nope! dat heb ik niet! jammer, want t lijkt me heerlijk om beelden en kleuren bij muziek te hebben bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:10 schreef conleche het volgende:
Kwak, heb jij ook dat je kleuren ziet bij bepaalde woorden en cijfers en zo? Dat heb ik namelijk en tot voor kort dacht ik dat ik niet helemaal in orde was, want als ik vroeger zei dat dinsdag geel was en vrijdag oranjerood, dan zat m'n hele omgeving mij aan te kijken of ik volslagen idioot was, maar bij zomergasten was Robert Dijkgraaf en die begon er ineens over zeg! Het is gewoon een afwijking, die best vaak voorkomt!! Dat was echt een fijn moment van (h)erkenning!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(aandoening)
ik heb al veel leren eten. rijst bijvoorbeeld was een big issue om te leren. en gladde aardappel zal ik nu sneller toch proberen weg te krijgen dan vroegah. laatst ook gekookte sperciebonen geprobeerd. niks mis met de smaak (en ze waren beetgaar) maar de textuur kreeg ik niet weg.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wow, Kwak en MissBlissDat lijkt me echt lastig, zeg! Ik had dat vroeger alleen met pap. Ik vond pap heeeel lekker, maar van die stukjes/graantjes dingen ging ik automatisch kokhalzen. Heel handig. Verder kon ik bijna alles eten. Ik was dus vroeger ook al een bolletje.
![]()
Maar denk je niet dat het een deel ook psychisch is? Dat je er van uit gaat het vies te vinden en het dus niet objectief probeert? Je ziet heel vaak dat kinderen bepaalde dingen niet lusten, maar dat ze dan als ze groot zijn het ineens wel lusten. Andere smaakbeleving.
Kinderen proeven meer dan volwassenen, dat is bekend. En ik twijfel er niet aan of beleving van mondgevoel ook per persoon verschillend is. De een krijgt een heel andere prikkel door een bepaald geluid dan de ander, waarom zou dat met de andere zintuigen niet zo zijn?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Maar denk je niet dat het een deel ook psychisch is? Dat je er van uit gaat het vies te vinden en het dus niet objectief probeert? Je ziet heel vaak dat kinderen bepaalde dingen niet lusten, maar dat ze dan als ze groot zijn het ineens wel lusten. Andere smaakbeleving.
Maandag: lichtblauwquote:Op woensdag 5 november 2008 18:18 schreef ikdenkkris het volgende:
Dat heb ik ook Conleche! Alleen is mijn vrijdag donkerblauw en mijn dinsdag mintgroen.
Zo heeft mijn week ook een bepaalde structuur, hebben uren van de dag een bepaalde indeling en kleur en jaren en tijdsbalken worden ook helemaal gevisualiseerd en ingekleurd. Vriendlief kijkt me ook altijd aan alsof ik weer eens tegen de muur aan ben gelopen.
ik vind t zelf ook heel vervelend... ik hoop dat ik als ik kinderen heb ik zelf positief genoeg met eten bezig kan zijn zodat ze wel dingen leren eten.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Kinderen proeven meer dan volwassenen, dat is bekend. En ik twijfel er niet aan of beleving van mondgevoel ook per persoon verschillend is. De een krijgt een heel andere prikkel door een bepaald geluid dan de ander, waarom zou dat met de andere zintuigen niet zo zijn?
Het is wel zo dat je op jonge leeftijd aan smaken went. Kleine kinderen van nu die BB goede start brood eten, zullen het lekker vinden terwijl anderen ervan gruwen.
Dat laatste doe ik ook ja, maar van die kleuren kan ik me dan weer niets voorstellen.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:18 schreef ikdenkkris het volgende:
Dat heb ik ook Conleche! Alleen is mijn vrijdag donkerblauw en mijn dinsdag mintgroen.
Zo heeft mijn week ook een bepaalde structuur, hebben uren van de dag een bepaalde indeling en kleur en jaren en tijdsbalken worden ook helemaal gevisualiseerd en ingekleurd. Vriendlief kijkt me ook altijd aan alsof ik weer eens tegen de muur aan ben gelopen.
quote:
Oh ja, bij sperciebonen heb ik het ook, die lust ik (wederom) alleen als ze klein gesneden zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 @ 18:21 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik heb al veel leren eten. rijst bijvoorbeeld was een big issue om te leren. en gladde aardappel zal ik nu sneller toch proberen weg te krijgen dan vroegah. laatst ook gekookte sperciebonen geprobeerd. niks mis met de smaak (en ze waren beetgaar) maar de textuur kreeg ik niet weg.
Ja, nu heb ik dat stomme liedje in m'n hoofd, thanksquote:Op woensdag 5 november 2008 18:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat grappig, die kleurverhalenToch een bepaald soort gevoeligheid ofzo? Ik vind het ook erg leuk dat Conleche dan kunstenares is
![]()
Loveli: ik denk idd dat het een deel gewenning is (ik kreeg van mijn ouders ECHT geen boterham met pindakaas oid als ik iets niet luste) maar ik geloof wel dat er ook wel mensen (kinderen) zijn die een soort nagenoeg onoverkomelijke aversie hebben tegen bepaalde soorten eten.
Wat ik dan wel heel erg vind is als kennissen van mijn moeder hun dochtertje, die een nogal 'wisselvallige smaakbeleving' heeft (bull shit als je het mij vraagtde ene keer eet ze iets en de volgende keer lust ze het niet) en dus soms met een jengelstemmetje verklaart iets niet te lusten en dan niet eet, dan tóch in de avond meenemen naar de Mac, omdat ze honger heeft
![]()
![]()
Maar okee, da's iets anders
Oh, en hello goodbye</flauw>
Met een irritant liedje wat in je hoofd blijft zitten.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:39 schreef Viking84 het volgende:
Hello Goodbye is een keileuk programma.
En wat bizar, die kleurenverhalen. Dan verbaast het me ook niks dat Co kunstenares is. Dan lijkt zoiets me weer een voordeel, of niet?.
Ik kan me dat liedje niet herinneren, maar ik ben ook niet zo auditief ingesteldquote:Op woensdag 5 november 2008 18:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Met een irritant liedje wat in je hoofd blijft zitten.![]()
sorry, ik ben in een slechte bui. Ga zo wel weg![]()
Kun je toch gewoon zelf maken? Wat let je?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Koeientong, oooh dat is zo heerlijk, lekker koken en dan in dunne plakjes op brood met zout en peper... omg wat mis ik dat
Niks is lekkerder dan vlees en tong van een koe die je de vorige avond nog extra hooi gaf omdat hij naar de slacht gingquote:Op woensdag 5 november 2008 18:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon zelf maken? Wat let je?
Ik vond het wat overdreven eigenlijk, zoals ze uit haar dak gingquote:Op woensdag 5 november 2008 18:47 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen nog, maar vast een tvp in dit jubileumtopic
Wat een prachtige reactie van Oprah trouwens over de overwinning van Obama:
"Er zijn nu niet alleen meer rode en blauwe staten... the color purple rules".
(Wat was die film met haar toch prachtig).
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:47 schreef Greys het volgende:
Even bijlezen nog, maar vast een tvp in dit jubileumtopic
Wat een prachtige reactie van Oprah trouwens over de overwinning van Obama:
"Er zijn nu niet alleen meer rode en blauwe staten... the color purple rules".
(Wat was die film met haar toch prachtig).
Nou, ik weet niet of je RTL4 keek, maar die zaten ook te gniffelen om haar. Niet echt journalistiek verantwoord vond ik.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik vond het wat overdreven eigenlijk, zoals ze uit haar dak ging
Vrijdag is donkerblauw omdat het dan weekend is, dus ik heeeeel lang op kan blijven, en dat doet me denken aan de avond/nacht en die is donkerblauw.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:23 schreef conleche het volgende:
[..]
Vrijdag donkerblauw kan ik me NIKS bij voorstellen!
Ik heb maar een klein stukje gezien, maar ik vond het redelijk braakverwekkend. Maar dat vind ik sowieso een beetje van Oprahquote:Op woensdag 5 november 2008 18:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Rood en blauw samen wordt paars inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snapte 'm niet, maar een mix van rood en blauw wordt paars ofzo?.
Dan heb jij vast een ander stukje gezien dan ik, want in dit stukje bleef ze heel kalm, niets uit haar dakquote:Op woensdag 5 november 2008 18:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb hem op dvd, maar ik vind hem niet zoquote:Op woensdag 5 november 2008 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Rood en blauw samen wordt paars inderdaad.
En The Color Purple is een prachtige film waar Oprah een glansrol in speelt
Echt?quote:Op woensdag 5 november 2008 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb hem op dvd, maar ik vind hem niet zo.
Ja, je staat bekend om je RTL4-woensdagavond-waargebeurde-jankfilm-smaak.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt?Jij cultuurbarbaar!
Nee hoor. Smaken verschillen. En ik sta bekend om mijn ietwat afwijkende smaak
Ik vind het ook een heerlijke film hoor.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt?Jij cultuurbarbaar!
Nee hoor. Smaken verschillen. En ik sta bekend om mijn ietwat afwijkende smaak
Ik had het niet geproefdquote:Op woensdag 5 november 2008 18:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
@ Goodbye:![]()
Uniekhoorn: ja zo at ik het dus ook![]()
Ouders: "Gewoon proberen, het is heel lekker!" *schuiven bord met koeientong onder neus MiniMaria*
MiniMaria:![]()
--->
![]()
--->
![]()
*werpt weer blik op koeientong*
![]()
Nietus!quote:Op woensdag 5 november 2008 19:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, je staat bekend om je RTL4-woensdagavond-waargebeurde-jankfilm-smaak.
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:07 schreef SHE het volgende:
The color purple is geniaal.
Het boek is echter genialer.
Ja, vind ik wel, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik altijd alles visualiseer wat ik lees.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:08 schreef ikdenkkris het volgende:
Is dat niet bij 9 van de 10 verfilmingen zo?
Boeken lezen na de film dus. Lees je het betere verhaal, maar zie je wel de filmpersonages voor jequote:Op woensdag 5 november 2008 19:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik altijd alles visualiseer wat ik lees.
Ja ik heb jouw quote weer niet gezien inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan heb jij vast een ander stukje gezien dan ik, want in dit stukje bleef ze heel kalm, niets uit haar dak
Ik vond het juist een mooie quote en meer heb ik niet gehoord/gezien net vandaag.
Dat vind ik juist een bezwaar!quote:Op woensdag 5 november 2008 19:13 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Boeken lezen na de film dus. Lees je het betere verhaal, maar zie je wel de filmpersonages voor je
Ik ben gewoon te neurotisch om de film beter te vinden. Ze moeten bij mij precies aan de beschrijving van het boek voldoen, anders is het sowieso al niets. Helaas doen ze dat niet zo vaak.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik altijd alles visualiseer wat ik lees.
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:10 schreef SHE het volgende:
Ik ben trouwens ook nogal brak obama![]()
Sleeeeeeeeeeeep, i need slllllllllllleeeeepie
O, dat zou je echt eens los moeten laten! Ik zie een film als een toaal ander iets dan een boek. Het is natuurlijk ook een volkomen ander medium om een verhaak te vertelle, beiden hebben zo hun charme en gebreken. Alhoewel ik me rot kan ergeren aan een happy ending in een film waar het in het boek slecht aflooptquote:Op woensdag 5 november 2008 19:15 schreef ikdenkkris het volgende:
[..]
Ik ben gewoon te neurotisch om de film beter te vinden. Ze moeten bij mij precies aan de beschrijving van het boek voldoen, anders is het sowieso al niets. Helaas doen ze dat niet zo vaak.
Nou, toen ik twaalf was wilde ik toch echt dat de titanic niet ging zinken hoorquote:Op woensdag 5 november 2008 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O, dat zou je echt eens los moeten laten! Ik zie een film als een toaal ander iets dan een boek. Het is natuurlijk ook een volkomen ander medium om een verhaak te vertelle, beiden hebben zo hun charme en gebreken. Alhoewel ik me rot kan ergeren aan een happy ending in een film waar het in het boek slecht afloopt
Nouja, als de film ook echt anders gaat dan het boek vind ik het prima en kan ik het los zien. Maar zolang de film het boek zo goed mogelijk probeert te volgen en dat op zich ook best goed doet, dan kan ik me er bijzonder aan ergeren dat er dan niet op de kleine details is gelet.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O, dat zou je echt eens los moeten laten! Ik zie een film als een toaal ander iets dan een boek. Het is natuurlijk ook een volkomen ander medium om een verhaak te vertelle, beiden hebben zo hun charme en gebreken. Alhoewel ik me rot kan ergeren aan een happy ending in een film waar het in het boek slecht afloopt
Wel dus, want ik was een braaf kindjequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |