Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over? Waar zijn de reacties van de politiek?quote:Doe-het-zelf-kit
Voor Ronald Prins, directeur bij Fox-IT, is het duidelijk dat er een nieuw tijdperk aanbreekt om actief misbruik van de chips te maken. "Het omzetten van de paper in source code is weer een stap dichterbij de doe-het-zelf-kloon-een-mifare-1-kit", betoogt hij. "Nu hoef je alleen nog maar de hardware te kopen op EBay."
Hij wijst erop dat een kale reader 30 dollar kost, terwijl een versie met een mooi kastje zo'n 56 dollar kost, waarbij de Mifare-kaartjes ook voor rond de euro verkrijgbaar zijn. "Een beetje stoere hacker gebruikt natuurlijk een Mifare-horloge", zegt Prins. "Mocht iemand je dan ooit in een gebouw aantreffen komen ze er nooit achter hoe je nu eigenlijk binnen bent gekomen."
Afschaffen beginnen ze niet aan, daarom heb ik het idee dat die nieuwsberichten nogal in een hoekje worden geschoven en dat het stil wordt gehouden om het toch te kunnen doorvoeren.quote:Op maandag 3 november 2008 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze zitten er al te ver in he. Ze weten dat het gedoemd is om te falen, maar blijven stug volhouden om het onvermijdelijke gezichtsverlies maar uit te stellen.
Om dezelfde reden dat Huizinga en de verantwoordelijke vervoersbedrijven niet wilden dat de Universiteit van Nijmegen een kritisch rapport over de OV-chipkaart uitbracht, want dat zou niet maatschappelijk verantwoord zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 21:22 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over?
Denk je dat de RET mag kiezen wat de kranten wel- en niet vertellen over die OV-chipkaart ofzo?quote:Op maandag 3 november 2008 @ 21:29 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Afschaffen beginnen ze niet aan, daarom heb ik het idee dat die nieuwsberichten nogal in een hoekje worden geschoven en dat het stil wordt gehouden om het toch te kunnen doorvoeren.
Ik reis minstens 1x per week met de metro en bus in rotterdam, en ik zie behoorlijk veel mensen het gebruiken en het is dat ik een studenten-OV heb anders had ik al lang zelf zo'n kaart aangeschaft. Lijkt me ideaal t.o.v. een strippenkaart.quote:Op maandag 3 november 2008 @ 21:46 schreef proxydude het volgende:
Nu wordt het door de strot gepropt! Het werkt ook zo lekker goed in rotterdam... en een hoop mensen gebruiken het NOT! en als student ben hellemaal de lul daar kan je geen eens een anonime kaart krijgen. Ja of je betaald zelf je OV!
Dus als iemand naast je zit in de trein, of achter je, of voor je en die kopieert even je kaart en reist er een dag mee, vind je dat geen probleem? Dat is ideaal vind je?quote:Op maandag 3 november 2008 22:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik reis minstens 1x per week met de metro en bus in rotterdam, en ik zie behoorlijk veel mensen het gebruiken en het is dat ik een studenten-OV heb anders had ik al lang zelf zo'n kaart aangeschaft. Lijkt me ideaal t.o.v. een strippenkaart.
Ik betaal bij de ABN-AMRO ook voor m'n pinpas. Bizar, hè?quote:Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Eix het volgende:
Waarom zou je een kaart kopen waarmee je kan betalen? Toch de wereld op zn kop, betalen om te kunnen betalen.
Ja net alsof er met strippenkaarten niet te frauderen is.quote:Op maandag 3 november 2008 @ 22:38 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Dus als iemand naast je zit in de trein, of achter je, of voor je en die kopieert even je kaart en reist er een dag mee, vind je dat geen probleem? Dat is ideaal vind je?
Inderdaad. De wereld op zijn kop. Als je een pak melk koopt bij de supermarkt krijg je zelf geld toe!quote:Op maandag 3 november 2008 @ 22:32 schreef Eix het volgende:
Waarom zou je een kaart kopen waarmee je kan betalen? Toch de wereld op zn kop, betalen om te kunnen betalen.
Jij hebt vast ook vertrouwen in de politiek? Die kaart is zo lek als het maar kan. Om nog maar te zwijgen over het feit dat bepaalde partijen precies kunnen achterhalen waar je hebt uitgehangen met de trein.quote:Op maandag 3 november 2008 22:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ja net alsof er met strippenkaarten niet te frauderen is..
Die zooi wordt gewoon keihard overhypet. Het komt er straks op neer dat 2 mensen in nederland zo'n kopiëer ding hebben puur om te bewijzen dat het werkt, en dat de rest het nog steeds makkelijker vind om gewoon achter iemand aan te lopen door een poortje om gratis te kunnen reizen.
