quote:5 november 2008
De politie doet onderzoek naar een dodelijk ongeluk dinsdagavond op de Honingerdijk in Rotterdam-Kralingen. Een 19-jarig meisje werd daar - toen ze de weg overstak - geschept door een auto. Het slachtoffer werd met hoofdletsel naar het ziekenhuis gebracht waar ze later is overleden.
De bestuurster van de auto, een 27-jarige vrouw uit Rotterdam, raakte voor zover bekend niet gewond. Over de toedracht van het ongeluk is nog niets bekend.
Bron: http://www.rijnmond.nl/
Waar, zoals je op de foto kan zien, ook een verkeerslicht staat, dus zegt nog niets over de schuldvraag.quote:
Volgens mij zover ik me de situatie nog kan inbeelden zijn dat waarschuwingslichten voor de trambaan. Er staat een zebrapad, dus wat ik denk, ze liep op de zebrapad en werd geschept waarna ze enkele meters verder beland.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:14 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waar, zoals je op de foto kan zien, ook een verkeerslicht staat, dus zegt nog niets over de schuldvraag.
Misschien omdat deze er jong uitziet...quote:Op woensdag 5 november 2008 16:15 schreef Maarten1 het volgende:
grappig
als er een doodgereden is dan is het een 19 jarig meisje, is er een gepakt voor diefstal dan is het een 19 jarige vrouw
maar dat terzijde
Ah, jij was er bij, vertel!quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Houniet het volgende:
Kunnen zulke teringlijers niet gewoon uitkijken in de auto.
Mja, het is soms snel gebeurd. Zit je even een cdtje te wisselen, ligt er opeens een meisje op je motorkap.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Houniet het volgende:
Je weet niet hoe en wat. Met 30 en een verkeerde val kom je ook een heel eind.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Houniet het volgende:
Stel het was bij die zebra, en aannemend dat de vrouw direct heeft geremd, is het nog steeds een aardig afstandje niet voor 30?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je weet niet hoe en wat. Met 30 en een verkeerde val kom je ook een heel eind.
weer zo'n gevalletje:quote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef D25002011 het volgende:
[..]
Stel het was bij die zebra, en aannemend dat de vrouw direct heeft geremd, is het nog steeds een aardig afstandje niet voor 30?
quote:Ah, jij was er bij, vertel!
Ja ja. Jij weet zeker niet hoe 19-jarigen door het verkeer sjezen? Mobieltje aan het oor, lekker nog even door het rode licht rennen en dan kom jij aan met 35 door het groene licht. Maar volgens Houniet is het natuurlijk wel jouw schuld.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Houniet het volgende:
Stel ze stak schuin over... Zo kun je nog wel effe doorgaan. Het was slechts bedoeld ter nuancering.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef D25002011 het volgende:
[..]
Stel het was bij die zebra, en aannemend dat de vrouw direct heeft geremd, is het nog steeds een aardig afstandje niet voor 30?
Dat inderdaad, even iets doen en het is gebeurd.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Mja, het is soms snel gebeurd. Zit je even een cdtje te wisselen, ligt er opeens een meisje op je motorkap.
Als je aan het rijden bent zou je eigenlijk niks anders moeten doen dan rijden, maarja...
Het artikel zegt niks over de oorzaak. Wie zegt dat de schuld bij de autobestuurster zit. Verder triest nieuws.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef Houniet het volgende:
Idd, dat zouden voetgangers en fietsers zich eens moeten beseffen. Had het vorige week ook, avondspits, regen, donker. Dan kán je gewoon niet alles zien. Ook voetgangers en fietsers moeten uitkijken, voorrang / zebrapad of niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat inderdaad, even iets doen en het is gebeurd.
Maar ik moet wel zeggen dat sommige voetgangers (en fietsers) er echt niet over nadenken hoe onzichtbaar ze soms zijn in bijvoorbeeld donkere kleding in combinatie met slecht weer. Je schrikt je echt de pest soms als ineens voor je oversteken.
Erg triest ongeval in ieder geval.
Zo bedoelde ik het ook weer niet. Misschien dat iemand er wel echt bij was en ons meer hierover kan vertellen?quote:
Klopt inderdaad. Toen ik eindelijk m'n rijbewijs had en s'nachts ging rijden was ik erg verrast dat je sommige fietsers gewoon niet ziet als ze geen licht hebben. Terwijl ik zelf vaak genoeg zonder licht heb gereden en daar het probleem niet van inzag.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat inderdaad, even iets doen en het is gebeurd.
Maar ik moet wel zeggen dat sommige voetgangers (en fietsers) er echt niet over nadenken hoe onzichtbaar ze soms zijn in bijvoorbeeld donkere kleding in combinatie met slecht weer. Je schrikt je echt de pest soms als ineens voor je oversteken.
Erg triest ongeval in ieder geval.
Stel je niet zo aan man. Autorijders zijn altijd de sterkere partij in het verkeer, het is heel logisch dat zij wat vaker moeten wachten, wat beter moeten opletten en gewoon heel voorzichtig moeten rijden binnen de bebouwde kom. Besef je wel dat je met een auto eigenlijk gewoon 1000kg ijzer (in beweging) onder je kont hebt? Jij houdt maar lekker die fietsers & voetgangers goed in de gaten, als er 1 op je motorkap ligt ben jij de schuldige (tenzij anders bewezen).quote:Op woensdag 5 november 2008 16:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Jij weet zeker niet hoe 19-jarigen door het verkeer sjezen? Mobieltje aan het oor, lekker nog even door het rode licht rennen en dan kom jij aan met 35 door het groene licht. Maar volgens Houniet is het natuurlijk wel jouw schuld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |