abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62981656
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ooh, we gaan zo beginnen?

Nou, we gaan niet meer vliegen. 9 v/d 10x stort ie niet neer. Je zal maar net in dat vliegtuig zitten!
Als je de statistieken erbij pakt, zou je weten dat een ongeval met een hond iets vaker voorkomt.

Maar maakt niet uit, ieder zn ding.

Nogmaals: overigens vind ik wel dat je op zijn minst verantwoordelijk bent voor het vinden van een goede plek voor je hond en als je dat doet, prima toch! Hond blij, jij blij.

Ik ken genoeg verhalen waar men er net zo over dacht als bovenstaande disneyfilmscriptachtige taferelen, maar waar het toch gruwelijk mis ging.
Het is niet alleen maar zo dat een dier een dier blijft, maar kinderen blijven ook nog eens kinderen en die kunnen zomaar onverwacht eens iets doen wat die hond niet fijn vindt en dan is het actie reactie en dikke pech.

WIl je dat risico koste wat kost lopen omdat je die hond al had, moet jij weten. Ik op mijn beurt vind dat niet echt verantwoordelijk en ALS er iets misgaat denk ik ook niet dat je er mee zou kunnen leven.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:09:36 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62981789
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je de statistieken erbij pakt, zou je weten dat een ongeval met een hond iets vaker voorkomt.
Laten we diezelfde statistieken dan ook even gebruiken om aan te geven dat dat in 95% van de gevallen de schuld van de baas is. Kind alleen laten, niet zeggen dat het kind niet in de hond mag knijpen, het kind de hond laten schoppen, ect.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 5 november 2008 @ 21:30:49 #103
233001 Skipper_on_a_mission
Just smile and wave boys
pi_62982645
de andere hond mag wel blijven? terwijl deze ook de baby kan bijten uit het niks.
hoe weet je hoe deze hond op de nieuwe situatie reageert? niet! De situatie kun je niet voorspellen en om dan al bij voorbaat een dier wegdoen omdat het eventueel je kind iets kan aandoen vind ik persoonlijk te gemakzuchtig.

btw, hoe reageert hij op kleine kinderen dan verder naast dat hij sneller zijn tanden laat zien? word ie meer aggressief of probeert hij weg te lopen?

en omdat het een grote hond is en bang is voor kinderen, wilt niet zeggen dat het niet kan! Wij hadden vroeger een bouvier (ook niet al te klein en licht) die ook niet echt van kinderen hield, maar ik en mijn broertje konden echt van alles maken bij hem! Haren trekken, oren trekken, constant met hem spelen...had ie er genoeg van dan liep ie gewoon weg...
Captain's Log: Embarking into hostile environment. Kowalski! We'll need to win the hearts and the minds of the natives. Rico! We'll need special tactical equipment. We're gonna face extreme peril. Private probably won't survive
pi_62990645
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Laten we diezelfde statistieken dan ook even gebruiken om aan te geven dat dat in 95% van de gevallen de schuld van de baas is. Kind alleen laten, niet zeggen dat het kind niet in de hond mag knijpen, het kind de hond laten schoppen, ect.
Als je het wel zegt, kan een kind dat nogsteeds toch doen hoor
Maar goed, als een kind een hond knijpt is het dus niet erg?

Ik zei juist dat dieren dieren blijven EN dat kinderen kinderen blijven, derhalve kan je die combinatie dus nooit voor de volle 100 procent vertrouwen, zeker niet zonder toezicht en laten we reëel wezen, 24/7 je ogen erop gericht houden lukt simpelweg niet altijd.

Daarbij heeft niet iedereen de woonruimte om een aparte ruimte voor de hond in te richten voor momenten waarop dat nuttig is.
pi_62992790
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:07 schreef jordeeeh het volgende:
Omg vieze hondenhater
pi_62992879
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:49 schreef Stakky het volgende:
Toen ik geboren werd hadden mijn ouders een 4 jaar oude dobermann.
Direct na m'n geboorte hebben m'n ouders de hond met mij kennis later maken.
Snuffelen en dergelijke. De mand van de hond stond onder m'n wieg, in de slaapkamer van m'n ouders.

Wat ik mezelf nog kan herinneren, is dat ik alles kon uitspoken met die hond. Aan z'n oren trekken, vingers in z'n neus, alles liet ie toe. En vreemde mensen voor de hond, mochten mij absoluut niet aan raken.

Later hebben ze dit bij m'n jongere broertje ook zo gedaan, precies zelfde verhaal, alleen minder beschermend naar m'n broertje toe.

Deze hond heef mij en m'n broertje nooit van z'n leven gebeten, in al die tijd dat ie er was.

Dus om nu gelijk je hond weg te doen vink nogal overdreven.

Voor mij persoonlijk was die eerste hond, m'n oudere broer om het zo maar te zeggen, en m'n beste maatje.
*pinkt een traantje weg
pi_62995818
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:30 schreef Skipper_on_a_mission het volgende:
[...]
Wij hadden vroeger een bouvier (ook niet al te klein en licht) die ook niet echt van kinderen hield, maar ik en mijn broertje konden echt van alles maken bij hem! Haren trekken, oren trekken, constant met hem spelen...had ie er genoeg van dan liep ie gewoon weg...
Ja, wij hadden vroeger ook een bouvier, die ook niks deed... Totdat ik een keer bij zijn voedsel bak in de buurt kwam, die hond beet me in het gezicht waar m'n moeder gewoon bij was. Ik was een jaartje of 3 denk ik... Maar sindsdien loop ik met een litteken op m'n kin rond
Dus toen hebben m'n ouders besloten om het beest een spuitje te laten geven.
Je weet het nooit, met geen enkele hond. En zeker als je het niet helemaal 100% vertrouwt kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. MITS je er persoonlijk op toeziet dat de hond goede vervanging krijgt natuurlijk!
pi_62996589
Owja, ik was het zelf al helemaal vergeten, maar kheb ook een leuk litteken in mn smoeltje van een hond.

Een duitse herder welteverstaan van mn oom en tante, ik was altijd met dat beest aan het om knuffelen.
Totdat ik em een keer aanraakte op een zere plek (wist ik veel, kind van 3 jaar) en hap, zo in mn wang.

Ligt niet aan het beest, ligt niet aan het kind, is gewoon ongeluk in een klein hoekje en waarom zou je het lot per se willen tarten.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:18:33 #109
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_62997637
Ik had een kind, maar daar heb ik helaas met pijn in mijn hart afstand van moeten doen. De kat was er allergisch voor.
pi_62997813
Breek de poten van je hond elk op 3 plekken, snij zijn kop open en skull fuck 'm. Dat zal m leren!
  donderdag 6 november 2008 @ 13:26:40 #111
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_62997961
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:18 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik had een kind, maar daar heb ik helaas met pijn in mijn hart afstand van moeten doen. De kat was er allergisch voor.

Gewoon als kindslaaf in de schuur laten werken, kan de hond gewoon in de huiskamer zitten.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:16:50 #112
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63006775
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:26 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Gewoon als kindslaaf in de schuur laten werken, kan de hond gewoon in de huiskamer zitten.
En met het geld dat ik verdien door dat kind schoenen in elkaar te laten naaien, betaal ik het voer!
  donderdag 6 november 2008 @ 20:01:34 #113
233001 Skipper_on_a_mission
Just smile and wave boys
pi_63009758
quote:
Captain's Log: Embarking into hostile environment. Kowalski! We'll need to win the hearts and the minds of the natives. Rico! We'll need special tactical equipment. We're gonna face extreme peril. Private probably won't survive
  donderdag 6 november 2008 @ 21:04:07 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63011760
quote:
Op donderdag 6 november 2008 08:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als je het wel zegt, kan een kind dat nogsteeds toch doen hoor
Maar goed, als een kind een hond knijpt is het dus niet erg?

Ik zei juist dat dieren dieren blijven EN dat kinderen kinderen blijven, derhalve kan je die combinatie dus nooit voor de volle 100 procent vertrouwen, zeker niet zonder toezicht en laten we reëel wezen, 24/7 je ogen erop gericht houden lukt simpelweg niet altijd.

Daarbij heeft niet iedereen de woonruimte om een aparte ruimte voor de hond in te richten voor momenten waarop dat nuttig is.
Dan keert bij mij de vraag terug ; waarom zwanger worden als je weet dat je hond niet met kinderen kan.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:05:48 #115
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63011827
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:20 schreef Blabi het volgende:

[..]

Ja, wij hadden vroeger ook een bouvier, die ook niks deed... Totdat ik een keer bij zijn voedsel bak in de buurt kwam, die hond beet me in het gezicht waar m'n moeder gewoon bij was. Ik was een jaartje of 3 denk ik... Maar sindsdien loop ik met een litteken op m'n kin rond
Dus toen hebben m'n ouders besloten om het beest een spuitje te laten geven.
Je weet het nooit, met geen enkele hond. En zeker als je het niet helemaal 100% vertrouwt kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. MITS je er persoonlijk op toeziet dat de hond goede vervanging krijgt natuurlijk!
Belachelijk. De hond van mijn vriend (die al een poosje is overleden) heeft hem ook gebeten omdat meneer in de hond zn eten zat te roeren met zn vingers. Hij heeft ook een litteken in zn gezicht. Net goed. Als mensen aan mijn eten komen of erin gaan roeren krijgen ze ook op hun flikker.

Zijn ouders vonden dan ook dat hij dat verdient had.
pi_63011854
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan keert bij mij de vraag terug ; waarom zwanger worden als je weet dat je hond niet met kinderen kan.
Omdat een kinderwens misschien toch een heel klein beetje een hondenwens overruled
  donderdag 6 november 2008 @ 21:07:38 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63011908
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:45 schreef MarMar het volgende:
Owja, ik was het zelf al helemaal vergeten, maar kheb ook een leuk litteken in mn smoeltje van een hond.

Een duitse herder welteverstaan van mn oom en tante, ik was altijd met dat beest aan het om knuffelen.
Totdat ik em een keer aanraakte op een zere plek (wist ik veel, kind van 3 jaar) en hap, zo in mn wang.

Ligt niet aan het beest, ligt niet aan het kind, is gewoon ongeluk in een klein hoekje en waarom zou je het lot per se willen tarten.
Ik heb ook een litteken van mn hond. Ik moest zo nodig aan zn zere poot komen. Tjah, eigenschuld. Mn vriend heeft ook een litteken van mijn hond. Hij moest zonodig zn hand er tussen steken toen mijn hond van zich af wou bijten naar een andere hond. Ook eigenschuld.

Maar goed, als kind van 3 kon jij niet weten dat de hond pijn had, maar je oom en tante des te meer.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:08:11 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63011936
quote:
!
  donderdag 6 november 2008 @ 21:09:01 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63011972
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:06 schreef MarMar het volgende:

[..]

Omdat een kinderwens misschien toch een heel klein beetje een hondenwens overruled
Daar had ze dan maar eerder bij na moeten denken. Voordat ze de hond neemt. Whats next? Ze wil een kat, het kind kan niet over de kat, dus het kind gaat weg?

Ik walg van zulke mensen.
pi_63012028
quote:
Ick ben de eckte baas.
pi_63012063
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Daar had ze dan maar eerder bij na moeten denken. Voordat ze de hond neemt. Whats next? Ze wil een kat, het kind kan niet over de kat, dus het kind gaat weg?

Ik dacht dat het gene wat later kwam als voer moest eindigen..
  donderdag 6 november 2008 @ 21:13:48 #122
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63012148
quote:

[..]

Daarom, als je erover denkt een hond te nemen, bedenk je dan of dat later niet met je eventuele kind in conflict komt.
Ergo, denk beter na als je een huisdier aanschaft.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:39:40 #123
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_63024577
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Daarom zijn mensen ook bijzondere dieren: ze kunnen vooruit denken!

Nou ja... met uitzondering van de TS dan
pi_63024750
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:05 schreef Qwea het volgende:
De hond van mijn vriend (die al een poosje is overleden)
Lees dat eens terug
pi_63024992
quote:

[..]

Waarom hebben sommige mensen de vreemde opvatting dat kinderen voor alles gaan?
Hoera! Weer een kuttopic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')