quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:23 schreef lily het volgende:[..]
Maar er is dus nog geen bloedtest geweest?
Ik vind het dan toch wel voorbarig eigenlijk.
Bij onze tweede werd ook een flink verdikte nekplooi gemeten en door de echoscopiste wat onnodige paniek gezaaid (dit was bij de "gewone" 12 weken echo).
Later bij een bloedtest bleek weinig aan de hand (en zijn we ook niet verder gegaan met testen).
Nou ja, in ieder geval sterkte,
maar laat je niet meteen gek maken
Ik laat me ook niet meteen gek maken hoor, maar helaas mag ik die verdikte nekplooi best serieus nemen volgens de vk, die me al had gebelt nog voor ik thuis was van de echo.
Die is namelijk altijd erg nuchter (soms te nuchter) wat prenataal testen betreft en begon nu toch meteen over vlokkentesten en vruchtwaterpunctie's als hun het niet nodig zouden vinden zou ze dat meteen zeggen op een toon van: nou we wachten het bloed nog maar ff af hé en dan zien we wel verder.
Want die reactie had ik eigenlijk verwacht, maar kreeg ik niet.
En de gyn die belt me ws vandaag nog liet zijn assistente weten, de uitslag is daar inmiddels wel binnen.
Al moet ik zeggen dat het nu na 17.00 uur is en ik geen idee heb tot hoe laat die beste man zou kunnen bellen? Anders hoor ik het vast morgen wel, hoop dat hij die test uit kan voeren dat zou wel fijn zijn dan hoef ik niet weer naar een ander ziekenhuis en gyn.
Edit:
Heb net de gyn gesproken mag morgen direct bij hem langskomen om de uitslag te bespreken een nekplooi van 3,5mm is namelijk voldoende om zonder verdere uitslag van bloedwaardes door te gaan voor verdere screening.
[ Bericht 9% gewijzigd door marlieske op 05-11-2008 17:20:20 ]