abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62838281
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:21 schreef Breach het volgende:

[..]

Die overtreding op die hij vorig jaar maakte op een Twente-speler noem jij geen kortsluiting..?
Niet alleen Lurling zelf noemde het een ongeluk, ook de Twente-spelers eromheen + de scheidsrechter. Het oordeel van zowel Twente-spelers als scheidsrechter vind ik in deze geloofwaardiger dan publiek die het op tv ziet, eigenlijk, aangezien zij ook de sfeer en de hectiek ervaren en niet sec letten op het incident.
pi_62838623
En al was het wel kortsluiting...ook van dat soort overtredingen zie ik er elk weekend wel minstens eentje voorbij komen bij Studio Sport. Vrijwel iedere profvoetballer heeft in z'n carrière wel eens zo'n smerige overtreding gemaakt. En sommigen wel meer dan tien.

Lurling heeft gewoon z'n naam van matennaaier tegen, waardoor mensen overtrokken reageren.
pi_62838724
Inderdaad, maakt helemaal niks uit want hey, we zien het toch elke week gebeuren.-
pi_62838954
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Inderdaad, maakt helemaal niks uit want hey, we zien het toch elke week gebeuren.-
pi_62840823
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Een mes getrokken? Man stel je niet aan. Stelt niks voor. Ik zie het elke week wel een keer op het journaal voorbij komen!
pi_62840912
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een mes getrokken? Man stel je niet aan. Stelt niks voor. Ik zie het elke week wel een keer op het journaal voorbij komen!
Tja, dat kun je dus niet vergelijken. Iemand die überhaupt een mes bij zich heeft en deze ook gebruikt lijkt mij iets heel anders dan een voetbalwedstrijd waar emoties hoog op kunnen lopen, provocaties leiden tot een domme wraakactie. Begrijp me niet verkeerd, de schorsing is volkomen terecht en Lurling is idioot bezig geweest, maar de reacties hier zijn echt overtrokken.
pi_62841045
Nog eentje die het niet begrijpt

Je bent echt een verschrikkelijke jankerd als je Lurling op basis van die overtreding nu extra lang wil schorsen. Zo maken we ze allemaal wel een keer hoor. Is ook al een incident van voor de oorlog, dus kom op zeg
pi_62841335
Inderdaad, als iedereen weleens iets steelt maakt het niet meer uit.
pi_62841991
Hij is toch gewoon gestraft? Wat zanik je dan?

Het gaat mij er gewoon om dat sommigen de straf veel hoger willen zien, puur om het feit dat het om matennaaier Lurling gaat. Nogmaals: deze overtreding is niet zwaarder (eerder lichter) dan een elleboogstoot en dient dus hetzelfde bestraft te worden.
pi_62842653
Inderdaad, waarom zou je iemand die meermaals in de fout gaat hoger straffen dan iemand die handelt in een vlaag van verstandsverbijstering.
pi_62843406
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:10 schreef Stofje het volgende:

[..]

Tja, dat kun je dus niet vergelijken. Iemand die überhaupt een mes bij zich heeft en deze ook gebruikt lijkt mij iets heel anders dan een voetbalwedstrijd waar emoties hoog op kunnen lopen, provocaties leiden tot een domme wraakactie. Begrijp me niet verkeerd, de schorsing is volkomen terecht en Lurling is idioot bezig geweest, maar de reacties hier zijn echt overtrokken.
Dus ik mag jou een flinke stomp in je maag geven en als je dan eenmaal bijgekomen bent op de grond dan zeg jij dat dat kan gebeuren. Het gebeurt immers elk weekend wel tientallen keren in Nederland..?

Lurling is een notoire gek die op bepaalde momenten niet meer weet wat hij doet. Het filmpje dat hij in een reactie zweert op zijn kind dat hij een speler niet raakt zegt genoeg lijkt mij.

Verder heeft het niks met overtrokken gedrag te maken, iemand mishandelen is in Nederland nog altijd gewoon strafbaar.
quote:
Wettelijke situatie in Nederland
Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade tegen het lichaam van een persoon gericht. In het Nederlandse Wetboek van Strafrecht wordt mishandeling strafbaar gesteld in de artikelen 300-306.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'gewone' mishandeling en zware mishandeling. Als iemands handeling erop gericht was om iemand een zwaar lichamelijk letsel toe te brengen, is er sprake van zware mishandeling. Anders is het 'gewone' mishandeling. Zwaar lichamelijk letsel is bijvoorbeeld een gebroken neus of een blijvend letsel.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:49:27 #113
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_62843579
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:43 schreef Breach het volgende:

[..]

Dus ik mag jou een flinke stomp in je maag geven en als je dan eenmaal bijgekomen bent op de grond dan zeg jij dat dat kan gebeuren. Het gebeurt immers elk weekend wel tientallen keren in Nederland..?

Lurling is een notoire gek die op bepaalde momenten niet meer weet wat hij doet. Het filmpje dat hij in een reactie zweert op zijn kind dat hij een speler niet raakt zegt genoeg lijkt mij.

Verder heeft het niks met overtrokken gedrag te maken, iemand mishandelen is in Nederland nog altijd gewoon strafbaar.
[..]

dat was die grove overtreding bij Edwin Linssen toch?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_62844008
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
Inderdaad, waarom zou je iemand die meermaals in de fout gaat hoger straffen dan iemand die handelt in een vlaag van verstandsverbijstering.
Echt....er zijn zo veel voetballers in Nederland die meer smerige overtredingen op hun naam hebben dan meisje Lurling Het zou echt niet in verhouding staan als Lurling nu opeens 10 wedstrijden schorsing zou krijgen, waar elke andere speler voor een gelijkwaardig of zwaarder vergrijp ook gewoon 4 wedstrijden krijgt.

Beetje rationeel denken kan geen kwaad soms.
pi_62844250
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:43 schreef Breach het volgende:

[..]

[..]
Waar zeg ik dat? Waar keur ik de actie van Lurling goed? Waar zeg ik dat die schorsing niet terecht is? Die schorsing is volledig terecht, maar 10 wedstrijden schorsing, zoals hier veel geopperd, slaat nergens op.

Even puntsgewijs m'n mening:

• Ik vind 4 wedstrijden een goede straf, omdat die schorsing nu eenmaal staat op dit soort vergrijpen;
  • Ik vind niet dat er gerefereerd hoeft te worden aan z'n verleden, die straffen heeft ie uitgezeten.

De KNVB berecht spelers gelukkig op basis van een incident en niet op basis van iets dat een jaar of langer geleden is. Lurling is een speler met een verleden, absoluut waar, maar dat moet toch echt buiten beschouwing gelaten worden bij zoiets.
  • pi_62854273
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 17:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
    Dat lijkt me nogal duidelijk. Als je meermaals in de fout gaat leer je dus blijkbaar niet van je straf, en dien je harder gestraft te worden. In het strafrecht noemen we dat draaideurcriminelen of veelplegers. Lurling haalt zelf aan dat zijn schorsing waarschijnlijk lager is omdat hij nog nooit zoiets gedaan heeft, maar dat liegt hij, want hij heeft vorig jaar nog een doodschop uitgedeeld. Dat er spelers zijn die veel meer flikken zal ik gelijk toegeven. Ik vind de straf niet eens zo slecht, maar je argumentatie vind ik onzin.
    Kortom, ik vind dat het verleden van een speler niet buiten beschouwing gelaten moet worden.
    pi_62854609
    In feite houden ze het verleden wel bij als het gaat om schorsingen dmv gele kaarten. Je eerste schorsing is na 5 kaarten, en vervolgens om de twee (toch?). Maar ik heb inderdaad nooit gehoord dat de tuchtcommissie er rekening mee houdt.
    PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
      zaterdag 1 november 2008 @ 04:15:34 #118
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_62855640
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 11:49 schreef BB-boy het volgende:
    Lulring.
    Mijn woordgrap, wat doe je?
      zaterdag 1 november 2008 @ 04:17:19 #119
    111382 Ofyles2
    pi_62855649
    quote:
    Op donderdag 30 oktober 2008 13:54 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
    4 wedstrijden. Ach, de KNVB heeft zich toch allang belachelijk gemaakt met die smerige trap van Suaréz en die ongelukkige tackle van Amrabat.
    Vriendjespolitiek weer: de spelers van Ajax en PSV komen er zoals altijd mee weg.
    pi_62857973
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2008 14:50 schreef BertMaalderink het volgende:
    En al was het wel kortsluiting...ook van dat soort overtredingen zie ik er elk weekend wel minstens eentje voorbij komen bij Studio Sport. Vrijwel iedere profvoetballer heeft in z'n carrière wel eens zo'n smerige overtreding gemaakt. En sommigen wel meer dan tien.

Lurling heeft gewoon z'n naam van matennaaier tegen, waardoor mensen overtrokken reageren.
    Dit dus. Het liefst zie ik hem ook een half seizoen geschorst worden. Zo weet ik nog al te goed dat ie in dienst van Heerenveen ooit Hugo -die echt maar dan ook echt nooit op iets gemeens te betrappen viel- een rode kaart heeft aangenaaid. Misselijk ventje vind ik het. Maar op basis van wat hij deze keer gedaan heeft is 4 wedstrijden echter wel op z'n plaats. Probleem zit hem volgens mij niet in de straffen die de KNVB uitdeelt maar in de inconsequentie wanneer straffen worden uitgedeeld. Inclusief de gekke regel dat als de scheidsrechter iets beoordeeld heeft als geen overtreding dat er dan achteraf niet meer gestraft kan worden. Als dit wel mogelijk was zag ik Lurling vaker gestraft en dan was de toon hier wellicht wat milder.
      maandag 26 januari 2009 @ 12:14:25 #121
    111382 Ofyles2
    pi_65415221
    Vorige week Frank Demouge die drie ellebogen uitdeelt en er ook nog mee wegkomt.

Moet niet gekker worden.
    pi_65639788
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:25 schreef Chuck_Norris het volgende:

!
    Hallooooo !
      zondag 1 februari 2009 @ 22:46:41 #123
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_65639936
    Groot gelijk. Hij had 'm daarna ook nog even vol in de kloten moeten trappen, al vraag ik me af of Benayoun ze wel heeft.
      zondag 1 februari 2009 @ 22:50:39 #124
    171357 Rikketik
    Dorothy was right, though
    pi_65640109
    Drogba met zo'n houding van, wtf doe jij nou?
    Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
      zondag 1 februari 2009 @ 22:50:42 #125
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_65640110
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:42 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hallooooo !
    Moet eigenlijk niet kunnen, maar ik vond toentertijd Klompe een grote held door Hirayama onderuit te trappen toen die voor de zoveelste keer met de bal naar de cornervlag ging. Het rood was volledig terecht, dat wel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')