Een ought-is, nog nooit meegemaaktquote:Op donderdag 6 november 2008 01:06 schreef typtypo het volgende:
Waarvoor zou je een irrationele angst voor fascisme hebben terwijl je gewoon op rationele gronden kan beoordelen dat fascisme verkeerd is. Er is dus geen sprake van een irrationele angst en dus geen fobie, maar gewoon anti-fascist. niks mis mee.
Anti Islam is racisme!quote:Op donderdag 6 november 2008 01:06 schreef typtypo het volgende:
[..]
Waarvoor zou je een irrationele angst voor fascisme hebben terwijl je gewoon op rationele gronden kan beoordelen dat fascisme verkeerd is. Er is dus geen sprake van een irrationele angst en dus geen fobie, maar gewoon anti-fascist. niks mis mee.
Of jij wil niet zeggen dat jij voor fascisme bent?.....toch?
Zo kan men op grond van rationele gronden tegen de islam zijn en derhalve niet aan een fobie lijden maar gewoon anti-islam zijn. Niks mis mee.
Anti fascist wordt je niet fascistenfoob.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:08 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Een ought-is, nog nooit meegemaakt
Dat een irrationele angst voor het fascisme niet nodig is, betekent niet dat die angst er niet is. (Duh.) Fascistofoob word je, denk ik, niet op rationele gronden, maar door zoiets als marteling door een fascistisch regime.
Islam is geen ras.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Anti Islam is racisme!
Jij wilt toch niet zeggen dat je voor racisme bent? ....toch?
Op grond van racisme ben je strafbaar en hoor je hier niet.
Bingo, daarom kan de Islam geen fascistisch stelsel zijn Einstein, kern van de Islam verwerpt verering van de staat en - etnische - nationalisme. Je valt met in je eigen kuil. Hopen dat je dat ook kunt inzien.quote:
fascisme is ook geen ras.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bingo, daarom kan de Islam geen fascistisch stelsel zijn Einstein, kern van de Islam verwerpt verering van de staat en - etnische - nationalisme. Je valt met in je eigen kuil. Hopen dat je dat ook kunt inzien.
Doe es wat Scaurus zegt opzoeke wat nou fascisme is enzoquote:Op donderdag 6 november 2008 01:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
fascisme is ook geen ras.
Dus jij beweerd dat een anti-fascist een racist is.
Laat ze dat bij kafka niet horen.
Ik heb het over gedachtegoeden.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doe es wat Scaurus zegt opzoeke wat nou fascisme is enzo
'Ik ben tegen de Islam op rationele gronden daarom heb ik geen fobie en kan de rest van de mensheid ook niet aan islamofobie lijden'quote:Op donderdag 6 november 2008 01:22 schreef typtypo het volgende:
Ik heb het over gedachtegoeden.
iemand die tegen een gedachtegoed is op rationele gronden lijdt niet aan een fobie.
De islam is een gedachtegoed die mij niet aanstaat en op rationele gronden ben ik tegen.
Niks mis mee.
Islam is tegen de kernwaarden van fascisme slimmerik, laat dat nou net de waarden zijn waar op jij tegen bent. Uh oh, dalijk wordt je nog moslim omdat je verkeerd was ingelezenquote:Op donderdag 6 november 2008 01:22 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik heb het over gedachtegoeden.
iemand die tegen een gedachtegoed is op rationele gronden lijdt niet aan een fobie.
De islam is een gedachtegoed die mij niet aanstaat en op rationele gronden ben ik tegen.
Niks mis mee.
De islam is de islam en op rationele gronden ben ik er tegen.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam is tegen de kernwaarden van fascisme slimmerik, laat dat nou net de waarden zijn waar op jij tegen bent. Uh oh, dalijk wordt je nog moslim omdat je verkeerd was ingelezen
Misschien meest wijze woorden wat ik vandaag heb gelezen, over het gaan slapen.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:28 schreef Scaurus het volgende:
Ga slapen, Trig. Het is tegen een dove muur praten.
In onze cultuur is het fascisme de meest verwerpelijke en achterlijke politieke overtuiging. Het zit in dezelfde morele categorie als de Holocaust en Hitler. Allen het summum van kwaad.
Typtypo ziet de Islam als het grootste kwaad. Hij kan dat alleen onder woorden brengen door de Islam een fascisme te noemen. Logisch sowieso al onmogelijk, omdat de Islam en het fascisme twee gescheiden overtuigingen zijn met elk een eigen geschiedenis en identiteit. Ze een en hetzelfde noemen is hetzelfde als de personen 'Geert Wilders' en 'Adolf Hitler' ineenschuiven.
Alles mis mee, rationaliteit is niet onderhevig aan jouw interpretatie van de werkelijkheid. Nog komt ratio er aan te pas om 2 niet te verzoenen ideeën met elkaar te associëren. Islam betichten van nationalistische elementen en verering van de staat is hetzelfde als een kapitalistische communist.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:28 schreef typtypo het volgende:
[..]
De islam is de islam en op rationele gronden ben ik er tegen.
Niks mis mee.
Zo ben ik ook tegen fascisme op rationele gronden.
Niks mis mee.
ik ben ook tegen verkeersheuvels op rationele gronden (slecht voor het milieu en voor mijn auto).
Niks mis mee.
Niks islamofascisme.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien meest wijze woorden wat ik vandaag heb gelezen, over het gaan slapen.![]()
De term is wel wat populair inderdaad, klinkt ook erg catchy : 'Islamofascism'. Vooral een term wat je tegenkomt op FOX en Robert Spencer achtige media. Inderdaad, fascisme en Islam zijn te vijandig tegen elkaar om eensgezind geassocieerd te worden.
In de media is het natuurlijk wel afgenomen omdat het rationeel gezien niet te verzoenen valt beide gedachtengoeden, maar je zou denken dat iemand als Typo in zijn eigen woorden zo erg leunt op 'ratio' toch wel dat zou inzien.
Islam wijs ik af.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alles mis mee, rationaliteit is niet onderhevig aan jouw interpretatie van de werkelijkheid. Nog komt ratio er aan te pas om 2 niet te verzoenen ideeën met elkaar te associëren. Islam betichten van nationalistische elementen en verering van de staat is hetzelfde als een kapitalistische communist.
Als je rationaliteit wilt toepassen je ideeën doe het dan volledig en op alle fronten en niet denken dat omdat iets catchy klinkt het daarom rationeel is, dergelijke voorbeelden van vooringenomendheid maken je namelijk blind.
Wat van de Islam wijs je dan af?quote:Op donderdag 6 november 2008 01:43 schreef typtypo het volgende:
[..]
Niks islamofascisme.
Gewoon islam.
De islam is de islam en op rationele gronden wijs ik het af. Niks mis mee.
Fascisme wijs ik ook rationele gronden af. Niks mis mee.
Mwuah, nee, heb meer problemen met het op tijd inleveren van mijn essays.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:44 schreef typtypo het volgende:
[..]
Islam wijs ik af.
Heb jij daar een probleem mee?
De koranquote:Op donderdag 6 november 2008 01:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat van de Islam wijs je dan af?
Je beheerst niet de Islamitische geschiedenis, noch Islamitisch wetgeving, noch kernwaarden, dus de ethische code, als ik je om concretisering ga vragen ga je met totaal uit de context gerukte lappen verzen komen die je per definitie hebt gekopieerd en dus zijn overgenomen en dus niet je eigen inbreng of mening zijn. Om vervolgens maar in een reactie :
'IK wijs de Islam af '
te kunnen zeggen.
Denk dat je aanwezigheid van rationaliteit in je eigen denkpatroon overschat. Om maar te zwijgen over het feit dat je nu al voor de 3e x in herhaling valt.
Nee hoor, de sharia zegt dat ieder zijn of haar eigen idee mag beleven dus in feite voer je nou eigenlijk de Sharia uit. Interessante wending.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De koran
Mohammed
De hadith
de sharia.
Wijs ik af.
Heb JIJ daar een probleem mee?
Waarom doe jij dan zo ontzettend veel moeite om mij te overtuigen?quote:Op donderdag 6 november 2008 01:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, nee, heb meer problemen met het op tijd inleveren van mijn essays.
Elke religie wijs ik af.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:49 schreef typtypo het volgende:
[..]
De koran
Mohammed
De hadith
de sharia.
Wijs ik af.
Heb JIJ daar een probleem mee?
Omdat jij als enige door hebt dat ik hier mensen hersenspoel, beetje beat them or join them mentaliteit.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Waarom doe jij dan zo ontzettend veel moeite om mij te overtuigen?
Het lijkt mij dat jij er wel problemen mee hebt op de wijze dat jij hier aan de gang bent.
Nee de sharia wijs ik af.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor, de sharia zegt dat ieder zijn of haar eigen idee mag beleven dus in feite voer je nou eigenlijk de Sharia uit. Interessante wending.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |