Oh ja! Ja, was goed. Heb wat laag terug gedraaid en mijn mid op vol. Beetje nog met de twee contourknoppen zitten prutsen (low en high) en zowel mijn bandleden als ik horen mij nu veel beter. Het geluid is best treblely nu, maar da's wel heel metal natuurlijk.quote:
Regio Rotterdam ook ?quote:Op woensdag 12 november 2008 12:59 schreef Kevkees het volgende:
Speel de 27e in Waterfront voor het Emergenza festival en we zijn beetje aan het rondkijken om wat meer optredens te regelen. Heeft er iemand nog wat tips voor tenten die beginnende bands een kans geven?
hm, richwood... heb je de traditionele of de gouden letters?quote:Op zondag 23 november 2008 13:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Richwood Kopie van die Fender, nog voor die rechtzaak dus goeie kopie
Nu nog leren spelen
Traditionele danquote:Op zondag 23 november 2008 15:52 schreef blessed19 het volgende:
[..]
hm, richwood... heb je de traditionele of de gouden letters?
Warwick, gatverdamme. Klinken alsof je modder tegen een cab aan gooit en hebben zeer verdachte fallusvormige horns.quote:Op zondag 23 november 2008 22:04 schreef KaMo het volgende:
Niks gaat boven een echte Fender
(bealve Ibanez, Warwick, Rickenbacker etc)
Ibanez avec Elixirquote:Op zondag 23 november 2008 23:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Warwick, gatverdamme. Klinken alsof je modder tegen een cab aan gooit en hebben zeer verdachte fallusvormige horns..
Wacht maar tot je bandleden verwachten dat je ook net als Lee gaat zingen. Nu was dat bij YYZ niet direkt het probleem natuurlijk...quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:41 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben bezig om "YYZ" van Rush te leren. Damn, zwaar werk zeg!.
http://www.musicstore.de/(...)l/art-ACC0001796-000quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:43 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind Elixer echt geldverspilling. Ik gebruik EXL-snaren van D' Addario, 25,- per setje. Dingen blijven maanden goed klinken en tenzij je vers uit de patatzak bas gaat spelen, blijven de snaren ook schoon.
Hmmm, leuk nummer...quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:13 schreef On het volgende:
Probeer nu Hysteria van Muse te spelen, de snelheid lukt me wel maar ik vind het lastig alles te onthouden.
Ah jammer, houd ons op de hoogtequote:Op vrijdag 28 november 2008 08:17 schreef On het volgende:
Nee nog niet er waren leveringsproblemen, ik verwacht hem half december. Altijd lastig maar ja ik wil hem toch hebben.
Hysteria ís vet, maar denk ik te vermoeiend.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:23 schreef On het volgende:
Ja is goed, jammer dat epiphone zo laks levert, er komt binnenkort een doos binnen en dan is het nog te zien of die van mij er bij zit, it better!
En ja misschien wel.. maar ik vind hysteria zo'n vet nummer, ik zal feeling good ook eens proberen, heeft ook wel een fijne flow.
Nee maar ik ga wel El grande fuzz halen deze maand, en ja hij lijkt me ook erg vermoeiend maar ik ben al blij als ik de intro ken de rest brei ik er vanzelf wel aan.quote:Op vrijdag 28 november 2008 08:43 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hysteria ís vet, maar denk ik te vermoeiend.
Heb je Muff Fuzz?
De intro is bijna het hele nummer langquote:Op vrijdag 28 november 2008 08:59 schreef On het volgende:
[..]
Nee maar ik ga wel El grande fuzz halen deze maand, en ja hij lijkt me ook erg vermoeiend maar ik ben al blij als ik de intro ken de rest brei ik er vanzelf wel aan.
Als je in een lagere tuning speelt kun je beter wat dikkere snaren nemen. 40-95 is een maatje dunner (speel ik ook mee, heerlijk). Misschien red je DGCF wel met de normale dikte, maar misschien moet je een maatje dikker nemen. Doe je dit namelijk met dunne snaren, dan worden ze een beetje slap. Kan rot spelenquote:Op vrijdag 28 november 2008 08:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.musicstore.de/(...)l/art-ACC0001796-000
Zoiets?
Enne, de dikte. Maar dat uit voor tuning enzo? (Ik speel DGCF)
en is het wat?quote:
Ja erg gruwelijk. Maakt het bassen in je eentje weer wat interessanter. Het is echt tof vintage spul die electro harmonix pedalen, kan ik iedereen aanraden.quote:Op zondag 7 december 2008 01:37 schreef IsYouOnDope het volgende:
[..]
en is het wat?
weet niet echt veel van basgitaar spelen met effecten, vind het bij gewone gitaren wel echt vet om er flink wat distortion op te gooien enzo
Hoeveel ben je hier eigenlijk voor kwijt?quote:Op zondag 7 december 2008 16:23 schreef On het volgende:
[..]
