abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62976815
In deze wereld draait niet alles om natuurwetten in mijn ogen. In de slaap zijn geen natuurwetten en in het gevoel ook niet. Het denken bevat ook geen natuurwetten. Slechts het fysieke bevat het in mijn ogen. En een mensenleven houdt veel meer in dan het fysieke. Er is meer dan het lichaam en de aarde alleen.
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 5 november 2008 @ 19:27:57 #32
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62978469
'K geloof niet in Hemel, Hel, God en de Duivel.
Allemaal bullshit.

Om Hans Teeuwen maar even te Quoten:
quote:
Hoe weten jullie dat dan zo zeker?
Ja dat staat geschreven.
Maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
Ja dat staat ook geschreven.

Dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "God bestaat niet".

En dan vraag ik ze, hoe weten jullie dat zo zeker?
Ja dat staat geschreven.

Oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62978613
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:27 schreef hakkersszz het volgende:
'K geloof niet in Hemel, Hel, God en de Duivel.
Allemaal bullshit.

Om Hans Teeuwen maar even te Quoten:
[..]

Ik ook niet maar ik ben wel eens benieuwd waarom andere mensen er wel in geloven. Zeker als die mensen verder niet gelovig zijn.

Van geloven in een hemel of een andere vorm van hiernamaals gaat een soort van troost uit maar van een hel niet. Ik snap er dus de meerwaarde niet zo van.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 5 november 2008 @ 19:45:53 #34
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62978986
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ook niet maar ik ben wel eens benieuwd waarom andere mensen er wel in geloven. Zeker als die mensen verder niet gelovig zijn.

Van geloven in een hemel of een andere vorm van hiernamaals gaat een soort van troost uit maar van een hel niet. Ik snap er dus de meerwaarde niet zo van.
Uhu, is inderdaad interessant.
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62979014
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Angst ingeboezemd door opvoeding via de kerk en nog meer van dat soort opvoeding. Je krijgt het al van jongs af aan aangeleerd. Goed en fout........schuldgevoelens worden aangepraat en word een mens dan ouder dan gaat een mens twijfelen wat er na de dood gaat gebeuren. Waar kom ik terecht, en wat staat me te wachten. Ligt iemand dan op zijn of haar sterfbed dan gaat iemand vanzelf denken aan goede en slechte dingen gedaan of niet gedaan, vervolgens vanzelf een angst over de hel zonder het gelovige. " Mensen hoeven dus in mijn ogen niet eens gelovig te zijn om te geloven in een slecht hiernamaals, de gedachte dat het leven niet volop geleefd is of de gedachte dat iemand te lui is geweest of te grof en beledigend. Op iemands sterfbed kan het kleinste ter zake doen waar iemand bang voor kan zijn. En ook als je 40 of 50 bent kan dat denk ik opspelen dat je niet goed terecht gaat komen als je kwetsbaar bent op dat gebied.

Nuchter zijn is dan in mijn ogen beter, ervan uitgaan dat alles verdwijnt als je dood gaat dus ook uitgaan van dood is dood en niets blijft over om je verder zorgen over te maken. In geval van fantasie gebruiken zoals ik net deed even denken dat je gaat verwerken en gaat dromen met nachtmerries van alle fout gelopen zaken om vervolgens in een prettige droom te komen.

Schuldgevoel denk ik dus vooral. En dan de kerk die eventueel invloed heeft gehad op hoe mensen tegen de dood aankijken.

Het is denk ik dus niet eens toegevoegde waarde, het is eerder een slachtofferrol waar mensen in verkeren door al die zaken die ze geleerd hebben gekregen en dan sowieso het hele schuldgevoel en spijt en angst zonder dat de kerk of opvoeding plus scholing ermee te maken heeft.

Een uit de hand gelopen theorie wellicht die mensen voeren over wat er staat te gebeuren.

Wazig en lang bericht

Sowieso de gedachte dat je op je sterfbed kwetsbaar bent in de gedachte over leven en dood. De grootste atheist kan dan zichzelf zorgen gaan maken over waar hij terecht gaat komen zonder meteen over God te spreken. Degeen die zijn hele leven uitging van dood = dood kan denken er komt leven na de dood op 90 jarige leeftijd en het is ineens allemaal anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 05-11-2008 19:53:59 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 20:11:42 #36
229640 neusgat
en nu serieus
pi_62979851
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:45 schreef hakkersszz het volgende:

[..]

Uhu, is inderdaad interessant.
Simpeler dan je denkt.

De hel is gewoon verzonnen om mensen een geloof op te leggen. Als je niet gelooft in God ga je naar de hel!! Als je niet naar de kerk gaat op zondag ga je naar de hel!!

Zo werd er in het begin bij de "invoering" van de religie vanalles bedacht om mensen er in te laten trappen. Daarom ziet een kerk er ook "intimiderend" uit en zijn er niet voor niks duizenden mensen openbaar afgeslacht als "ketter".

De hele religie is 1 grote misselijkmakende vrijheidsbeperkende politieke machtsverkrijging. Hoe kun en WIL je geloven in zo'n misseljk systeem. Systeem zeg ik ja, want het is allemaal door mensen bedacht, verzonnen en (op geweldadige wijze) ingevoerd.

Reden? Er was geen politie en geen controle. Wat weerhoudt er mensen dan nog van om te stelen, verkrachten, moorden en lui te wezen?
Juist, angst.
Je gaat naar de hel als je steelt!

Er is geen hel. En ook geen hemel. En ook geen God. En ook geen Jezus die over water liep. En ook geen duivel. Allemaal verzonnen om jouw een "goed" leven te laten leiden waardoor het geen gigantische chaos wordt op deze planeet in tijden van nood en geen controle.

Bijbel aka wetboek
  woensdag 5 november 2008 @ 20:22:33 #37
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_62980179
Toch verrassend dat er zoveel niet-gelovers zijn...
Had ik niet verwacht om heel eerlijk te zijn.

Tegenwoordig is het altijd God dit God dat...
Maximaal
4
regels
heur!
pi_62980398
God dit God dat

3 miljard mensen hebben nog nooit van Jezus gehoord dus die moeten allemaal branden in de hel?

God die onze vader is, nou dan heeft hij ons mooi in de steek gelaten, geen enkele witte kerst meer gehad en de zwervers door de krediet-crisis kun je van de straat plukken.
pi_62980686
Het argument van 'De Kerk' die mensen angst inboezemt om toch vooral te geloven, trouw naar de kerk te gaan en goed te leven gaat volgens mij niet op. Zoals ik in de OP al aangaf komt het geloof in een hel in verschillende religies en culturen voor en daar zijn hele volksstammen bij die niets met 'De Kerk' te maken hebben gehad.
Blijkbaar heeft de mens uit zichzelf dus behoefte aan het idee dat er een hel is.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62984804
Een onderbuik gevoel?

Er is geen God nodig om mensen het idee te geven dat ze een slecht leven gehad hebben, mensen kunnen ook zichzelf veroordelen op een harde manier vol schuldgevoelens. En wederom op latere leeftijd pas als mensen eens terug gaan kijken op hun leven. De mens die zichzelf geen heilige voelt en vervolgens de gedachte aan een hellevuur. Heilige kan dan overdreven klinken maar ik bedoel dan een "goed" mens behoren te zijn. Volgens mij is het dus al snel zo dat mensen goed willen doen ondanks dat het niet altijd naar voren komt in dit leven.

[ Bericht 51% gewijzigd door Topspin op 05-11-2008 22:33:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')