Eerst maar even een situatieschets.
Apple Nederland geeft één jaar garantie op alle apparatuur die ze leveren. Dat is natuurlijk ronduit kut, schandalig, naar, vervelend, irritant en onwettig. Dus de Apple technische dienst mailt op aanvraag voor 'ontheffing' naar 'boven' zodat het wel twee jaar wordt. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar dat schijnt een standaardprucedore te zijn, wat anders gespeld wordt behalve door mij in dit topic zonet.
Okee, de vrouw heeft een Apple MacBook (

) die ik natuurlijk heb voorzien van Windows Vista. Om de Apple-freaks even voor te zijn:
Apple-freak: WTF?!

Waarom heb je DAT GEDAAN? MacOS is VEEL BETER *spuug kwijl grom lamenteer*
Ik: Gewoon, omdat ik het kan

Apple-freak:
Ik:
Maar toen ging de MacBook stuk

Hij startte niet meer op. Wat ik ook deed, ik kreeg 'm niet meer aan de praat en aangezien ik een ICT'er ben, had ik al vrij snel door dat het moederbord verneukt was. Ding ingeleverd bij de Apple-Sien, of hoe die winkelketen ook heet, gemeld dat er dus wel degelijk twee jaar garantie op hoort te zitten en sure enough kreeg ik twee dagen later bericht dat het moederbord stuk was. Dus die gingen ze vervangen. Ze meldden ook dat ze zelf al hadden gebeld voor die garantietoestand en dat dat wel goed zou komen.
Ze hadden 'm dus duidelijk nog niet aangezet
Maar nu ben ik dus angstig of en hoe ze zullen reageren als ze 't ding aanzetten met het nieuwe moederbord en er Windows Vista tevoorschijn komt

... niet omdat ik hen vrees, maar omdat dan die garantieregeling wel eens 'niet van toepassing' zou kunnen blijken. Dat zou onzin zijn, maar het kost me in dat geval meer om daar een advocaat naartoe te laten bellen dan de kosten van het moederbord.

Klacht: Apple. MacBooks. Apple-freaks. Garantiebepalingen die onwettig zijn en waarvan Apple het dus verdomt om dat officieel recht te breien. Op deze manier lopen namelijk een heleboel mensen de garantie wél mis en dat is hoerig, fucked up en geldklopperij.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken