abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62918661
http://webwereld.nl/articles/53310

Vooral is het gedeelte over de DIY-kit interessant!
quote:
Doe-het-zelf-kit
Voor Ronald Prins, directeur bij Fox-IT, is het duidelijk dat er een nieuw tijdperk aanbreekt om actief misbruik van de chips te maken. "Het omzetten van de paper in source code is weer een stap dichterbij de doe-het-zelf-kloon-een-mifare-1-kit", betoogt hij. "Nu hoef je alleen nog maar de hardware te kopen op EBay."

Hij wijst erop dat een kale reader 30 dollar kost, terwijl een versie met een mooi kastje zo'n 56 dollar kost, waarbij de Mifare-kaartjes ook voor rond de euro verkrijgbaar zijn. "Een beetje stoere hacker gebruikt natuurlijk een Mifare-horloge", zegt Prins. "Mocht iemand je dan ooit in een gebouw aantreffen komen ze er nooit achter hoe je nu eigenlijk binnen bent gekomen."
Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over? Waar zijn de reacties van de politiek?

http://www.bnr.nl/artikel/10381617/iedereen-kan-ov-kaart-klonen

Hier een stukje audio. Eenmaal, andermaal... OV-chipkaart iemand...?
  Donald Duck held maandag 3 november 2008 @ 21:25:02 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62918726
Ze zitten er al te ver in he. Ze weten dat het gedoemd is om te falen, maar blijven stug volhouden om het onvermijdelijke gezichtsverlies maar uit te stellen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62918872
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze zitten er al te ver in he. Ze weten dat het gedoemd is om te falen, maar blijven stug volhouden om het onvermijdelijke gezichtsverlies maar uit te stellen.
Afschaffen beginnen ze niet aan, daarom heb ik het idee dat die nieuwsberichten nogal in een hoekje worden geschoven en dat het stil wordt gehouden om het toch te kunnen doorvoeren.

Doorvoeren maakt me nu niet meer zoveel uit, ik ga het e.e.a. bestellen, dus ik reis veilig. Maar hoe gaat de politiek deze blunder aanpakken?
pi_62919057
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:22 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over?
Om dezelfde reden dat Huizinga en de verantwoordelijke vervoersbedrijven niet wilden dat de Universiteit van Nijmegen een kritisch rapport over de OV-chipkaart uitbracht, want dat zou niet maatschappelijk verantwoord zijn.
  maandag 3 november 2008 @ 21:46:26 #5
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_62919433
Nu wordt het door de strot gepropt! Het werkt ook zo lekker goed in rotterdam... en een hoop mensen gebruiken het NOT! en als student ben hellemaal de lul daar kan je geen eens een anonime kaart krijgen. Ja of je betaald zelf je OV!
pi_62920030
quote:
Op maandag 3 november 2008 @ 21:29 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Afschaffen beginnen ze niet aan, daarom heb ik het idee dat die nieuwsberichten nogal in een hoekje worden geschoven en dat het stil wordt gehouden om het toch te kunnen doorvoeren.
Denk je dat de RET mag kiezen wat de kranten wel- en niet vertellen over die OV-chipkaart ofzo?
pi_62920074
quote:
Op maandag 3 november 2008 @ 21:46 schreef proxydude het volgende:
Nu wordt het door de strot gepropt! Het werkt ook zo lekker goed in rotterdam... en een hoop mensen gebruiken het NOT! en als student ben hellemaal de lul daar kan je geen eens een anonime kaart krijgen. Ja of je betaald zelf je OV!
Ik reis minstens 1x per week met de metro en bus in rotterdam, en ik zie behoorlijk veel mensen het gebruiken en het is dat ik een studenten-OV heb anders had ik al lang zelf zo'n kaart aangeschaft. Lijkt me ideaal t.o.v. een strippenkaart.
pi_62921157
ik heb ook een chipkaart, het werkt echt ideaal in de metro. je kan zo doorlopen bij die poortjes
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
  maandag 3 november 2008 @ 22:32:01 #9
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62921173
Waarom zou je een kaart kopen waarmee je kan betalen? Toch de wereld op zn kop, betalen om te kunnen betalen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62921412
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:04 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ik reis minstens 1x per week met de metro en bus in rotterdam, en ik zie behoorlijk veel mensen het gebruiken en het is dat ik een studenten-OV heb anders had ik al lang zelf zo'n kaart aangeschaft. Lijkt me ideaal t.o.v. een strippenkaart.
Dus als iemand naast je zit in de trein, of achter je, of voor je en die kopieert even je kaart en reist er een dag mee, vind je dat geen probleem? Dat is ideaal vind je?
pi_62921537
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Eix het volgende:
Waarom zou je een kaart kopen waarmee je kan betalen? Toch de wereld op zn kop, betalen om te kunnen betalen.
Ik betaal bij de ABN-AMRO ook voor m'n pinpas. Bizar, hè?
pi_62921911
quote:
Op maandag 3 november 2008 @ 22:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Dus als iemand naast je zit in de trein, of achter je, of voor je en die kopieert even je kaart en reist er een dag mee, vind je dat geen probleem? Dat is ideaal vind je?
Ja net alsof er met strippenkaarten niet te frauderen is. .
Die zooi wordt gewoon keihard overhypet. Het komt er straks op neer dat 2 mensen in nederland zo'n kopiëer ding hebben puur om te bewijzen dat het werkt, en dat de rest het nog steeds makkelijker vind om gewoon achter iemand aan te lopen door een poortje om gratis te kunnen reizen.
pi_62921985
quote:
Op maandag 3 november 2008 @ 22:32 schreef Eix het volgende:
Inderdaad. De wereld op zijn kop. Als je een pak melk koopt bij de supermarkt krijg je zelf geld toe!

_____!
pi_62922096
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:51 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Ja net alsof er met strippenkaarten niet te frauderen is. .
Die zooi wordt gewoon keihard overhypet. Het komt er straks op neer dat 2 mensen in nederland zo'n kopiëer ding hebben puur om te bewijzen dat het werkt, en dat de rest het nog steeds makkelijker vind om gewoon achter iemand aan te lopen door een poortje om gratis te kunnen reizen.
Jij hebt vast ook vertrouwen in de politiek? Die kaart is zo lek als het maar kan. Om nog maar te zwijgen over het feit dat bepaalde partijen precies kunnen achterhalen waar je hebt uitgehangen met de trein.
pi_62922177
quote:
Op maandag 3 november 2008 @ 22:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Jij hebt vast ook vertrouwen in de politiek? Die kaart is zo lek als het maar kan. Om nog maar te zwijgen over het feit dat bepaalde partijen precies kunnen achterhalen waar je hebt uitgehangen met de trein.
Jij bent er zeker zo een die ook gelooft dat bush himselve explosieven in het WTC gehangen heeft?
Niet zo paranoïde man.
pi_62922364
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:59 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Jij bent er zeker zo een die ook gelooft dat bush himselve explosieven in het WTC gehangen heeft?
Niet zo paranoïde man.
Neh, zo eentje ben ik niet. Ik ben er eentje die het een beetje moe is dat ik overal maar moet doen en laten wat de overheid me opdraagt. Of mag dat van jou ook al niet meer? Ben ik nu een verdachte? Er werd laatst een wet aangenomen die uitlevering makkelijker maakte. Dit gebeurde om zogenaamd terrorisme beter te bestrijden... Intussen zijn er heel wat meer uitleveringen geweest die gebruik hebben gemaakt van die uitbreiding. En wat denk je... Er zat maar 1 zaak tussen die met terrorisme te maken had. Gewoon even een voorbeeldje van de achterlijkheid van mensen zoals jij. Slik jij maar alles wat een overheid je voorschrijft...
pi_62922862
Die overheid bestaat uit mensen waarvan we met zijn allen vinden dat die bekwaam genoeg zijn om zulke beslissingen te nemen. Dat is nou eenmaal het systeem hier, en daar vertrouw ik op.

Als je daar niet in vertrouwt, heb je grofweg drie opties:
1) Ga zelf de politiek in
2) Verhuis naar zuid afrika ofzo
3) Ga over elke beslissing lopen huilen op een internetforum.
pi_62922930
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:21 schreef mcDavid het volgende:
Die overheid bestaat uit mensen waarvan we met zijn allen vinden dat die bekwaam genoeg zijn om zulke beslissingen te nemen.
Nee, dat vindt de meerderheid. Ik vertrouw de meerderheid niet.
quote:
Dat is nou eenmaal het systeem hier, en daar vertrouw ik op.
Ik stop met lezen.
pi_62923031
Succes met huilen dan. En wikkel voor de zekerheid je OV-chipkaart in aluminiumfolie als je hem niet gebruikt heh
pi_62923204
mcDavid zn kop en een hoop zand. Vul maar in.
What Would Goku Do
  maandag 3 november 2008 @ 23:42:33 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62923375
Het is niet alleen de OV-chipkaart, het is ook de beveiliging van ministeries en andere gebouwen, daarvoor is men onderhand natuurlijk al wel bezig de boel te fiksen, want dit kan problematisch worden. Voor de OV-chipkaart is het de vraag hoe lucratief het precies zal zijn om deze kaart te vervalsen. In principe is de strippenkaart ook niet heel moeilijk na te maken, maar het kost al snel wat werk, en om ze te slijten is ook lastig, dus dat loont niet.

Bij deze kaarten moeten de praktische problemen dus wat dat betreft bezien worden, wat echter wel een risico is, is dat de kaarten die gekopieerd worden worden afgesloten, waarna de eerlijke gebruiker gedoe krijgt omdat zijn kaart geblokkeerd is, en hij niet kan reizen. Dat is uiteraard het irritantste wat je kunt hebben als reiziger. Als dit toch enigszins vaker voorkomt omdat de mogelijkheden misschien nog gemakkelijker worden om te kopiëren zou het allicht tot praktische problemen kunnen leiden, al was het maar omdat een grapjas bezig gaat om mensen te sarren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62923433
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:22 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
http://webwereld.nl/articles/53310

Vooral is het gedeelte over de DIY-kit interessant!
[..]

Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over? Waar zijn de reacties van de politiek?

http://www.bnr.nl/artikel/10381617/iedereen-kan-ov-kaart-klonen

Hier een stukje audio. Eenmaal, andermaal... OV-chipkaart iemand...?
Omdat het kansloos is een OV chipkaart te kopieren? Omdat zo'n ding in no-time geblocked wordt? Omdat je niets hebt aan de tegoeden - behalve reizen-? Omdat je bij iedere transactie met je kop op 10 camera's staat, en dus wel een hele domme crimineel wilt zijn?

Met de ouderwetse strippenkaart valt meer te sjoemelen, en die kan je van iemand jatten zonder dat daarna elke reis op valt.
  maandag 3 november 2008 @ 23:48:00 #23
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_62923475
mcDavid heeft wel een punt! waar je al niet druk om kan maken wat intersseert mij het nou dat een ambtenaar eventueel kan zien waar ik uitgehangen heb. Anarchistisch gezeik hier

En dat die kaart lek is, so what, wat is de kans dat er iemand is die daar misbruik van maakt. En als je zo gaat redeneren kun je wel thuisblijven, ook op straat kun je beroofd worden.

Paranoïde gedoe!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_62923549
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:04 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Die kaarten zijn ten eerste gewoon ultiem kut: ze zijn duurder, die poortjes zijn kut (al heb je daar met een strippenkaart op dit moment ook last van, maar zonder die kaart hadden ze er niet gekomen in ieder geval) omdat ze te laat open gaan, daarnaast kun je niet duidelijk van tevoren zien of je kaart bijna leeg is (als ik een strippenkaart in m'n zak heb, kan ik te allen tijde zien of die bijna vol is - aan die kaart zie je niks), als je die kaart vergeet moet je een nieuwe kaart kopen (kortom, je betaalt dus weer voor de kaart zelf, zonder tegoed, waar je uiteindelijk dus niks meer aan hebt), in een deel van de bussen en trams werkt het systeem nog niet, je hebt niks aan die kaart als je buiten Rotterdam komt, als je vergeet uit te checken (omdat het superdruk is in de bus en een of andere taart met een kinderwagen in je enkels staat te duwen) kost het je 4 euro, ik heb al honderd keer m'n metro gemist omdat een of andere opoe het poortje stond te blokkeren met een rollator, die deuren van het poortje gaan te laat open en de lezer vraagt soms echt drie keer om je kaart er nog een keer langs te halen voordat ie eindelijk een keertje wat registreert en je eindelijk je metro weer kan missen.

Dat iedereen die kaart heeft is niet zo gek: ten eerste hebben ze hem aanvankelijk bij de koffie uitgedeeld geloof ik, omdat ze het ding aan de man moesten brengen - volgens mij kreeg je er nog net geen geld op toe. Ten tweede geeft TPG niet meer opnieuw toestemming aan verkooppunten om strippenkaarten te verkopen - kortom, je kunt gewoon op steeds minder plaatsen terecht voor een strippenkaart. Die kutkaartautomaten staan overal. Ja, zeg je dan, maar strippenkaartenautomaten staan er ook. Alleen daar kun je slechts met muntjes betalen of met een chippas (die dan niet van de postbank moet zijn want die werken er niet op - ik dacht dat het aan mijn pasje lag, maar volgens personeel van de RET werkt het om een of andere reden met geen enkele postbankchippas) en niet met een pinpas of creditcard.

Ik vind het dus niet zo gek dat mensen overstappen op een nieuw systeem als dat systeem ze nou eenmaal door de strot geworsteld wordt.

Oh en nu ik toch bezig ben, die poortjes zijn levensgevaarlijk. Toen die dingen nog open stonden in de testfase en je dus niet eens je kaart hoefde te gebruiken, reed de trein niet tussen Rdam Alexander en CS. Men moest toen met de metro. Dit leidde tot zo'n grote drukte op het perron en zulke opstoppingen omdat mensen niet meer vrijuit konden lopen, maar zich met een massa door vier poortjes moesten wurmen, dat mensen stonden te schreeuwen in de metro omdat ze met geen mogelijkheid meer konden uitstappen. Als ik daardoor één ding zeker weet is dat je nooit wil meemaken dat je moet evacueren in zo'n situatie. Zelfs zonder paniek is het al niet te doen bij grote drukte, laat staan dat mensen nog eens in paniek gaan duwen en rennen (of dat er een randmongool vooraan bij het poortje staat die in paniek is en niet op de noodknop drukt omdat ie niet weet dat die er zit of waar die dan zit - ik heb zoiets ook weleens meegemaakt op een roltrap, dus ik kan me zoiets in zo'n situatie ook wel voorstellen).

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 03-11-2008 23:58:11 ]
Sanity is (not) statistical
pi_62923618
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:48 schreef Minisuisse het volgende:
mcDavid heeft wel een punt! waar je al niet druk om kan maken wat intersseert mij het nou dat een ambtenaar eventueel kan zien waar ik uitgehangen heb. Anarchistisch gezeik hier

En dat die kaart lek is, so what, wat is de kans dat er iemand is die daar misbruik van maakt. En als je zo gaat redeneren kun je wel thuisblijven, ook op straat kun je beroofd worden.

Paranoïde gedoe!
Ik vind dat vervelend. Omdat ik ivnd dat het gewoon niet NODIG is dat men na kan gaan waar ik uithang. Als ik door wil geven waar ik uithang, dan bel ik wel.

Daarnaast heb ik ook geen zin in de twintig interessante aanbiedingen die ik dan ontvang van de RET en de NS op basis van mijn meest berezen traject. Wat interesseert het mij verdomme dat ik 1,20 in de maand kan besparen voor die enkele keer dat ik nog met het OV reis? Sinds die kutkaart er is, pak ik steeds vaker de auto, zodat ik me niet groen en geel hoef te ergeren aan die kutpoortjes.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')