24 uur vertraagd, maar hier is dan mijn 100% kleurvrije keuze:
Alexander Pechtold Trofee - Beste discussievoerder.Hexagon. Wellicht ben ik een beetje bevooroordeeld als D66-er, maar als Hexagon er is, is de redelijkheid nooit ver te zoeken. Trefwoorden: nuance en kennis van zaken. Vorig jaar was hij goed, dit jaar nog beter. Nog ambities binnen de partij?
Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.Ook dit jaar is het weer een gevecht op de flanken. Is het EchtGaaf, Klopkoek of toch JohnDope? Ik denk dat alleen JohnDope deze trofee dit jaar werkelijk toekomt. Lult maar wat raak, nul kennis van zaken en te lam om zelfs na een overduidelijk verlies dat verlies toe te geven. De jongen werkt vooral op de lachspieren.
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.Ook dit jaar zoog links maar al te vaak. Toch moet er heel expliciet een compliment naar Klopkoek. De beste jongen heeft heel vaak, en regelmatig met succes en terechte verontwaardiging, een topic gestart. Mijn dank is groot, niemand kwam ook maar in de buurt. Klopkoek een ban geven is dan ook volstrekt belachelijk.
# Multatuli Trofee - Beste schrijfstijl.
Na Kees_22 heb ik niemand kunnen betrappen op een juist gebruik van trema's, koppeltekens, d's en t's. Laat staan een stijl die lovenswaardig was. Die sla ik dus over dit jaar.
# Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer.
Hmm, het is toch al jaren oude gard, Ton incluis? Waarom hebben we deze loze fluttrofee eigenlijk? Je kunt wat of je komt nergens in de statistieken voor. Elias is dan ook volstrekt overbodig.
# Kantspeldje - LINKS!
EchtGaaf, al kan Klopkoek d'r ook wat van. Een 'eervolle' vermelding voor hem.
# Van Baalenvaantje - RECHTS!
Lijkt me een mooie manier om Dr Woffenstein mee af te schepen. Verder geen woorden aan vuil maken.
# SGP Houvast - DOGMA!
Ook ik kom dan bij HenrieO uit. Prima gozer, prima punten, maar net wat te weinig kaas gegeten van de realiteit. Gelukkig laat hij zich niet omlullen, want we hebben hem hard nodig in de strijd om de maatschappelijke EN persoonlijke vrijheid.
Een negatieve vermelding dit jaar voor Pool. Beetje een zure zeur dit jaar met weinig goede inbreng. Jammer, eerder jaren waren veel beter.
# Sharon Dijksma Toffee - De leuke gezelligerd die altijd aanwezig is maar inhoudelijk nauwelijks iets bijdraagt.Tja,
du_ke, dat ben jij dit jaar. En gezien je reputatie bij mij is dat geen compliment. Waar je twee jaar geleden nog constructief was en beslagen ten ijs kwam, is het nu niet veel meer dan borrelpraat. Jammer, volgend jaar beter?
G.J. Schutte Schaal - steeds beschaafd blijvend en op constructieve wijze discussies voorziend van nuttige achtergrondinformatie.
Ryan en Yildiz
Maxime Verhagen Vod – De beste zuiger.Klopkoek, ook deze is voor jou. Helaas zul je hem moeten delen met EG.
Mark Rutte Klepel - De schrijver van de meest vreemde metaforen en/of de meest kromme vergelijkingen.Al zou Mark zich er vor schamen, JohnDope wint hem dit jaar.
# Lenin Lintje. Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt.
Echt gaaf.
# Thom de Graaff Poedelprijs. Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt.
Ja, zoals reeds aangekondigd, lees maar na, dat ben ik.

Ik vrees dat ik Martijn_77 geen credits gegeven heb. Nou, bij dezen dan alsnog veel geluk en wijsheid in het nieuwe jaar, dit jaar greep je er blijkbaar steeds net naast. In 2009 gaat het vast beter.