Dan weten ze in elk geval dat je nog nooit wat gehad hebt....quote:Op zondag 2 november 2008 11:30 schreef smammela het volgende:
en wat als je nooit iets gehad hebt voor in je medisch dossier. ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen of wat dan ook... wat heeft het dan voor nut om een EPD in mijn geval aan te leggen en wat hebben anderen aan mijn info...
Dit vind ik wel een goede reden.quote:Op zondag 2 november 2008 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Het risico bestaat natuurlijk ook dat door de toegankelijkheid tot alle eerdere medisch relevante gegevens je een etiket opgeplakt krijgt waar je nooit meer vanaf komt.
Een second opinion wordt dus wel wat ondoorzichtiger. Wordt arts nummer 2 niet bewust of onbewust beinvloed door datgene wat hij in het EPD vind.
Ik.quote:
Ik heb geen enkel probleem met het epd en ik zal geen bezwaar maken, maar ik denk wel dat je hier een belangrijk punt hebt te pakken wat betreft de nadelen.quote:Op zondag 2 november 2008 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Het risico bestaat natuurlijk ook dat door de toegankelijkheid tot alle eerdere medisch relevante gegevens je een etiket opgeplakt krijgt waar je nooit meer vanaf komt.
Een second opinion wordt dus wel wat ondoorzichtiger. Wordt arts nummer 2 niet bewust of onbewust beinvloed door datgene wat hij in het EPD vind.
Alleen al de valkuil dat rokers de gemeenschap geld BESPAREN wellicht? Daarnaast, wat doe je met chronisch zieken?quote:Op zondag 2 november 2008 11:49 schreef smammela het volgende:
Heb het er net met mijn vriend over gehad (groot tegenstander!).
hij is er voornamelijk tegen als het straks allemaal gekoppeld gaat worden. mensen met vehoogde kans op diabetes die dan meer moeten gaan betalen. mensen die veel bij MacDonalds eten meer gaan betalen. alles kunnen ze dan te weten komen. hij vind dat ze niet alles te weten hoeven te komen.
ik ben het hier wel mee eens, maar ben ook van mening dat ik als gezond iemand extra geld moet gaan neerleggen voor iemand die ziek is? En als we het dan over rokers hebben. niemand wil geld geven aan rokers die longkanker krijgen, want ze zijn er zelf min of meer schuld aan. evenals mensen die te veel eten en vervolgens met een te hoog cholesterol zitten. moeten wij daar ook voor blijven betalen. ze doen het immers zelf.
nu ben ik zelf een roker en als ik daar zieker van wordt heb ik het zelf gedaan en wil ik evt. best een paar tientjes meer premie betalen. dat hoeven andere mensen die gezond leven en alles niet te doen voor mij.
toch zit hier volgens mij ergens een valkuil... ik zie hem alleen niet....
De gezonden betalen voor de zieken, dat is het principe van een verzekering, de mensen die nooit brand hebben thuis betalen voor de mensen die dit wel hebben, enz.quote:Op zondag 2 november 2008 11:49 schreef smammela het volgende:
ik ben het hier wel mee eens, maar ben ook van mening dat ik als gezond iemand extra geld moet gaan neerleggen voor iemand die ziek is, verhoogde kans heeft op ziek zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |