abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 06:20:55 #21
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62959558
Ik geloof persoonlijk in helemaal niks. Ik denk dat wanneer je dood gaat je ook echt dood bent en het dus gewoon afgelopen is..
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_62959885
Ben ook vaker van mening dat dood=dood maar dan de gedachte dat het iets te makkelijk is om zo ertegen aan te kijken, daarbij is er ook wat dat betreft geen garantie dat dood echt dood is zelfs al kan dat zo nu en dan als meest vanzelfsprekende klinken. Dus ik blijf nog steeds twijfelen op dat gebied en volgens mij zal dat ook zo blijven tot ik daadwerkelijk zelf dood ga omdat ik in geen mogelijkheid kan weten wat er gaat gebeuren.
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 5 november 2008 @ 07:25:25 #23
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62959919
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:20 schreef Topspin het volgende:
Ben ook vaker van mening dat dood=dood maar dan de gedachte dat het iets te makkelijk is om zo ertegen aan te kijken, daarbij is er ook wat dat betreft geen garantie dat dood echt dood is zelfs al kan dat zo nu en dan als meest vanzelfsprekende klinken. Dus ik blijf nog steeds twijfelen op dat gebied en volgens mij zal dat ook zo blijven tot ik daadwerkelijk zelf dood ga omdat ik in geen mogelijkheid kan weten wat er gaat gebeuren.
Snap je punt wel, maar bij mij is het meer dat ik niet eens verder wil kijken.. Ik denk dat na het leven wat ik geleefd heb het wel voldoende is geweest.. Op een gegeven moment is het genoeg geweest, en of ik dan opnieuw begin zonder herrinneringen (reincarnatie idee) kan mij verder niks schelen, zolang ik maar geen herrinneringen heb aan het verleden.. Snappie?

Bla vaag en te lang wakker enzo
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_62959959
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:25 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Snap je punt wel, maar bij mij is het meer dat ik niet eens verder wil kijken.. Ik denk dat na het leven wat ik geleefd heb het wel voldoende is geweest.. Op een gegeven moment is het genoeg geweest, en of ik dan opnieuw begin zonder herrinneringen (reincarnatie idee) kan mij verder niks schelen, zolang ik maar geen herrinneringen heb aan het verleden.. Snappie?

Bla vaag en te lang wakker enzo
Slechte herinneringen aan het verleden neem ik aan, goede herinneringen lijkt me niet mis om over te houden maar zelfs dat kan negatief zijn als je constant met dezelfde herinneringen opgescheept blijft zitten ondanks dat het positieve zijn. Maar dan kijk ik naar dit leven waarbij ik ook niet constant in het verleden leef met constante blik op een vakantie van 10 jaar geleden bijvoorbeeld. Het heden eist vaak veel aandacht op dus terug kijken is zo nu en dan niet eens aan de orde van de dag.

Maar goed, heb nog geen koffie gehad dus dit kan ook vaag overkomen. Eerst maar eens naar beneden gaan en kop sterke koffie zetten
  woensdag 5 november 2008 @ 07:42:54 #25
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_62960038
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:30 schreef Topspin het volgende:

[..]

Slechte herinneringen aan het verleden neem ik aan, goede herinneringen lijkt me niet mis om over te houden maar zelfs dat kan negatief zijn als je constant met dezelfde herinneringen opgescheept blijft zitten ondanks dat het positieve zijn. Maar dan kijk ik naar dit leven waarbij ik ook niet constant in het verleden leef met constante blik op een vakantie van 10 jaar geleden bijvoorbeeld. Het heden eist vaak veel aandacht op dus terug kijken is zo nu en dan niet eens aan de orde van de dag.