Jij bent er zeker zo een die ook gelooft dat bush himselve explosieven in het WTC gehangen heeft?quote:Op maandag 3 november 2008 @ 22:57 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Jij hebt vast ook vertrouwen in de politiek? Die kaart is zo lek als het maar kan. Om nog maar te zwijgen over het feit dat bepaalde partijen precies kunnen achterhalen waar je hebt uitgehangen met de trein.
Neh, zo eentje ben ik niet. Ik ben er eentje die het een beetje moe is dat ik overal maar moet doen en laten wat de overheid me opdraagt. Of mag dat van jou ook al niet meer? Ben ik nu een verdachte? Er werd laatst een wet aangenomen die uitlevering makkelijker maakte. Dit gebeurde om zogenaamd terrorisme beter te bestrijden... Intussen zijn er heel wat meer uitleveringen geweest die gebruik hebben gemaakt van die uitbreiding. En wat denk je... Er zat maar 1 zaak tussen die met terrorisme te maken had. Gewoon even een voorbeeldje van de achterlijkheid van mensen zoals jij. Slik jij maar alles wat een overheid je voorschrijft...quote:Op maandag 3 november 2008 22:59 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die ook gelooft dat bush himselve explosieven in het WTC gehangen heeft?![]()
Niet zo paranoïde man.
Nee, dat vindt de meerderheid. Ik vertrouw de meerderheid niet.quote:Op maandag 3 november 2008 23:21 schreef mcDavid het volgende:
Die overheid bestaat uit mensen waarvan we met zijn allen vinden dat die bekwaam genoeg zijn om zulke beslissingen te nemen.
Ik stop met lezen.quote:Dat is nou eenmaal het systeem hier, en daar vertrouw ik op.
Omdat het kansloos is een OV chipkaart te kopieren? Omdat zo'n ding in no-time geblocked wordt? Omdat je niets hebt aan de tegoeden - behalve reizen-? Omdat je bij iedere transactie met je kop op 10 camera's staat, en dus wel een hele domme crimineel wilt zijn?quote:Op maandag 3 november 2008 21:22 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
http://webwereld.nl/articles/53310
Vooral is het gedeelte over de DIY-kit interessant!
[..]
Waarom hoor en lees ik hier nergens meer iets over? Waar zijn de reacties van de politiek?
http://www.bnr.nl/artikel/10381617/iedereen-kan-ov-kaart-klonen
Hier een stukje audio. Eenmaal, andermaal... OV-chipkaart iemand...?
Die kaarten zijn ten eerste gewoon ultiem kut: ze zijn duurder, die poortjes zijn kut (al heb je daar met een strippenkaart op dit moment ook last van, maar zonder die kaart hadden ze er niet gekomen in ieder geval) omdat ze te laat open gaan, daarnaast kun je niet duidelijk van tevoren zien of je kaart bijna leeg is (als ik een strippenkaart in m'n zak heb, kan ik te allen tijde zien of die bijna vol is - aan die kaart zie je niks), als je die kaart vergeet moet je een nieuwe kaart kopen (kortom, je betaalt dus weer voor de kaart zelf, zonder tegoed, waar je uiteindelijk dus niks meer aan hebt), in een deel van de bussen en trams werkt het systeem nog niet, je hebt niks aan die kaart als je buiten Rotterdam komt, als je vergeet uit te checken (omdat het superdruk is in de bus en een of andere taart met een kinderwagen in je enkels staat te duwen) kost het je 4 euro, ik heb al honderd keer m'n metro gemist omdat een of andere opoe het poortje stond te blokkeren met een rollator, die deuren van het poortje gaan te laat open en de lezer vraagt soms echt drie keer om je kaart er nog een keer langs te halen voordat ie eindelijk een keertje wat registreert en je eindelijk je metro weer kan missen.quote:Op maandag 3 november 2008 22:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ik reis minstens 1x per week met de metro en bus in rotterdam, en ik zie behoorlijk veel mensen het gebruiken en het is dat ik een studenten-OV heb anders had ik al lang zelf zo'n kaart aangeschaft. Lijkt me ideaal t.o.v. een strippenkaart.
Ik vind dat vervelend. Omdat ik ivnd dat het gewoon niet NODIG is dat men na kan gaan waar ik uithang. Als ik door wil geven waar ik uithang, dan bel ik wel.quote:Op maandag 3 november 2008 23:48 schreef Minisuisse het volgende:
mcDavid heeft wel een punt! waar je al niet druk om kan makenwat intersseert mij het nou dat een ambtenaar eventueel kan zien waar ik uitgehangen heb. Anarchistisch gezeik hier
En dat die kaart lek is, so what, wat is de kans dat er iemand is die daar misbruik van maakt. En als je zo gaat redeneren kun je wel thuisblijven, ook op straat kun je beroofd worden.
Paranoïde gedoe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |