Een klein plusje of minnetje kan in de huidige chaotische tijden veel betekenen. Echter denk ik dat de ontwikkelingen in de verkiezingen morgen veel belangrijker zullen zijn dan het resultaat van vandaag.quote:Op maandag 3 november 2008 22:05 schreef LXIV het volgende:
Mwoah. Een klein plusje of een klein minnetje maakt ook niet zoveel uit hoor! Je kan natuurlijk ook per sector kijken. Voor mij was het bijvoorbeeld vandaag een heel erg lucratieve dag, terwijl de AEX niet veel bijzonders deed.
Het enige waar je op kunt hopen zijn soepel lopende verkiezingen, en misschien ook nog een overwinning voor Obama. Zelf ben ik bijvoorbeeld een -beetje- bang geweest voor een konijn uit de hoge hoed vlak voor de verkiezingen, een bombardement op Damascus bijvoorbeeld, om McCain vooruit te helpen. Als dat achterwege blijft is er alweer een klein stukje angst onder beleggers weggenomen. En daar gaat het imho nu allemaal over. Het wegnemen van angst. Want dat aandelen op dit moment erg laag geprijsd zijn dat weet iedereen wel.
Er is genoeg aan de hand, maar dat is al gedeeltelijk ingeprijsd.quote:
Mooi op 't nulpunt qua mutatiequote:Op maandag 3 november 2008 22:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Een klein plusje of minnetje kan in de huidige chaotische tijden veel betekenen. Echter denk ik dat de ontwikkelingen in de verkiezingen morgen veel belangrijker zullen zijn dan het resultaat van vandaag.
Klein minnetje btw:
Dow 9,319.83 -5.18 (-0.06%)
S&P 500 966.30 -2.45 (-0.25%)
Nasdaq 1,726.33 +5.38 (0.31%)
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als we nu de bodem al gehad hebben, dan was dit lang niet de crisis die het leek te zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 20:34 schreef LXIV het volgende:
Precies. Dat is ook de reden dat de AEX ondanks al het slechte nieuws vrolijk de weg naar boven gevondne heeft. De paniek is er zo'n beetje uit, en al het mogelijke slechte nieuws is allang ingeprijsd.
Nou, noem het maar niet niks. De beursvloer is natuurlijk geen weergave van de werkelijkheid! Een bedrijf als ING, HEIJMANS, ORDINA of RANDSTAD is 75% minder waard geworden!! Stelt dat dan niks voor!!quote:Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als we nu de bodem al gehad hebben, dan was dit lang niet de crisis die het leek te zijn.
The worst is yet to come...
Jij wilt te graag, 60% op de beurs, 40% op de intrensieke waardes van de banken, 100-en milarden verdampt. en een aanstaande recessie (hoewel ik daar ook nog over twijfel).quote:Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als we nu de bodem al gehad hebben, dan was dit lang niet de crisis die het leek te zijn.
The worst is yet to come...
Pipelines...pffff die zijn net als het weer.... Ik lees record winsten voor Shell,ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS,ik lees nog wel meer meevallende kwartaalcijfers. Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je optimisme is haast aandoenlijk LXIV. Ik lees alleen maar slechte berichten van bedrijven. Bedrijven waar de orderportefeuille met soms wel 80 procent gekrompen is, dat is echt dramatisch want je kan dan je vaste kosten dan niet meer kwijt. Het kan haast niet anders dan dat dat heel veel faillissementen op gaat leveren in de komende maanden.
Komt enkel door de absurd hoge olieprijs. Daarnaast is de winst geen goede graadmeter voor het functioneren van een onderneming. Verkopen, vaste kosten, variabele kosten, de verhouding daar tussen, daar kun je veel meer uit afleiden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:Ik lees record winsten voor Shell
Informatie over de orders die bouwers binnen krijgen lijken mij veel interessanter. Voor veel huizen zal vooraf al de financiering geregeld zijn, dus het effect van dat banken een hogere rente rekenen of zelfs helemaal geen geld uit willen lenen zit daar nog niet in verwerkt.quote:ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS
Dat cijfer van de EC, daar zou ik geen vertrouwen aan hechten. De kans is groot dat dat cijfer een politieke achtergrond kent.quote:Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)
Extra banenverlies horeca door crisisquote:Op dinsdag 4 november 2008 01:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Pipelines...pffff die zijn net als het weer.... Ik lees record winsten voor Shell,ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS,ik lees nog wel meer meevallende kwartaalcijfers. Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)
Ik vind jullie pessimisme bijna aandoenlijk (of om te janken)
maar de tijd zal het leren
*boekmarkt*
Valt me ook op... stond Bam denet op 7,05, gekocht voor 6,98, zegt ie toch da tik nog een dik verlies hebquote:Op dinsdag 4 november 2008 09:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alles is realtime in Binck, behalve je portefeuille![]()
. Wat zit daar nou weer voor logica achter
?
Transactiekosten worden niet in het rendementberekening opgenomen hoor. De biedkoers lijkt me wel logisch.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee dat is wat anders, je portefeuille wordt gewaardeerd tegen de biedkoers (wat op zich logisch is), dus door transactiekosten en spread begin je in de min.
Mijn aandelen kunnen best zakken, maar historisch gezien heb ik ze op een prima moment gekocht. Als ze nu opeens gaan zakken hou ik ze gewoon 1 a 2 jaar aan. Ik beleg overigens ook niet met veel geld, gewoon puur voor de hobby.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:54 schreef slap het volgende:
@ pberends
leuk eh, beleggen met echte centen. Totdat ie zakt
Iig deel ik je enthousiasme voor Aegon, hehe, ING doet 't ook lekker bij mij.
Donderdag rente omlaag, morgen blijkt Obama winnaar, eindejaarsraceje lol
Deze week komt goed. Nu komt de vraag in beeld: wanneer verkoop je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |