De huisartsen willen niet wat nu op tafel ligt...in ieder geval...wie dan wel?quote:Op zondag 9 november 2008 01:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nope. De zorgverleners willen een EPD. De overheid heeft daar alleen toestemming voor gegeven.
Dat wil ik ook graag weten.quote:Op zondag 9 november 2008 01:30 schreef agter het volgende:
Ik heb nu 2 topics gevolgd en actief gepost over dit onderwerp.
Inmiddels ben ik er van overtuigd dat de informatie die we door de overheid gekregen hebben (brief en website):
- heel summier is
- de zaken toch net wat anders voorstelt dan wat RealBizkit666 beschrijft
- er sprake is van halve leugens, of achterhouden van de waarheid.
Waarom wordt er niet gewoon verteld hoe het in elkaar zit?
Ik wil je trouwens een compliment geven dat je zo dapper alles probeert te beantwoorden. Dat vind ik super van je!quote:
Ze willen wel het EPD, maar niet zoals het er nu is inderdaad. Er moet ook nog genoeg aan ontwikkeld worden wat dat betreft, daarom wordt het volgend jaar ook pas in werking genomen als dat al haalbaar is.quote:Op zondag 9 november 2008 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
De huisartsen willen niet wat nu op tafel ligt...in ieder geval...wie dan wel?
Dank je.quote:Op zondag 9 november 2008 01:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wil je trouwens een compliment geven dat je zo dapper alles probeert te beantwoorden. Dat vind ik super van je!
Geloof je dat de overheid werkelijk wil hoe al dit soort prive en gevoelige projectjes in elkaar steken?quote:Op zondag 9 november 2008 01:30 schreef agter het volgende:
Waarom wordt er niet gewoon verteld hoe het in elkaar zit?
Inderdaad. Relaxed, RealBizkit.quote:Op zondag 9 november 2008 01:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ik wil je trouwens een compliment geven dat je zo dapper alles probeert te beantwoorden. Dat vind ik super van je!
Tja. Die 150 kutkoppen daar in Den Haag denken dat ze alles kunnen doen en laten wat ze willen. Waaronder een vodje aan mensen sturen zonder er in te zetten wat er precies allemaal gaat gebeuren met het EPD. Ik denk dat de groep die het EPD verzonnen hebben zich ook wel een aantal keer achter hun oren gekrabd hebben met wat Klink gedaan heeft.quote:Op zondag 9 november 2008 01:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wellicht een handjevol, en zeker niet op deze manier.
Dit geforceerde gedoe.
Een 'zorgverlener' kan vanalles zijn. Dat zijn niet enkel artsen.quote:Op zondag 9 november 2008 01:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet? Maar waarom zou een huisarts die niets met jouw van doen heeft in jouw dossier willen kijken? Je moet natuurlijk wel vertrouwen hebben in die mensen. Anders zou je ook geen vertrouwen moeten hebben in je eigen huisarts want ook deze kan zomaar gegevens van ander mensen inzien.
Als het vrijblijvend was geweest, dus dat je slechts een EPD kreeg als je je ervoor aanmeldde, dan denk ik dat een heel stel mensen die nu bezwaar hebben gemaakt, ermee in zouden hebben gestemd.quote:Op zondag 9 november 2008 01:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tja. Die 150 kutkoppen daar in Den Haag denken dat ze alles kunnen doen en laten wat ze willen. Waaronder een vodje aan mensen sturen zonder er in te zetten wat er precies allemaal gaat gebeuren met het EPD. Ik denk dat de groep die het EPD verzonnen hebben zich ook wel een aantal keer achter hun oren gekrabd hebben met wat Klink gedaan heeft.
Dat denk ik ook wel ja.quote:Op zondag 9 november 2008 01:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Als het vrijblijvend was geweest, dus dat je slechts een EPD kreeg als je je ervoor aanmeldde, dan denk ik dat een heel stel mensen die nu bezwaar hebben gemaakt, ermee in zouden hebben gestemd.
Van jou wordt hier ook verwacht dat je alle ins- and outs vertelt over dit project!quote:Op zondag 9 november 2008 01:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja.
Veel mensen om mij heen vragen dan ook om wat meer informatie omdat ze weten dat ik er wat meer vanaf weet.
Maar nu ga ik slapen.
Ben benieuwd...quote:Op een van Nederlands grootste internetfora (forum.fok.nl) is een levendige discussie over de achtergrond en de inhoud van het EPD gaande. Een vaak gehoorde opmerking is dat er zo weinig informatie beschikbaar is. Bijvoorbeeld: Wat is de definitie van een zorgverlener? Welke informatie wordt er straks precies ontsloten? Waarom is er gekozen voor een zgn. Opt-out systeem waarin mensen bezwaar moeten maken? Etc.
Zo zijn er nog veel meer vragen die leven bij diverse mensen.
Ik zou het op prijs stellen als u deel zou willen nemen aan deze discussie en vooral als u deze vragen op het forum zou willen beantwoorden.
Het topic wat hier over gaat is:
EPD, elektronisch patiëntendossier #2
Bij voorbaat dank,
XXXX
Op die vraag kan ik geen antwoord geven.quote:Op zondag 9 november 2008 01:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Van jou wordt hier ook verwacht dat je alle ins- and outs vertelt over dit project!
Weltrusten.![]()
![]()
Overigens.. ik merk al vaak dat er wordt afgedwaald in deze discussie. Het gaat er uiteindelijk om:
als iemand geen EPD wil, dan moet hij er ook geen krijgen. Geen onzin met 'afscherming' als je bezwaar maakt. Gewoon geen EPD. Waarom een EPD als de gegevens toch afgeschermd zouden zijn?
Ik ben ook benieuwd.quote:Op zondag 9 november 2008 01:52 schreef agter het volgende:
Op die info- site van de EPD kun je ook een contactformulier invullen als je vragen hebt.
Ik ga dat eens doen, met de vraag of ze niet hier wat meer info willen verstrekken.
Ben heel benieuwd hoe serieus ze mij als burger nemen...
edit:
Contactformulier ingevuld met de volgende opmerking:
[..]
Ben benieuwd...
Ik snap ook niet dat die lui die allergisch waren of zijn voor de meest basale middelen als jodium, bepaalde basic ontsmettingsmiddelen of de standaard antibiotica, nooit de moeite hebben genomen om een allergiekaartje in hun portemonnee te doen. Dat zou nog sneller werken dan het EPD.quote:Op zondag 9 november 2008 00:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ze willen toegang ja. Maar er is een verschil tussen iets willen en iets krijgen.
Ik krijg geld voor iedereen die meedoet.Nee grapje. Persoonlijk denk ik dat het gewoon beter zal zijn voor het geven van zorg in het algemeen. Er zijn in het verleden namelijk al genoeg doden gevallen omdat er complicaties optraden door het toedienen van de verkeerde medicijnen.
En wie zegt dat je BSN de enige zoek criteria wordt om de data mee op te zoeken?quote:Op zondag 9 november 2008 01:23 schreef agter het volgende:
[..]
Kortom, zo lek als een mandje dus.
Als je geen bezwaar indient, kunnen alle zorgverleners gewoon alles bekijken. Ongeacht hoe vertrouwelijk je gesprekken geweest zijn...het enige wat iemand van je moet weten is je BSN-nummer.
Je denkt toch niet dat er zo'n pief uit Den Haag op een internetforum antwoord komt geven op dat soort vragen? Je had beter het hele forum erbuiten kunnen laten en je vragen heel concreet in dat formulier gezet. Dat scheelt zo'n persoon het doorspitten van -tig reacties en tegen de tijd dat die persoon hier aankomt, is het al bij #82346.quote:Op zondag 9 november 2008 01:52 schreef agter het volgende:
Op die info- site van de EPD kun je ook een contactformulier invullen als je vragen hebt.
Ik ga dat eens doen, met de vraag of ze niet hier wat meer info willen verstrekken.
Ben heel benieuwd hoe serieus ze mij als burger nemen...
edit:
Contactformulier ingevuld met de volgende opmerking:
[..]
Ben benieuwd...
Joh, ik ben gewoon benieuwd. En ik zou het wel leuk vinden als ze WEL vragen komen beantwoorden.quote:Op zondag 9 november 2008 12:56 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat er zo'n pief uit Den Haag op een internetforum antwoord komt geven op dat soort vragen? Je had beter het hele forum erbuiten kunnen laten en je vragen heel concreet in dat formulier gezet. Dat scheelt zo'n persoon het doorspitten van -tig reacties en tegen de tijd dat die persoon hier aankomt, is het al bij #82346.
Gewoon je vragen heel duidelijk en concreet geformuleerd in dat venster zetten en een paar maanden afwachten voor je antwoord krijgt. Als minister Klink tijd heeft tussen het verzieken van het land door, komt hij vast met een antwoord als "Deze vragen kan ik helaas niet beantwoorden met het oog op de geloofwaardigheid en het vertrouwen van de kiezer in het CDA."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |