abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62977053
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:07 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom ga jij er bij voorbaat al vanuit dat ze agressief is?
lees eens terug, dat deed ik niet .. ik had het in eerste instantie over gekke toeren uithalen, het is paddy die daar agressief van maakt .. en tja, het is een feit dat aardig wat autisten behoorlijk over de rooie kunnen gaan, thuis in de vertrouwde omgeving zijn het schatjes maar oh wee als ze op school geconfronteerd worden met indrukken die ze op dat moment nergens kunnen plaatsen .. dan sneuvelen PC's ed ..

Het kan trouwens ook omgekeerd, thuis is niets veilig en op school zijn het schatjes, d'r is geen peil op te trekken ..
pleased to meet you
pi_62979345
quote:
natuurlijk is dit niet het eerste geval, dit is al jaren aan de gang .. het is niet voor niets dat de Brigantijn deze situatie gebruikt om voor de zoveelste keer aan de noodklok te trekken ..
Het was niet de school die aan de noodklok trok hoor. Het was iemand die juist de fouten aan de kaart stelde (het kwam in de pers) En niet door iemand van het gezin. Die werd het verboden (sterk aangeraden) jammer genoeg, om vooral niet met de pers te gaan praten. Jammer genoeg, omdat hun kant van het verhaal ook belangrijk is, en die is nu niet gehoord. Voor misschien je vraag over de pers en interview? Nee

Wat bij mij al meteen herkenbaar overkwam.
quote:
dit is wat de school zegt over pestgedrag
En dat neem jij meteen voor waar aan? Ka, ik weet dat jij dezelfde vraag aan mij kunt stellen, maar daar ga ik dan maar verder niet op in

Ken haar persoonlijk niet, jij wel dan?

De rest kom ik misschien nog wel op terug
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62981450
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:33 schreef moussie het volgende:
lees eens terug, dat deed ik niet .. ik had het in eerste instantie over gekke toeren uithalen, het is paddy die daar agressief van maakt ..
Daar had je het wel over, kijk maar:
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:59 schreef moussie het volgende:
hoe weet jij dat .. autisten uit dat spectrum kunnen bijzonder agressief zijn als het niet zo gaat als hun willen, als hun dagelijkse routine doorbroken wordt, de eerder genoemde gesloopte computer is daar een voorbeeld van ..
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat we niet weten welke afwijking (geen ziekte) het kind heeft dat steeds die computer sloopt.
quote:
en tja, het is een feit dat aardig wat autisten behoorlijk over de rooie kunnen gaan, thuis in de vertrouwde omgeving zijn het schatjes maar oh wee als ze op school geconfronteerd worden met indrukken die ze op dat moment nergens kunnen plaatsen .. dan sneuvelen PC's ed ..
Ze zijn agressief dus. Hoeveel is 'aardig wat' en mag ik weten waar je deze deskundige informatie vandaan hebt?
quote:
d'r is geen peil op te trekken ..
Dat klopt. Hoe autisme zich uit is behoorlijk onvoorspelbaar. Het is mij dus een raadsel waarom je volhoudt dat dit meisje met haar agressiviteit problemen heeft veroorzaakt.
pi_62982121
Er zijn zoveel verschillende vormen. Zoon loopt stage bij een dagverblijf waar de autistische kinderen die daar zitten de zwaardere vorm van autisme hebben . Dit is zijn antwoord "per kind verschillend".
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_62983443
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Het was niet de school die aan de noodklok trok hoor.

Het was iemand die juist de fouten aan de kaart stelde (het kwam in de pers) En niet door iemand van het gezin. Die werd het verboden (sterk aangeraden) jammer genoeg, om vooral niet met de pers te gaan praten. Jammer genoeg, omdat hun kant van het verhaal ook belangrijk is, en die is nu niet gehoord. Voor misschien je vraag over de pers en interview? Nee

Wat bij mij al meteen herkenbaar overkwam.
oftewel je kijkt er vooringenomen naar ..
ondertussen heb je geen idee wat die school in die week heeft gedaan om een oplossing te vinden, dat iets niet in het openbaar komt betekent niet dat er niets gebeurd namelijk .. en dat je de pers daar niet bij wil hebben lijkt mij nogal logisch, zoals gezegd zorgt dat alleen voor meer spanningen en onrust, heel leuk voor al die kinderen die er helemaal niets mee te maken hebben, en valse informatie
quote:
En dat neem jij meteen voor waar aan? Ka, ik weet dat jij dezelfde vraag aan mij kunt stellen, maar daar ga ik dan maar verder niet op in
ghehe, en nee, ik neem nooit dingen zo maar voor waar aan, ik ga er over het algemeen van uit dat de waarheid ergens in het midden ligt, en bekijk een situatie zo onbevooroordeeld als mogelijk is, van alle kanten ..

maar wat dat pestgedrag aangaat op SBO-scholen, daarover heb ik dus wel insider-informatie, evtl lichtelijk veroudert maar als ik dat persbericht zo lees (pest-protocol) denk ik van niet .. een kennis van mij werkte vroeger op een SBO-school, en die kreeg speciale cursussen om met pest-gedrag om te leren gaan, het is van een andere orde dan pesten op een 'normale' school en vraagt dus ook om andere oplossingen .. zo heeft een straf op die leeftijd pas zin als de gestrafte de straf begrijpt en daarvan leert, een blinde straffen omdat die niet kan zien heeft weinig zin
quote:
Ken haar persoonlijk niet, jij wel dan?
nope .. kende wel een autist (via die kennis) die thuis/in een vertrouwde omgeving een engeltje was en op school niet te harden .. ging achter je zitten en begon heen en weer schommelend aan je haar te pulken en trekken, op zich heel onschuldig maar op de lange duur zelfs voor een 'normaal' mens reuze-irritant, vooral als het meer trekken dan pulken wordt na verloop van tijd ..
dat arme kind zat dus ook op de verkeerde school, in een klas vol met stuiterballen, geregeld onder de blauwe plekken en op gegeven moment zelfs een blauw oog .. en moeders kon zich ook niet voorstellen dat haar engeltje zoveel irritatie kon opwekken.

oftewel, ik ben ietsjes bekend met de nijpende situatie waarmee SBO's kampen, de regering houd al jaren de hand op de knip wat het bouwen van meer REC-scholen aangaat .. je kan hun wat dat aangaat niet verwijten dat ze hun werk niet goed hebben gedaan want 'dat' is hun werk niet, ze krijgen atm het voordeel van de twijfel

Dat daar op die school schijnbaar een leerling zit, of een ouder heeft, die wel heel erg ver gaat, dat is weer een ander verhaal ..
pleased to meet you
pi_62984910
Ik ken meerdere autistische mensen in verschillende categorieën. Ik baseer mijn mening dus niet op die enkele gevallen. Deze mensen ken ik en ken ze ook via school. Op een enkele boze bui (net als jij en ik ook zullen hebben gehad) na, geen agressiviteit.

Dit meisje zou werd gepest, en dan wel in zo'n mate, dat ik dit echt niet meer als gewoon pestgedrag kan zien. Ja, net al jij, ben ik in dit geval bevooroordeeld. De familie heeft het ijzig moeilijk nu. reken daar maar op.

Nou ja, ik denk niet dat we moeten rekenen op nog een reactie, dus wat mij betreft is het wel goed zo.

Ikzie nog steeds de daders beloond (hoe er ook milde afwegingen gebracht worden) Het mag dus, omdat het kan, het lukt.

Wens de ouders en broer ook ontzettend veel sterkte Hoop in ieder geval dat de politie nog iets kan doen om die bedreigingen naar dochter en zus toe te stoppen, en ze de pesters nooit meer hoeft tegen te komen.
pi_62985513
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:00 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Daar had je het wel over, kijk maar:
verder terug lezen ajb .. dat was mijn antwoord op paddy die van mijn 'toeren' agressie heeft gemaakt
quote:
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat we niet weten welke afwijking (geen ziekte) het kind heeft dat steeds die computer sloopt.
goh, en dat zei ik nou ook tegen vosss, dat die geen idee heeft van de specifieke situatie van dat kind
quote:
Ze zijn agressief dus. Hoeveel is 'aardig wat' en mag ik weten waar je deze deskundige informatie vandaan hebt?
over de rooie gaan is niet per definitie agressief .. luidkeels jammeren alsof je vermoord wordt is bvb absoluut niet agressief, maar kan wel een heleboel agressie opwekken

en mijn informatie komt van een kennis die 12 jaar in het speciale onderwijs heeft gewerkt .. zij doet nu iets anders, want na verloop van tijd ben je emotioneel gewoon op, oa dus omdat je geregeld kinderen in je groep krijgt die je niet kan helpen en die je ook niet doorsturen naar het juiste adres waar ze wel geholpen kunnen worden, die hebben namelijk al jaren een ellenlange wachtlijst .. het is nogal frustrerend als dit haren pulkende/trekkende kind dat jammert alsof die doodgaat als je op staat en weg loopt het werk dat je de afgelopen 2 jaar hebt gedaan zo goed als ongedaan maakt .. en als leraar/pedagoog/mens met een hart wil je ze zo graag allemaal helpen, maar geconfronteerd met zo'n situatie komt het erop neer dat je niemand kan helpen, het is meer damage-control dan onderwijs
quote:
Dat klopt. Hoe autisme zich uit is behoorlijk onvoorspelbaar. Het is mij dus een raadsel waarom je volhoudt dat dit meisje met haar agressiviteit problemen heeft veroorzaakt.
nog een keer dan maar, ik zeg helemaal nergens dat dit meisje agressief is, ik zeg dat autisten agressief kunnen zijn, ik voeg er zelfs aan toe dat deze agressie niet per definitie gericht is op personen, vaak is het een voorwerp dat gesloopt wordt (de PC van vosss) .. dus hou ajb op me dingen in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd
pleased to meet you
pi_62987443
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:30 schreef paddy het volgende:
Ik ken meerdere autistische mensen in verschillende categorieën. Ik baseer mijn mening dus niet op die enkele gevallen. Deze mensen ken ik en ken ze ook via school. Op een enkele boze bui (net als jij en ik ook zullen hebben gehad) na, geen agressiviteit.

Dit meisje zou werd gepest, en dan wel in zo'n mate, dat ik dit echt niet meer als gewoon pestgedrag kan zien. Ja, net al jij, ben ik in dit geval bevooroordeeld.
deze mensen ken je .. daarmee bedoel je die 'meerdere autistische gevallen' of het gezin Kieviet ?

En het bekrassen van een auto van de vader is buitenproportioneel in elke standaard, dat staat buiten kijf , maar hoever ging dat op het schoolterrein
quote:
De familie heeft het ijzig moeilijk nu. reken daar maar op.

Nou ja, ik denk niet dat we moeten rekenen op nog een reactie, dus wat mij betreft is het wel goed zo.
dat denk ik ook .. ik wens ze dan ook van harte sterkte, hoop dat deze commotie zorgt dat er wel plek wordt gemaakt op de juiste school
quote:
Ikzie nog steeds de daders beloond (hoe er ook milde afwegingen gebracht worden) Het mag dus, omdat het kan, het lukt.
je vraagt een kind met een handicap een kind met een nog groter handicap 'normaal' te behandelen ..

en of de daders beloond worden, dat is nog steeds een veronderstelling van jou, ik persoonlijk denk dat zo'n 'dader' liever thuis zit te gamen dan het zoveelste serieuze gesprek in de groep over pesten te moeten voeren, die is dus meer gestraft door wel op school te moeten verschijnen, daar wordt die wel geconfronteerd met zijn gedrag en de gevolgen ervan
quote:
Wens de ouders en broer ook ontzettend veel sterkte Hoop in ieder geval dat de politie nog iets kan doen om die bedreigingen naar dochter en zus toe te stoppen, en ze de pesters nooit meer hoeft tegen te komen.
daar kan ik me alleen bij aansluiten .. ik hoop dat diegene die die auto bekrast heeft wordt gevonden en aangepakt, frustratie over de situatie op zich is te begrijpen maar dit gaat te ver, dit is geen pesten meer

neemt niet weg dat ik me, net als Gia, blijf afvragen op welke school dit kind heeft gezeten in het verleden .. ik kan me niet voorstellen dat zij met een aandoening die blijkbaar zo zwaar is dat zij niet goed begeleid kan worden op een gewone SBO al die jaren daarvoor op een gewone basisschool heeft gezeten
pleased to meet you
pi_62991855
Ik geloof dat zij voorheen op een reguliere basisschool heeft gezeten.
Ik wil er verder niets over kwijt maar hoe ik dit meisje heb gezien was ze helemaal niet agressief.
pi_62993188
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:47 schreef moussie het volgende:
verder terug lezen ajb .. dat was mijn antwoord op paddy die van mijn 'toeren' agressie heeft gemaakt
Ik heb verder teruggelezen. Je schijnt niet te denken dat 'gekke toeren' en 'agressief' andere dingen zijn, aangezien je zelf doorgaat met het woord 'agressief' te gebruiken om te kunnen zeggen dat veel autisten agressief zijn.
quote:
goh, en dat zei ik nou ook tegen vosss, dat die geen idee heeft van de specifieke situatie van dat kind
Nee, en dat hebben we geen van allen, dus ik zie het nut er niet van in om aan te nemen dat de jongen computers sloopt door zijn autisme of dat het gepeste meisje zelf agressief is geweest of met haar gedrag agressie heeft uitgelokt.
quote:
over de rooie gaan is niet per definitie agressief .. luidkeels jammeren alsof je vermoord wordt is bvb absoluut niet agressief, maar kan wel een heleboel agressie opwekken
Dat klopt, maar dat is iets anders dan wat je eerst zei.
quote:
en mijn informatie komt van een kennis die 12 jaar in het speciale onderwijs heeft gewerkt .. zij doet nu iets anders, want na verloop van tijd ben je emotioneel gewoon op, oa dus omdat je geregeld kinderen in je groep krijgt die je niet kan helpen en die je ook niet doorsturen naar het juiste adres waar ze wel geholpen kunnen worden, die hebben namelijk al jaren een ellenlange wachtlijst .. het is nogal frustrerend als dit haren pulkende/trekkende kind dat jammert alsof die doodgaat als je op staat en weg loopt het werk dat je de afgelopen 2 jaar hebt gedaan zo goed als ongedaan maakt .. en als leraar/pedagoog/mens met een hart wil je ze zo graag allemaal helpen, maar geconfronteerd met zo'n situatie komt het erop neer dat je niemand kan helpen, het is meer damage-control dan onderwijs

Je hebt geen idee hoe dit specifieke kind zich gedraagt en je geeft toe dat autisme zich op meerdere manieren uit. Hoe kun je dan dit soort uitspraken maken?
quote:
nog een keer dan maar, ik zeg helemaal nergens dat dit meisje agressief is
Je gebruikt het als argument om te stellen dat het beter is dat ze thuis blijft omdat ze anders de vooruitgang van de andere kinderen verpest omdat ze niet in de groep past door haar agressieve of agressie uitlokkende gedrag.
quote:
ik zeg dat autisten agressief kunnen zijn, ik voeg er zelfs aan toe dat deze agressie niet per definitie gericht is op personen, vaak is het een voorwerp dat gesloopt wordt (de PC van vosss)
Nu zeg je dus alweer dat die pc gesloopt is doordat die jongen autistisch was. Je kunt niet met zekerheid weten dat die jongen dat was en je weet ook al niet of het door zijn autisme kwam dat hij computers sloopte.
quote:
.. dus hou ajb op me dingen in de mond te leggen die ik nooit heb gezegd
Ik leg geen dingen in de mond en ik lees alles terug om te voorkomen dat ik dat doe. Je kunt niet mij ervan beschuldigen iets in je mond te leggen om zo je verantwoordelijkheid over je eigen woorden te ontwijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Black_Tulip op 06-11-2008 11:07:58 ]
  donderdag 6 november 2008 @ 12:40:13 #261
3542 Gia
User under construction
pi_62996426
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik geloof dat zij voorheen op een reguliere basisschool heeft gezeten.
Ik wil er verder niets over kwijt maar hoe ik dit meisje heb gezien was ze helemaal niet agressief.
Daar zal het dan ook niet echt soepel verlopen zijn.

Ik heb zoiets op de basisschool waar mijn kinderen zaten, ook verschillende keren gezien. Een kind met de diagnose PDD-NOS, soms ook ADHD, met heel veel leer en aanpassingsproblemen waarvoor de ouders dan jaren bezig zijn om daar een plaatsje voor te vinden op het Speciaal onderwijs. Met de hoop dat het dan dáár wel beter zal gaan, want kleinere klassen en zo.

PDD-NOS is feitelijk een vorm van autisme. Dit soort kinderen horen op een REC-school thuis, want op zo'n SBO-school zitten gewoon teveel kinderen met gedragsproblemen veroorzaakt door de opvoeding. Die worden ook veel makkelijker geplaatst. De normale basisscholen zijn dit soort kinderen namelijk graag kwijt en doen daar meer moeite voor.

Maar goed, blijft de vraag wat moet er volgend jaar met dit meiske? Middelbaar onderwijs?
Het reguliere middelbare onderwijs, op lager niveau, bevat ook veel leerlingen met gedragsproblemen. Daar zou het dus makkelijk weer fout kunnen gaan. Vooral als ze op school zou komen bij kinderen uit de buurt, die op de hoogte zijn.
Er zijn in de regio wel goede scholen, met strenge regels waar ook goed op wordt toegezien dat die nageleefd worden. Is even zoeken, maar ze zijn er wel:

De REC-school (middelbare school) in Eindhoven zouden ze kunnen proberen. Die kan echter het aantal aanmeldingen niet aan, dus misschien helpt het om haar daar nu alvast aan te melden. Via onderstaande site vind je hierover meer info.
http://www.landelijknetwerkautisme.nl/index.php?pid=30

De Rooi Pannen, ook in Eindhoven, geeft ook veel begeleiding aan dit soort kinderen. Er zitten daar ook kinderen met dit soort problematiek. Mijn jongste (zonder problemen overigens) zit daar ook en ik ben erg tevreden over die school.

Oh, en moussie, ik snap wel wat je bedoeld met agressiviteit bij dit soort kinderen, maar dat is meer het boos worden omdat ze het pestgedrag niet kunnen begrijpen. Ze snappen niet wat er gebeurt en dat geeft een gevoel van onmacht, waar ze niets mee kunnen. Over het algemeen zijn autisten juist erg zachtaardig en totaal niet agressief.
  donderdag 6 november 2008 @ 15:23:40 #262
3542 Gia
User under construction
pi_63001967
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef rac het volgende:
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat gesprek gister is gegaan. en of er nu een definitieve oplossing is gevonden waar iedereen zich in kan vinden maar vooral het slachtoffer/ weer rust en veiligheid krijgt.

Voor haar vind ik het het belangerijkste.
Stond vandaag een klein berichtje in de krant.
quote:
SOMEREN - De weggepeste Somerense leerlinge van De Brigantijn zal niet terugkeren op deze school voor speciaal basisonderwijs. Dat was volgens de vader van het meisje de uitkomst van een gesprek dat hij dinsdagavond met de schoolleiding voerde.

Directeur Boertjes van De Brigantijn wil 'in het belang van alle kinderen' niet op de zaak ingaan. "Er wordt gezocht naar een oplossing", is het enige wat hij kwijt wil.

Het 12-jarige autistische meisje werd onlangs bedreigd door andere leerlingen, waarna de school haar veiligheid niet meer zou kunnen garanderen. De leerlinge zit sinds begin vorige week thuis. Totdat zij wordt overgeplaatst naar een andere school zal het meisje thuis onderwijs krijgen, aldus haar vader Hans Kievit.
http://www.ed.nl/regio/he(...)r-en-weer-gepest.ece

Op bovenstaande pagina nog meer links naar nog meer info.
pi_63007662
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:54 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb verder teruggelezen. Je schijnt niet te denken dat 'gekke toeren' en 'agressief' andere dingen zijn, aangezien je zelf doorgaat met het woord 'agressief' te gebruiken om te kunnen zeggen dat veel autisten agressief zijn.
ja nou wordt die helemaal mooi .. eerst van mijn gekke toeren agressie maken en als ik daarop antwoord dat ze idd agressief kunnen reageren op bvb veranderingen in de dagelijkse routine heb ik ineens gezegd dat ze agressief zijn
quote:
Nee, en dat hebben we geen van allen, dus ik zie het nut er niet van in om aan te nemen dat de jongen computers sloopt door zijn autisme of dat het gepeste meisje zelf agressief is geweest of met haar gedrag agressie heeft uitgelokt.
het is anders ook voorbarig om conclusies te trekken over die pesters op deze school, ook dat zijn zieke kinderen, of om dat kindje dat de PC zat te slopen uit te maken voor 'kutjong', waarbij de 'speciale' behandeling zou moeten bestaan uit gebroken knieschijven
quote:
Dat klopt, maar dat is iets anders dan wat je eerst zei.
Dat is anders precies wat ik zei, ik had het over 'gekke toeren'
quote:
Je hebt geen idee hoe dit specifieke kind zich gedraagt en je geeft toe dat autisme zich op meerdere manieren uit. Hoe kun je dan dit soort uitspraken maken?
Ik maak er alleen maar op attent dat er ook een andere kant aan het verhaal is, juist omdat we niet weten hoe dit kind gedraagt is het nogal voorbarig om een oordeel te vellen over de pesters en de school .. en dat is toch wat er achter elkaar gebeurd in dit topic ..
quote:
Je gebruikt het als argument om te stellen dat het beter is dat ze thuis blijft omdat ze anders de vooruitgang van de andere kinderen verpest omdat ze niet in de groep past door haar agressieve of agressie uitlokkende gedrag.
idd, ik zeg dat dat mogelijk is .. en dat is het toch ook ? Wij weten het gewoon niet, we hebben geen idee hoe zij in een/deze groep functioneert ..
btw, waarom mag ik nog niet eens suggereren dat het gepest voort zou kunnen komen uit haar gedrag, maar is het wel oké om een hele groep kinderen met psychische problemen neer te zetten als kutjong, teringettertje, kutkinderen die niet ziek zijn maar ziek gepraat en meer van dat soort leuks ?
quote:
Nu zeg je dus alweer dat die pc gesloopt is doordat die jongen autistisch was. Je kunt niet met zekerheid weten dat die jongen dat was en je weet ook al niet of het door zijn autisme kwam dat hij computers sloopte.
klopt
quote:
Ik leg geen dingen in de mond en ik lees alles terug om te voorkomen dat ik dat doe. Je kunt niet mij ervan beschuldigen iets in je mond te leggen om zo je verantwoordelijkheid over je eigen woorden te ontwijken.
ik zeg 'gekke toeren uithalen'.. daar wordt agressie van gemaakt .. ik zeg 'over de rooie gaan', en daar wordt ook agressie van gemaakt .. als ik zeg dat ze idd agressief kunnen zijn heb ik ineens gezegd dat ze agressief zijn .. hoezo geen woorden in de mond gelegd ?
pleased to meet you
  donderdag 6 november 2008 @ 21:26:31 #264
3542 Gia
User under construction
pi_63012676
Inderdaad moussie. Alle kinderen op die school hebben, vaak aangeboren, gedragsproblemen. Daar zo'n kind tussen plaatsen werkt gewoonweg niet.

Even een quote uit dat artikel:
quote:
" Wij moeten veel kinderen opvangen die niet op een school voor speciaal basisonderwijs thuishoren, maar op een school voor zeer moeilijk lerende of zeer moeilijk opvoedbare kinderen", licht Tromp toe. "Vanwege de wachtlijsten voor deze scholen worden de leerlingen onder meer bij De Brigantijn geplaatst, waar ze niet de hulp krijgen die ze verdienen", aldus Tromp, die benadrukt dat de medewerkers van De Brigantijn 'ontzettend hard werken om deze kinderen de best mogelijke opvang en begeleiding te geven'.

Ook in het geval van de autistische Somerense leerlinge was plaatsing op De Brigantijn een noodoplossing. Tromp: "Haar ouders hebben haar aangemeld voor een zogenoemde Cluster 4 school. Dit zijn scholen voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen, kinderen met zware gedragsproblemen en/of met een autistische stoornis. Maar daar is voorlopig geen plaats."

De vader van het meisje, Hans Kievit, bevestigt dat zijn dochter is aangemeld voor een dergelijke school. "Maar wel met het oog op volgend schooljaar, als ze naar het voortgezet onderwijs gaat."

De twaalfjarige leerlinge van De Brigantijn zit als gevolg van bedreigingen en pesterijen sinds vorige week thuis. De school zou haar veiligheid niet meer zou kunnen garanderen. Volgens Tromp is er geen sprake van het klassieke pesten 'in de context van één dadergroep en één slachtoffer'.

"In dit geval gaat het om wederzijds probleemgedrag. Er is sprake van een groep leerlingen met leer-, aandachts- of gedragsproblemen voor wie het extra moeilijk is om op een sociaal aanvaardbare manier met elkaar om te gaan. Dit komt tot uiting in het over en weer pesten", aldus Tromp.
En of zij volgend jaar wel geplaatst kan worden op zo'n cluster 4 school, moet men ook nog maar afwachten.
pi_63036094
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:53 schreef moussie het volgende:
ja nou wordt die helemaal mooi .. eerst van mijn gekke toeren agressie maken
Dat deed je zelf.
quote:
en als ik daarop antwoord dat ze idd agressief kunnen reageren op bvb veranderingen in de dagelijkse routine heb ik ineens gezegd dat ze agressief zijn
Het gaat erom dat je stelt dat je stelt dat we voor de verklaring van het pestgedrag moeten gaan kijken naar het gedrag van het meisje.

Ik ben blij dat jij ook inziet dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn, maar ik vond je verhaal te eenzijdig om die conclusie eruit te kunnen trekken. Mijn indruk, en volgens mij ben ik niet de enige daarin, was dat je vooral het slachtoffer de schuld gaf en de daders de hand boven het hoofd hield. Het kwam meer over als het omdraaien van de behandeling voor slachtoffer en daders dan een nuancering van de vele inderdaad ongenuanceerde 'kutjong' en 'gebroken knieschijven' posts.
pi_63046421
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:20 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat deed je zelf.
als je me dat dan even zou willen wijzen .. en dan beginnen bij het begin graag, of daar waar ik zeg dat paddy's kindje maanden niet goed kan leren door de gekken toeren die er uitgehaald worden en die alle beschikbare aandacht opeisen ..
quote:
Het gaat erom dat je stelt dat je stelt dat we voor de verklaring van het pestgedrag moeten gaan kijken naar het gedrag van het meisje.
tjeemig, ik zeg dat je daar ook naar moet kijken voor je je oordeel vormt over de school en de pesters, dat kan, gezien haar ziektebeeld, niet onbelangrijk zijn .. is dat nou zo moeilijk om te begrijpen ?
quote:
Ik ben blij dat jij ook inziet dat er meerdere kanten aan een verhaal zijn, maar ik vond je verhaal te eenzijdig om die conclusie eruit te kunnen trekken. Mijn indruk, en volgens mij ben ik niet de enige daarin, was dat je vooral het slachtoffer de schuld gaf en de daders de hand boven het hoofd hield. Het kwam meer over als het omdraaien van de behandeling voor slachtoffer en daders dan een nuancering van de vele inderdaad ongenuanceerde 'kutjong' en 'gebroken knieschijven' posts.
leuk, in het begin van het topic wordt ik voor gek uitgemaakt omdat ik een mogelijke autist verdedig, en nu wordt ik op een toontje toegesproken alsof ik gek ben ..
Voor de rest lijkt iedereen erop gebrand om zowel de pesters alsook de school de schuld te geven, de een omdat het anyway 'teringettertjes' zijn en de ander omdat die slechte ervaringen heeft gehad met een school, en als ik ook maar durf te opperen dat er meer kanten aan het verhaal zouden kunnen zitten ben ik ineens diegene die eenzijdig is

Maar ja, iemand niet bij voorbaat willen veroordelen omdat je niet alle feiten kent is tegenwoordig 'de hand boven het hoofd houden' .. dat ben ik inmiddels wel gewend op fok!
pleased to meet you
pi_63062868
Laat maar. Deze discussie ging toch al nergens meer over en het heeft nog minder zin om verder te gaan als je denkt dat ik je voor gek uitmaak.
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:51:06 #268
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_63065279
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 19:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ene zekere Adolf had dat probleem zo opgelost dunkt me.

* vosss mompelt iets over Final Solution
Dit kwam stelselmatig voor bij kinderen die les kregen in het Derde Rijk, maak je geen illusies, het werd aangeleerd om je te ontdoen van 'zwakkeren', dat staat centraal in het fascisme

OT: Dit is zeer triest en hoort niet in een fatsoenlijk ontwikkeld land voor te komen. Ik kan JP wel voor zijn kop slaan, aan de ene kant zeggen dat hij voor normen en waarden staat en hij doet er geen hol aan
pi_63068269
Ben benieuwd hoe het nu met het meisje is, en of de ouders doorzetten met een eventuele procedure tegen de school.
  zondag 9 november 2008 @ 10:28:12 #270
3542 Gia
User under construction
pi_63069678
quote:
Op zondag 9 november 2008 03:41 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd hoe het nu met het meisje is, en of de ouders doorzetten met een eventuele procedure tegen de school.
Ze heeft nu thuis les en staat ingeschreven voor een middelbare school voor speciaal onderwijs.
pi_63070989
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze heeft nu thuis les en staat ingeschreven voor een middelbare school voor speciaal onderwijs.
Dank je
pi_63073063
quote:
Op zondag 9 november 2008 03:41 schreef Juup© het volgende:
... en of de ouders doorzetten met een eventuele procedure tegen de school.
Ik denk dat dat weinig nut zou hebben, de school heeft namelijk, zo te zien, op het schoolterrein zelf alle mogelijke maatregelen genomen om het pesten tegen te gaan .. ze zijn niet verantwoordelijk voor wat er in de privésfeer, buiten dit terrein, gebeurd ..
en ze kunnen ook niet zomaar wat leerlingen, zelfs als ervan bekend is dat ze op school gepest hebben, gaan schorsen, voor iets dat buiten school is gebeurd, temeer omdat er niet bekend is wie dat heeft gedaan
pleased to meet you
pi_63074309
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 23:11 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Pesten is natuurlijke selectie. Het scheidt de sterken van de zwakken en voert de laatsten af naar het afvalputje van de maatschappij. Krijgen geen vrouw, planten zich niet voort en plegen zelfmoord.
Wat een nonsens zeg. Mensen die echt pesten (dus niet plagen) zijn per definitie erg onzeker en labiel. Ze pesten anderen omdat ze zich dan beter voelen. Net als arrogante mensen.

Ook ik ben vroeger een periode best wel gepest. Als ik nu terug kijk op wat ik bereikt heb en dat afzet tegen wat de meeste van die pesters hebben bereikt, dan zit daar een enorm verschil in.
  zondag 9 november 2008 @ 16:17:48 #274
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63077055
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63148612
ik heb pdd nos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')