abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62911845
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het grote gevaar zit 'm deze keer niet in de Islam, maar in de politiek correcte gedachtenleer: "Ohjee, laten we vooral niemand beledigen.."
.... die door de islam een gouden kans krijgt. Overigens hebben er altijd wel mensen zonder ruggengraat bestaan. Dus of dit nu (of het waar is of niet) nou exclusief te wijten aan PC-gedachtengangen is niet helemaal juist.
pi_62911869
Hebben ze nu ook Musselmannen in Engeland? Nog nooit gezien.
pi_62912725

is het niet wat vroeg voor een 1 april grap
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_62914786
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:05 schreef B4CO het volgende:
... en wanneer gaan we hier stoppen met Sinterklaas en Kerst?
Dat zou een verademing zijn.
Wat mij betreft dus nog dit jaar.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62914826
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:20 schreef Scaurus het volgende:
  • Kerst is traditie, en traditie moet je niet zomaar in de prullenbak gooien.
  • Goede tradities niet, een oersaai vreetfeest wel.
    "De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
    pi_62914861
    Waarom doen ze altijd van die dingen speciaal voor moslims, terwijl moslims er niet om gevraagd hebben.

Volgens mij wordt het gewoon als dekmantel gebruikt.
    "Ja de moslims zeiden het"

my ass.
    pi_62915415
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Typerend. Een goeie herinnering dat de Islam een groot gevaar is.
    Vooral ook omdat "de Islam" of "de moslims" er zelf om hebben gevraagd.
    pi_62923827
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:05 schreef B4CO het volgende:

[..]

Oxford schrapt kerstfeest (bron)

... en wanneer gaan we hier stoppen met Sinterklaas en Kerst?
    Belachelijk!
    Waarom zou het Kerstfeest moslims tegen de schenen schoppen? Ze erkennen Jezus als belangrijke profeet!
    Niet als de zoon van god, want god kan geen zoon hebben. Maar dat is pas relevant met Pasen!

En wat Sinterklaas met het kerstfeest te maken heeft, ontgaat me. Of je moet Sinterklaas via de katholieke kerk afleiden van de geboorte van Jezus.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_62923895
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik ben niet Gepwnd.. de Bron, (DeTelegraaf ( )), is gepwnd..
    Maar ja, wie gelooft de Telegrof nou ook?

Ik. Zie mijn reactie hierboven.
    Maar ik had ook nog niet naar de bron gekeken.
    En verder blijft het principe van mijn reactie staan.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      dinsdag 4 november 2008 @ 00:16:36 #30
    67978 HenryHill
    Fake it 'till you make it
    pi_62924065
    Hoe typisch weer... De Moslims zelf vragen nergens om. De autochtonengaan er vanuit dat Moslims er aanstoot aan nemen en schrappen het kerstfeest om niemand te kwetsen.

Moslims verbaasd, de rest van de wereld boos omdat "de Moslims steeds meer te vertellen hebben". Tja, probeer dan niet voor ze te denken.
    So this is how liberty dies... with thunderous applause.
    Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
    pi_62924772
    Het is dat Engeland als hoofd the Queen heeft die tevens het hoofd van de Anglicaanse Kerk is en hiermee wettelijk gezien niet seculier is. Het is heel nobel dat de ambtenaren in Oxford met de gevoelens van Moslims meedenken maar ik denk dat dit wel een beetje op betutteling gaat lijken.

In Nederland zou het natuurlijk al nooit kunnen dat gemeenten al uberhaupt kerstbomen plaatsen aangezien men graag een strict seculiere overheid wil en het dan niet kan dat dezelfde overheid (gemeenten) in publieke ruimten kerstbomen plaatst en hiermee duidelijk het seculiere karakter van onze staat aantast. Gelukkig zijn veel seculieren het daarmee eens in Nederland. In dat geval zou men consequent moeten zijn en ook de Moslims (Ramadan), Hindu's (Diwali feest), Joden (Jom Kippoer) en Buddhisten (Buddha Dag) een eerbetoon geven in de publieke ruimte op voor hun religieuze dagen.
    X
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:05:21 #32
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_62924802
    Het plaatsen van de kerstboom is een volledig seculier gebruik. Het komt voort uit de Germaanse tijd en heeft niets met het christendom te maken, vroeger niet en nu ook niet.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_62924853
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:03 schreef Alulu het volgende:
    Het is dat Engeland als hoofd the Queen heeft die tevens het hoofd van de Anglicaanse Kerk is en hiermee wettelijk gezien niet seculier is. Het is heel nobel dat de ambtenaren in Oxford met de gevoelens van Moslims meedenken maar ik denk dat dit wel een beetje op betutteling gaat lijken.

In Nederland zou het natuurlijk al nooit kunnen dat gemeenten al uberhaupt kerstbomen plaatsen aangezien men graag een strict seculiere overheid wil en het dan niet kan dat dezelfde overheid (gemeenten) in publieke ruimten kerstbomen plaatst en hiermee duidelijk het seculiere karakter van onze staat aantast. Gelukkig zijn veel seculieren het daarmee eens in Nederland. In dat geval zou men consequent moeten zijn en ook de Moslims (Ramadan), Hindu's (Diwali feest), Joden (Jom Kippoer) en Buddhisten (Buddha Dag) een eerbetoon geven in de publieke ruimte op voor hun religieuze dagen.
    Naar rato van het aantal gelovigen zou de gemeente de religieuze feesten kunnen faciliteren. De gemeenten moeten immers de belangen van hun bevolking vertegenwoordigen.
    pi_62924874
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:05 schreef Scaurus het volgende:
    Het plaatsen van de kerstboom is een volledig seculier gebruik. Het komt voort uit de Germaanse tijd en heeft niets met het christendom te maken, vroeger niet en nu ook niet.
    De Germanen waren toch niet seculier?
    In dat geval zouden agnosten en atheïsten ook onder de kerstboom moeten gaan zitten.
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:11:55 #35
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_62924902
    Het is te belachelijk voor woorden.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:15:12 #36
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_62924947
    Gaat Kerstmis in Oxford nog door of niet?
    pi_62924959
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:05 schreef Scaurus het volgende:
    * Zojuist een link met je comment gemaild naar de desbetreffende ambtenaar uit Oxford
    X
    pi_62924993
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Naar rato van het aantal gelovigen zou de gemeente de religieuze feesten kunnen faciliteren. De gemeenten moeten immers de belangen van hun bevolking vertegenwoordigen.
    Dat zou het, in Nederland als seculiere staat, wel aannemelijker maken inderdaad. Maar dan nog is het lastig want hoe kom je aan accurate gegevens over de religieuze achtergrond en wat gaan we in gemengde gemeenten doen?
    X
      dinsdag 4 november 2008 @ 01:18:09 #39
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_62924995
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:09 schreef Kees22 het volgende:
    De Germanen waren toch niet seculier?
    De kerstboom zal bij de Germanen heus wel een religieuze betekenis hebben gehad. Die betekenis is echt verloren gegaan. Zij is niet meer aanwezig bij de kerstboom die wij nu bij ons 'christelijk' Kerstfeest neerzetten.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_62925107
    quote:
    Op dinsdag 4 november 2008 01:18 schreef Alulu het volgende:

[..]

Dat zou het, in Nederland als seculiere staat, wel aannemelijker maken inderdaad. Maar dan nog is het lastig want hoe kom je aan accurate gegevens over de religieuze achtergrond en wat gaan we in gemengde gemeenten doen?
    Gewoon, net wat de Luxemburgers doen. Toen ik daar op vakantie was, vertelde een Luxemburger me, dat ze zich beschouwden als een Europese natie, en dus alle nationale feesten van EU-landen meevierden. Dus zowel 14 juni in Frankrijk als 30 april van Nederland. Dus alle mogelijke feestdagen vieren (die staan gewoon in mijn agenda) en maar zien hoeveel mensen daar op af komen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')