leg eens uit waarom het onzin is ?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Haha wat een onzin op dit topic.
En nee, ik wil geen chips. Ook geen OV-chipkaart.
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er worden hier makelijk een hoop dingen door elkaar gegooid, of snel verwezen naar slappe filmes op Youtube (wat een beetje lachwekkend is dat juist Privacy-paranoia-personen dat doen, de eigenaar daarvan is zo ongeveer het grootste data-mining bedrijf, en een imperium dat voor een flnk deel gebouwd is op een zeer rie en commerciele omgang met gegevens de eigenlijk veelal onbemerkt wordt 'afgegeven') dus ik ben blij dat je zelf ook vraagt naar verdere informatie...
Als er geen serieuze klacht was geweest had men het gewoon leuk blijven gebruiken. Net zoals met de trojanhorse Sony-DRM.quote:Vermoedeljk betreft jouw issue de Processor Serial Nummer in de Pentium III processor;
dat was idd een via interne uitleesbare uniek ID-code (96-Bits) waartegen meedere klachen bij de FTC werden ingediend.... hierop werd de techniek via een software code bij uitgelevede modellen itgeschakeld, wa echer buggy bleek,
in de volgende processoren heeft Intel dit dan ook nagelaten en de techniek niet verder vervolgd; Wat weer eens bewijst dat legitieme klachen ook zonder direkt in de parania te schieten wél resultaat geven.
Dat is kwalijk dat de providers zo onder druk worden gezet door instanties om privacy gegevens af te gegeven.quote:Overigens bljf vrijwel iedereen, zonder specifieke maatregelen als Http-tunneling en proxies altijd relatief eenvoudig traceerbaar als je gewoon via je normale provider online gaat.
alhoewel de techniek van Intel, wat te zien was als een 'hardcoded firmware cookie; nóg eenvoudiger had gemaakt (voor iedere site/dienst/server-beheerder die dat zou willen)
Copyright materiaal heb je in principe af te blijven, want dat is eigendom van iemand anders. Dat ze er wel wat ver in gaan en verjaardagsfilmpjes verwijderen omdat er op de achtergrond een nummer van Britney draait is wel wat bezopen, maar als iemand geld verdiend door derden de mogelijkheid te bieden zeer laagdrempelig copyright te schenden, zou ik me als bedrijf ook niet echt blij voelen.. (En google wordt er érg rijk van zoals bekend) Ik heb ook sloten op mijn schuur, want ik wil niet dat er gestolen wordt, dat is sneu voor de doodgevroren zwerver voor de deur die er daardoor niet kan schuilen, maar zoals met veel dingen is het voor de goeden verpest door de slechten..quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.
Terrorstorm was daar een goed voorbeeld van. Google is corrupt. En de zoekmachine is ook een farce geworden.
[..]
Als er geen serieuze klacht was geweest had men het gewoon leuk blijven gebruiken. Net zoals met de trojanhorse Sony-DRM.
Het moet niet opgedrongen worden. mensen moeten er om smeken....Dus deze privacy-schending wat op stapel staat is mens onterend.
[..]
Dat is kwalijk dat de providers zo onder druk worden gezet door instanties om privacy gegevens af te voeren.
Nee je doet de deur niet op slot voor de inbrekers, die komen toch wel binnen als het er op aankomt. Je doet de schuur/huis op slot omdat anders de verzekering nog al vervelend gaat doen. Deur op slot voor inbrekers is loos.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Copyright materiaal heb je in principe af te blijven, want dat is eigendom van iemand anders. Dat ze er wel wat ver in gaan en verjaardagsfilmpjes verwijderen omdat er op de achtergrond een nummer van Britney draait is wel wat bezopen, maar als iemand geld verdiend door derden de mogelijkheid te bieden zeer laagdrempelig copyright te schenden, zou ik me als bedrijf ook niet echt blij voelen.. (En google wordt er érg rijk van zoals bekend) Ik heb ook sloten op mijn schuur, want ik wil niet dat er gestolen wordt, dat is sneu voor de doodgevroren zwerver voor de deur die er daardoor niet kan schuilen, maar zoals met veel dingen is het voor de goeden verpest door de slechten..
