Ja, met dat je door de kerstboom je slaapkamer in moet komen...quote:Op woensdag 3 december 2008 19:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
![]()
Een echte kerstboom is rond en vol en groot. Met rondom lichtjes en ballen en andere dingetjes.
Dat doet hij goed! Mooie volle boom met een mooi model.quote:Op maandag 8 december 2008 08:02 schreef Tezz het volgende:
Leuk hoor, het hele huis weer in kerstsfeer! Wat vaker de kaarsjes aan en overal heb ik verse bloemen staan. Heerlijke tijd! Ik zet de kerstboom altijd op 6 december, maar ik ben hem op 2 januari dan ook helemaal beu. En mijn man koopt ieder jaar de boom (een echte dus). Hoe groter hoe beter vindt ie!
Wat leuk!quote:Op zondag 7 december 2008 20:57 schreef RoelerMF het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat ik op mijn zolderkamer geen volwaardige boom kwijt kan heb ik het zo opgelost. Hij is weer fijnVolgende week eens kijken of mijn kerstkrans van 120cm doorsnee de lucht in wilt 8)
En dat is gelukt! Hij is alleen wel een of twee slagjes kleiner.quote:Op maandag 8 december 2008 11:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat doet hij goed! Mooie volle boom met een mooi model.
Zoeen wil ik ook.
Fijn!!!!!! Ik moest wel een beetje lachen, omdat ik meerdere jaren zo'n mega-boom in huis heb gehad terwijl ik er geen ruimte voor had....quote:Op maandag 8 december 2008 16:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat is gelukt! Hij is alleen wel een of twee slagjes kleiner.
Jaquote:
Waar?!quote:Op maandag 8 december 2008 14:47 schreef Anosmie het volgende:
Nostalgie alert!
Ik vond een ouderwetse Kerst tingel-tangel!!
[ afbeelding ]
Als kind kon ik daar ademloos naar kijken..
Dit is ook mooi gedaan trouwens. Leuk alternatief voor een boom.quote:Op zondag 7 december 2008 20:57 schreef RoelerMF het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat ik op mijn zolderkamer geen volwaardige boom kwijt kan heb ik het zo opgelost. Hij is weer fijnVolgende week eens kijken of mijn kerstkrans van 120cm doorsnee de lucht in wilt 8)
quote:Op maandag 8 december 2008 16:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
JaDie huisjes zijn zo leuk.
![]()
[..]
Waar?!![]()
Het is lelijke kerst kitsch en ik wil het! Die vond ik als kind ook geweldig.
Dank je!quote:
Je neemt twee keer drie meter kerstboomslinger, 200 lampjes verlichting, een bal of 50 en een stuk of 25 ornamentjes. Het geheel zet je af tegen de nok van zolder. Je past nog wat visuele trucjes toe om de naadjes niet op te laten en na vier uur puffen is dit dan het eindresultaat. En elk jaar ben ik weer een beetje verliefd opquote:
Yep zo gaat dat! Hier in Brabant zijn er veel boeren en ook veel kerstboom velden. En weer of geen wind, mijn man gaat met dochterlief op pad om de mooiste uit te zoeken! Ik ben eenmaal meegeweest: NOOIT meer. Ik moest gvd zes keer dat veld over (in de regen) voordat de perfecte boom gevonden was. En de perfecte boom stond gewoon vooraan, langs het verharde pad! Neeeeeee meneer moest perse eerst alle bomen gezien hebben voordat er eentje uitgestoken kon worden!quote:Op maandag 8 december 2008 17:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Zeker!
Even een rondje over 'de boer' in deze periode en je ziet overal borden met kerstbomen te koop. Qua prijs half zo duur als een tuincentrum en vaak nog betere bomen ook. Die kan je na de kerst ook rustig in de tuin zetten, gaat bijna altijd goed.
En dan stamp je met je mannen door het kerstbomenveld om de mooiste boom uit te zoeken en die mogen ze dan zelf uitsteken.
Hoe heb je die vastgemaakt? Met haakjes ofzo?quote:Op maandag 8 december 2008 19:44 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Je neemt twee keer drie meter kerstboomslinger, 200 lampjes verlichting, een bal of 50 en een stuk of 25 ornamentjes. Het geheel zet je af tegen de nok van zolder. Je past nog wat visuele trucjes toe om de naadjes niet op te laten en na vier uur puffen is dit dan het eindresultaat. En elk jaar ben ik weer een beetje verliefd op
Heel mooi.quote:Op zondag 7 december 2008 20:57 schreef RoelerMF het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die hadden wij ook!!quote:Op maandag 8 december 2008 14:47 schreef Anosmie het volgende:
Nostalgie alert!
Ik vond een ouderwetse Kerst tingel-tangel!!
[ afbeelding ]
Als kind kon ik daar ademloos naar kijken..
Nee, ik heb op de balk drie hele kleine schroefjes zitten, en die zijn wit getopt. Als het kerst is dan draai ik ze een stukje uit, en creeer ik mijn houvast. Na de kerst schroef ik ze weer terug. Het gaat maar om twee slagen ofzo, dus er komt ook bijna geen speling door het in en uitschroeven. En omdat ze wit getopt zijn vallen ze niet meer op als het spulletje weg is. Ook zit er achter mijn vitrinekast nog een schroef, en in de vitrinekast aan de achterkant. Daarmee draai ik hem via de voorkant strak zegmaar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hoe heb je die vastgemaakt? Met haakjes ofzo?
het wat?quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier op stage op de gang: 2 kerstbomen,
LCD tv er naast met een sfeerverhogend haardvuurtje er op vanaf de streaming media. zodat die door het helepant simultaan (unicast! ) beschikbaar is..
Kerst CDtje van de Toppers er in
Hangt hier ook op de schuurdeur! Kunnen ze niet bij!quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:49 schreef Adelante het volgende:
mooi grote boom Obli en dat bord kan ik hier niet aan de deur hangen, dan is het morgenvroeg weg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |