abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 22:05:04 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62920110
Mwoah. Een klein plusje of een klein minnetje maakt ook niet zoveel uit hoor! Je kan natuurlijk ook per sector kijken. Voor mij was het bijvoorbeeld vandaag een heel erg lucratieve dag, terwijl de AEX niet veel bijzonders deed.

Het enige waar je op kunt hopen zijn soepel lopende verkiezingen, en misschien ook nog een overwinning voor Obama. Zelf ben ik bijvoorbeeld een -beetje- bang geweest voor een konijn uit de hoge hoed vlak voor de verkiezingen, een bombardement op Damascus bijvoorbeeld, om McCain vooruit te helpen. Als dat achterwege blijft is er alweer een klein stukje angst onder beleggers weggenomen. En daar gaat het imho nu allemaal over. Het wegnemen van angst. Want dat aandelen op dit moment erg laag geprijsd zijn dat weet iedereen wel.
The End Times are wild
pi_62920230
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:05 schreef LXIV het volgende:
Mwoah. Een klein plusje of een klein minnetje maakt ook niet zoveel uit hoor! Je kan natuurlijk ook per sector kijken. Voor mij was het bijvoorbeeld vandaag een heel erg lucratieve dag, terwijl de AEX niet veel bijzonders deed.

Het enige waar je op kunt hopen zijn soepel lopende verkiezingen, en misschien ook nog een overwinning voor Obama. Zelf ben ik bijvoorbeeld een -beetje- bang geweest voor een konijn uit de hoge hoed vlak voor de verkiezingen, een bombardement op Damascus bijvoorbeeld, om McCain vooruit te helpen. Als dat achterwege blijft is er alweer een klein stukje angst onder beleggers weggenomen. En daar gaat het imho nu allemaal over. Het wegnemen van angst. Want dat aandelen op dit moment erg laag geprijsd zijn dat weet iedereen wel.
Een klein plusje of minnetje kan in de huidige chaotische tijden veel betekenen. Echter denk ik dat de ontwikkelingen in de verkiezingen morgen veel belangrijker zullen zijn dan het resultaat van vandaag.

Klein minnetje btw:
Dow 9,319.83 -5.18 (-0.06%)
S&P 500 966.30 -2.45 (-0.25%)
Nasdaq 1,726.33 +5.38 (0.31%)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2008 22:09:01 ]
  maandag 3 november 2008 @ 22:12:55 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62920441
Nah. Niks aan de hand dus. Rust.
The End Times are wild
pi_62920546
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:12 schreef LXIV het volgende:
Nah. Niks aan de hand dus. Rust.
Er is genoeg aan de hand, maar dat is al gedeeltelijk ingeprijsd.

Ben wel benieuwd wat de reactie van de beleggers is op de verkiezing van hetzij Obama, hetzij McCain. Iemand enig interesse om hier de gedachtes over te laten spreken?
pi_62920985
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Een klein plusje of minnetje kan in de huidige chaotische tijden veel betekenen. Echter denk ik dat de ontwikkelingen in de verkiezingen morgen veel belangrijker zullen zijn dan het resultaat van vandaag.

Klein minnetje btw:
Dow 9,319.83 -5.18 (-0.06%)
S&P 500 966.30 -2.45 (-0.25%)
Nasdaq 1,726.33 +5.38 (0.31%)
Mooi op 't nulpunt qua mutatie .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 november 2008 @ 22:35:34 #281
862 Arcee
Look closer
pi_62921306
quote:
Op maandag 3 november 2008 20:34 schreef LXIV het volgende:
Precies. Dat is ook de reden dat de AEX ondanks al het slechte nieuws vrolijk de weg naar boven gevondne heeft. De paniek is er zo'n beetje uit, en al het mogelijke slechte nieuws is allang ingeprijsd.
Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als we nu de bodem al gehad hebben, dan was dit lang niet de crisis die het leek te zijn.

The worst is yet to come...
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62921581
Ik verwacht een eindejaarsrally de komende 2 maanden tot 300-325 punten, in het voorjaar gaan we enorm duiken naar de 175-200 punten .
  maandag 3 november 2008 @ 22:50:10 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62921840
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Als we nu de bodem al gehad hebben, dan was dit lang niet de crisis die het leek te zijn.

Nou, noem het maar niet niks. De beursvloer is natuurlijk geen weergave van de werkelijkheid! Een bedrijf als ING, HEIJMANS, ORDINA of RANDSTAD is 75% minder waard geworden!! Stelt dat dan niks voor!!
Wat zou je roepen wanneer de huizenprijzen 75% minder waard zouden zijn! Dat huizen in Nederland nog maar 70.000 euro zouden kosten!

De effecten in de echte economie moeten natuurlijk nog komen. Maar in de koersen is dat alles aardig verdisconteerd. Voor veel bedrijven betaal je nu zo'n beetje het eigen vermogen en verder niks. Dus het hele operationele resultaat wordt op nul gewaardeerd! Het is dat er nu niemand geld heeft, anders zouden al deze bedrijven meteen overgenomen worden!
The End Times are wild
pi_62924909
Je optimisme is haast aandoenlijk LXIV. Ik lees alleen maar slechte berichten van bedrijven. Bedrijven waar de orderportefeuille met soms wel 80 procent gekrompen is, dat is echt dramatisch want je kan dan je vaste kosten dan niet meer kwijt. Het kan haast niet anders dan dat dat heel veel faillissementen op gaat leveren in de komende maanden.
  dinsdag 4 november 2008 @ 01:13:40 #285
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62924931
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:35 schreef Arcee het volgende:

[..]

Jij wilt te graag, 60% op de beurs, 40% op de intrensieke waardes van de banken, 100-en milarden verdampt. en een aanstaande recessie (hoewel ik daar ook nog over twijfel).

Ik vind hem zeer pittig en brengt ons terug naar wat normalere proporties.

Waar basseer jij je kennelijk oprechte verbazing op?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 4 november 2008 @ 01:17:43 #286
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_62924987
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je optimisme is haast aandoenlijk LXIV. Ik lees alleen maar slechte berichten van bedrijven. Bedrijven waar de orderportefeuille met soms wel 80 procent gekrompen is, dat is echt dramatisch want je kan dan je vaste kosten dan niet meer kwijt. Het kan haast niet anders dan dat dat heel veel faillissementen op gaat leveren in de komende maanden.
Pipelines...pffff die zijn net als het weer.... Ik lees record winsten voor Shell,ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS,ik lees nog wel meer meevallende kwartaalcijfers. Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)

Ik vind jullie pessimisme bijna aandoenlijk (of om te janken)

maar de tijd zal het leren

*boekmarkt*
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_62925141
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 01:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:Ik lees record winsten voor Shell
Komt enkel door de absurd hoge olieprijs. Daarnaast is de winst geen goede graadmeter voor het functioneren van een onderneming. Verkopen, vaste kosten, variabele kosten, de verhouding daar tussen, daar kun je veel meer uit afleiden.
quote:
ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS
Informatie over de orders die bouwers binnen krijgen lijken mij veel interessanter. Voor veel huizen zal vooraf al de financiering geregeld zijn, dus het effect van dat banken een hogere rente rekenen of zelfs helemaal geen geld uit willen lenen zit daar nog niet in verwerkt.
quote:
Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)
Dat cijfer van de EC, daar zou ik geen vertrouwen aan hechten. De kans is groot dat dat cijfer een politieke achtergrond kent.

Ook het strooien met geld, een negatieve reële rente in de VS en een aanstaande renteverlaging in de EU, zal de inflatie aanwakkeren. En die is toch al vrij hoog in de EU en de VS. Inflatie is echt verraderlijk omdat je het pas op termijn gaat merken. En als er veel mensen ontslagen gaan worden dan kan er ook nog stagflatie optreden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-11-2008 01:33:45 ]
pi_62926320
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 01:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Pipelines...pffff die zijn net als het weer.... Ik lees record winsten voor Shell,ik lees een zeer positief aantal opgeleverde nieuwbouwhuizen in de VS,ik lees nog wel meer meevallende kwartaalcijfers. Ik lees nog steeds een voorspelde groei voor 2009 voor NL (hoewel bescheiden)

Ik vind jullie pessimisme bijna aandoenlijk (of om te janken)

maar de tijd zal het leren

*boekmarkt*
Extra banenverlies horeca door crisis

En dat is slechts 1 van de vele berichten op de FP en in het nieuws van de laatste paar weken.
pi_62926361
Nikkei pakt goed op. HS in de plus..AEX lijkt een schrale groene opening te worden.
pi_62926379
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 07:15 schreef jpjedi het volgende:
Nikkei pakt goed op.
Zo kun je het zeggen... 6,5% in de plus is geen kleine winst...
pi_62927646
Operning dus iets in het rood maar de rest van Europa houdt het wel droog. Geen echte reden om diep rood te gaan vandaag dunkt me. Misschien wat meer vertrouwen erbij en langzaam weer een procentje pakken?

*JP zet zijn glazen bol weer terug in de kast*
pi_62928266
w00t Aegon 3,21.

Alles in de plus bij mij.
pi_62928296
Alles is realtime in Binck, behalve je portefeuille . Wat zit daar nou weer voor logica achter ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62928418
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alles is realtime in Binck, behalve je portefeuille . Wat zit daar nou weer voor logica achter ?
Valt me ook op... stond Bam denet op 7,05, gekocht voor 6,98, zegt ie toch da tik nog een dik verlies heb .
pi_62928468
Nee dat is wat anders, je portefeuille wordt gewaardeerd tegen de biedkoers (wat op zich logisch is), dus door transactiekosten en spread begin je in de min .
  dinsdag 4 november 2008 @ 09:54:35 #296
174150 slap
slappy happer
pi_62928494
@ pberends
leuk eh, beleggen met echte centen. Totdat ie zakt
Iig deel ik je enthousiasme voor Aegon, hehe, ING doet 't ook lekker bij mij.
Donderdag rente omlaag, morgen blijkt Obama winnaar, eindejaarsraceje lol
Deze week komt goed. Nu komt de vraag in beeld: wanneer verkoop je?
pi_62928497
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nee dat is wat anders, je portefeuille wordt gewaardeerd tegen de biedkoers (wat op zich logisch is), dus door transactiekosten en spread begin je in de min .
Transactiekosten worden niet in het rendementberekening opgenomen hoor. De biedkoers lijkt me wel logisch.
pi_62928517
Oh, jammer .
pi_62928602
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 09:54 schreef slap het volgende:
@ pberends
leuk eh, beleggen met echte centen. Totdat ie zakt
Iig deel ik je enthousiasme voor Aegon, hehe, ING doet 't ook lekker bij mij.
Donderdag rente omlaag, morgen blijkt Obama winnaar, eindejaarsraceje lol
Deze week komt goed. Nu komt de vraag in beeld: wanneer verkoop je?
Mijn aandelen kunnen best zakken, maar historisch gezien heb ik ze op een prima moment gekocht. Als ze nu opeens gaan zakken hou ik ze gewoon 1 a 2 jaar aan. Ik beleg overigens ook niet met veel geld, gewoon puur voor de hobby.

Wanneer ik verkoop met de huidige situatie? Laatste dagen van december waarschijnlijk. Ik verwacht de komende 2 maanden een eindejaarsrally, omdat begin 2009 de koersen enorm gaan dalen ivm de diepere recessie. Plus dat de Fed out of bullets is, ze kunnen moeilijk de rente negatief doen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:05:30 #300
174150 slap
slappy happer
pi_62928722
Ok, dus kort en concreet door de bocht baseer jij je verkoop op datum ipv beoogde prijs?

/edit
ING heb moeite de 8 euri te doorbreken, damnit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')