Je mist mijn punt lambiekje, het gaat om het misbruiken van andermans (copyrighted) materiaal. Ook al is er de mogelijkheid om dit gemakkelijk te doen, betekend dit niet dat het dan maar ok is. En bedrijven die dit faciliteren, en nog erger, er geld mee verdienen zoals google, moeten worden aangepakt. De discussie of de wetgeving "goed" of "fair" is iets wat compleet los staat van het schenden van bestaande wetgeving.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee je doet de deur niet op slot voor de inbrekers, die komen toch wel binnen als het er op aankomt. Je doet de schuur/huis op slot omdat anders de verzekering nog al vervelend gaat doen. Deur op slot voor inbrekers is loos.
Alex Jones eist dat zijn materiaal verspreid wordt. Maat google vewijderd het structureel. De gebruikers uploaden en het tienvoud. Dan gaat google maar knoeien met views.
En daarnaast copyright en bescherming daarvan is bezopen! Als je bijvoorbeeld je eigen gitaarsong op je eigen website als mp3 aanbiedt dan kan je een na-heffing van buma-verwachten in orde van duizeden euros? Waarom?
De rechthebbenden (de artsen) waarvoor een RIAA of Buma-stemra/brein in leven zjn krijgen niets
Copyright is een slecht ding.
Dan ga jij lekker in de rij staan bij de Appie terwijl ik vrolijk door het poortje naar buiten loop terwijl automatisch mijn chip wordt herkent en het bedrag van mijn rekening wordt geschreven.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er zijn gewoon mensenrechten die bepalen dat jouw lichaam niet aangetast mag worden door wie dan ook. Het zal een overheid echt niet lukken om jou onder dwang te chippen.
Maar dan moet Google het niet afdoen als copyright schending want dat IS het niet. Het is puur obstructie van gegronde dissidentie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je mist mijn punt lambiekje, het gaat om het misbruiken van andermans (copyrighted) materiaal. Ook al is er de mogelijkheid om dit gemakkelijk te doen, betekend dit niet dat het dan maar ok is. En bedrijven die dit faciliteren, en nog erger, er geld mee verdienen zoals google, moeten worden aangepakt. De discussie of de wetgeving "goed" of "fair" is iets wat compleet los staat van het schenden van bestaande wetgeving.
Alex Jones heeft zijn eigen website, dus waarom zet hij de filmpjes daar niet gewoon neer? En die Jones heeft niks te eisen bij youtube zolang het gratis is, dan neemt hij maar een betaalde host..
Schreinend toch dat het nu pas aan gestipt wordt?quote:Artsen die rechthebbenden zijn van MP3's? Heb jij een tandarts met jubeltenen ofzo? Het is bekend dat de organisatie die royalties hier in Nederland moet distribueren naar de rechthebbenden niet echt lekker werkt, en daar heeft de minister ook ingegrepen..
vreemd dat je altijd weer er een beetje omheen begint te lullen als je gesteld wordt voor feiten die je zelf ook niet kunt ontkennen, maar je eventjes niet zo goed uitkomen of je vvoorheen nog nieet bedacht had ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.
Terrorstorm was daar een goed voorbeeld van. Google is corrupt. En de zoekmachine is ook een farce geworden.
Je vergeet een ding. Het is niet dat JP het wil het is amerika die dat wil. Deze data word al streaming doorgegeven aan Amerika. En vind je dat wel goed?quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan ga jij lekker in de rij staan bij de Appie terwijl ik vrolijk door het poortje naar buiten loop terwijl automatisch mijn chip wordt herkent en het bedrag van mijn rekening wordt geschreven.
Lekker man.. De chippoortjes op het perron herkennen mijn chip bij instap en uitstap, kaartje is niet noodzakelijk. In de rij staan voor de bios? Dacht het niet... Tankstation? Ik moet nog net even uitstappen maar that's it. Vliegveld? Razendsnel. etc. etc.
Heerlijk toch? Doe mij maar zo'n chip als de technologie er klaar voor is.
En ga nu niet zeuren over privacy en zo. Slap geneuzel. Het interesseert de overheid geen bal met welke hand jij je kont afveegt en of je al dan niet naar de hoeren gaat. Ze hebben alleen wel interesse in je als er ergens een dood kind wordt gevonden en jij in de buurt was, en terecht.
In de toekomst is iedereen gechipt, iedereen die een beetje mee wil komen in de maatschappij anyway. Misschien is het onze generatie al, misschien onze kinderen. Ik hoop dat wij het al zijn, maakt het leven heerlijk eenvoudig.
Natuurlijk is het kankerverwekkend. Net zoals de straling van je mobiele telefoon, je wifi en het hebben van een hoogspanningsmast in de omgeving zeker. als het kankerverwekkend is dan worden ze niet geplaatst, wees gerust. Als er één land is waar ze weten wat claimen is dan is het de US of A, door de overheid gestimuleerde kankerverwekkende chips zijn de natte droom van een hele generatie van advocaten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je vergeet een ding. Het is niet dat JP het wil het is amerika die dat wil. Deze data word al streaming doorgegeven aan Amerika. En vind je dat wel goed?
Om te beginnen is het al kankerverwekkend. Wat nu als een hacker jouw chip copiereerd en ja dat is in een paar tellen op minstens 25m te doen. Vind jij het dan nog zo grappig dat iemand anders zich voordoet als jouw en dat jouw rekening daarvoor wordt gebruikt. ?
Laat staan dat z'n crimineel zich misdraagt. Dan moet jij op het politiebureau verschijnen leg jij maar uit waarom je dat en dat hebt gedaan.
Kortom je hebt er totaal niet over nadacht wat voor kwalijke effecten het heeft het gemakzucht van z'n chip.
Het is bijvoorbeeld ook kankerverwekkend.
Wat nu als er een chip in ons geplaatst wordt dat op dat moment "veilig" is. Maar een gastje vind iets uit dat het wel copieerbaar of iets dergelijks. Moet iedereen dan onder het mes en een nieuwe chip krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:21 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Natuurlijk is het kankerverwekkend. Net zoals de straling van je mobiele telefoon, je wifi en het hebben van een hoogspanningsmast in de omgeving zeker. als het kankerverwekkend is dan worden ze niet geplaatst, wees gerust. Als er één land is waar ze weten wat claimen is dan is het de US of A, door de overheid gestimuleerde kankerverwekkende chips zijn de natte droom van een hele generatie van advocaten.
Als de chips dusdanig eenvoudig te hacken en kopiëeren zijn dan zullen ze ook niet worden geplaatst. Denk je nu echt dat de overheid achterlijk is en niet aan die mogelijkheden denkt? En dat banken hun betalingsverkeer via volledig onbeveiligde chips zullen laten lopen? Misschien dat de chips van nu dusdanig eenvoudig te kopiëren zijn maar die van de toekomst niet, en dat zijn degene die zullen worden geplaatst.
Het plaatsen van chips in mensen wekt weerstand op, dat zie je wel bij jezelf maar ook bij veel andere posters. terwijl het feitelijk gewoon een logische stap in de vooruitgang is. Hoe dan ook, het wekt weerstand op en dat betekend dat er heel zorgvuldig bekeken zal worden wat de risicos zijn voordat ertoe overgegaan wordt en het zal op vrijwillige basis gebeuren. Er is geen politicus die zich aan het fiasco wil branden als het misgaat en de chips gehackt worden, dus zal het zorgvuldig gedaan worden.
Er zal echt niemand met jouw codes betalen. Alleen al om het feit dat je eigen unieke code elke (paar) seconde(n) opnieuw gegenereerd zal worden en betalingsverkeer verder gekoppelt kan worden aan gezichtsherkenning door cameras of iets dergelijks. Maar daar zul je natuurlijk ook wel weer jeuk van krijgen
Zoals ik al zei, dan ga jij toch lekker in de rij staan bij de appie. Niemand zal je dwingen tot een chip, je zal hem vanzelf wel halen als je merkt dat iedereen er al twintig jaar veel plezier van heeft en jij nog steeds een kutleven hebt met je opgeheven vingertje.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat nu als er een chip in ons geplaatst wordt dat op dat moment "veilig" is. Maar een gastje vind iets uit dat het wel copieerbaar of iets dergelijks. Moet iedereen dan onder het mes en een nieuwe chip krijgen.
Chippen is ten alle tijden onzin
Er is ook een kans dat je door een auto aangereden wordt op het parkeerterrein van de AH, en die is nog wel wat groter dan wat jij schetst, zullen we supermarkten dan ook maar verbieden? Je kan veel dingen theoretiseren, in meer of mindere mate realistisch/vergezocht, maar dat is iets wat doorspekt is met persoonlijke gevoelens, en dus niet universeel als waarheid te poneren valt. Ikzelf ben van mening dat een chip, fysiek in je lijf een stap te ver is, maar de RFID techniek an-sich heeft ook goede kanten, bijvoorbeeld in de gevangenis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:56 schreef honda1990 het volgende:
Nu zijn er misschien nog geen gevaren, stel er zou een groep opstaan die bijv. Joden in een kamp zou willen stoppen (niet ondenkbaar is al eens eerder gebeurd) en die hebben zo;n chip in hun lijf. Al hun gegevens staan er op waar ze zijn geweest, bankafschriften enz. enz. Ook hun evt. donaties aan de synagoge. Stel die groep zou de Nederlandse regering over zou nemen (net als bij de duitsers) en ze zouden achter alle gegevens komen, fluitje van een cent om al die Joden op te roepen naar dat kamp te gaan.
Dat dit gebeurd is niet erg groot, maar de kans is er wel. Alleen daarom al is het gewoon van belang dat het niet gebeurd.
Uiteraardquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:56 schreef honda1990 het volgende:
Nu zijn er misschien nog geen gevaren, stel er zou een groep opstaan die bijv. Joden in een kamp zou willen stoppen (niet ondenkbaar is al eens eerder gebeurd) en die hebben zo;n chip in hun lijf. Al hun gegevens staan er op waar ze zijn geweest, bankafschriften enz. enz. Ook hun evt. donaties aan de synagoge. Stel die groep zou de Nederlandse regering over zou nemen (net als bij de duitsers) en ze zouden achter alle gegevens komen, fluitje van een cent om al die Joden op te roepen naar dat kamp te gaan.
Dat dit gebeurd is niet erg groot, maar de kans is er wel. Alleen daarom al is het gewoon van belang dat het niet gebeurd.
ahh een 5-sterren multimedia hotel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er is ook een kans dat je door een auto aangereden wordt op het parkeerterrein van de AH, en die is nog wel wat groter dan wat jij schetst, zullen we supermarkten dan ook maar verbieden? Je kan veel dingen theoretiseren, in meer of mindere mate realistisch/vergezocht, maar dat is iets wat doorspekt is met persoonlijke gevoelens, en dus niet universeel als waarheid te poneren valt. Ikzelf ben van mening dat een chip, fysiek in je lijf een stap te ver is, maar de RFID techniek an-sich heeft ook goede kanten, bijvoorbeeld in de gevangenis.
dat zou wel moeten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Als die groep aan de macht komt drukken ze er toch wel identificatieplicht doorheen. Er is geen reden om nu vooruitgang tegen te houden omdat je denkt dat er in de toekomst wel eens een fascistische partij aan een absolute meerderheid zou kunnen komen. Op die fiets kan je wel meer dingen tegenhouden cq afschaffen.
Het crowne plaza in Keulen is een 5 sterren hotel, kan ik je trouwens erg aanbevelen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ahh een 5-sterren multimedia hotel.
Gevangenis werkt ook helemaal niet. 85% zit vast voor nonsens-vergrijpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het crowne plaza in Keulen is een 5 sterren hotel, kan ik je trouwens erg aanbevelen...Die gevangenis is dat zeker niet, en alhoewel het van mij ook wel iets soberder mag, schiet je er ook niet echt veel mee op als je gevangenen alles ontzegt, en juist de moderne technologie zorgt ervoor dat je goed gedrag simpel kan belonen met bijvoorbeeld wat meer privileges, lijkt me toch beter dan gevangen hun hele straftijd frustreren waardoor ze nog idioter de poort uitkomen dan dat ze er in gaan?
Ben ik het niet mee eens, maar goed, die off-topic kant moeten we maar niet op gaan. Het was een voorbeeld van wat ik beschouw als wel een goede toepassing van RFID technologie, niet meer dan dat..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gevangenis werkt ook helemaal niet. 85% zit vast voor nonsens-vergrijpen.
Het slaat ook totaal nergens op om psychopatisch gekken op te sluiten. Het kost klauwen met geld, tijd en energie die toch geen haar beter worden. Abortus is wel toegestaan maar een een gevaar voor de maatschappij moet en zou beschermd worden. Kom nou gauw. Criminelen zijn bevoorrecht in Nederland.
Uiteraard moet het zonder meer vaststaan dat iemand niet functioneert en zich ernstig misdragen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |