abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:39:49 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62836582
Mja, dat iets vermakelijke televisie is maakt het voor mij niet meteen moreel gezien juist.
Het zegt heel wat dat hij z'n 'trucje' niet kan als de vader of moeder er niet bij is; coldreading is dan namelijk opeens geen optie meer

Ik vind het gewoon niet juist om mensen voor te liegen, hoe blij die mensen er ook van worden of hoe vermakelijk de televisie ook is.
En dat ie mensen voorliegt - tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ? Waarom moesten mensen bij het kopen van kaartjes invullen wat ze hoopten te bespreken met Derek ?
Te veel vragen, en op het moment dat het er op aan komt geen enkel resultaat.
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:44:42 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62836701
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef L.Denninger het volgende:
tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ?
quote:
Je noemt cold reader eigenschappen, iemand die een medium kan nadoen is nog geen medium. Daarmee bedoel ik, omdat er bepaalde technieken zouden bestaan om de boel te fingeren, wil dat nog niet zeggen dat Derek een coldreader is.
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:46:36 #28
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_62836746
quote:
Mja, dat iets vermakelijke televisie is maakt het voor mij niet meteen moreel gezien juist.
Het zegt heel wat dat hij z'n 'trucje' niet kan als de vader of moeder er niet bij is; coldreading is dan namelijk opeens geen optie meer

Ik vind het gewoon niet juist om mensen voor te liegen, hoe blij die mensen er ook van worden of hoe vermakelijk de televisie ook is.
En dat ie mensen voorliegt - tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ? Waarom moesten mensen bij het kopen van kaartjes invullen wat ze hoopten te bespreken met Derek ?
Eensch
Laffe huichelaar
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:57:16 #29
31101 _Led_
pi_62837025
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

[..]

Ik stelde je dus de vraag - waarom zou Derek dat dan allemaal doen ?
Zou ie denken "Joh ik heb een gave, maar puur voor de lol ga ik allemaal vragen stellen uit het coldreading-handboek !" ?

"tja dat doet ie nou eenmaal maar dat zegt niks" vind ik een beetje een raar argument eerlijk gezegd
zzz
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:15:23 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62837537
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:57 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik stelde je dus de vraag - waarom zou Derek dat dan allemaal doen ?
Zou ie denken "Joh ik heb een gave, maar puur voor de lol ga ik allemaal vragen stellen uit het coldreading-handboek !" ?

"tja dat doet ie nou eenmaal maar dat zegt niks" vind ik een beetje een raar argument eerlijk gezegd
Ik weet niet eens welke technieken je bedoelt.. die cold-reader manual zal vast mooie technieken hebben om tot informatie te komen die je kan gebruiken.
Maar ik zie het 'vissen' naar informatie eerlijk gezegd niet zo duidelijk terug komen bij Dereck.
Kan mij zo een voorbeeld herrineren van een (so cold)'reading' waarbij hij een meisje aanwees en zei "ik heb informatie over jou, maar ik vind het genant om zo in de volle zaal te zeggen" Of het goed was dat ze heel even apart kwam staan samen met hem in een hoekje.. en toen vroeg hij aan haar "Heb jij je vanmorgen bezeerd bij het scheren" . Nou weet ik meteen zeker dat dit niet een vraag is die in de cold read manual zal staan omdat het een voordehand liggende vraag voor een man zou zijn, maar wil je niet afgaan in een volle zaal stel je deze vraag niet aan een vrouw, klopt?
Dus ze krijgt een beetje het schaamrood op de kaken, en hij gaat verder "je hebt je niet bezeerd bij het scheren van je benen, maar meer de 'private' parts, klopt dat, ja he?" En ze knikt.. "vind je het goed als ik dat zo in de zaal vertel.. en ja dat was positief en toen kwam het ook in de volle zaal ten gehore.
The truth was in here.
pi_62837582
Gewoon een oplichter, en niet eens erg goed. Jammer dat op die site van Logates zoveel mensen zijn die, in gebrekkig Nederlands, wijzen op het "feit" dat er "meer is tussen hemel en aarde".

Het zou mooi zijn als die Derek zelf gewoon toegaf hoe hij mensen nept. En dan ook echt groots uit komt voor zijn daden. Daar valt genoeg aan te verdienen lijkt me, kijk bijvoorbeeld naar Derren Brown.

Maargoed. Mensen willen geloven en dus zullen dit soort oplichters blijven bestaan.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

[..]

Dus ze krijgt een beetje het schaamrood op de kaken, en hij gaat verder "je hebt je niet bezeerd bij het scheren van je benen, maar meer de 'private' parts, klopt dat, ja he?" En ze knikt.. "vind je het goed als ik dat zo in de zaal vertel.. en ja dat was positief en toen kwam het ook in de volle zaal ten gehore.
Dus, wat is aannemelijker:

1. Het meisje heeft de leeftijd om zich te scheren, en ook het uiterlijk waarbij je er vanuit kan gaan dat ze hier redenen voor heeft (sexueel actief), daarbij loopt ze een beetje moeilijk, en doet haar vriendin lacherig na zijn initieele vraag (want dat deed die vriendin.)
2. Spoken gluren naar je als je jezelf met een scheermes bewerkt.

Derek is niet dom. Het is gewoon een oplichter.

Edit 2: "Het schaamrood op de kaken" of andere lichaamstaal is al voldoende om er vanuit te gaan dat ze niet haar neusharen heeft staan trimmen.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:30:13 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_62838004
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 13:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja ik kan het beredeneren, maar niet bewijzen wat iets is wat toch veel mensen willen hebben.
Maar er zit een verschil tussen verstandelijk praten met een kind, of communiceren op geestesniveau.
Als hij met een baby 'spreekt' die heeft helemaal een kleine woordenschat, mits al aanwezig, en toch komen er dan dingen uit als "ik vind het zo erg dat mijn ouders altijd ruzie hebben savonds als ik op bed lig, en daarom zet ik het op een krijsen als ik naar bed toe moet" terwijl ze nog geen weet hebben van de woorden.
Mensen hebben een lichaam, een geest en een ziel, alle drie functioneren anders, bijvoorbeeld alleen al op gevoels- of emotie perceptie.
Derek zegt dat hij bijv telepathisch beelden doorkrijgt van die kinderen en meestal ook ziet wat hun zien vanuit hun ooghoogte , telepathie is niet gebonden aan tijd en ruimte , beelden in combinatie met weten of voelen kan je toch al aardig dingen vertellen over een kind ook al kan het nog niet praten , ieder mens ( ook kind ) weet meer dan de kennis die ze op dat moment hebben die gebonden is aan de aardse realiteit .
Ik zie de mogelijkheid dat iemand dat kan iig ook .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:30:54 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62838034
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:16 schreef Blue-eagle het volgende:
Gewoon een oplichter, en niet eens erg goed. Jammer dat op die site van Logates zoveel mensen zijn die, in gebrekkig Nederlands, wijzen op het "feit" dat er "meer is tussen hemel en aarde".

Het zou mooi zijn als die Derek zelf gewoon toegaf hoe hij mensen nept. En dan ook echt groots uit komt voor zijn daden. Daar valt genoeg aan te verdienen lijkt me, kijk bijvoorbeeld naar Derren Brown.

Maargoed. Mensen willen geloven en dus zullen dit soort oplichters blijven bestaan.
[..]

Dus, wat is aannemelijker:

1. Het meisje heeft de leeftijd om zich te scheren, en ook het uiterlijk waarbij je er vanuit kan gaan dat ze hier redenen voor heeft (sexueel actief), daarbij loopt ze een beetje moeilijk, en doet haar vriendin lacherig na zijn initieele vraag (want dat deed die vriendin.)
2. Spoken gluren naar je als je jezelf met een scheermes bewerkt.

Derek is niet dom. Het is gewoon een oplichter.

Edit 2: "Het schaamrood op de kaken" of andere lichaamstaal is al voldoende om er vanuit te gaan dat ze niet haar neusharen heeft staan trimmen.
1. Het was een kalf van een viswijf, niet het meest voor de hand liggende figuur wat je er uit pikt qua lichaamsverzorging. Als ik mij goed herriner een wat ze tegenwoordig noemen 'gothic'

2. Ja spoken, ik zeg liever entiteiten, zien alles van je.

3. Ik zou ook het schaamrood op de kaken hebben als ik uit een volle zaal er uit word gepikt om even in hoekje te gaan staan samen met Dereck.

Kortom, het zegt niks van het bewijs dat hij een cold reader zou zijn.
The truth was in here.
pi_62838396
Alle jonge vrouwen scheren zich tegenwoordig, dat is echt een open deur
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:46:15 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62838509
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Alle jonge vrouwen scheren zich tegenwoordig, dat is echt een open deur
Wat een generalisatie
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:54:38 #36
31101 _Led_
pi_62838752
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat een generalisatie
Je maakt precies het punt !

1 op de 4 mensen schijnt een litteken op zijn knie te hebben, simpelweg omdat mensen vaak op hun knieen vallen in hun leven (met name als ze jong zijn).
Veel mensen hebben een la of doos met oude foto's.
Veel mensen hebben een foto van een geliefde in hun portemonnee.
Allemaal dingen die naar voren zijn gekomen in de standaardwerken over cold reading, EN in shows van Ogilvie.

Als je op tv dan ook nog eens de misses eruit laat (immers - niet spannend) en je laat de hits zien, roept menig huisvrouw "Dat KON ie gewoon niet weten !".
En daar rekent ie juist op

Verder zijn mensen in zo'n show vaak vrij flexibel - als het niet gisteren gebeurd was maar 3 dagen geleden hadden ze ook nog 'ja' gezegd, simpelweg "omdat ie zo dichtbij zat".
Zo geef je 'm dus eigenlijk een behoorlijke marge om mee te spelen.
zzz
pi_62839132
quote:

[..]

Wat een generalisatie
Dat is nu net de 'truc' . Mensen zijn prima in hokjes te verdelen (wat ze niet weten, of niet willen weten), met een beetje berekend gokken zit je heel vaak goed.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:15:49 #38
64781 bonke
pipo koeie
pi_62839387
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?

Helemaal met die kinderen, die geef je een lolly en doen alles wat je zegt, slapen weer rustig omdat het zogenaamde spook verdwenen is.
zo is dat
pies on joe toe
pi_62839535
quote:

[..]

Wat een generalisatie
Maar het klopt wel.
99% van de vrouwen onder de 40 scheren minstens hun bikinilijn.

Is het huilen van een baby omdat ouders zo'n tering kabaal maken tijdens ruzies 's avonds ook niet een open deur van jewelste?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:45:10 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62840260
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar het klopt wel.
99% van de vrouwen onder de 40 scheren minstens hun bikinilijn.
Nee het is niet waar! Ik ken zat vrouwen die dat niet doen, zeker als ze al een lange relatie hebben
quote:
Is het huilen van een baby omdat ouders zo'n tering kabaal maken tijdens ruzies 's avonds ook niet een open deur van jewelste?
Als je beter leest dan staat er dat de baby ontzettend gaat krijsen als het naar bed moet gaan. De rede ervan bleek later, dat de baby aangaf het niet leuk te vinden om naar bed te gaan omdat papa en mama dan gaan ruzieen zodra hij niet meer in de kamer is. Kinderen houden niet van ruziende ouders dus om dat te voorkomen ging de baby krijsen.

Maar goed, dit is niet het topic "Bastard overtuig ons ajb" want wie wil kan overal wel wat op aanmerken.
The truth was in here.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:47:17 #41
31101 _Led_
pi_62840312
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:45 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, dit is niet het topic "Bastard overtuig ons ajb" want wie wil kan overal wel wat op aanmerken.
Meh, er is imho wel een verschil tussen "overal wel wat op aan te merken hebben" en het commentaar dat hier op Ogilvie gegeven wordt
zzz
pi_62840336
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:04 schreef Anniie het volgende:
Op deze site worden zijn uitzendingen geanalyseerd.
http://logates.wordpress.com/
Zeker geloofwaardiger dan wat er in zijn shows gebeurd.
Vermakelijk blog.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62841083
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:45 schreef Bastard het volgende:

Als je beter leest dan staat er dat de baby ontzettend gaat krijsen als het naar bed moet gaan. De rede ervan bleek later, dat de baby aangaf het niet leuk te vinden om naar bed te gaan omdat papa en mama dan gaan ruzieen zodra hij niet meer in de kamer is. Kinderen houden niet van ruziende ouders dus om dat te voorkomen ging de baby krijsen.
Dat heeft die baby verteld aan jou?
een baby kan ook krijsen omdat hij in de stress is van de spanning in huis en vanwege geschreeuw. Rust en regelmaat en zo he?
De conclusie is dat er een verband zit tussen ruzie van ouders en krijsende babies is nogal een open deur.
pi_62846414
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat heeft die baby verteld aan jou?
een baby kan ook krijsen omdat hij in de stress is van de spanning in huis en vanwege geschreeuw. Rust en regelmaat en zo he?
De conclusie is dat er een verband zit tussen ruzie van ouders en krijsende babies is nogal een open deur.
Wat ligt meer voor de hand? Dat die baby het geschreeuw hoort, of dat hij de strees in huis voelt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62846894
Bastard
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:42:41 #46
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62849675
Zucht, ik ;lees hier veel en veel onzin. Ik zal het dan maar even komen verhelderen.
Een psychic VALT niet te debunken. Als dat is wat hij zegt dat hij doorkrijgt, dan krijgt hij dat door. Wij kunnen nu eenmaal niet in andermans hoofd kruipen om te bekijken wat iemand denkt.
Gebruikt hij cold/warm/hot reading? Naar mijn mening JA en dat is gebaseerd op boekenkennis, praktijkkennis door optreden en lecturebezoek/ van groten geleerd. Kan ik dit bewijzen? NEE.
Anyway ik ga er de 15de heen. Ik, hoop wat trivial en factual guesses van hem te kunnen "lenen" voor mijn eigen theatershow(mentalisme en cold reading[entertainment, niet spiritueel]).

cheerio
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:43:44 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62849708
quote:

goochelaars e.d. zijn bij jouw dus not done? Best triest eigenlijk .
Ik snap best dat je een grens trekt tot waar het ethisch blijft maar er bestaat ook zoiets als entertainment en showbiz.

en echt standaard cold reading geefr hij niet. Hij neemt vrij veel risico i.t.t. anderen, alleen na het een paar keer gezien te hebben begint ook dat saai te worden(voor mij dan). Ik heb iig wel wat van hem opgestoken.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:51:52 #48
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62849959
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:16 schreef Blue-eagle het volgende:

Zoals leken geloven dat derek echt met geesten kan praten, geloven leken als jij dat Derren echt alles uitlegd.
Ik zie geen verschil tussen beide leken om eerlijk te zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door Michielos op 31-10-2008 21:57:25 ]
pi_62850883
Nou, heb de man nu een paar keer op televisie gezien en ik vind hem echt goed hoor.
Mensen die beweren dat dit coldreading is snappen er geen reet van. En doe het eens na dan, ik daag je uit, roep eens net als hij 15 zogenaamde hagelschoten die potdomme nog kloppen ook!

Ook weer zeer sterk van die koelkast en al die andere uitspraken. Ik vergeet ze snel, zou ze eigenlijk op moeten schrijven.

Ben nog niet naar zijn show geweest maar zou dat wel willen.

Maar ja, je moet het ook willen zien. In nlp zeggen ze wel eens, eerst geloven, dan zien. Oftewel, je gaat de dingen pas zien als je je er eerst voor openstelt.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:28:54 #50
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62851024
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 22:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou, heb de man nu een paar keer op televisie gezien en ik vind hem echt goed hoor.
Mensen die beweren dat dit coldreading is snappen er geen reet van. En doe het eens na dan, ik daag je uit, roep eens net als hij 15 zogenaamde hagelschoten die potdomme nog kloppen ook!

Ook weer zeer sterk van die koelkast en al die andere uitspraken. Ik vergeet ze snel, zou ze eigenlijk op moeten schrijven.

Ben nog niet naar zijn show geweest maar zou dat wel willen.

Maar ja, je moet het ook willen zien. In nlp zeggen ze wel eens, eerst geloven, dan zien. Oftewel, je gaat de dingen pas zien als je je er eerst voor openstelt.
mee eens. Ik denk dat de meeste op dit forum sowieso de ballen verstand hebben van cold reading overigens. Degene die het hiermee niet met me eens zijn, add me op MSN: Michiel_Tummers@hotmail.com en overtuig me van je skills. ik verwacht veel van je!
Ikzelf gebruik veel COld reading maar in tegenstelling tot jou ben ik nog niet overtuigd van de "echtheid" van Derek ogilvie. Ik vind je beargumentatie overigens wel heel goed. Dit in tegenstelling tot anderen.
Leuk overigens dat je NLP noemt, ik heb daar een practitioner certificate mee ;D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')