quote:Op zondag 1 maart 2009 14:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik zit nu lekker te lunchen met pannekoeken van gisteren.
vriezer!quote:Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef Qarinx het volgende:
Ik vraag me af wat jullie aanpak is bij het verzinnen van weekmenu's. Ik heb een poging gedaan, maar ik merk dat ik het best lastig vind.. met name om dus niet te veel recepten uit te kiezen met veel ingrediënten, want bij mij blijft er altijd te veel over wat ik weg kan gooien.
Ik dacht wel dat het daarin zat. Wij eten elk een kipfilet en als er iets met gehakt is, gebruik ik ongeveer een pond. Ik ben dus veel meer kwijt aan vlees dan jij.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
We eten met zijn tweeen één kipfiletje bij een maaltijd en maar iets van 200 gram gehakt.
Tonijn uit blik en we hebben nog wat gekregen in de loop der weken, zoals kipkluifjes en sliptong van mijn ouders
Die gaan er deze week ook nog 's in denk ik, dus dat scheelt weer in geld. Maar inderdaad, als je dat er bij optelt komen we denk ik per week op een vlees-bedrag uit van een euro of 10 (omdat we écht niet veel vlees eten)
Ik ga altijd op zaterdagmiddag naar de markt, daar kies ik wat lekkere groente uit.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:01 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb niet echt een aanpak, maar wel een grote basisvoorraad aan kruiden e.d., dat scheelt aan inkoop.
Ik gooi zelden iets weg. Ik koop gewoon de hoeveelheid die ik nodig heb.
Ik denk dat het handiger is om eerst je menu te maken en dan boodschappen te doen. Dat bevalt mij althans beter en dan heb ik nooit te veel. Ik zorg wel dat ik zodanig flexibel ben dat ik me kan aanpassen aan leuke aanbiedingen. Zo staat er vaak op mijn menu 'gegrilde groenten' en dan zie ik wel welke groenten op dat moment het mooist / goedkoopst zijn. En ik maak soms gebruik van http://www.infotalia.com/nl/gastronomie/kalender_groenten.asp om te weten wat er in een bepaalde maand waarschijnlijk wel beschikbaar is.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:18 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik ga altijd op zaterdagmiddag naar de markt, daar kies ik wat lekkere groente uit.
En daarna maak ik pas mijn weekmenu. Dan doe ik in 1 keer de boodschappen bij de super markt, en dan hoef ik door de weeks alleen nog maar brood en eventueel drinken te kopen.
Ik heb alleen geen vriezer en daar baal ik heel erg van!
Ja met boodschappen doe ik dat wel, maar met groente op de markt niet omdat ik het moeilijk vind om mijn mijn menu's flexibel te maken (als ik iets in mn hoofd heb, wil ik dat ook maken:))quote:Op zondag 1 maart 2009 15:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat het handiger is om eerst je menu te maken en dan boodschappen te doen. Dat bevalt mij althans beter en dan heb ik nooit te veel. Ik zorg wel dat ik zodanig flexibel ben dat ik me kan aanpassen aan leuke aanbiedingen. Zo staat er vaak op mijn menu 'gegrilde groenten' en dan zie ik wel welke groenten op dat moment het mooist / goedkoopst zijn. En ik maak soms gebruik van http://www.infotalia.com/nl/gastronomie/kalender_groenten.asp om te weten wat er in een bepaalde maand waarschijnlijk wel beschikbaar is.
Klinkt lekker! Ga ik eens proberen!quote:Op zondag 1 maart 2009 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon je groenten op ongeveer 200 graden even in de oven zetten met wat knoflook-olijfolie-citroensap en bijvoorbeeld wat tijm/rozemarijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |