast is, dat kan ze mooi aan allemaal (bijna) verse mama's vertellen.

Webkim, die filmpjes zijn erg leuk.

Wat veel soorten doeken zijn er toch. Ik vind het erg leuk om al die ervaringen te lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 10 november 2008 @ 20:46:24 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_63112389
Nou, ik vind mijn Medley heerlijk en zou hem voor geen goud willen inruilen hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63113084
Ohja, helemaal vergeten te reageren op die verloskundige!
Super als VK's of CB medewerkers (een beetje) into dragen zijn (/raken)!
Daar kan ik echt heel blij van worden. Dan kunnen ze dat eens aanraden ipv gelijk met een setje bakerdoeken te komen aanzetten.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63118461
Ik zit ook nog te kijken naar een Mei Tai, vind deze erg mooi

Deze is alleen zonder slaapkapje (?), weet niet of dat handig is of niet
Lastig hoor, er is veel te vinden in draagdoekenland

Deze vind ik trouwens ook wel mooi, de Girasol nr 5

En deze ook, de Medley Monza

(goh, voorkeur voor blauw ofzo )

De draagdoekwandeling gaat het niet worden, toevallig ben ik die dag wel in de buurt van Amersfoort, maar dat is om bij een vriendin te helpen klussen..
Woont er niet iemand in de buurt van Zwolle ofzo

[ Bericht 18% gewijzigd door mrien op 10-11-2008 23:58:50 ]
pi_63123174
* LovelyLady wacht nog steeds op Green Tea....
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 12:52:13 #154
141844 Macka66
pi_63126735
Er kwam vanochtend een pakketje met een hele grote pop er in. Is die voor Lucie?

Nou nee. Maar is het dan een pop voor Maja?

Ook niet! Het is een pop van wel 4,5 kilo zwaar en er staat in grote letters op de verpakking 'This is not a toy!'. Het is een professionele draagpop voor mama
pi_63127204
Gaaf... maar ga je hem ook echt gebruiken om foto's mee te maken voor verschillende doeken/dragers?
En wie gaat de foto's maken??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 november 2008 @ 13:15:29 #156
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63127366
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:52 schreef Macka66 het volgende:
Er kwam vanochtend een pakketje met een hele grote pop er in. Is die voor Lucie?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nou nee. Maar is het dan een pop voor Maja?
[ afbeelding ]
Ook niet! Het is een pop van wel 4,5 kilo zwaar en er staat in grote letters op de verpakking 'This is not a toy!'. Het is een professionele draagpop voor mama
[ afbeelding ]
cool Macka!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 14:28:49 #157
141844 Macka66
pi_63129068
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:08 schreef LovelyLady het volgende:
Gaaf... maar ga je hem ook echt gebruiken om foto's mee te maken voor verschillende doeken/dragers?
En wie gaat de foto's maken??
Ik ga de pop vooral gebruiken voor demonstratiedoeleinden, zelf knoopwijzen voor kunnen doen en anderen kunnen laten proberen. En nu kan ik oefenen terwijl Maja slaapt. Maar voor productfotografie kan de pop natuurlijk ook wel. (Wil er nog een torso bij om op te kunnen draperen.)
De pop heeft kledingmaat 68, net als Maja nu
pi_63131356
Hihi die pop naast Maja . Wat vond Lucie ervan, een pop voor mama?
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 17:14:03 #159
141844 Macka66
pi_63133650
Lucie was best jaloers, maar ook verbaasd omdat de pop te zwaar is om te hanteren. Ze heeft nu wel door waar de pop voor bestemd is, ze zegt steeds "Mama pop aandoen he". Maar pop is toch lief en babylike bevonden, ze wilde pop daarnet Maja's fles gaan geven Inmiddels heb ik de pop dus maar wel wat minder vlekgevoelige kleren aangedaan
pi_63134339
Handig dat je zo met een pop kunt demonstreren. Deze ziet er ook wel echter uit dan de pluchen pop die je in veel filmpjes ziet.

kun je niet een 'gewone' pop vullen met zand, zodat die zwaarder is?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 18:02:15 #161
141844 Macka66
pi_63134824
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:42 schreef YPPY het volgende:
Handig dat je zo met een pop kunt demonstreren. Deze ziet er ook wel echter uit dan de pluchen pop die je in veel filmpjes ziet.

kun je niet een 'gewone' pop vullen met zand, zodat die zwaarder is?
Ja hoor, zelf een pop verzwaren kan wel. Maar dan moet je de pop de juiste stand van benen, knieėn en heupen kunnen geven om goed en natuurlijk te kunnen laten zitten, en dan nog het gewicht goed verdelen. Bij deze pop van 66 cm. zijn lijf, hoofd en ledematen verzwaard (benen weer zwaarder dan armen) en het voelt zo 'echt', ook als ze zit. Ik kan zoiets niet zomaar maken, ik ga wel proberen of ik een babypop formaatje pasgeboren een beetje acceptabel kan verzwaren .
en ik ga de babypop verder niet rebornen, dat vind ik er vaak zo eng uitzien!
pi_63138686
Ik verkoop mijn Didymos Silver Waves. Zie onder de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63139797
Jeetje Webkim, zonde dat je zo'n mooie doek niet gebruikt....
Ik ben blut en wacht nog op een doek uit NY .... (als ie nog komt)
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 21:24:40 #164
141844 Macka66
pi_63141183
LL, als je meerdere doeken hebt blijven er nog wel eens wat liggen. Kijk maar uit
Hoewel ik mijn Millefiori heel erg mooi vind gebruik ik nu toch m'n Jazz het meest, wegens comfortabel en extra breed en zacht en lekker in weg kunnen knuffelen met Maja
Hoe lang is je Green Tea al onderweg?
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:17:29 #165
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63145206
Wat leuk Macka, zo'n pop!

Was deze hier al voorbij gekomen?

Actrice die vroeger Blossom speelde, met haar kind in de draagdoek en ze geeft nog borstvoeding ook!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63145764
Een draagdoek is ook handig met Sint Maarten . Mirte en ik hebben samen de deur open gedaan en ze heeft haar ogen uitgekeken naar de zingende kindjes met lampionnetjes
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 23:46:32 #167
141844 Macka66
pi_63146111
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:17 schreef PM-girl het volgende:
Wat leuk Macka, zo'n pop!

Was deze hier al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]

Actrice die vroeger Blossom speelde, met haar kind in de draagdoek en ze geeft nog borstvoeding ook!
Mayim! Ze heeft een Ergo! En ik vond 'r al zo'n leuk mens
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 23:48:14 #168
141844 Macka66
pi_63146161
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:35 schreef Nijna het volgende:
Een draagdoek is ook handig met Sint Maarten . Mirte en ik hebben samen de deur open gedaan en ze heeft haar ogen uitgekeken naar de zingende kindjes met lampionnetjes
Oh, wat leuk Mooi he, dat zo'n kleintje zo met jou mee de wereld in kan kijken, en jij met haar...
  † In Memoriam † woensdag 12 november 2008 @ 00:03:35 #169
141844 Macka66
pi_63146628
Ik ging nog even zoeken naar Mayim, kwam op een celebrity baby blog en vond daar de SidekickDiaperbag, luiertas en babydrager in een. Voor de prijs van twee ($172 ). Mij lijkt het niks, qua ergonomie en draagcomfort.
  woensdag 12 november 2008 @ 09:07:29 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63150427
Niet voor lang, maar voor bijv. even van de auto naar huis als je je sleutels moet zoeken ofzo is het wel net even handig volgens mij.
  woensdag 12 november 2008 @ 09:14:12 #171
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63150540
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Niet voor lang, maar voor bijv. even van de auto naar huis als je je sleutels moet zoeken ofzo is het wel net even handig volgens mij.
Of als Tijn weer eens weigert verder te lopen.. dan is dit toch lichter dan volledig op eigen kracht tillen (terwijl je ook nog een kinderwagen voortduwt)..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63150561
Kleurtjes zijn wel leuk, maar echt comfy lijkt het me niet. Zie die band hoog in de nek bij die mevrouw bijvoorbeeld.

edit: wat BE zegt, misschien voor korte stukjes wel. Maar dat zou je net als ieder andere draagmethode gewoon moeten kunnen ervaren (en ja dat gaat niet altijd even makkelijk)

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2008 09:17:59 ]
pi_63150710
Deze lijkt me niet erg comfy maar ik ben wel bezig geweest met het vervangen van het hengsel van mijn tas door een brede lap. Dat droeg wel erg lekker als Ronja even snel opgetild moest worden!
  woensdag 12 november 2008 @ 09:32:27 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63150835
Kan er iemand trouwens nog een keer de info van de wandeling posten hier?
Ik ben geen lid op 'dat andere forum'. Weet de url niet eens.
pi_63150989
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Kan er iemand trouwens nog een keer de info van de wandeling posten hier?
Ik ben geen lid op 'dat andere forum'. Weet de url niet eens.
http://ibw.hexenwerk.nl/
pi_63165720
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:35 schreef Nijna het volgende:
Een stuk makkelijker dan op de arm wat ik had!