Maar goed, heb nog geen koffie gehad dus dit kan ook vaag overkomen. Eerst maar eens naar beneden gaan en kop sterke koffie zetten
Ja genoeg slechte herinneringen aan het verleden, maar dat houden we maar lekker achterwege, dat zijn namelijk geen dingen die je op Fok! hoeft te bespreken..
Ik ben niet ontevreden over mijn leven, zeker niet, maar er zijn zoveel dingen waarvan ik zoiets heb van : had ik het maar anders gedaan Had ik maar geweten wat ik nu weet een daardoor de juiste keuzes gemaakt... Maargoed.., genoeg filosofisch gelul.. Kom er niet verder mee, en de enige die mijn leven kan aanpassen naar zoals ik het wil ben ik zelf.. Ooit komt die dag wel.. De dag dat ik weet wat ik moet doen, of hoe ik met mijzelf moet omgaan.. Damn ik klink weer zwaar dramatisch hier, ondanks dat het niet eens zo bedoeld is
pi_62960193
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:42 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Ja genoeg slechte herinneringen aan het verleden, maar dat houden we maar lekker achterwege, dat zijn namelijk geen dingen die je op Fok! hoeft te bespreken..
Ik ben niet ontevreden over mijn leven, zeker niet, maar er zijn zoveel dingen waarvan ik zoiets heb van : had ik het maar anders gedaan Had ik maar geweten wat ik nu weet een daardoor de juiste keuzes gemaakt... Maargoed.., genoeg filosofisch gelul.. Kom er niet verder mee, en de enige die mijn leven kan aanpassen naar zoals ik het wil ben ik zelf.. Ooit komt die dag wel.. De dag dat ik weet wat ik moet doen, of hoe ik met mijzelf moet omgaan.. Damn ik klink weer zwaar dramatisch hier, ondanks dat het niet eens zo bedoeld is
Succes ermee

Het leven gaat voorbij en zo gaat alles voorbij denk ik altijd als het niet gaat zoals het moet gaan. Compleet alles in de hand hebben lijkt me dan ook iets dat niet helemaal mogelijk is, het leven kent veel vraagtekens en er zijn vele wegen die bewandeld kunnen worden en dan is het maar net de vraag of de weg die op het moment bewandeld wordt de juiste is en of er uberhaupt een weg bestaat waar alles pico bello in orde is. Het leven is nooit koek en ei volgens mij, er kleven altijd wel nadelen aan een kant van het verhaal. Alles heeft zo zijn voor en nadelen dus het zal nooit echt helemaal in orde wezen.

Lekker bakkie koffie nu Maakt mijn dag al een beetje goed Kan erg cliche klinken maar bij mij zijn het de kleine dingen die het um doen die mijn dag oplichten waarbij ik even zorgen kan vergeten. Straks lekker muziekje opzetten en dan nog een kop koffie erbij. Frisse wandeling maken en dan maar weer verder in de rit des levens
pi_62964047
quote:
Op woensdag 5 november 2008 06:01 schreef Topspin het volgende:Geloof wel dat je na de dood even moet verwerken van dit bestaan en alles op een rijtje moet zetten van gebeurtenissen negatief al dan niet ook positief. Mocht er uberhaupt wat overblijven na de dood. Het blijft gissen of er wel of niet wat overblijft. Blijft er dan wat over dan is het verwerking en vervolgens het vinden van een nieuwe plek. ( hoeft geen hemel te zijn die nieuwe plek )
Zelf ga ik ook meer uit van iets dergelijks. Ik ga er daarbij evenwel van uit dat het een andere vorm van bewustzijn is; dingen die we nu in het Aardse bestaan belangrijk vinden, zijn "daar" van veel minder belang of zelfs totaal onbelangrijk. Ik denk ook dat de transitie van ons fysieke bestaan naar "de andere kant" er eentje is die pijn doet, in zoverre dat je je moet aanpassen en je een hele hoop dingen ineens in een ander licht ziet. En daarbij kan het dus best zijn dat je van bepaalde dingen die je hebt gedaan, je er "daar" spijt van hebt dat je ze gedaan hebt.

