abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63665208
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 december 2008 @ 12:36:52 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63665298
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Vliegvrager het volgende:
Kunnen we al een winnaar feliciteren? Ik zie nergens een uitslag...

ze hebben net t topic pas gesloten
iets met gevalletje vergeten volgens mij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 12:47:20 #243
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63665540
De punten komen vandaag voor de avonduren online.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63666655
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
Ben benieuwd, wel jammer dat de laatste net niet mee gaat voor de telling
pi_63667123
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:
We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.

Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 14:04:15 #246
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63667525
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:48 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

En ik maar denken dat we juist onderling de mooiste foto's willen bepalen, waarom vragen we Erwin Olaf anders niet om mee te doen? Mensen die alleen maar komen om een prijs te kunnen winnen zie ik niet als welkome toevoeging aan de FOK!Fot-community.

Maar misschien heeft Fok! een andere bedoeling met de fotowedstrijd. Als we dat weten kunnen we ook gerichter meedenken.
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.

Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.

De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63668093
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:04 schreef Xilantof het volgende:
Als je "meer publiek" alleen ziet als "mensen die een prijs willen winnen" denk ik dat ik dat gesprek met jou niet aan wil gaan.

Alsof er geen mensen bestaan die nog niet van de fotowedstrijd afweten en toch gewoon geinteresseerd mee zouden willen doen.

De door jou genoemde "onderling" mag best groeien vind je niet? Meer mensen. Meer meningen op de foto. Meer inzicht. Meer leren.
Wat betreft dat laatste, uiteraard, daar ben ik alleen maar voor. Waar je echter wel voor op moet passen is dat mensen hier alleen maar gaan komen voor de wedstrijd en niet voor de community.

Ik heb een dergelijke discussie al een keer op een kleiner forum gestart, waarbij mensen alleen kwamen voor 1 itempje en de rest van het forum links lieten liggen en niet eens interesse toonden in overige bezoekers. Ik was niet de enige die het hier niet eens mee was en iemand vergeleek het met naar een verjaardag gaan, taart eten en weer weggaan, zonder iemand te feliciteren of wat dan ook. Die discussie heeft uiteindelijk geleid tot een halvering van het aantal leden, dus misschien is dit voorbeeld niet heel erg handig.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat onnatuurlijke groei van het aantal leden door ineens veel aandacht voor de wedstrijd meestal slechts tijdelijk is. En daarvoor wil ik waken. En ik kom soms wat ongenuanceerd over
  maandag 1 december 2008 @ 14:39:51 #248
18843 Brutus
aj sud aj!
pi_63668292
Dank aan de mensen die op mijn foto hebben gestemd!
For without darkness there can't be light
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 17:09:20 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63672669
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:47 schreef Xilantof het volgende:
Ik had mijn tijd even verkeerd ingeschat. Wordt wat later...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_63673261
Mja, dat al dan niet verplicht stemmen is toch een lastig iets.

Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.

Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?

Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
  maandag 1 december 2008 @ 18:00:28 #251
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63673952
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:

Het kan best een keer gebeuren dat je nog wel iets inzendt, maar niet meer kunt stemmen, omdat je dan op vakantie bent ofzo. Of dat je het een keertje vergeet. Moet kunnen, lijkt me.

Aan de andere kant zit niemand te wachten op mensen die zich alleen registreren om hier een foto te dumpen en (eventueel) hun prijs in ontvangst te nemen. Als het argument is dat verplicht stemmen potentiële nieuwe deelnemers zou afschrikken, vraag ik me af of we dat soort deelnemers wel hier willen. Als je niet mee wilt doen omdat je niet wilt stemmen, hoe betrokken ben je dan?

Dus... hoe valt dit op te lossen? Het lijkt mij niet onredelijk als we zouden vastleggen dat mensen die voor het eerst meedoen niet in aanmerking komen voor een prijs als ze zelf niet gestemd hebben. Daarmee schrik je wel de "eenmalige fotodumpers" af, maar hou je de mogelijkheid om het stemmen een keertje te vergeten.
Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 18:00:40 #252
18921 freud
Who's John Galt?
pi_63673959
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

We willen meer publiek trekken bij de wedstrijd. Zodoende zoeken we bijv. publiciteit op de FP. Mensen die daar alleen kijken en niet geregistreerd zijn kunnen dan ook de wedstrijd zien. En besluiten mee te doen. En dus een account aanmaken.
Triest? Ik vind van niet. Want als we daarmee meer enthousiaste deelnemers krijgen vind ik het wel de moeite.
Daarom zeg ik ook dat mensen die alleen even voor de wedstrijd een user aanmaken, wat triest zijn. Mensen die daardoor naar het forum komen, juich ik alleen maar toe . Ik doelde dus puur op de wedstrijd-aflopers, had duidelijker moeten zijn, ben ik met je eens .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Admin maandag 1 december 2008 @ 18:04:36 #253
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63674043
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:30 schreef k_man het volgende:

mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.

Ik stoor me totaal niet aan mensen die hun foto dumpen en eventueel een prijs winnen eigenlijk en vraag me ook af wat het probleem is. De punten die worden aangedragen zijn imo geen echte problemen die een oplossing behoeven.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 1 december 2008 @ 18:09:15 #254
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63674151
pcs. n anders moet je geen prijsvraag maken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 1 december 2008 @ 18:13:18 #255
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674232
pcs. n ?
pi_63674404
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:13 schreef tonja het volgende:
pcs. n ?
"Precies, en"
  maandag 1 december 2008 @ 18:24:27 #257
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63674469
Ik heb geen problemen met mensen die zich aanmelden alleen voor de wedstrijd, kandidaat is kandidaat. Natuurlijk, ik juich het toe als iemand ook een actieve FOT'er wordt, maar zo niet, dan niet.

De eventuele regel dat mensen die voor het eerst meedoen niet meedingen voor een prijs vind ik stom. Als een ingezonden foto goed genoeg is dat ie de eerste plaats behaalt moet die de prijs krijgen, klaar. Ik zou als nieuweling ook minder geneigd zijn om aan een wedstrijd mee te doen waar je deelname voor spek en bonen is. Ookal is het de eerste keer.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 1 december 2008 @ 18:32:32 #258
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674619
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.

Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
  Admin maandag 1 december 2008 @ 18:38:26 #259
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63674728
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:32 schreef tonja het volgende:
Eensch, maar ik vind het jammer dat er zo weinig gestemd wordt.
Maar ja, een stemverplichting is redelijk onuitvoerbaar denk ik.

Via mail werkt denk ik ook niet omdat je als user er maar vanuit moet gaan dat alles goed geteld is.
Wellicht is het een plan om in de wedstrijd OP de nadruk te leggen op dat het zeer gewaardeerd wordt als je als deelnemer ook stemt.
De bedoeling van een fotografie forum is dat je van elkaar leert, en dat je ook veel leert van het beoordelen en becommentarieren van foto's van anderen.
Dat zou je dan als argumentatie kunnen aanvoeren om mensen aan te zetten tot stemmen.
bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
  maandag 1 december 2008 @ 18:43:48 #260
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674855
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Danny het volgende:

[..]

bij de start van de stemronde elke deelnemer een pm sturen met de melding dat er gestemd kan en mag worden en dat stemmen op prijs wordt gesteld?
Ja, dat is een goed idee.
Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
  maandag 1 december 2008 @ 18:45:15 #261
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63674880
quote ipv edit
  Admin maandag 1 december 2008 @ 19:21:18 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63675707
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:43 schreef tonja het volgende:

Of, of en, een automatische reply bij je inzending? Niet iedereen heeft zijn pm aan staan.
da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
  maandag 1 december 2008 @ 19:24:17 #263
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63675779
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:21 schreef Danny het volgende:

[..]

da's dan weer lastiger. users kunnen bij aanmelding aangeven dat ze geen mail van ons willen ontvangen op hun mailadres. Dat zou dan bij elke deelnemer eerst gecontroleerd moeten worden en da's een enorme berg werk, omdat dat niet zomaar zichtbaar is voor crewleden.
Al worden inzendingen niet per se (of in de meeste gevallen misschien?) met hun aanmeldmail gedaan, en een reply kunnen ze toch krijgen als er iets mis is met de inzending zelf (zoals niet geregistreerd, of vragen over fotobewerking oid).
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 1 december 2008 @ 19:25:01 #264
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63675808
Wat ik dus wil zeggen is dat er in ieder geval een e-mailadres bij de FOT-mods bekend is, want daarmee wordt ingezonden.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63676736
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:00 schreef tonja het volgende:

[..]

Op zich een goed idee, alleen lijkt het me lastig om dit in de praktijk te brengen. Dan lijkt me een regel als dat uit de posthistorie blijkt dat iemand zich alleen geregistreerd heeft om mee te doen aan de fotowedstrijd, dat die dan een stemverpichting hebben.
Of dit werkbaar is vraag ik me ernstig af.
De foto's staan nu eenmaal in het wedstrijdtopic, en je kunt van de stemmers niet verwachten dat ze van iedere deelnemer de posthistorie gaan checken. Dan moet je dus als jury dat allemaal gaan uitzoeken. Lijkt me een beetje veel werk.
Nee, mijn idee is niet veel extra werk. Er zouden slechts twee extra dingen nodig zijn;
a. - kijken of de winnaar al eens eerder meegedaan heeft;
b. - zo niet; kijken of de winnaar gestemd heeft.

