Reinhilde, hang in there! Nog eventjes en de baby ligt in je schoot en mis je alle herrie in je buik (so I've been told). Baal maar gerust verder maar kom er ook weer uit want je bent een bijzondere baby aan het bouwen!
Ik weet niet meer op wie of wat ik verder wilde reageren. Ah ja, de echo's.
Ik heb echo's gehad bij 7,10, 12,16,20,21,26,28 en 30 weken. Alleen de 12 en 20 zijn hierin standaard. En bij 26 weken hebben we een pretecho gedaan. Bij elk bezoek aan de gyn krijg ik dus een echo. Daarnaast bezoek ik ook de VK dus hoor ik de baby ook regelmatig. (Reinhilde, dit maakt voor mij de baby en de zwangerschap niet 'echter' hoe gek het ook klinkt).
Leuk? een voorrecht? Nee. Tex zei al, het normale aantal echo's betekend dat het 'goed' gaat en dat er geen indicatie bij jou is. Dát is een voorrecht.
De echo's die ik krijg zijn niet allemaal (of eigenlijk nooit) 'hier zie je dit, hier zie je dat blablabla'. Nope het is een aantal metingen doen, hoe ligt ze? en klaar.
Daarom wilden we graag een pretecho. In een niet medische setting je vergapen aan je baby. Dat was wonderlijk, magisch en hoe je wilt dat elke echo is. Dat is dus niet zo bij al die echo's die ik krijg. De volgende echo is bij 35 weken en dat zou wel eens de laatste kunnen zijn. En ik kan niet wachten tot mijn kind in het echt mag ontmoeten en dat dit zonder complicaties is gelukt.
Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?