Wat een aparte tas/draagding zeg!
pi_63185927
Ik draag Maud ook regelmatig op mijn handtas. Een extra flap om haar te steunen zou wel handig zijn. Het is inderdaad zoals E.T. en Owlet zeggen, handig voor korte stukjes of als ze gaan weigeren om verder te lopen en je het echt even zat bent.... Ga dus inderdaad eens kijken of mijn tas aan te passen is, want ik heb niet altijd mijn doek bij me.
pi_63188837
* LovelyLady gaat niet meer pre-orderen via een site die zegt dat ze eind oktoberen gaan leveren.....
Hoelang moet het nog duren voor ik mijn Groene Thee(doek) krijg zeg..... ze zouden eind oktober leveren, nu wordt het half november... en ik heb nog geen mail gehad of ze hem gaan versturen.
Aanslag voor mijn humeur, dus heb ik mijn 2e liefde op mijn lijstje maar besteld (in de hoop dat deze voor 5 dec arriveerd)

Mooi issie he?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2008 13:35:05 ]
pi_63189127

Girasol Salsa
pi_63189339
Mooi LL .

Vanmorgen onverwacht buurmeisje over de vloer (paar maand jonger dan Mirte), ik heb even opgepast, maar moest nog brood halen. Dus beide dametjes mee. De een in de wagen, ander in de doek. Ging prima. Kon ik alvast even oefenen voor het geval hier een tweede komt nee nog geen tweede streepje gepiest hoor .
pi_63189549
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:49 schreef Nijna het volgende:
Mooi LL .

Vanmorgen onverwacht buurmeisje over de vloer (paar maand jonger dan Mirte), ik heb even opgepast, maar moest nog brood halen. Dus beide dametjes mee. De een in de wagen, ander in de doek. Ging prima. Kon ik alvast even oefenen voor het geval hier een tweede komt nee nog geen tweede streepje gepiest hoor .

oefenen kan geen kwaad

Icicle hoe staat het met de Mojito? Ben toch ook wel erg nieuwsgierig!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2008 14:02:09 ]
pi_63190125
Nijna, ik heb ook gedragen met Sint Maarten!
Devin z'n allereerste die hij bewust heeft meegemaakt, het was een groot succes
Eerst alle kindjes aan de deur (we zaten bij mijn schoonouders, die wonen in een kinderrijke buurt) en daarna in de Yamo meegelopen met de optocht.
Achter de fanfare aan met om ons heen allemaal kindjes met lampionnen... en steeds meer ouders die zuchtend en steunend hun vermoeid geraakte koters op de schouders hesen en tegen me zeiden "Heeey, maar da's handig dragen! Heb je nou een rugzak kapot geknipt?"
.... met gevoel voor drama....
pi_63194777
Die pop van Macka
En 4,5 kilo, pfff, Quinten was bij zijn geboorte al zwaarder

Leuke doek heb je besteld LL
pi_63195111
Ff weer een vraagje. Wij zijn nog steeds aan het orienteren op draagdoeken enzo. Is een ring sling nou handig, ook voor pasgeboren baby;s? Het ziet er namelijk verdraaid handig uit
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_63195291
Je moet het prettig vinden om over een schouder te dragen maar in principe kan je ze vanaf dag één gebruiken. Er zijn hele volksstammen (letterlijk ) die hun kinderen alleen maar op die manier dragen, de generatie draagsters waar mijn moeder toe behoort deed niet anders geloof ik Maar persoonlijk vind ik een lange knoopdoek prettiger.

Maar daar kan je echt alleen maar achterkomen door het te proberen
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2008 @ 17:33:39 #186
141844 Macka66
pi_63196124
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:41 schreef beefcake het volgende:
Die pop van Macka
En 4,5 kilo, pfff, Quinten was bij zijn geboorte al zwaarder

Leuke doek heb je besteld LL
Ja, ik vroeg me eerst ook af of dat niet te licht zou zijn Maar in tegenstelling tot een Quinten of een Maja of een Lucie of zelfs een Pepijn werkt de pop totaal niet mee. Het voelt daardoor toch wel alsof je een echt kind in de doek stopt.
(Inmiddels heb ik een lieve babypop voor maatje pasgeboren, maar daar moet zoveel aan verknutseld worden dat ik er eerst even de moed voor op moet brengen )
pi_63196265
Thnx Owlet, ik ga 't gewoon uitproberen denk ik Het lijkt me zo lekker makkelijk om mee te beginnen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2008 @ 17:43:26 #188
141844 Macka66
pi_63196352
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:54 schreef Fuente het volgende:
Ff weer een vraagje. Wij zijn nog steeds aan het orienteren op draagdoeken enzo. Is een ring sling nou handig, ook voor pasgeboren baby;s? Het ziet er namelijk verdraaid handig uit
Ik vind 'm heel handig, zeker ook bij pasgeborenen met een broertje of zusje dat ook regelmatig aandacht nodig heeft. Je legt de baby snel even met ringsling en al in de box, of draagt het kind met ringsling en al even snel over aan iemand anders.
Mocht je als het kind veel zwaarder wordt nog veel willen blijven dragen dan zou ik overwegen om er nog een langere doek bij aan te schaffen, omdat je daarmee het gewicht van je kind over twee schouders (en middel) kunt gaan verdelen.
pi_63199369
Dinsdag kwam de postbode met een leuk cadeautje: de Hoppediz Antigua!
Hij is zo mooi en vandaag ben ik met Sten de stad in geweest. Hij heeft heerlijk geslapen.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_63201902
Gisteren voor het eerst Kevin in de draagdoek gehad, vond het erg moeilijk! Hij wilde ook z'n hoofdje niet tegen me aanleggen.. heb nog geprobeerd om zijn hoofdje in de draagdoek te doen zeg maar, dus een stuk van het doek achter z'n hoofd maar dat vond hij niks..
Daarna ook nog geprobeerd om hem liggend in de draagdoek te doen, maar dat lukte ook niet. Ik moet echt nog veel oefenen!

Hier 2 foto's

En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_63202164
Hij wil gewoon lekker kijken CM Het ziet er wel lief uit

En help!! Heeft er iemand e-mailadressen van FA's van DenV? Ik heb geeeeeen idee hoe ik contact op moet nemen met die lui Als iemand me wil pmmen hierover dan graag, en alvast bedankt
  donderdag 13 november 2008 @ 21:37:41 #192
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63202922
Macka, ik weet niet of je met verknutselen aan babypop bedoet dattie te licht is? (Wat ik m voor kan stellen.) Bij de Blokker verkochten ze babypoppen die je moest vullen met water zodat ze 'echt' voelen. Misschien is dat wat?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63205960
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Kaarr het volgende:
Dinsdag kwam de postbode met een leuk cadeautje: de Hoppediz Antigua!
Hij is zo mooi en vandaag ben ik met Sten de stad in geweest. Hij heeft heerlijk geslapen.
pics or it didn't happen.

CM ziet er goed uit!

ringsling heb ik nooit gedaan, omdat over 1 schouder dragen me niet bevalt met een kleintje, maar nu Maud kan zitten gaat het juist wel goed. Als je evt. een tricotdoek wilt proberen dan kan ik je die van Maud lenen. Ik doe hem niet weg...trouwens er zal niemand zijn die een doek wil hebben waar : Maud 16-11-2006 op staat.
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2008 @ 22:56:45 #194
141844 Macka66
pi_63206499
Bedankt voor het meedenken Lishe! Een mens is 90% water toch?
Ik ga de pop inderdaad verzwaren, maar doe dat waarschijnlijk met aquariumgrind (zonder water ). Het lastigste is dat de pop buigbare knieėn moet krijgen. Hij/zij heeft wel een stoffen lijf maar bijna volledige vinylen benen, en dat buigt niet. Ik moet dus een nieuw stoffen lijf maken met stoffen benen tot onder de knie en dan de vinyl benen amputeren en het onderste deel weer aan het stoffen lijf zetten. (En als ik dan toch bezig ben kan ik meteen draaischijven aanbrengen voor de gewrichten.)
Ik heb een patroon voor een lijfje, en ik heb redelijk wat ervaring met beweegbare teddyberen maken. Nu nog wat durf en uitpuzzelen hoe ik het best kan amputeren en weer aanzetten.
En als ik groot ben word ik poppendokter
  donderdag 13 november 2008 @ 23:00:41 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63206643
't Is nogal niet een project Macka!

Btw... zondag 'vertrek vanaf utrecht CS'.
Nu denk ik dat het niet over het hoofd te zien is hoor, maar is er een meer specifieke plaats voor het verzamelen?
Is er enig idee hoeveel mensen er ong. zullen zijn?
pi_63206780
er wordt verzameld onder de blauwe borden, wat ik er van begrepen heb.
Volgens mij komen er best veel mensen!
Saartje
pi_63206998
We hopen op tientallen BE.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63208170
Ik kan zondag helaasch niet En Utrecht CS is nog wel zo makkelijk te doen met de trein
  vrijdag 14 november 2008 @ 08:26:07 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_63211905
Als Ruben zich zondag beter voelt komen wij waarschijnlijk ook, maar als hij nog steeds niet lekker is, dan passen wij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63212460
Als ik vandaag zou moeten gaan, zou ik niet gaan. Maar ik ga me best doen om beter te worden
(3 keer per dag stomen met kamille, veeeeeeeel vitamientjes en op tijd naar bed )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')