Is het antwoord op b. ook nee, dan krijgt nummer twee de prijs.
  maandag 1 december 2008 @ 19:58:24 #266
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63676794
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs .
Hoogachtend,
Erik.
pi_63677021
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:04 schreef Danny het volgende:
mja, misschien zou het stemmen juist via mail moeten verlopen. Het zou imo niet uit moeten maken wie stemt en je voorkomt ermee dat mensen in hun eigen voordeel stemmen. Stel ik doe mee en heb 50 punten, maar jantje - wiens foto ik eigenlijk het mooist vind - heeft er 49. Ik stem om 21:59 uur, maar geef jantje gewoon GEEN punten omdat hij anders wint in plaats van ik. Op de huidige manier is het ook mogelijk om oudgedienden NET even die extra paar puntjes te geven om te winnen als een nieuweling die net binnen komt vallen dreigt te winnen. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar met een open stemronde werk je dat wel een beetje in de hand natuurlijk.
Om het helemaal objectief te maken zou je inderdaad alles anoniem moeten doen. Dus de foto's plaatsen zonder de naam van de inzender en stemmen per mail.

Stemmen per mail levert echter minder stemmen op, aangezien dat een extra handeling vergt tov stemmen op het forum. De foto's anoniem plaatsen werkt ook niet, aangezien dan de hele voorpret verloren gaat; mensen kunnen dan hun vorderingen niet delen met anderen en feedback krijgen.

Beiden dingen zijn overigens al een keer geprobeerd en ongeschikt bevonden.
pi_63677046
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ah, ik lees nu beter en zie dat K_man helemaal niet stelt dat mensen die voor het eerst meedoen helemaal geen kans maken op een prijs .
Klopt, dat kunnen ze best, maar alleen als ze ook gestemd hebben.
pi_63677203
Oh nee, nu houd ik helemaal mijn mond
  maandag 1 december 2008 @ 20:16:35 #270
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63677331
Uitslag. Het duurde even maar dan heb je ook maarliefst een gedeelde eerste plaats!

ElizabethR 47

Chpbrugge 47

Kvdv 42
Fonzie27 31
Didotcicero 28
Cybergabi 28
Tha_Erik 27
Ronalld 21
Logout 16
Glockmonkey 15
Danny 15
K-man 14
Marjo 14
Brutus 14
Olijfman 13
Freud 12
Allsaints 12
Pdehoog 12
Caspervc 11
TC_Artemis 11
kurdt94 11
Supersnerual 10
Blomst 08
Tonja 07
Sugar 05
Paaul 05
ErikR 05
Erasmo 04
Echnadarr 03
MyraM 03
David83 02

Aangezien we normaliter maar tot één winnaar komen, en dit keer maarliefst twee gelukkigen hebben, wordt er nog een passende oplossing gezocht. ElizabethR en Chpbrugge krijgen hierover nog bericht.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63677502
Beiden gefeliciteerd.
  maandag 1 december 2008 @ 20:28:22 #272
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_63677652
Gefeliciteerd
pi_63677826
gefeliciteerd beide ,

ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
  maandag 1 december 2008 @ 20:34:23 #274
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63677845
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:33 schreef Fonzie27 het volgende:
gefeliciteerd beide ,

ben ik nu derde geworden als er twee eerste zijn
Jazeker .
Hoogachtend,
Erik.
pi_63678722
hmm, niet slecht voor een eerste keer
  maandag 1 december 2008 @ 21:11:50 #276
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_63679135
Gefeliciteerd allemaal
  Admin maandag 1 december 2008 @ 21:15:45 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_63679283
Gefeliciteerd. En ik heb gewoon PUNTEN gehaald
pi_63679636
winnaars gefeliciteerd!! En voor degene die op mij gestemd heeft; hartstikke bedankt. Ik vind het altijd super leuk om mijn naam in een puntenlijstje tegen te komen!
pi_63679640
Feli winnaars
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_63679836
gefeliciteerd winnaars

En wat zijn de tellers goed voor mij, zomaar mijn 4 punten verdubbelen.
en nee ik heb ze niet omgekocht
Goedemorgen :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')