abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66289692
Zo, wegens weekendje weg even een weekje overgeslagen, maar nu weer een weekmenuutje.

za 21-2

rijst met kip, citroen, vruchtjes

zo 22-2

biefstukje, rucolasalade, stokbrood kruidenboter

ma 23-2

volkorenpasta met gehaktsaus

di 24-2

bruine bonen met uitgebakken spekjes en rookworst

wo 25-2

kip met paprika en sesam

do 26-2

kebab-balletjes met gegrilde groenten

vr 27-2

pannekoeken met spek en stroop
pi_66308152
Ik doe hier een klein inspirationeel tvp-tje Ik ga ook weer eens beginnen aan weekmenu's denk ik Er moet hier toch een beetje op de centen en op de lijn gelet gaan worden
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66310241
Mr. MoBlo en ik gaan ook aan de weekmenu's

dus ik zal hier vanaf nu ook wat vaker te vinden zijn

denk dat we gaan plannen van maandag tot zondag want dat komt net wat beter uit omdat we dan in de buurt van de Aldi zijn
Ja doei.
pi_66350508
Yay.

Weekmenu 1: maandag 23 februari tot en met zondag 1 maart

Maandag: Risotto (groentebouillon) met gegrilde kip en gegrilde groenten

Dinsdag: Mexicaanse Rijstwraps (uit een United Wraps boekje ) met kidneybonen, mais, rijst en tomatenblokjes)

Woensdag: Broodje hamburger met daarbij gegrilde groente en rostirondjes

Donderdag: Stroganoff (Pak van Knorr) met aardappelpuree en komkommersalade

Vrijdag: Pasta met tonijn

Zaterdag: - (verjaardag in Zwolle bij familie)

Zondag: Patak Curry Corma (Voedselpak)

----------------

sinds een tijd maak ik alles zelf en gebruik ik geen kant en klaar pakken meer. Hier staat echter nog wel een flinke voorraad van, dus we hebben de deal gemaakt dat we per week 1 of 2 van die pakken gaan opmaken, zodat we en meer ruimte in de voorraadkast hebben, en ze eens op komen zonde van het geld anders!
Ja doei.
pi_66350883
Ik heb nu een nieuwe baan en zal vaker avonden moeten werken. Ik begin dan echter ook later, dus mijn plan is om dan 's ochtends of de avond ervoor iets te koken (bij voorkeur iets wat niet te veel tijd kost) en dan één portie mee te nemen naar het werk en één portie in de koelkast te zetten voor heiden6. Ik heb vanmiddag de volkorenpasta met gehaktsaus alvast gemaakt voor morgen.

Als ik het niet op die manier zou doen, zou het voor ons beide waarschijnlijk neerkomen op kant-en-klare meuk / fastfood en dat wil ik liever niet.
pi_66370218
Wij hebben ook weer een weekmenu, maar we eten maar een paar keer gewoon thuis deze week.

Ma: ik niet thuis, vriendje eet Toscaanse carré met sperziebonen en rijst/pasta/brood

Di: eten we ook niet thuis

Wo: Gebakken zalmfilet, aardappeltjes met currypasta uit de oven (uit de Allerhande) en sperziebonen

Do: Ciabatta met gebakken vis, sla en mayonaise, salade met tomaten en kidneybonen

Vr: komen mijn zusje en nichtje logeren dus ik moet nog verzinnen wat ik ga koken/of we uit eten gaan

Za: Couscous met paprika, feta, kidneybonen en cashewnoten

Zo: weet nog niet, ik doe in het weekend weer boodschappen

[ Bericht 3% gewijzigd door Mini_rulez op 23-02-2009 13:56:24 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66547179
Zaterdag weekmenudag.

zaterdag
pannekoeken met spek en stroop (zouden we gister eten maar gister hebben we bij een vriend gegeten)

zondag
broccolitaart (http://keukenhelden.nl/prinses/recepten/Broccolitaart/?item=3463)

maandag
kip met paprika en vruchtjes

dinsdag
volkoren pasta met paddestoelensaus

woensdag
gegrilde groenten met kebabballetjes

donderdag
broodje hamburger

vrijdag
Mexicaanse wraps met kidneybonen, maïs, gehakt
pi_66580011
Bij gebrek aan volledige inspiratie voor de komende week het volgende menu:

Zondag: Broodje hamburger met doperwtjes en rostirondjes
Maandag: Salade van ijsbergsla, gerookte kip en gebakken krieltjes
Dinsdag: Pasta met zalmfilet met gesmoorde prei
Woensdag: Andijviestamppot
Donderdag: Nasi
Vrijdag: Bij vrienden (maar omdat ik ga koken vermoedelijk pasta )
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66580148
Ik zit nu lekker te lunchen met pannekoeken van gisteren.
pi_66580232
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik zit nu lekker te lunchen met pannekoeken van gisteren.
Best prettig, die dingen die overblijven
pi_66580435
En veel dingen zijn nog lekkerder als je ze opwarmt.
pi_66581194
Ok, we moeten vandaag nog eten, maar!

We zijn helemaal uitgekomen met de boodschappen!

Maandag gehaald en komen precies uit met de groente, hebben zelfs nog wortels over

Dat houdt in dat we (exclusief het vlees wat al in de vriezer lag (kopen we in de aanbieding en verdelen we in porties) ) deze week voor minder dan 40 euro hebben gegeten, álle dagen thuis en zeker niet vies of weinig!

Erg leuk om te zien. Zo kunnen ook wij wel bezuinigen

Straks weer even het weekmenu van komende week bedenken. Er komen iig:
Tomaten-knoflooksoep van Ainsley, Zelfgemaakte Kipshoarma en Pasta Carbonara in voor denk ik
Ja doei.
pi_66581296
Echt veel minder geld uitgeven lukt me niet echt. Ik ben voor de weekboodschappen steeds rond de 70 euro kwijt en dan wordt er doordeweeks ook nog wel eens wat brood ofzo gehaald.
pi_66581375
we zijn met die 40 euro echt klaar. Dus ontbijt, lunch en avondeten. En om nu te zeggen karig.. nee

dus zeker tof
Ja doei.
pi_66581734
Wauw, dat is echt weinig! En je menu ziet er best gevarieerd uit. Maar denk je niet dat je minstens de helft meer kwijt was geweest wanneer je alles had moeten kopen? Dus ook de pakken en het vlees?

Dan nog hoor, 60 euro, sjaapoo! Ik doe het er -vnl door laksheid en gebrek aan planning- niet voor!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 1 maart 2009 @ 14:56:27 #256
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_66581852
Ik vraag me af wat jullie aanpak is bij het verzinnen van weekmenu's. Ik heb een poging gedaan, maar ik merk dat ik het best lastig vind.. met name om dus niet te veel recepten uit te kiezen met veel ingrediënten, want bij mij blijft er altijd te veel over wat ik weg kan gooien.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_66581869
We eten met zijn tweeen één kipfiletje bij een maaltijd en maar iets van 200 gram gehakt.
Tonijn uit blik en we hebben nog wat gekregen in de loop der weken, zoals kipkluifjes en sliptong van mijn ouders

Die gaan er deze week ook nog 's in denk ik, dus dat scheelt weer in geld. Maar inderdaad, als je dat er bij optelt komen we denk ik per week op een vlees-bedrag uit van een euro of 10 (omdat we écht niet veel vlees eten)
Ja doei.
pi_66581915
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef Qarinx het volgende:
Ik vraag me af wat jullie aanpak is bij het verzinnen van weekmenu's. Ik heb een poging gedaan, maar ik merk dat ik het best lastig vind.. met name om dus niet te veel recepten uit te kiezen met veel ingrediënten, want bij mij blijft er altijd te veel over wat ik weg kan gooien.
vriezer!
Wij hebben inmiddels ook een lijst gemaakt van alles wat er aan kliekjes in de vriezer ligt wat we ook nog s op kunnen maken als we op een vrijdag geen zin hebben in uitgebreid koken.

We hebben zelf wat standaard dingen die we vaak maken en soms komt daar wat bij (veel kookboeken) en als we eens denken "oh, da's ook lekker!" dan schrijven we dat op 't whiteboard bij 'ideeën voor volgende week" waar dus inmiddels al 3 van de 6 gerechten voor volgende week op staan (eten niet thuis vrijdag)
Ja doei.
pi_66582019
Ik heb niet echt een aanpak, maar wel een grote basisvoorraad aan kruiden e.d., dat scheelt aan inkoop.

Ik gooi zelden iets weg. Ik koop gewoon de hoeveelheid die ik nodig heb.
pi_66582048
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
We eten met zijn tweeen één kipfiletje bij een maaltijd en maar iets van 200 gram gehakt.
Tonijn uit blik en we hebben nog wat gekregen in de loop der weken, zoals kipkluifjes en sliptong van mijn ouders

Die gaan er deze week ook nog 's in denk ik, dus dat scheelt weer in geld. Maar inderdaad, als je dat er bij optelt komen we denk ik per week op een vlees-bedrag uit van een euro of 10 (omdat we écht niet veel vlees eten)
Ik dacht wel dat het daarin zat. Wij eten elk een kipfilet en als er iets met gehakt is, gebruik ik ongeveer een pond. Ik ben dus veel meer kwijt aan vlees dan jij.
pi_66582162
een pond met zijn tweeën?

Ja, dan tikt het inderdaad nogal aan. Gelukkig zijn we allebei vooral bij BBQ's échte vleeseters
Ja doei.
pi_66582343
Mijn vriend is nogal een vleesfanaat. Wij eten geen aardappelen, pasta of rijst, maar veel groente en vlees.
pi_66582598
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:01 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb niet echt een aanpak, maar wel een grote basisvoorraad aan kruiden e.d., dat scheelt aan inkoop.

Ik gooi zelden iets weg. Ik koop gewoon de hoeveelheid die ik nodig heb.
Ik ga altijd op zaterdagmiddag naar de markt, daar kies ik wat lekkere groente uit.
En daarna maak ik pas mijn weekmenu. Dan doe ik in 1 keer de boodschappen bij de super markt, en dan hoef ik door de weeks alleen nog maar brood en eventueel drinken te kopen.
Ik heb alleen geen vriezer en daar baal ik heel erg van!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 1 maart 2009 @ 15:21:03 #264
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66582670
Jup, vlees is duur.

Weekmenu's zijn wel erg handig, gelukkig heb ik nu een grote vriezer waarin ik allerlei meuk kwijt kan In principe heb ik tijd genoeg om boodschappen te doen elke dag, maar ik merk wel dat er elke keer dingen bijkomen die niet nodig zijn. Ook ligt mijn vriezer vol met spullen die ik moet leegmaken.

Voor komende week dus:

Zondag: Gehaktbal met aardappelen en gegratineerde bloemkool
Maandag: Nasi met saté en sperzieboontjes
Dinsdag: Karbonade met honing-mosterd marinade, aardappelpuree en gegrilde groenten. Nagerecht is lemon posset.
Woensdag: Wokschotel met kipfilet, mie en roerbakgroenten
Donderdag: Pangasiusfilet uit de oven met tomatentapenade en rijst
Vrijdag: onbekend, misschien eet ik bij mijn zus. Anders pizza ofzo.

Wat moet ik nog kopen:
- 1 pak melk
- honing
- roerbakgroenten
- slagroom
- 1 citroen
- groenten die ik wil grillen, al naar gelang de aanbiedingen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66582980
Ik zie alweer lekkere dingen voorbij komen
pi_66583386
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:18 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik ga altijd op zaterdagmiddag naar de markt, daar kies ik wat lekkere groente uit.
En daarna maak ik pas mijn weekmenu. Dan doe ik in 1 keer de boodschappen bij de super markt, en dan hoef ik door de weeks alleen nog maar brood en eventueel drinken te kopen.
Ik heb alleen geen vriezer en daar baal ik heel erg van!
Ik denk dat het handiger is om eerst je menu te maken en dan boodschappen te doen. Dat bevalt mij althans beter en dan heb ik nooit te veel. Ik zorg wel dat ik zodanig flexibel ben dat ik me kan aanpassen aan leuke aanbiedingen. Zo staat er vaak op mijn menu 'gegrilde groenten' en dan zie ik wel welke groenten op dat moment het mooist / goedkoopst zijn. En ik maak soms gebruik van http://www.infotalia.com/nl/gastronomie/kalender_groenten.asp om te weten wat er in een bepaalde maand waarschijnlijk wel beschikbaar is.
pi_66583810
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger is om eerst je menu te maken en dan boodschappen te doen. Dat bevalt mij althans beter en dan heb ik nooit te veel. Ik zorg wel dat ik zodanig flexibel ben dat ik me kan aanpassen aan leuke aanbiedingen. Zo staat er vaak op mijn menu 'gegrilde groenten' en dan zie ik wel welke groenten op dat moment het mooist / goedkoopst zijn. En ik maak soms gebruik van http://www.infotalia.com/nl/gastronomie/kalender_groenten.asp om te weten wat er in een bepaalde maand waarschijnlijk wel beschikbaar is.
Ja met boodschappen doe ik dat wel, maar met groente op de markt niet omdat ik het moeilijk vind om mijn mijn menu's flexibel te maken (als ik iets in mn hoofd heb, wil ik dat ook maken:))
En ik vind het makkelijker om via de groente een weekmenu te maken omdat ik dan recepjes zoek met die groente.
Dan vul ik bv bloemkool in op allerhande.nl en kan dan een lekker gerechtje uitkiezen. Anders weet ik echt niet waar ik moet beginnen.

Op zich is gegrilde groenten op het menu wel heel slim, want dan kan met alle groente. Ik heb alleen geen grill maar een oven, kun je daar groente lekker in grillen? (we hebben een gare studenten oven zonder knop voor de graden, dus het is altijd een beetje giswerk)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_66585711
gewoon je groenten op ongeveer 200 graden even in de oven zetten met wat knoflook-olijfolie-citroensap en bijvoorbeeld wat tijm/rozemarijn
Ja doei.
pi_66586105
Ja, geen probleem in de oven. Het is een voordeel als er een grillstand op zit, maar zonder kan ook.
pi_66586110
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon je groenten op ongeveer 200 graden even in de oven zetten met wat knoflook-olijfolie-citroensap en bijvoorbeeld wat tijm/rozemarijn
Klinkt lekker! Ga ik eens proberen!
Hier eerst het weekmenu van deze week!

Zondag: kipsate, ovenfrietjes en komkommer

Maandag: Gevulde pasta (met spinazie) en een rode saus met zalm

Dinsdag:Vispotje (recept staat op allerhande.nl. tis echt een aanrader!)

Woensdag: Lasagne met brocolli en gehakt

Donderdag: Preischotel, tilipiafilet met ansjovis boter

Vrijdag: Aardappelgratin en kipfilet gevuld met tomaat en mozzerela ingerold in parmham

Zaterdag: Burrito's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')