abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 november 2008 @ 10:04:59 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62992059
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:00 schreef Michielos het volgende:

[..]

het punt dat ik maakte, en ik snap jou punt, ik kom nergens uit voor wat ik doe.
MAAR.... ik zeg ook niet wat ik wel doe. Ik claim dus niks, maar ik disclaim ook niks.
Ik laat het aan de mensen zelf over. NU... mocht er na de show iemand naar mij toekomen en het persoonlijk
vragen.. dan zeg ik inderdaad dat ik ala derren brown een mengeling van psychologie en goochelen gebruik
(wat waar is). Ik demonstreer dan meestal wat spychologische manipulatietechnieken. Ze zijn dan nog steeds onder de indruk. maar zoals ik zei: als puntje bij paaltje komt , zeg ik wat het wel is maar ik disclaim en claim in eerste instantie niets
Prima.
Zolang je niet liegt over wat je doet en mensen onder vals voorwendselen naar je shows probeert te lokken is daar helemaal niks mis mee.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:06:14 #102
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992082
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:03 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Bewijslast ligt bij degene met bijzondere claims, in dit geval Derek Ogilvie.
Hij heeft geprobeerd te bewijzen in een test, en faalde jammerlijk.

Jammer voor je joh.
Next !
ik ben benieuwd met welke argumenten hij overigens aankomt ndat hij het boek gelezen heeft onder het mom van "ken Uw vijand".

Ps. er zijn overigens ook neutrale boeken over parapsychologie. Dus niet boeken die compleet biased zijn naar 1 richting(beide kanten). Als jullie het goed vinden publiceer ik ook hier een paar titels van, dan kunnen jullie deze boeken misschien eens lezen? Leesvoer is altijd interessant toch
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:07:52 #103
31101 _Led_
pi_62992119
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor, helemaal niet gemeen. Maar het is wel zo.
Je onderschrijft dat mensen die er in geloven intelligentie missen ?
quote:
Jammer trouwens dat je niet op mijn voorbeeld bent ingegaan van de wetenschap die oh zo graag feiten omarmt (NOT!) die niet in het huidige wereldbeeld passen.

Dat van die cocaine en Egyptische mummies. Niet om af te dwalen maar gewoon als simpel voorbeeld even.
Geef eens een link, want ik kan met een textsearch in dit topic het woord cocaine nergens terugvinden ?
zzz
pi_62992130
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.

Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:09:04 #105
31101 _Led_
pi_62992139
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik kaats de bal lekker terug. Jij beschuldigt Derek van oplichting. Prima, bewijs het maar. De man zou je kunnen aanklagen wegens smaad. Een verdachte hoeft niet zelf mee te werken aan zijn ontmaskering, dus JIJ moet op de proppen komen dat hij de boel besodemietert.

Prima, zie de uitslag van zijn test.
Next !
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:10:07 #106
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992167
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:04 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Prima.
Zolang je niet liegt over wat je doet en mensen onder vals voorwendselen naar je shows probeert te lokken is daar helemaal niks mis mee.
nee ik lok ze niet onder valse voorwendselen
Ze zijn daar in de eerste plaats om geentertained te worden. Maar ik vind wel dat de mensen ook verwonderd mogen worden(beetje de metafoor als het in de bioscoop zitten en als de scene te heavy wordt zegt de acteur opeens "maak je niet bang, tis maar een film, dit is nep!"). Ik laat de effecten en het cold readen(ik krijg de info niet van doden overigens maar door "gedachten te lezen". "psychologie en mensenkennis" zonder dit te claimen). Mocht er nu iemand zijn die er meer over wilt weten dan leg ik uit hoe ik t echt doe. Het punt is dat skeptics en debunkers mij niks kunnen maken, omdat ik toch niets claim en er in eerste plaats ben om mensen te entertainen. Let wel, ik beschouw mezelf niet als een debunker maar als een mengeling tussen een skeptici en een rationalist.
pi_62992176
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.

Zoek anders even op google: cocaine+mummies, misschien vind je dan wat.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:11:31 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992201
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:08 schreef M_Schtoppel het volgende:

a) 300 boeken
b) uitslag test
c) uitgebreide analyses van mentalisten in het veld
d) vergelijking met andere mediums die toegaven CR te gebruiken

Hoeveel bewijs wil je eigenlijk hebben?
  donderdag 6 november 2008 @ 10:12:32 #109
31101 _Led_
pi_62992228
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb geen link van dat programma, was ooit een documentaire op Discovery Channel.

Wacht even, is dit een nieuwe discussietechniek ofzo ?

Roepen "Jammer dat je niet op <insert iets dat nog helemaal niet genoemd is in de discussie> ingegaan bent",
en als iemand vraagt waar je het over hebt zeggen "Dat was een keer op televisie ?" ?

zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:13:29 #110
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992245
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef M_Schtoppel het volgende:

Dat zegt niks.
Ik heb een filmpje voor je dat op Discovery was. Ik was vroeger erg geinteresseerd in het paranormale.

het gaat over Chingle hall, engelands bekendste spookhuis. Dit was op Discovery te zien.
Ik vind het een erg interessanr filmpje.
Alleen.. het feit dat het op discovery komt, betekend niet dat het waar is.
Maar kijk het maar, het is een echte moodmaker(ik ben overigens 1x naar chingle hall geweest).
pi_62992297
Eat this Ranzi, verklaar het maar:

http://www.loraco.nl/artikel/cocaine_mummies_sid-11-701.htm

Nu weer ontopic?

Uiteraard heeft Ranzigy vast wel weer een debunk verklaring.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:19:06 #112
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992368
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Eat this Ranzi, verklaar het maar:

http://www.loraco.nl/artikel/cocaine_mummies_sid-11-701.htm

Nu weer ontopic?

Uiteraard heeft Ranzigy vast wel weer een debunk verklaring.
Je stelt dus dat Randi het moet doen(alsof hij hier moeite voor gaat doen) met een tekstberichtje op 1 of andere vage site? Waarom wordt hier overigens de hele tijd Randi bij gehaald. Hij is geen wetenschapper ofzo.
Hij is een goochelaar die andere goochelaars ontmaskerd die buiten hun boekje gaan, thats it.

tis wel frapant: mijn bewijs van 300 boeken, sites, analyses is non sufficient
jouw bewijs in de vorm van een link naar een vage site(heb het geeneens afgelezen), voldoet volledig.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:21:58 #113
31101 _Led_
pi_62992409
Ik lees in dat artikel echt helemaal niks dat met Derek of het paranormale te maken heeft of ook maar enigszins relevant is t.o.v. dit topic.
Zou je even willen uitleggen waarom je hier random links naar artikelen plaatst ?

Deze is wel relevant trouwens.
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:24:55 #114
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992485
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Ik lees in dat artikel echt helemaal niks dat met Derek of het paranormale te maken heeft of ook maar enigszins relevant is t.o.v. dit topic.
Zou je even willen uitleggen waarom je hier random links naar artikelen plaatst ?
ik heb het idd gelezen en het gaat over cocaine planten???
  donderdag 6 november 2008 @ 10:28:38 #115
31101 _Led_
pi_62992562
Echt, er gaat een wereld van nieuwe discussietechnieken voor me open hier
zzz
pi_62992625
Jeetje wat zijn jullie dom

Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_62992720
Hey ik ben weg naar Amsterdam. Ik neem zo even een lekkere snuif (als we het toch over coke hebben) en dan ben ik weg.

Zal onderweg de eerste hoofdstukken van de CR-bijbel eens lezen.

Dag vrienden
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:36:40 #118
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992731
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:

Nee, het gaat over het trieste feit dat de wetenschapster die dat ontdekte met de dood bedreigd is door collegawetenschappers. Oftewel dat de wetenschap in het algemeen dit feit dus negeert, omdat het niet in het huidige wereldbeeld past. Dus weer die tunnelvisie van dingen niet willen aannemen die buiten het kader vallen.
dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?
  donderdag 6 november 2008 @ 10:38:24 #119
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992770
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hey ik ben weg naar Amsterdam. Ik neem zo even een lekkere snuif (als we het toch over coke hebben) en dan ben ik weg.

Zal onderweg de eerste hoofdstukken van de CR-bijbel eens lezen.

Dag vrienden
a) de snuif verklaart waarom je paradigma
b) snuif ze
c) heb je hem ingebonden
d) het is niet de bijbel voor CR, het is voor leken het meest toegankelijke boek erover.
  donderdag 6 november 2008 @ 10:41:23 #120
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62992841
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:36 schreef Michielos het volgende:

[..]

dat is inderdaad een triest bericht. Wat wil je hiermee zeggen?
Wij bewijzen dat derek ogilvie iets anders is dan de meeste mensen denken, dus vallen wij buiten het kader. Jij bent dus degene die de doodsbedreigingen uit? Wetenschap is decennialang uitgegaan van het bestaan van buitenzintuiglijke waarneming. Het is pas van de laatste 30 jaar om hier skeptisch over te zijn. Je draait de rollen om
  donderdag 6 november 2008 @ 10:41:54 #121
31101 _Led_
pi_62992854
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:31 schreef M_Schtoppel het volgende:

Ik weet niet waar jij dat leest in dat artikel, maar dat staat nergens. Ik snap niet waarom jij vindt dat ik dat dan opeens zou moeten weten.
Echt, de manier waarop jij 'discussiert' slaat helemaal nergens meer op - je wilt dat ik reageer op een compleet irrelevant artikel, en als ik zegt dat ik niet zie wat het met Derek of het paranormale te maken heeft haal je er iets bij dat helemaal niet in dat artikel staat.

Die snuif verklaart aan de andere kant wel waarom je zo opgefokt bent, en waarom je voortdurend van de hak op de tak springt.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 06-11-2008 10:47:27 ]
zzz
  donderdag 6 november 2008 @ 10:49:43 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62993072
mee eensch.
waarom zei hij anders "debunk this ranzi" als het enkel over concurrerende wetenschappers zou gaan?
De snuif verklaart inderdaad waarom hij geen zinnnig argument heeft, links stuurt die nergens betrekking toe hebben en er dan bij zegt: Randi, EAT THIS, terwijl het opeens zou moeten gaan over wetenschappers die elkaar dood en verderf toe wensen(iets wat geeneens in de tekst staat)?????

verder worden de slachtofferrollen schromelijk omgedraaid mijn inziens. Ik val niemand aan omdat het buiten het algemeen kader valt. Ik word aangevallen omdat ik iets waag te bekritiseren waarvan iedereen denkt dat het bestaat. Dezelfde wetenschap aarvaarde decennialang ESP e.d. Het is pas sinds de laatste 30 jaar dat dit bekritiseerd wordt en er echt controlled testen voor worden uitgevoerd.
eehm, im lost

[ Bericht 61% gewijzigd door Michielos op 06-11-2008 10:55:27 ]
pi_62993386
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...

Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 6 november 2008 @ 11:05:51 #124
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62993464
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:02 schreef M_Schtoppel het volgende:
Die snuif was een uitlokkertje, ik wist dat jullie dat als kapstok zouden gebruiken...

Nee, dat staat ook niet in dat stukje tekst, dat zeiden ze in dat programma. Dat programma ging erover dat wetenschap soms helemaal niet zo objectief tegen dingen aan staat en wel degelijk bevooroordeeld is, met als voorbeeld die cocaine over die mummies. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Dus als jij discussieert, probeer je mensen uit te lokken? Wat mij betreft is de discussie dan meteen afgelopen hoor.
Als 300 boeken e.d. geen bewijs zijn volgens jou, is 1 link ook geen bewijs. Jammer.
Overigens geloof ik wel dat er concurrentie is, en inderdaad de wetenschap is niet altijd objectief. Kijk maar naar de Geller experimenten waar hij met vlag en wimpel wetenschappers op het verkeerde been zette omdsat ze te erg geloofden in zijn gaves. De wetenschap accepteerde het bestaan van paranormale fenomenen sinds 100den jaren. Nu er kritiek klinkt, worden deze mensen aangevallen.
" hoe kunnen zij het wagen jarenlang onderzoek in twijfel te stellen, en het geloof van vele mensen aan het wankelen te brengen" zoiets dus.
pi_62993528
Als ik met een mes in m'n hand voorovergebogen over een lijk sta, bewijst dat niet dat ik diegene vermoord heb. Je kunt met 10.000 documenten aankomen, dat bewijst nog steeds niet dat Derek dat ook doet, dat is een aanname van je. Voor jou is het zo, maar het bewijst geen drol.
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')