Ik heb ook in het buitenland gewoond. Sommige dingen zijn beter, sommige dingen zijn slechter.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat als je eenmaal in het buitenland gewoond hebt, je niet meer terug wil naar NL hoor
Ik heb dezelfde ervaring inderdaad.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef reem het volgende:
[..]
Ik heb ook in het buitenland gewoond. Sommige dingen zijn beter, sommige dingen zijn slechter.
Nee, in Nederland is het weer lekkerquote:Op donderdag 6 november 2008 19:10 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Tis er anders wel fucking koud in de winter. Oh en de kroegen zijn duur. En een groot deel van het land spreekt Frans
Volgens mij krijg je wel degelijk een verhoging van de omzet .. neem alleen al die mensen die 'iets' vergeten zijn, een ingrediënt voor de maaltijd, het tweede flesje wijn voor de visite ed .. als de winkels gesloten zijn doe je het zonder het ingrediënt en drink je maar wat minder ..quote:Op donderdag 6 november 2008 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij wil dat ze naast die openingstijden ook nog op zondag altijd open zijn? Geld is maar 1 keer uit te geven (of dat nou op zondag of zaterdag is) en personeel is duur, je kan dus op je vingers natellen dat alle producten ook duurder worden, de winkel moet immers ook op zondag verwarmd en verlicht zijn, er moet personeel aanwezig zijn etc. en meer omzet kan je zo goed als vergeten, zeker als IEDEREEN op zondag open is.
'tuurlijk, ieder land heeft z'n voor- en nadelen. Maar die voor- en nadelen liggen wel op verschillende plaatsen, en dat verschil is precies wat het ene land leefbaarder maakt dan het andere. De nadelen van NL liggen op een plek waar je er elke dag bewust last van hebt, die van Canada zijn een stuk minder sterk aanwezigquote:Op donderdag 6 november 2008 19:19 schreef reem het volgende:
[..]
Ik heb ook in het buitenland gewoond. Sommige dingen zijn beter, sommige dingen zijn slechter.
Nederland is een democratie, dat betekent dat de meerderheid in de meeste gevallen zijn zin krijgt. Als er een meerderheid in de kamer is voor het afschaffen van koopzondagen dan heb je je erin te voegen. Zoniet, dan verhuis je maar lekker naar het atheïstische Noord-Korea, kun je alle dagen boodschappen doen. Huillie, de AH is 's avonds gewoon tot 10 uur openquote:Op donderdag 6 november 2008 19:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Op sodemieteren met je zondags rust. In het weekend ben ik vrij! Ik word er strontziek van dat ik na een drukke week werken ik alles in mijn zaterdag moet proppen en zondag suf op de bank zit.
Zondagrust is niet meer van deze tijd. Als je zondagrust wil ga je maar lekker in staphorst wonen maar val mij niet lastig met je achterlijke religie![]()
![]()
. Zondag wil ik gewoon naar de winkel kunnen als ik iets nodig heb of als ik grote aankopen wil doen. Tevens is het zo dat als ik van Ma t/m Za werk (wat regelmatig gebeurt) ik Zondag niks meer kan uitvoeren thuis. De zondag is dan gewoon een verloren dag.
Voor de consument is het vervelend want het is een verschraling van het winkelaanbod. De grote concerns zijn toch al allemaal in dezelfde handen, zoals Albert Hein en C1000 etc. etc.quote:Op vrijdag 7 november 2008 13:49 schreef Amokzaaier het volgende:
Wat is er zo erg aan als kleine ondernemers worden weggeconcurreerd?
Ik denk niet dat koopzondagen erg veel aan het verschraling van winkelaanbod bij gaat dragen. Als de consument diversiteit wil, dan zal die er komen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:05 schreef schoelje het volgende:
Voor de consument is het vervelend want het is een verschraling van het winkelaanbod. De grote concerns zijn toch al allemaal in dezelfde handen, zoals Albert Hein en C1000 etc. etc.
Kennelijk heb jij nog een heilige waardering voor marktwerking. Ik denk echter dat de kleine winkeliers wel degelijk weggeconcurreert zullen gaan worden door de grote supermarkten. De diversiteit zal zich dan beperken tot het aanbod van de grootste winkels en als je naar de beter supermarkt kijkt dan hoeven we daar niet ontevreden over te zijn. Alhoewel je het aanbod natuurlijk niet kunt vergelijken met het aanbod op een markt in een gemiddeld 2e of 3e wereldland.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:23 schreef Amokzaaier het volgende:
Ik denk niet dat koopzondagen erg veel aan het verschraling van winkelaanbod bij gaat dragen. Als de consument diversiteit wil, dan zal die er komen.
Er bestaan genoeg andere winkels. Een kleine supermarkt naast een grote beginnen is niet zo'n goed idee, maar een antiekzaak die op zondag open is zal prima zaken doen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:29 schreef schoelje het volgende:
Kennelijk heb jij nog een heilige waardering voor marktwerking. Ik denk echter dat de kleine winkeliers wel degelijk weggeconcurreert zullen gaan worden door de grote supermarkten.
Aan de andere kant bied het je veel meer mogelijkheden om je weekend beter in te plannen als je nu 40 uur per week werkt moet je al je booschappen op zaterdag doen terwijl je met een koopzondag een dag extra en dus meer rust hebtquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik zelf vind iedere zondag koopzondag ook vrij overdreven. Kan je je echt alleen vermaken door suf in een winkel te gaan lopen? Aan de andere kant moet je ook die vrijheid hebben.
Nee, in een kerk gaan zitten is niet suf wou je zeggenquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:35 schreef kalinho het volgende:
Hmm ik zelf vind iedere zondag koopzondag ook vrij overdreven. Kan je je echt alleen vermaken door suf in een winkel te gaan lopen? Aan de andere kant moet je ook die vrijheid hebben.
Winkels moeten gewoon zelf kunnen beslissen wanneer ze open zijn. Hier in de VS zijn winkels 7 dagen per week open, vrijwel elke avond tot een uur of 21:00, soms 22:00, en zelfs op zondagavond kun je vaak nog tot 19:00 of 20:00 terecht bij winkels.quote:Op maandag 3 november 2008 17:40 schreef F04 het volgende:
Waarom nou minder of geen koopzondagen? Doordeweeks heb ik geen tijd ivm met werk en school, en dat betekend dus dat ik alleen op zaterdag kan. Het zou dus erg leuk zijn als de winkels zondag op mijn vrije dag ook open zijn.
Ik weet niet of jij regelmatig in grotere steden komt.... maar een stad als Utrecht kom je op donderdagavond of zaterdagmiddag nauwelijks meer in. De parkeergarages zijn vol, en als je om 20:50 een bus in wil dan wordt het staan als je niet op tijd bent.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:39 schreef Metro2005 het volgende:
En wat is er mis met je inkopen een dag eerder doen?
Mensen maken een probleem van iets wat geen probleem is. En daar moet al het personeel maar voor buigen.
Dan ga je niet naar de winkel maar blijf je thuisquote:Op maandag 10 november 2008 07:56 schreef w8jij17 het volgende:
Er zijn ook voorstanders die gewoon één dag in de week een rustdag willen in deze koopzieke maatschappij, en die het niet als christenextremisme zien.
Dat dus.quote:Op maandag 10 november 2008 08:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan ga je niet naar de winkel maar blijf je thuis
Ik trek er nooit op uit om te gaan winkelen op zondag maar het is me iets te vaak gebeurd dat ik net een schroefje, boekje, boodschapje of lichtje nodig had op zondag en dat alle winkels dicht waren.
T blijft ook een vreemd iets; de winkels open als mensen die geld verdienen niet kunnen winkelen, winkels dicht als deze mensen tijd hebben om hun geld uit te geven. Goh, waarom zou het toch zo goed gaan met de internethandel
Ja man, verbieden verbieden en nog eens verbieden! Daar zijn christenen altijd al goed in geweest.quote:Op maandag 10 november 2008 07:56 schreef w8jij17 het volgende:
Er zijn ook voorstanders die gewoon één dag in de week een rustdag willen in deze koopzieke maatschappij, en die het niet als christenextremisme zien.
Niemand verplicht jou om uit de achtertuin of je luie stoel te komen op je rustige zondag. Maar waarom moet dat voor iedereen gelden? Waarom moet het verplicht?quote:Op maandag 10 november 2008 07:56 schreef w8jij17 het volgende:
quote:Op maandag 10 november 2008 07:56 schreef w8jij17 het volgende:
Fout. Nederland is een democratie, dus als je niet je zin krijgt hoef je je mening niet aan te passen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef schoelje het volgende:
[..]
Nederland is een democratie, dat betekent dat de meerderheid in de meeste gevallen zijn zin krijgt. Als er een meerderheid in de kamer is voor het afschaffen van koopzondagen dan heb je je erin te voegen.
Idd, en juist bij dit soort bekrompen religieuze terreur moet men gestimuleerd worden tegen zo'n partij te stemmen en voor vrijheid.quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Fout. Nederland is een democratie, dus als je niet je zin krijgt hoef je je mening niet aan te passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |