abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62960193
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:42 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja genoeg slechte herinneringen aan het verleden, maar dat houden we maar lekker achterwege, dat zijn namelijk geen dingen die je op Fok! hoeft te bespreken..
Ik ben niet ontevreden over mijn leven, zeker niet, maar er zijn zoveel dingen waarvan ik zoiets heb van : had ik het maar anders gedaan Had ik maar geweten wat ik nu weet een daardoor de juiste keuzes gemaakt... Maargoed.., genoeg filosofisch gelul.. Kom er niet verder mee, en de enige die mijn leven kan aanpassen naar zoals ik het wil ben ik zelf.. Ooit komt die dag wel.. De dag dat ik weet wat ik moet doen, of hoe ik met mijzelf moet omgaan.. Damn ik klink weer zwaar dramatisch hier, ondanks dat het niet eens zo bedoeld is
Succes ermee

Het leven gaat voorbij en zo gaat alles voorbij denk ik altijd als het niet gaat zoals het moet gaan. Compleet alles in de hand hebben lijkt me dan ook iets dat niet helemaal mogelijk is, het leven kent veel vraagtekens en er zijn vele wegen die bewandeld kunnen worden en dan is het maar net de vraag of de weg die op het moment bewandeld wordt de juiste is en of er uberhaupt een weg bestaat waar alles pico bello in orde is. Het leven is nooit koek en ei volgens mij, er kleven altijd wel nadelen aan een kant van het verhaal. Alles heeft zo zijn voor en nadelen dus het zal nooit echt helemaal in orde wezen.

Lekker bakkie koffie nu Maakt mijn dag al een beetje goed Kan erg cliche klinken maar bij mij zijn het de kleine dingen die het um doen die mijn dag oplichten waarbij ik even zorgen kan vergeten. Straks lekker muziekje opzetten en dan nog een kop koffie erbij. Frisse wandeling maken en dan maar weer verder in de rit des levens
Genieten is toegestaan!!!
pi_62964047
quote:
Op woensdag 5 november 2008 06:01 schreef Topspin het volgende:Geloof wel dat je na de dood even moet verwerken van dit bestaan en alles op een rijtje moet zetten van gebeurtenissen negatief al dan niet ook positief. Mocht er uberhaupt wat overblijven na de dood. Het blijft gissen of er wel of niet wat overblijft. Blijft er dan wat over dan is het verwerking en vervolgens het vinden van een nieuwe plek. ( hoeft geen hemel te zijn die nieuwe plek )
Zelf ga ik ook meer uit van iets dergelijks. Ik ga er daarbij evenwel van uit dat het een andere vorm van bewustzijn is; dingen die we nu in het Aardse bestaan belangrijk vinden, zijn "daar" van veel minder belang of zelfs totaal onbelangrijk. Ik denk ook dat de transitie van ons fysieke bestaan naar "de andere kant" er eentje is die pijn doet, in zoverre dat je je moet aanpassen en je een hele hoop dingen ineens in een ander licht ziet. En daarbij kan het dus best zijn dat je van bepaalde dingen die je hebt gedaan, je er "daar" spijt van hebt dat je ze gedaan hebt.

Een hel of een hemel bestaat volgens mij niet; het is 1 en dezelfde plaats, maar door de manier van transitie (zie eerste stukje) voelt het voor iedereen anders. Ook geloof ik niet in het bestaan van een oppermachtige entiteit. Het principe van een almachtig of alwetend wezen is namelijk van nature paradoxaal. Ik denk ook dat de vorm die we hebben "aan de andere kant" door paranormaal begaafde mensen weleens opgevat worden als engelen; een misvatting dus door gebrek aan informatie, net zoals bijvoorbeeld de draken zijn gebaseerd op dino's, maar nooit bestaan hebben.

Maar goed, dat is mijn overtuiging; wat anderen willen geloven, moet ieder voor zichzelf uitmaken, vind ik.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_62965382
De hel is hier op aarde ?
Wie sterft en alles achter zich kan laten en er rijp voor is, stijgt/evolueert omhoog en is klaar voor incarnatie. Wie er niet klaar voor is, reincanrneert en zoekt zo snel mogelijk een lichaam en keert terug naar beneden, hier op aarde, in de hel
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_62965637
Denk soms ook dat het een grote massale droom gaat zijn waar het allemaal onstoffelijk is. Dat je mensen weer tegen gaat komen die je in het aardse leven bent tegen gekomen waarmee je weer van alles gaat beleven en tevens dat je mensen tegenkomt die je nog nooit ontmoet hebt. ( net zoals ik vaker in dromen ook mensen ontmoet die ik nog nooit gezien heb) Dat de droom dus ook zelf leeft in zekere zin, de grote massale droom die een eigen leven heeft en de individuele dromen in de massale droom die leven bevatten.

Dat al die individuele dromen van overleden mensen in zekere mate samen gaan komen maar ook dat het individueel is dat dromen. Dan noem ik het maar even dromen maar het kan ook een andere naam hebben.
Ook consumptie in die droom, maar dan andere consumptie. Dat je wel kunt eten en drinken en kunt proeven maar op een compleet andere manier. Ook wat betreft zintuigen gebruiken op een andere manier.

Dat er tijdens dat dromen na dit leven dus ook conflicten kunnen plaats vinden tussen de verschillende dromers, en dat je dan moet leren omgaan ermee net zoals het hier op aarde zo gaat, alleen dan minder conflicten omdat het niet zo bewust handelen is en dat hersens geen rol spelen waar je allerlei oordelen kunt maken en waardes kunt hechten aan van alles en nog wat. Maar om het dan maar aantrekkelijk te houden, meer mogelijkheden tijdens het leven na dit leven. Vliegen dat mogelijk is en gevoelsmatig 300 KM per uur gaan in de lucht. Diepzee duiken zonder zuurstof apparaat en ga zo door. En vervolgens de fantasie die meer ruimte krijgt zodat er meer toegevoegd kan worden dat niet bestaat. En dan weer slapen tijdens de droom, niet constant wakker zijn in de droomwereld maar ook weer eens even ertussen uit knijpen door te rusten.

Zomaar een gedachte

De enige manier dat ik denk dat het een hel gaat worden dat is een eeuwige nachtmerrie maar dat lijkt me sterk. Ieder mens zal wel eens zo nu en dan een prettige droom hebben gehad en vanzelf het idee dat je dat meeneemt richting de " dood " .
pi_62969160
Ieder concept van een hel, hemel of wat voor hiernamaals dan ook roept teveel tegenstellingen op om het enigzins geloofwaardig te maken. In deze wereld waar alles op empirische waarden en natuurwetten lijkt te berusten, is tevens geen ruimte voor een hiernamaals. Natuurlijk, in feite is alles subjectief en afhankelijk van de vermogens en perceptie van de waarnemer, en komt het uiteindelijk neer op wat je zelf prefereert te geloven. Sommigen kiezen echter voor de moeilijke, doch fantasierijke weg, en (wan)hopen dat er een beter leven dan dit bestaat. Enkel de dood zal de waarheid leren. Helaas is de dood vooralsnog definitief onomkeerbaar en een tweede kans uitgesloten.

Nee, ik geloof niet in een hel.
Afgestudeerd in de toegepaste fortunologie.
pi_62976815
In deze wereld draait niet alles om natuurwetten in mijn ogen. In de slaap zijn geen natuurwetten en in het gevoel ook niet. Het denken bevat ook geen natuurwetten. Slechts het fysieke bevat het in mijn ogen. En een mensenleven houdt veel meer in dan het fysieke. Er is meer dan het lichaam en de aarde alleen.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:27:57 #32
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62978469
'K geloof niet in Hemel, Hel, God en de Duivel.
Allemaal bullshit.

Om Hans Teeuwen maar even te Quoten:
quote:
Hoe weten jullie dat dan zo zeker?
Ja dat staat geschreven.
Maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
Ja dat staat ook geschreven.

Dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "God bestaat niet".

En dan vraag ik ze, hoe weten jullie dat zo zeker?
Ja dat staat geschreven.

Oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62978613
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:27 schreef hakkersszz het volgende:
'K geloof niet in Hemel, Hel, God en de Duivel.
Allemaal bullshit.

Om Hans Teeuwen maar even te Quoten:
[..]

Ik ook niet maar ik ben wel eens benieuwd waarom andere mensen er wel in geloven. Zeker als die mensen verder niet gelovig zijn.

Van geloven in een hemel of een andere vorm van hiernamaals gaat een soort van troost uit maar van een hel niet. Ik snap er dus de meerwaarde niet zo van.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:45:53 #34
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62978986
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik ben wel eens benieuwd waarom andere mensen er wel in geloven. Zeker als die mensen verder niet gelovig zijn.

Van geloven in een hemel of een andere vorm van hiernamaals gaat een soort van troost uit maar van een hel niet. Ik snap er dus de meerwaarde niet zo van.
Uhu, is inderdaad interessant.
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62979014
quote:

[..]

Angst ingeboezemd door opvoeding via de kerk en nog meer van dat soort opvoeding. Je krijgt het al van jongs af aan aangeleerd. Goed en fout........schuldgevoelens worden aangepraat en word een mens dan ouder dan gaat een mens twijfelen wat er na de dood gaat gebeuren. Waar kom ik terecht, en wat staat me te wachten. Ligt iemand dan op zijn of haar sterfbed dan gaat iemand vanzelf denken aan goede en slechte dingen gedaan of niet gedaan, vervolgens vanzelf een angst over de hel zonder het gelovige. " Mensen hoeven dus in mijn ogen niet eens gelovig te zijn om te geloven in een slecht hiernamaals, de gedachte dat het leven niet volop geleefd is of de gedachte dat iemand te lui is geweest of te grof en beledigend. Op iemands sterfbed kan het kleinste ter zake doen waar iemand bang voor kan zijn. En ook als je 40 of 50 bent kan dat denk ik opspelen dat je niet goed terecht gaat komen als je kwetsbaar bent op dat gebied.

Nuchter zijn is dan in mijn ogen beter, ervan uitgaan dat alles verdwijnt als je dood gaat dus ook uitgaan van dood is dood en niets blijft over om je verder zorgen over te maken. In geval van fantasie gebruiken zoals ik net deed even denken dat je gaat verwerken en gaat dromen met nachtmerries van alle fout gelopen zaken om vervolgens in een prettige droom te komen.

Schuldgevoel denk ik dus vooral. En dan de kerk die eventueel invloed heeft gehad op hoe mensen tegen de dood aankijken.

Het is denk ik dus niet eens toegevoegde waarde, het is eerder een slachtofferrol waar mensen in verkeren door al die zaken die ze geleerd hebben gekregen en dan sowieso het hele schuldgevoel en spijt en angst zonder dat de kerk of opvoeding plus scholing ermee te maken heeft.

Een uit de hand gelopen theorie wellicht die mensen voeren over wat er staat te gebeuren.

Wazig en lang bericht

Sowieso de gedachte dat je op je sterfbed kwetsbaar bent in de gedachte over leven en dood. De grootste atheist kan dan zichzelf zorgen gaan maken over waar hij terecht gaat komen zonder meteen over God te spreken. Degeen die zijn hele leven uitging van dood = dood kan denken er komt leven na de dood op 90 jarige leeftijd en het is ineens allemaal anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 05-11-2008 19:53:59 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 20:11:42 #36
229640 neusgat
en nu serieus
pi_62979851
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:45 schreef hakkersszz het volgende:

[..]

Uhu, is inderdaad interessant.
Simpeler dan je denkt.

De hel is gewoon verzonnen om mensen een geloof op te leggen. Als je niet gelooft in God ga je naar de hel!! Als je niet naar de kerk gaat op zondag ga je naar de hel!!

Zo werd er in het begin bij de "invoering" van de religie vanalles bedacht om mensen er in te laten trappen. Daarom ziet een kerk er ook "intimiderend" uit en zijn er niet voor niks duizenden mensen openbaar afgeslacht als "ketter".

De hele religie is 1 grote misselijkmakende vrijheidsbeperkende politieke machtsverkrijging. Hoe kun en WIL je geloven in zo'n misseljk systeem. Systeem zeg ik ja, want het is allemaal door mensen bedacht, verzonnen en (op geweldadige wijze) ingevoerd.

Reden? Er was geen politie en geen controle. Wat weerhoudt er mensen dan nog van om te stelen, verkrachten, moorden en lui te wezen?
Juist, angst.
Je gaat naar de hel als je steelt!

Er is geen hel. En ook geen hemel. En ook geen God. En ook geen Jezus die over water liep. En ook geen duivel. Allemaal verzonnen om jouw een "goed" leven te laten leiden waardoor het geen gigantische chaos wordt op deze planeet in tijden van nood en geen controle.

Bijbel aka wetboek
  woensdag 5 november 2008 @ 20:22:33 #37
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62980179
Toch verrassend dat er zoveel niet-gelovers zijn...
Had ik niet verwacht om heel eerlijk te zijn.

Tegenwoordig is het altijd God dit God dat...
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62980398
God dit God dat

3 miljard mensen hebben nog nooit van Jezus gehoord dus die moeten allemaal branden in de hel?

God die onze vader is, nou dan heeft hij ons mooi in de steek gelaten, geen enkele witte kerst meer gehad en de zwervers door de krediet-crisis kun je van de straat plukken.
pi_62980686
Het argument van 'De Kerk' die mensen angst inboezemt om toch vooral te geloven, trouw naar de kerk te gaan en goed te leven gaat volgens mij niet op. Zoals ik in de OP al aangaf komt het geloof in een hel in verschillende religies en culturen voor en daar zijn hele volksstammen bij die niets met 'De Kerk' te maken hebben gehad.
Blijkbaar heeft de mens uit zichzelf dus behoefte aan het idee dat er een hel is.
pi_62984804
Een onderbuik gevoel?

Er is geen God nodig om mensen het idee te geven dat ze een slecht leven gehad hebben, mensen kunnen ook zichzelf veroordelen op een harde manier vol schuldgevoelens. En wederom op latere leeftijd pas als mensen eens terug gaan kijken op hun leven. De mens die zichzelf geen heilige voelt en vervolgens de gedachte aan een hellevuur. Heilige kan dan overdreven klinken maar ik bedoel dan een "goed" mens behoren te zijn. Volgens mij is het dus al snel zo dat mensen goed willen doen ondanks dat het niet altijd naar voren komt in dit leven.

[ Bericht 51% gewijzigd door Topspin op 05-11-2008 22:33:06 ]
  vrijdag 7 november 2008 @ 06:48:32 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63021476
Ik geloof niets
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63021490
Ik geloof eerder dat na m,n dood de "levensenergie" overgaat in iets anders, aangezien dat energie nooit verloren gaat.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_63026140
quote:

[..]

Mensen zijn nou eenmaal geneigd te geloven in 'spookverhalen'. Je ziet het nota bene in het nieuws nu 'blackholes vernietigen de aarde' volgens mij zou de aarde al 20 keer opgeblazen zijn van 1999 totaan nu (de apocalypse etc).

Sommige mensen zijn gewoon wat minder weerbaar voor dit soort praktijken en worden helaas uitgebuit door een stel gewetenloze idioten (die ze shit proberen aan te smeren).

Ik begrijp de anti-religie gedachte wel maar ik persoonlijk vind dat bullshit. Vroeger gebruikte de overheid ook zieke middelen om mensen tot de knieen te dwingen, moeten we dan maar de overheid afschaffen? Neen, natuurlijk niet, de overheid evolueert net als de kerk en net als religie in het algemeen. Ja, er zijn nog steeds gekken die middeleeuwse praktijken willen doorduwen en ik ben het daar ook totaal niet mee eens, sterker nog, die fanatiekelingen moeten opgepakt worden Anyway, religie vind ik iets persoonlijks, het moet gebruikt worden voor het goede niet voor het kwade, ik geloof zelf dat religie zeker weten nut had en heeft. Vroeger was het gewoon een fucking chaos op de aarde, religie was een manier om die chaos te structueren en vooral om mensen te leren dat we van elkaar horen te houden, niet elkaars kop in moeten slaan met een bijl omdat we verschillend zijn, helaas hebben bepaalde mensen misselijk gebruik gemaakt van de goedgelovigheid om hun eigen machtpositie te vergroten.

Ok, deze post is al veels te lang ikzelf geloof wel, maar niet in een hel

[ Bericht 55% gewijzigd door Adamo144 op 07-11-2008 11:50:10 ]
pi_63033640
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Het argument van 'De Kerk' die mensen angst inboezemt om toch vooral te geloven, trouw naar de kerk te gaan en goed te leven gaat volgens mij niet op. Zoals ik in de OP al aangaf komt het geloof in een hel in verschillende religies en culturen voor en daar zijn hele volksstammen bij die niets met 'De Kerk' te maken hebben gehad.
Blijkbaar heeft de mens uit zichzelf dus behoefte aan het idee dat er een hel is.
Maar dan gaat het argument toch ook daarvoor op? Het idee van een hel als een machtsmiddel om mensen in toom te houden.
pi_63034558
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:33 schreef Metallinos het volgende:

[..]

Maar dan gaat het argument toch ook daarvoor op? Het idee van een hel als een machtsmiddel om mensen in toom te houden.
Jezelf in toom houden?
pi_63034671
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:07 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jezelf in toom houden?
Nee, in toom gehouden worden door degenen die vanaf het kansel (de kansel?) in de kerk hel en verdoemenis benoemen en voorhouden aan de massa in de kerk. Die het concept "hel" en de bijkomstigheden (zwavel, vuur, hitte, martelingen, etc ...) inprenten en op zo'n manier dat mensen dat beeld meenemen waar ze ook gaan.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:17:04 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63034742
Ik geloof niet in een hel. Maar zou sommige mensen daar wel graag in zien zitten
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63034760
nee
I feel kinda Locrian today
pi_63034778
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:13 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Nee, in toom gehouden worden door degenen die vanaf het kansel (de kansel?) in de kerk hel en verdoemenis benoemen en voorhouden aan de massa in de kerk. Die het concept "hel" en de bijkomstigheden (zwavel, vuur, hitte, martelingen, etc ...) inprenten en op zo'n manier dat mensen dat beeld meenemen waar ze ook gaan.
Maar er zijn dus ook genoeg mensen die helemaal zonder kerk tot de conclusie komen dat er een hel is. Die bedenken dat heus niet om zichzelf in toom te houden.
pi_63035475
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar er zijn dus ook genoeg mensen die helemaal zonder kerk tot de conclusie komen dat er een hel is. Die bedenken dat heus niet om zichzelf in toom te houden.
Door fantasie? Zo zullen er ook mensen zijn die een mooie hemel bedenken zonder dat ze ooit naar de kerk zijn geweest of de bijbel gelezen hebben. Zo schrijven auteurs boeken met honderden pagina's waar er ook wel eens geschreven wordt over toveren terwijl toveren niet bestaat De hel in de bijbel is ook verzonnen door fantasie dus waarom zo een individu geen hel kunnen verzinnen voor zichzelf?

En dan ook zonder de kerk via via via horen, het gaat van mond tot mond en zo komt er altijd wel in een mensenleven een gesprek voor over het hiernamaals al dan niet goed of slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')