Ja erg gruwelijk. Maakt het bassen in je eentje weer wat interessanter. Het is echt tof vintage spul die electro harmonix pedalen, kan ik iedereen aanraden.
60 tot 100 euro geloof ik.quote:Op maandag 8 december 2008 19:10 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hoeveel ben je hier eigenlijk voor kwijt?
Ik heb alleen dat die dingen met een adapter best veel storing veroorzaken in mijn pedal case. Ik moet hem echt met een batterij gebruiken anders krijg ik een flinke brom.quote:Op zondag 7 december 2008 16:23 schreef On het volgende:
[..]
Ja erg gruwelijk. Maakt het bassen in je eentje weer wat interessanter. Het is echt tof vintage spul die electro harmonix pedalen, kan ik iedereen aanraden.
Maar natuurlijk ga ik er eens op spelenquote:Op donderdag 25 december 2008 08:24 schreef Witchfynder het volgende:
Op basgitaarforum zijn ze er wel positief over. Ga er eens op spelen zou ik zeggen..
Dan is het geen echte muziekwinkelquote:Op donderdag 25 december 2008 13:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar natuurlijk ga ik er eens op spelen.. Jammer genoeg heeft mijn plaatselijke muziekwinkel niet veel bassen, en al helemaal geen Precisions
Zo zou je het kunnen zien jaquote:Op donderdag 25 december 2008 16:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan is het geen echte muziekwinkel.
.
Bus, fiets, vrienden... Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 25 december 2008 18:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja... Maar andere muziekzaken zijn zo lastig te bereiken, moet ik telkens ouders lief aankijken die toch niet willen dat ik nu al een andere bas koop
Ik heb geen mogelijkheid tot opnemen, via YouTube zijn wel filmpjes te vindenquote:
Ashdown MAG 300 + 4*10 Cabquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:38 schreef Agiath het volgende:
Oke ik ga volgende maand eindelijk een nieuwe versterker halen.
Mijn leraar had het over ampeg, dat vond hij goed.
Jullie nog tips? Budget ligt rond de 500/600 euro. Kan iets omhoog eventueel. Ik speel vooral jazz/soul/funk stukjes. Dus ik wil graag een warme sound, maar slappen moet ook goed klinken
Ashdown, die naam heb ik ook horen vallen jaquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:43 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ashdown MAG 300 + 4*10 Cab
Precies je budget en warme allround geluid (en slappen klinkt zeer lekker)
Veel grootheden gebruiken ashdowns
waarvoor wil je die versterker gaan gebruiken? in bandvorm? of gewoon alleen voor thuis?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:38 schreef Agiath het volgende:
Oke ik ga volgende maand eindelijk een nieuwe versterker halen.
Mijn leraar had het over ampeg, dat vond hij goed.
Jullie nog tips? Budget ligt rond de 500/600 euro. Kan iets omhoog eventueel. Ik speel vooral jazz/soul/funk stukjes. Dus ik wil graag een warme sound, maar slappen moet ook goed klinken
waarom ga je niet ff langs paul? www.bassmatters.nlquote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:18 schreef VaderJacob het volgende:
Ja dat bestellen word dus een probleem, Het moet allemaal uit de USA komen waardoor de verzendkosten enorm hoog zijn.
Laten maken kan, maar dat is weer best prijzig. Dus ik hoop eigenlijk dat iemand nog een plek weet waar ze zoiets mischien nog zouden kunnen hebben liggen!
Owkee, ken de zaak verder niet maar ziet er goed uit. Ik zal ze eens mailen!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:02 schreef blessed19 het volgende:
[..]
waarom ga je niet ff langs paul? www.bassmatters.nl
in mijn ogen de beste speciaalzaak voor bassisten!
Ja, heb hem zelf ook.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:47 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ashdown, die naam heb ik ook horen vallen ja
Ik ga het er maandag nog wel over hebbenIk wou eigenlijk eerst een nieuwe bas kopen, maar ik heb echt een crappy versterken, dus heel veel zou dat toch niet uitmaken
.
http://www.music123.com/A(...)34-i1145984.Music123
Deze bedoel je toch? Die combo?
Ziet er goed uit
Ik heb zelf een Richwood akoestische bas, ben er erg over te spreken!quote:Op zondag 18 januari 2009 13:35 schreef GoodGawd het volgende:
Okay, akoustische bas gitaar. Cool lijkt mij. Nog enige verschillen met een elektrische?
Dan hoef ik teminste geen versterker te kopen, want ik bas denk ik toch alleen maar thuis. Gitaren doe ik in de band. Any aanraders on acoustic bass? Die fretloze trouwens, is dat nog wat?
Heb je weleens samen met akoestische gitaren gespeeld? Ik hoor niks anders dan dat akoestische bassen van zichzelf totaal geen volume hebben.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:43 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Richwood akoestische bas, ben er erg over te spreken!
Verschil is wel dat het zwaarder speelt als electrische basgitaar dus als je nooit gebast hebt (ga ik even vanuit als ik je bericht zo lees) dan kan het best wel even pittig zijn.
Verder vind ik akoestische basgitaar helemaal owkee
Moa dan vind ik dat je fout bent geinformeert. Maar heb inderdaad nooit samen met akoestische gitaren gespeeldquote:Op maandag 19 januari 2009 17:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb je weleens samen met akoestische gitaren gespeeld? Ik hoor niks anders dan dat akoestische bassen van zichzelf totaal geen volume hebben..
Ik denk dat het wel lastig is om goed met een akkoestische gitaar mee te komen zonder versterking. Maar zo werkt het prima jaquote:Op maandag 19 januari 2009 17:51 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Moa dan vind ik dat je fout bent geinformeert. Maar heb inderdaad nooit samen met akoestische gitaren gespeeld.
Tooloudforgrannyquote:Op maandag 19 januari 2009 16:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Bassist gezocht regio Den Haag-Rotterdam [Poppunk]
Ziet er goed uit. Daar staat ie voor 580 euro, http://www.musik-produktiv.nl/ashdown-mag-c410t-300.aspxquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:01 schreef blessed19 het volgende:
[..]
waarvoor wil je die versterker gaan gebruiken? in bandvorm? of gewoon alleen voor thuis?
http://www.musik-produktiv.nl/shop/Artikelliste.aspx?wg_gruppe_id=16868&ag_gruppe_id=17049&ob_gruppe_id=18644&sort=relevanz&marke_gruppe_id=11365
hier staan alle ashdown combo's van musik productiv. verzending is volgens mij 8 euro, ongeacht de groote en het gewicht.
quote:Op maandag 19 januari 2009 19:11 schreef Agiath het volgende:
[..]
Tooloudforgranny
Al die stickers op werktuigbouw
Valt mee, heb het zelf ook een tijdje gedaan. Maar het is toch niet zo mooi als een echte basversterkerquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:52 schreef GoodGawd het volgende:
Komt er trouwens een normaal geluid uit je amp als je een basgitaar in een gitaaramp doet. Of knalt ie dan van de lage tonen uitelkaar?
Iemand?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:13 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Daar staat ie voor 580 euro, http://www.musik-produktiv.nl/ashdown-mag-c410t-300.aspx
Is dat een beetje een nette prijs?
En als je dat te lang en te hard doet kun je de conus beschadigen, want die is gemaakt voor een bepaald soort trilling. Althans, zoiets heb ik ooit vernomen. Kan zijn dat ik het een beetje klepel/klok vertel nu.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:34 schreef Brammie1 het volgende:
Dan hoor je het uiteraard wel, maar het zal niet zo goed klinken als een echte basversterker
Prima ja, maar toch raad ik hem aan met aparte headquote:
Is ook zo! Want als je een versterker wilt kopen met iets van 300W vermogen, neem ik aan dat je ermee op wilt treden. Vaak maak je mee dat van de 2 a 3 bands die spelen, men de cab van één van de bassisten gebruikt (vaak de grootste band) en dan hoef je alleen je top mee te nemen. Handig!quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:34 schreef KaMo het volgende:
[..]
Prima ja, maar toch raad ik hem aan met aparte head
http://www.thomann.de/nl/ashdown_mag_300h_bundle.htm
Deze set, alles wat je nodig hebt.
Thuisgeleverd in +/- een week voor 8 euro verzendkosten.
En zoiezo handiger met vervoer.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is ook zo! Want als je een versterker wilt kopen met iets van 300W vermogen, neem ik aan dat je ermee op wilt treden. Vaak maak je mee dat van de 2 a 3 bands die spelen, men de cab van één van de bassisten gebruikt (vaak de grootste band) en dan hoef je alleen je top mee te nemen. Handig!
quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Agiath het volgende:
Ja ik zat eigenlijk ook al te denken aan los, misschien toch handiger.
Bedankt, ik ga hem denk volgende maand kopen
Is het niet omdat je rack dan groter is dan jij?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:08 schreef KaMo het volgende:
Zeer nice!
Maar dat is me veel te zwaar!
Mwa, daar ben ik niet zo bang voorquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Is het niet omdat je rack dan groter is dan jij?.
Het is acceptabel, vooral als je net begintquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:13 schreef GoodGawd het volgende:
Okay, maar voor een arme student. Die weinig geld heeft en alleen een gitaar amp heeft, is het dus acceptabel voor een poosje. (Niet langer dan een jaar, dan heb ik weer geld
VETquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:01 schreef Witchfynder het volgende:
Check mijn toffe rack btw! Ben er zo blij mee.
Ik pik het wel snel op denk ik zo. Ik weet iig alle noten op de hals te vinden aangezien dat toch hetzelfe is als op the guitarquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:04 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Het is acceptabel, vooral als je net begint!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |