abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62910296
quote:
AMSTERDAM - Ambtenaren in Oxford hebben het kerstfeest geschrapt om moslims niet tegen het zere been te schoppen. Er komt geen grote boom meer in de stad en de traditionele kerstlampjes heten voortaan 'winterlichten'.

Het Britse plan leidt tot veel kritiek. Zelfs de voorzitter van de moslimvereniging snapt er niets van. "Ook moslims kijken uit naar kerstmis", vertelt hij in de Sun.
Maar volgens de gemeente is het juist een barmhartig gebaar, waarbij iedereen de ruimte krijgt zijn geloof te uiten in december.
Oxford schrapt kerstfeest (bron)

... en wanneer gaan we hier stoppen met Sinterklaas en Kerst?

[ Bericht 0% gewijzigd door B4CO op 03-11-2008 16:11:46 ]
Trotse papa van Eden
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 3 november 2008 @ 16:06:20 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62910332
Zeer netjes van die moslimvereniging om meteen tegengas te geven
Het idee alleen al is genoeg om afgezet te worden.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_62910372
Nu maar hopen dat de gemiddelde user even goed de OP leest.
  maandag 3 november 2008 @ 16:13:25 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62910540
Noem de kerstman en sinterklaas dan meteen Allah.
pi_62910548
Typerend. Een goeie herinnering dat de Islam een groot gevaar is.
  maandag 3 november 2008 @ 16:15:16 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62910585
Eindelijk respect voor Atheïsten Afschaffen die religieuze feesten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 3 november 2008 @ 16:20:05 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62910714
Ik denk dat de bedenker hiervan de moslims eigenlijk geen plezier doet, aangezien dit vooral tot verontwaardigde reacties leidt (en terecht), en dat het op het conto van ‘die moslims’ geschoven worden en dat de ‘verislamisering’ roepers als eerste ter plaatse zijn om over het hoofd te zien dat het hier iemand is die in een vorm van compleet doorgeschoten politieke correctheid handelt.

Ik zie ook niet helemaal hoe de aanwezigheid van een kerstboom, tenzij de traditionele plaats voor de ingang van de moskee is, moslims verhindert hun geloof uit te oefenen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62910716
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eindelijk respect voor Atheïsten Afschaffen die religieuze feesten!
  • Atheïsten vieren zelf meestal ook kerst.
  • Kerst heeft tegenwoordig meer een seculiere dan religieuze betekenis.
  • Kerst is traditie, en traditie moet je niet zomaar in de prullenbak gooien.
  • Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_62910776
    Hm. Een Engels roddelblad komt met een bericht, gretig overgenomen door De Telegraaf, dat Groot-Brittannië toegeeft aan de (zelf)druk van de Islam, moslims of politiek-correctisme. David Beckham zal zich wel koest houden tegenwoordig, ofzo.

Eens even kijken of het deze keer, in tegenstelling tot de vorige keren (Poo, varkens, etc.), wel klopt:
    quote:
    After recent articles in the local and national press about Christmas Celebrations in Oxford, we have issued the following statement.

Councillor Bob Price, Leader Oxford City Council says: "Oxford City Council has not 'banned Christmas' and has not banned the use of the word 'Christmas'. The Council has not even considered doing either of these.

"Oxford City Council will celebrate Christmas 2008 in the same way as it has celebrated all previous Christmases: we will have Christmas trees in the Town Hall and in Broad Street, the Lord Mayor will host a Christmas reception for community workers and will hold the annual Christmas Carols event, and we will be sending out Christmas cards.
    http://www.oxford.gov.uk/news/news.cfm/current/1/item/3065

O, , dit had ik niet verwacht.
      maandag 3 november 2008 @ 16:23:39 #10
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_62910805
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:22 schreef Monidique het volgende:
    Eens even kijken of het deze keer, in tegenstelling tot de vorige keren (Poo, varkens, etc.), wel klopt:
    dit had ik niet verwacht.
    TS en meepratertjes gepwnd.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      maandag 3 november 2008 @ 16:26:20 #11
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_62910876
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:23 schreef soylent het volgende:

[..]

TS en meepratertjes gepwnd.
    Ik ben niet Gepwnd.. de Bron, (DeTelegraaf ( )), is gepwnd..
    Trotse papa van Eden
    pi_62910942
    Jammer dat moslims (onbedoeld en ongewild) WEL voor elkaar krijgen wat atheïsten nog nooit is gelukt...
      maandag 3 november 2008 @ 16:30:15 #13
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_62910998
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Pwnage is transitief. Anders zou de Telegraaf ook niet gepwnd zijn, want die hebben het ook weer overgeschreven, he.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      maandag 3 november 2008 @ 16:32:10 #14
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_62911059
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:26 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik had nog wel even gezocht met Google news, en de Telegraph & de Guardian hadden het artikel ook.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_62911061
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:28 schreef Elfletterig het volgende:
    Jammer dat moslims (onbedoeld en ongewild) WEL voor elkaar krijgen wat atheïsten nog nooit is gelukt...
    Dat hebben ze dus niet.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_62911203
    Alsof atheïsten handelen vanuit een centrale - eensgezinde - leer
    pi_62911207
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik had nog wel even gezocht met Google news, en de Telegraph & de Guardian hadden het artikel ook.
    http://www.guardian.co.uk(...)ess-oxford-christian
    Inderdaad, dus. Ik begrijp ook niet hoe Monidique tot de conclusie komt dat de bron louter the Sun is. (ik zou the Sun ook niet als bron nemen) Het zal wel iets te maken hebben met zijn vooringenomenheid.
    pi_62911258
    dit soort berichten komt er ieder jaar eer ...

het komt er altijd weer op neer dat er wat ambtenaren zijn die komen met zulke plannen en geen moslim erom gevraagd heeft ...

meestal gaat het ook gewoon om een besparing op het gemeentebudget .. wordt er dan gewoon wat mnder gemeenschapsgeld uitgegeven aan zulke versieringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 03-11-2008 16:53:41 ]
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_62911384
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:37 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

http://www.guardian.co.uk(...)ess-oxford-christian
    Inderdaad, dus. Ik begrijp ook niet hoe Monidique tot de conclusie komt dat de bron louter the Sun is. (ik zou the Sun ook niet als bron nemen)
    Ik had het over een Engels roddelblad, niet The Sun. Maar misschien zat ik inderdaad fout (ik ging namelijk wel uit van The Sun. Jij begrijpt niet waarom, maar het zou kunnen liggen aan het bericht in De Telegraaf. Bijvoorbeeld.), misschien zat ik inderdaad fout, maar om nou "Engels roddelblad" te pareren met... The Guardian? Of The Observer. Hoe dan ook: Engels (roddel)blad dus.
    quote:
    Het zal wel iets te maken hebben met zijn vooringenomenheid.
    Dat sowieso.
    pi_62911677
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Typerend. Een goeie herinnering dat de Islam een groot gevaar is.
    Het grote gevaar zit 'm deze keer niet in de Islam, maar in de politiek correcte gedachtenleer: "Ohjee, laten we vooral niemand beledigen.."
    pi_62911845
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het grote gevaar zit 'm deze keer niet in de Islam, maar in de politiek correcte gedachtenleer: "Ohjee, laten we vooral niemand beledigen.."
    .... die door de islam een gouden kans krijgt. Overigens hebben er altijd wel mensen zonder ruggengraat bestaan. Dus of dit nu (of het waar is of niet) nou exclusief te wijten aan PC-gedachtengangen is niet helemaal juist.
    pi_62911869
    Hebben ze nu ook Musselmannen in Engeland? Nog nooit gezien.
    pi_62912725

is het niet wat vroeg voor een 1 april grap
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_62914786
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:05 schreef B4CO het volgende:
    ... en wanneer gaan we hier stoppen met Sinterklaas en Kerst?
    Dat zou een verademing zijn.
    Wat mij betreft dus nog dit jaar.
    "De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
    pi_62914826
    quote:
    Op maandag 3 november 2008 16:20 schreef Scaurus het volgende:
  • Kerst is traditie, en traditie moet je niet zomaar in de prullenbak gooien.
  • Goede tradities niet, een oersaai vreetfeest wel.
    "De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')