Een hel of een hemel bestaat volgens mij niet; het is 1 en dezelfde plaats, maar door de manier van transitie (zie eerste stukje) voelt het voor iedereen anders. Ook geloof ik niet in het bestaan van een oppermachtige entiteit. Het principe van een almachtig of alwetend wezen is namelijk van nature paradoxaal. Ik denk ook dat de vorm die we hebben "aan de andere kant" door paranormaal begaafde mensen weleens opgevat worden als engelen; een misvatting dus door gebrek aan informatie, net zoals bijvoorbeeld de draken zijn gebaseerd op dino's, maar nooit bestaan hebben.

Maar goed, dat is mijn overtuiging; wat anderen willen geloven, moet ieder voor zichzelf uitmaken, vind ik.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_62965382
De hel is hier op aarde ?
Wie sterft en alles achter zich kan laten en er rijp voor is, stijgt/evolueert omhoog en is klaar voor incarnatie. Wie er niet klaar voor is, reincanrneert en zoekt zo snel mogelijk een lichaam en keert terug naar beneden, hier op aarde, in de hel
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_62965637
Denk soms ook dat het een grote massale droom gaat zijn waar het allemaal onstoffelijk is. Dat je mensen weer tegen gaat komen die je in het aardse leven bent tegen gekomen waarmee je weer van alles gaat beleven en tevens dat je mensen tegenkomt die je nog nooit ontmoet hebt. ( net zoals ik vaker in dromen ook mensen ontmoet die ik nog nooit gezien heb) Dat de droom dus ook zelf leeft in zekere zin, de grote massale droom die een eigen leven heeft en de individuele dromen in de massale droom die leven bevatten.

Dat al die individuele dromen van overleden mensen in zekere mate samen gaan komen maar ook dat het individueel is dat dromen. Dan noem ik het maar even dromen maar het kan ook een andere naam hebben.
Ook consumptie in die droom, maar dan andere consumptie. Dat je wel kunt eten en drinken en kunt proeven maar op een compleet andere manier. Ook wat betreft zintuigen gebruiken op een andere manier.

Dat er tijdens dat dromen na dit leven dus ook conflicten kunnen plaats vinden tussen de verschillende dromers, en dat je dan moet leren omgaan ermee net zoals het hier op aarde zo gaat, alleen dan minder conflicten omdat het niet zo bewust handelen is en dat hersens geen rol spelen waar je allerlei oordelen kunt maken en waardes kunt hechten aan van alles en nog wat. Maar om het dan maar aantrekkelijk te houden, meer mogelijkheden tijdens het leven na dit leven. Vliegen dat mogelijk is en gevoelsmatig 300 KM per uur gaan in de lucht. Diepzee duiken zonder zuurstof apparaat en ga zo door. En vervolgens de fantasie die meer ruimte krijgt zodat er meer toegevoegd kan worden dat niet bestaat. En dan weer slapen tijdens de droom, niet constant wakker zijn in de droomwereld maar ook weer eens even ertussen uit knijpen door te rusten.

Zomaar een gedachte

De enige manier dat ik denk dat het een hel gaat worden dat is een eeuwige nachtmerrie maar dat lijkt me sterk. Ieder mens zal wel eens zo nu en dan een prettige droom hebben gehad en vanzelf het idee dat je dat meeneemt richting de " dood " .
pi_62969160
Ieder concept van een hel, hemel of wat voor hiernamaals dan ook roept teveel tegenstellingen op om het enigzins geloofwaardig te maken. In deze wereld waar alles op empirische waarden en natuurwetten lijkt te berusten, is tevens geen ruimte voor een hiernamaals. Natuurlijk, in feite is alles subjectief en afhankelijk van de vermogens en perceptie van de waarnemer, en komt het uiteindelijk neer op wat je zelf prefereert te geloven. Sommigen kiezen echter voor de moeilijke, doch fantasierijke weg, en (wan)hopen dat er een beter leven dan dit bestaat. Enkel de dood zal de waarheid leren. Helaas is de dood vooralsnog definitief onomkeerbaar en een tweede kans uitgesloten.

Nee, ik geloof niet in een hel.
Afgestudeerd in de toegepaste fortunologie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')